anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Obsługa Reklamacji

wojtekmarchewka
#11 Animator#

Witam wszystkich,

No i dopadło mnie :) 02.07 22:34, została do mnie zgłoszona, pierwsza reklamacja odkąd prowadzę działalność na Allegro (ok 6 Lat). Do tej pory, głównie czytałem forum i starałem się pomóc. Dziś ja potrzebuję pomocy :Dlatego, proszę bardzo o pomoc bardziej doświadczonych oraz moderację  @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Uprawnienie
reklamacja
Problem
wada wykryta podczas użytkowania
Opis problemu
Telefon działał przez rok bardzo dobrze, w ostatnim tygodniu pojawił się problem z mikrofonem. Bardzo źle mnie słychać. Chciałbym zareklamować telefon, proszę o zwrot pieniędzy, lub wymianę.
Oczekiwane rozwiązanie:
Wymiana na nowy towar

Odpisałem, w kilka minut, z prośbą o podanie aktualnego Nr. Telefonu, w celu wyjaśnienia i zrozumienia problemu. Otrzymałem wiadomość z numerem. Po czym kolejna wiadomość od kupującego

"Szanowni Państwo,

W związku z zakupem telefonu marki Xiaomi Ultra 13 za pośrednictwem Allegro w dniu 1.04.2024 r, składam reklamację z tytułu rękojmi, zgodnie z art. 556 i następne Kodeksu cywilnego.

Po około 15 miesiącach użytkowania telefon przestał prawidłowo działać – mikrofon nie funkcjonuje, co uniemożliwia podstawowe korzystanie z urządzenia.

W związku z powyższym żądam wymiany towaru na nowy, wolny od wad egzemplarz, zgodnie z art. 560 §1 KC.

Proszę o informację, w jaki sposób mam przekazać wadliwy produkt – zgodnie z art. 561(2) KC koszt przesyłki ponosi sprzedawca.

Brak odpowiedzi będzie równoznaczny z uznaniem reklamacji (art. 561(5) KC).
Pozdrawiam"

W związku z tym mam kilka pytań do Kolegów z doświadczeniem oraz moderatorów.

1. Kupujący żąda "wymiany towaru na nowy, wolny od wad egzemplarz". Czy jeżeli uznam reklamację, to czy mogę taki przedmiot próbować naprawić, w serwisie i odesłać jego używany egzemplarz, wolny od wad?

2. Jeżeli uznam reklamację, w ciągu 14 dni, to jaki mam czas na naprawę?

3. Z mojego doświadczenia wiem, że mikrofony, nie psują się ot, tak.
Miałem sytuację, gdy kratka od mikrofonu była zalepiona jakąś substancją i wystarczyło przeczyścić, lub, w jednym przypadku pomogła wymiana karty Sim. Czy jeżeli serwis potwierdzi brak usterki i odrzucę reklamację (w ustawowym terminie). To kupujący może starać się o Allegro Protect i Czy mogę zostać obciążony zwrotem AP

4. To już bardziej pytanie do moderacji. Nigdy nie miałem reklamacji, a od 01.07.2025, są zmienione warunki. Najlepszym sposobem na odebranie, dla mnie jest paczkomat InPost. Czy po porozumieniu z kupującym, mogę mu wysłać kod nadania (jeżeli nie ma możliwości wydrukowania), lub jeżeli ma, to wysłać mu etykietę nadawczą, do paczkomatu

5. Czy coś się zmieniło, kiedyś czas na każdą odpowiedź był 24h, teraz widzę coś takiego.

Czas na pierwszą odpowiedź
do 3 lip 2025, 22:34

Czy to znaczy, że nie ma już limitu czasowego (24h) na kolejne odpowiedzi?

6. Co w przypadku uzasadnionego i terminowego odrzucenia reklamacji oraz oznaczenia przez kupującego (który nie będzie zgadzał się, z decyzją). I oznaczy dyskusje jako nierozwiązaną, czy będzie możliwość wykluczenia, takiej dyskusji, z poziomu jakości?

Na razie tyle przychodzi mi do głowy. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i sugestie 🙂

oznacz moderatorów
31 ODPOWIEDZI 31

KOGIEL_T
#19 Nestor#

@wojtekmarchewka  przy pierwszej reklamacji, to Ty decydujesz czy oddasz kasę, naprawisz, czy oddasz nowy, jeśli chodzi o termin naprawy, to w zasadzie nie istnieje, ale jeśli się przedłuża, to dobrze jest podać powody zbyt długiej naprawy. Jeśli odrzucisz reklamacją i dobrze to uzasadnisz, to AP nie powinno zadziałać, ale jak wiesz  konsultanci są różni i czasem bez powodów przyznają protecta 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#19 Nestor#

Jeśli chodzi o terminy w dyskusji, to napisali tak:

alll.png

czyli wynikało by z tego, że liczy się pierwsza odpowiedz, ale z doświadczenia wiem, że za każdym razem trzeba odpowiadać

 

 

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@wojtekmarchewka odbierz telefon od kupującego. Wyślij kuriera lub etykietę nadawczą. idź z nim do serwisu i poproś o ekspertyzę od ręki (do dnia wydania decyzji).

Czas na pierwszą odpowiedź do 3 lip 2025, 22:34 to do tego czasu masz odpowiedzieć jak zrobiłeś to wcześniej to tylko chwalić.

My odpowiadamy tylko na istotne wiadomości kupujących w dyskusji i nigdy nie dostaliśmy upomnienia od allegro. Zawsze możesz wysyłać kropki 😎

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Klient ci bredzi bo kc nie używa się do konsumenta tylko zapisów ustawy konsumenckiej @wojtekmarchewka sprawa prosta itak odbierasz na swój koszt więc generujesz list przewozowy i albo zamawiasz podjazd kuriera po telefon albo wysyłasz mu w dyskusji on se druguje i na nim odsyła. Telefon nie dotrze w 14 dni bys miał czas przepracować reklamację odrzuć ją i napisz że nie odesłano  w terminie i że może reklamację złożyć ponownie jak towar dotrze. Zgodnie z uk ty decydujesz za 1 razem czy naprawiasz czy wymieniasz. Jak zaakceptujesz reklamację to możesz naprawiać długo bo ustawa nie określa czasu naprawy tylko stwierdza że nie spowoduje to u konsumenta  niedogodności i jeśli nie th odpowiadasz za opóżnoenia w naprawie bo cześć idzie z Chin to ma czekać i tyle.

oznacz moderatorów

wojtekmarchewka
#11 Animator#

@KOGIEL_T @Client:44052296 @az1rael dziękuję chłopaki, bogatszy w waszą widzę, przestawiłem swoje stanowisko, w rozmowie z klientem (ogólnie spoko gość).

Po przeczytaniu internetów

1. Uważał że może żądać bezwzględnej wymiany lub zwrot pieniędzy

2. Uważał że reklamacja oraz naprawa, nie może trwać dłużej niż 14 dni

Po czym troszkę zmienił swoje nastawienie 😁

Na dzień dzisiejszy próbujemy naprawić smartfon na odległość, o ile zła jakość rozmów, o której wspominał  klient, nie występowała, co sam przyznał, gdy mu wysłałem nagraną nasza rozmowe (na którą wyraził zgodę). Tak faktycznie jest jakiś problem podczas nagrywania Video (duże szumy, w zamkniętym pomieszczeniu).

Już odkryliśmy, że miał zatkany jeden z mikrofonów . Smartfon Xiaomi 13 Ultra ma ich cztery. Będziemy jeszcze sprawdzać ustawienia oraz przywracać oprogramowanie.

Jeżeli to nie pomoże, to jak najbardziej przyjmę reklamacje i zobaczę co mogę z tym zrobić, ponieważ siedzę głęboko, w oprogramowaniu Smartfonów. Gdy moje umiejętności zawiodą, pójdzie do serwisu na ekspertyzę i po tym podejmę decyzję reklamacyjną. Dam znać jak to się potoczy i skoczy. 

Jeszcze raz, na dzień dzisiejszy dziękuję 🙂

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@wojtekmarchewka 1 uwqga czy ty muyo naprawiasz na odleglość czy w realu czas ci bije pamietaj że decyzję reklamacyjną na piśmie wydać musisz. Jak miał zalepiony mikrofon to odmowną inaczej bekniesz z protecta od allegro. 

oznacz moderatorów

foto-hurtownia
#12 Orędownik#

1. Pewnie, to sprzedawca decyduje o formie naprawy szkody - wymianie, naprawie, czy zwrocie pieniędzy

 

2. "W rozsądnym czasie", czyli jak po uznaniu reklamacji prześlesz telefon do serwisu, to spełnisz swój obowiązek, bo dokonałeś wszelkich starań by naprawić problem. 

 

3. To zależy od widzimisie urzędnika Allegro, który będzie obsługiwał sprawę - często nie działają zgodnie z prawem, ani własnym regulaminem. Ale wtedy masz podstawę do odrzucenia, a Allegro nie ma kompetencji, by ingerować w Twoją decyzję, czy obciążać Cię kosztami. Ale jak, mówię, trafisz na pracownika który będzie chciał się wykazać, to różnie może być. 

 

4. Nie jestem moderatorem, ale możesz - wiele sklepów tak robi, również międzynarodowych. 

 

5. Nie wiem

 

6. To do moderatora

oznacz moderatorów

wojtekmarchewka
#11 Animator#

@KOGIEL_T @Client:44052296 @az1rael @foto-hurtownia no i kupujący reklamujący zamilkł. Nie mam z nim kontaktu od wczoraj rano do dziś, telefoniczny, SMS, oraz whatsap. Chciałem się dowiedzieć o postępach, po moich instrukcjach naprawienia czy pomogło, ponieważ dziś bym przygotował etykietę (uzgodniliśmy wcześniej paczkomat InPost)

Czy ten tekst jest wiążący?

Zrzut ekranu 2025-07-05 172137.png

 Jeżeli tak to przygotuję dziś etykietę, ale wtedy Allegro robi coś takiego. Jeżeli nie to poczekam na kontakt z klientem do poniedziałku (i tak nie wyjdzie paczka w weekend) 

Zrzut ekranu 2025-07-05 172713.png

Więc kupujący, mimo sprawnego telefonu, może czuć się w obowiązku wysłania go na reklamację (tak wiem, że mogę odrzucić). Tylko wtedy zostanę, na losowym postępowaniu Allegro Protect 😁.

Co radzicie moi mili? 😄

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Do kiedy masz tą reklamację rozpatrzeć? @wojtekmarchewka przypominam że w weekendy czas na odpowiedzi w dyskusji nie płynie.

oznacz moderatorów

wojtekmarchewka
#11 Animator#

@az1rael do 16 lip 2025. Moja odpowiedź, w dyskusji jak na razie jest ostatnia od wczoraj  😁

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

A wczoraj on odpisał o której?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@az1rael pytasz do kiedy ma określić odesłanie? Zacytuję informację ze zrzutu: "W ciągu 3 dni od daty otrzymania reklamacji określ, czy kupujący ma Ci odesłać towar". Czas na decyzję ma do 16 lipca 2025 roku.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@gdvorek przecież wstępnie dogadują czy jest konieczne odesłanie bo ponoć gość se zakleił mikrofon więc nie wiadomo czy będzie potrzebne odesłanie. Kupujący pewnie ma weekend nie wiadomo kiedy odpisze czy poinstruowanie go przez sprzedawcę pomoglo czy nie bo jeśli tak to po co ma odsyłać więc po co takie komunikaty by w koszty wchodzić?

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@az1rael po to, że możesz wybrać jedną z dwóch opcji: "bez odesłania" lub "zaplanuj odesłanie". Masz na to 3 dni od otrzymania reklamacji.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów

wojtekmarchewka
#11 Animator#

@az1rael Źle napisałem "że wczoraj". Kupujący napisał ostatnią wiadomość 2 lipca 2025 22:53. Po tym 3 lipca mieliśmy kontakt telefoniczny oraz SMS i WhatsApp. Po wszystkim i tak napisałem w dyskusji 3 lipca 2025 19:50, aby była ciągłość dialogu. Ta moja odpowiedź jest ostatnia, a z kupującym nie mam kontaktu na żadnym ww. Kanale. 

Żeby mieć dupę chronioną, najwyżej dziś prześlę etykietę nadawczą klientowi. Lepiej wydać 20zł niż być w plecy 4300zł 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@gdvorek czyli po waszemu w nowomowie jak wybierze bez odesłania by sie system odczepił a odesłanie będzie potem jednal potrzebne to może wysłać list przewozowy w formie załącznika przez dyskusję lub wiadomość z panelu wiadomości póżniej?

oznacz moderatorów

wojtekmarchewka
#11 Animator#

@gdvorek a wiesz, ile miałem różnych problemów ze smartfonami? Tylko ogarnięci klienci, nie od razu reklamują i nie zakładają dyskusji. Tylko kontaktują się ze mną bezpośrednio i jak widać po mojej historii konta. Udało mi się w większości pomóc zdalnie lub odsyłali, w ciężkich przypadkach (i także udawało mi się to naprawić za pomocą oprogramowania), ale na to potrzeba czasami więcej niż sztywne określenie 3 dni na wysłanie.

Jak bym miał kontakt, z kupującym to jeszcze rozumie, określiłby się i nie byłoby tematu, a tak od 2 lipca, ja nie wiem, czy klient ma nadal problem z mikrofonem smartfona

No ale dobrze zrobię, jak muszę, a nie jak chcę 🙂

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@az1rael jeśli wcześniej zaznaczono w reklamacji, że odesłanie nie jest konieczne, sprzedający jak najbardziej może w razie potrzeby przekazać klientowi etykietę w dyskusji lub poprzez Centrum wiadomości.

@wojtekmarchewka jeśli w tym pytaniu chodzi o nieodsyłanie sprawnego towaru w ramach reklamacji, to oczywiście możesz udzielić takiej informacji kupującemu.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów