anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odroczona płatność dla Firm - ułatwienie dla kupujących i sprzedających

nat_not
Moderator
Moderator

Wkrótce udostępnimy nową metodę płatności - odroczoną płatność dla firm. Klienci firmowi będą mogli robić zakupy i płacić za nie nawet po 2 miesiącach, a sprzedawcy otrzymają pieniądze już w dniu sprzedaży.

mailing-800.jpg

Kiedy skorzystasz z nowej formy zakupu?

Jeśli masz:

  • aktywne konto Firma (pełna aktywacja);
  • pełną zdolność do czynności prawnych;
  • polski adres siedziby przedsiębiorstwa

nowa opcja płatności jest właśnie dla Ciebie. 

Ważne! Pamiętaj, że z Odroczonej płatności dla Firm skorzystasz wyłącznie w ofertach sprzedających, którzy aktywują u siebie usługę.

Jak udostępnisz przedsiębiorcom nową możliwość zakupu w Twoich ofertach?

Wystarczy przejść pozytywnie krótki proces weryfikacyjny i przystąpić do umowy faktoringu. Szczegóły znajdziesz na tej stronie.

Zachęcamy Cię do aktywacji Odroczonej płatności dla Firm już teraz. Aby to zrobić, wystarczy:

  1. Przejść do panelu Moja sprzedaż.
  2. Rozwinąć Allegro Finanse.
  3. Wybrać opcję Odroczona płatność dla Firm.
  4. Wyrazić zgodę na udostępnienie danych konta firma na Allegro.
  5. Autoryzować umowę kodem sms (po otrzymaniu decyzji).

Aktywacja nie wymaga przedstawienia żadnych dokumentów finansowych ani wypełniania jakichkolwiek wniosków. Jest też całkowicie bezpłatna.

---

[Aktualizacja - 9.11.2020, 16:01]

Zachęcamy Was do wzięcia udziału w webinarze "Odroczona płatność dla Firm - nowa metoda płatności w Allegro". Szczegóły znajdziecie w poście.

 

   Natalia
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
52 ODPOWIEDZI 52

Knowhere
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@Knowhere wybacz, że tak późno - prowizja PragmaGO to również opłata za przejęcie ryzyka braku płatności. Otrzymujesz pieniądze od razu, natomiast kupujący może zapłacić o wiele później i nie musisz się przejmować, czy to zrobi.

Tym razem odpowiedź chyba OK? 🙂

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

lukaszflak14
#10 Popularyzator#

Czy przystępując do programu jako sprzedający, będę mógł również się z niego wycofać bez konsekwencji?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderator
Moderator

@lukaszflak14 Będziesz mógł rozwiązać umowę w każdym czasie za 30-dniowym wypowiedzeniem. Wystarczy skorzystać z  formularza.

   Natalia
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

Czarny852
#7 Wielbiciel#

Coś się dzieje w tym temacie czy pomysł umarł "śmiercią naturalną" ?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderator
Moderator

@Czarny852 Dzieje się. Coraz więcej sprzedających dołącza do programu i wkrótce nowa opcja zakupu zostanie udostępniona dla kupujących.

   Natalia
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

lukaszflak14
#10 Popularyzator#

@nat_not 
Czy jak sprzedający, transakcje z odroczoną płatnością będę widział osobno/będzie istniał jakiś filtr aby łatwo dodać do niego FV?

Z regulaminu odroczonej płatności wynika, że aby otrzymać wpłatę należy dodać FV i numer listu przewozowego. Czy należy spełnić jeszcze jakieś warunki?

Czy się mylę, czy będą sytuacje gdy będę zmuszony PragmaGO zapłacić podwójną prowizję? Raz płacę prowizję 0,5% PragmaGO gdy klient kupi towar. Akceptuję to. Jednak nie rozumiem dlaczego w przypadku nieodebrania towaru przez klienta i rezygnacji z zakupu, będę zmuszony oddać PragmaGO 100% wartości transakcji pomimo, że otrzymałem od PragmaGO 99,5% kwoty? 

 

oznacz moderatorów

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@lukaszflak14 tak, zakupy z odroczoną płatnością mają być oznaczone, a ich wyszukanie nie będzie problemem. Dodanie faktury i numeru listu przewozowego to jedyne warunki. Prowizja jest tylko jedna. Jako Sprzedający, płacisz 0,5% od wartości wystawionej faktury brutto, niezależnie od terminu płatności, jaki wybrał kupujący. Nie ma żadnych dodatkowych prowizji.

Jeżeli chodzi o przyjęcie rezygnacji klienta - rzeczywiście prowizja 0,5% nie jest zwracana przez PragmaGO (to jest cena za możliwość dysponowania środkami od razu), tym niemniej przypominam, że ta usługa dotyczy transakcji B2B (firma sprzedaje firmie), w przypadku których nie ma obowiązku przyjmowania rezygnacji czy odstąpień od umowy. Decyzja zawsze należy do Ciebie.

Warto pamiętać, że oferowana na Allegro usługa jest nie tylko zdecydowanie tańsza od analogicznych rozwiązań rynkowych, o bardzo dobrych parametrach (termin odroczenia), ale przede wszystkim jest bezpieczniejsza: PragmaGO przejmuje na siebie pełne ryzyko braku wpłaty. Za to jest ta prowizja.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

Czarny852
#7 Wielbiciel#

Jakieś nowe wieści ?

oznacz moderatorów

fix_promocje
#8 Zapaleniec#

Zupełnie się to nie trafia, jestem sprzedającym, dołączyłem FV, która została zaakceptowana. Potem list przewozowy i towar dotarł już 4 dni temu do kupującego. Do dziś nie mam pieniędzy, sprawa zgłoszona, konsultowana i cały czas bez skutku. Wygląda na to że ProgramGO nie ponosi żadnego ryzyka, natomiast umowa z nimi jest tak skonstruowana, że nie ma określonego czasu zwrotu, kar umownych poza tymi które są wpisane dla sprzedającego. NIE POLECAM

oznacz moderatorów

nat_not
Moderator
Moderator

@fix_promocje Widzę, że Twoja sprawa jest w toku i - jak poinformowała Cię wczoraj wieczorem konsultantka - wyjaśniamy dlaczego doszło do takiej sytuacji. Pozostaje mi więc prosić Cię o cierpliwość.

   Natalia
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

fix_promocje
#8 Zapaleniec#

Przestrzegam wszystkich przed tzw. odroczoną płatnością w Allegro program PragmaGO. Jestem sprzedającym, spełniłem wszystkie wymagania, klient otrzymał towar, co widać w systemie i numer przesyłki został również dołączony i można to sprawdzić, gdzie ewidentnie widać, że klient odebrał przesyłkę. Po 48h od odbioru zgłosiłem się do pomocy Allegro, żeby wyjaśnić sprawę . Kilka dni oczekiwania i dziś otrzymałem odpowiedź, która dla mnie jest bełkotem " Wg danych z systemu przesyłka nie została doręczona, mimo fizycznej dostawy, dlatego wypłata nie była zrealizowana." i końca tej sprawy nie widać. Moim zdaniem PragmaGO, nie ponosi żadnej odpowiedzialności, a czekają, aż klient wpłaci im kasę i wtedy łaskawie może zwrócą. Ja czekam do poniedziałku i zgłaszam sprawę na policję.

oznacz moderatorów

maxr01
#16 Inspirator#

-  siemka. Jestem "o krok" do dołączenia do tych odroczonych płatności, już tylko muszę zaakceptować. Ale mam w związku z tym szereg pytań. Miałem pisać przez formularz kontaktowy, ale myślę, że udzielone tu odpowiedzi ułatwią podjęcie odpowiedniej decyzji równiez innym sprzedającym. Może moje pytania będą naiwne, lecz dla mnie ważne.

1. Co powiesz na informacje zamieszczone przez fix_promocje  ? - Przelew do sprzedającego powinien chyba być wykonany po zamieszczeniu FV w załączniku i zmianie statusu zamówienia na "wysłane" (zresztą równoznaczne z przyjęciem przesyłki przez przewoźnika do przemieszczenia)

2. Czy w zakładce "zamówienia" tego typu zamówienia będą w jakiś sposób oznaczone? Jeśli tak, to jak są oznaczane?

3. Czy korzystając z programu "odroczonej płatności" kupujący będzie mógł dokonać zakupu na paragon? Czy tylko na FV? Rozumiem, że zakupy dotyczą tylko kont firmowych, więc zakupy na FV na osoby prywatne nie wchodzą w rachubę.

4. Piszesz:

tym niemniej przypominam, że ta usługa dotyczy transakcji B2B (firma sprzedaje firmie), w przypadku których nie ma obowiązku przyjmowania rezygnacji czy odstąpień od umowy. Decyzja zawsze należy do Ciebie.  

Co w przypadku gdy mechanik samochodowy zakupi czajnik do gotowania wody na herbatę? - generalnie to teraz może odstąpić od umowy - jak to jest w przypadku Allegro Biznes?

5. Jeżeli chodzi o przyjęcie rezygnacji klienta - rzeczywiście prowizja 0,5% nie jest zwracana przez PragmaGO (to jest cena za możliwość dysponowania środkami od razu) - Akurat to stwierdzenie, że "to jest cena za możliwość dysponowania środkami od razu" - jest jak najbardziej nie na miejscu. Tak można napisać, gdy kupujący dokonuje płatności np. przez Allegro finanse. Wtedy to jest zgodne z prawdą, choć niekoniecznie - zawsze może odstąpić od umowy lub anulować zakup.

Nie za bardzo rozumiem tej kwestii. Kupujący może anulować zamówienie (zaraz po zakupie) lub może odstąpić od umowy - czy w obydwu przypadkach jest pobierana prowizja 0,5%?

pzdr

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

nat_not
Moderator
Moderator

@maxr01 

1. Sprawa, którą zgłasza @fix_promocje jest wyjaśniana bezpośrednio z nim w korespondencji mailowej. Pieniądze przekazywane są sprzedajacym, kiedy przesyłka ma status "w drodze" - w przypadku transakcji do 10 000 zł lub gdy ma status "doręczona" - w przypadku zakupów powyżej 10 000 zł.

2. Tak, przy zamówieniu zobaczysz zielony napis: "Odroczona płatność".

3. Z usługi mogą skorzystać tylko przedsiębiorcy, kupując na fakturę.

4. Tak, jak napisał Maciek, zależy to od Twojej decyzji.

5. Jeśli przyjmiesz rezygnację klienta z zakupu, będzie to Twoja decyzja. Nie jesteś do tego zobowiązany. Musisz jednak wiedzieć, że prowizja nie jest wówczas zwracana.

W Pomocy i na stronie informacyjnej: https://allegro.pl/biznes/odroczona-platnosc znajdziesz więcej infomacji o Odroczonej płatności dla Firm.

   Natalia
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

fix_promocje
#8 Zapaleniec#

Witam.

Niestety nie moge się z Panią zgodzić, status przesyłki doręczona nie gwarantuje wypłaty, tak było w moim przypadku.

1. Zakup klienta 17 lut 2021, 17:34, 

2. Faktura wystawiona zgodnie z zasadami numer konta PL 75 1140 1078 0000 4033 4900 1014 i 21 dni termin płatności, FV została zaakceptowana przez ProgramGO.

3. Przesyłka wyszła 19.02.2021 roku od dystrybutora ( mam FV zakupową na nią)

4. Przesylka w systemie ma status "odebrano od nadawcy", potem "przesyłka przybyła / wysłano / przybyła ( w systemie kuriera DB Schenker nie ma ststusu w drodze)

5. 22.02.2021 przesyłka ma ststus dostarczono, odbierający (nazwisko włąściciela firmy)

6. Kontaktuje się z zamawiającym i potwierdza przez email, że otrzymał przesyłkę z firmowego emaila.

7. 24.02.2021 brak wpłaty, zwracam się do Allegro o wyjasnienie sytuacji odpowiedź "Zgłoszenie jest obecnie konsultowane i gdy tylko otrzymam informację zwrotną, wrócę do Pana z odpowiedzią."

tego samego dnia otrzymuję kolejną odpowiedź "wracam do Pana z odpowiedzią.
Otrzymałem informację, że otrzyma Pan środki, gdy paczka dotrze do Kupującego."

8. Ucieszony odpowiadam "No to super, dwa dni temu dotarła, co można zobaczyć po numerze listu przewozowego, a pieniędzy brak. "

9. 24.02.2021 "Proszę o przesłanie numeru listu przewozowego oraz nazwy przewoźnika, a ponownie skonsultuję sprawę."

Podaję numer przesyłki i kuriera

Odpowiedź "Zgodnie z moją poprzednią wiadomością sprawa jest już konsultowana."

10. 25.02.2021 skarżę się, że system nie działą, odpowiedź "Rozumiem, że sytuacja jest dla Pana niekomfortowa, jednak zmuszona jestem prosić jeszcze o cierpliwość. Obecnie oczekujemy odpowiedzi zwrotnej w związku z Pana zgłoszeniem. "

11. 26.02.2021 "Pana sprawa jest wciąż konsultowana. Wg danych z systemu przesyłka nie została doręczona, mimo fizycznej dostawy, dlatego wypłata nie była zrealizowana.

Sprawa przesyłki i wypłaty jest sprawdzana przez odpowiedni zespół - Wrócę z informacją jak tylko otrzymam odpowiedź."

12. 26.02.2021 Wg danych z systemu przesyłka nie została doręczona co uniemożliwia wypłatę środków, dlatego została wysłana wiadomość do Kupującego z prośbą o potwierdzenie otrzymania przesyłki. 

WG UMOWY NIE MA O TYM ANI SŁOWA

13. 26.02.2021 kolejna odpowiedź "Sprawa jest cały czas konsultowana."

W między czasie wysłałem screen od przewoźnika z potwierdzeniem odbioru paczki i email od kupującego z potwierdzeniem odbioru paczki.

W systemie allegro gdy kliknie się odroczona płatność przy tym zamówieniu widnieje "

Aby otrzymać środki spełnij poniższe warunki:

1. Wystaw i załącz fakturę z numerem konta PragmaGO
PL 75 1140 1078 0000 4033 4900 1014
2. Numer przesyłki dodanyCzekamy na potwierdzenie o odebraniu przez kuriera
3. Czekaj na środkiPragmaGO w przeciągu 24 godzin od odebrania przesyłki przez kuriera opłaci zamówienie pomniejszone o prowizję."
 
Dwa pierwsze punkty mają "dziubki" zaakceptowane.
Oczywiście zakończyłem umowę o płatność odroczoną, która jest jakimś nieporozumieniem. Tak jak wcześniej pisałem, są tam kary umowne, odpowiedzialność i prowizje dla sprzedającego.
oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#12 Orędownik#

@fix_promocje 

i własnie dlatego uważam, że ta funkcja "odroczona płatność" służy li tylko wyciągnięciu pieniędzy od sprzedawców. Bo za otrzymane "od razu" pieniądze trzeba dodatkowo zapłacić. A na dodatek jak widzę, nie zawsze te pieniądze są tak  "od razu". Może jeszcze jest sens jeśli sprzedawca sprzedaje np 10 000 baterii, ale na co ta opcja sprzedawcom takim jak ja, co to sprzedają po 1 czy nawet niech po 5 sztuk , to zupełnie nie wiem. A za jej brak już jesteśmy szykanowani spadkiem w rankingach pozycjonowania allegrowego.

Ale mimo to nie wsiadam do tego pociągu, bo szkoda mi kasy, żeby płacić za powietrze, którym oddycham.  Do czego to doszło, żeby sprzedawca miał udowadniać, że kupujący odebrał  przesyłkę i może odebrac swoją należność i to jeszcze pomniejszoną o kolejną prowizję.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderator
Moderator

@fix_promocje Jak rozumiem w Twoim przypadku doszło do błędu i przesyłka w systemie nie jest oznaczona jako doręczona, dlatego pieniądze nie zostały Ci przekazane. Sprawa jest wyjaśniana na podstawie informacji, które przesłałeś.  Zapewniam, że zależy nam na tym, żeby miała pozytywny finał. 

Nie ma tu nieścisłości - przesyłka musi mieć status "doręczona", żeby sprzedający mógł otrzymać pieniądze (przy zamówieniu powyżej 10 000 zł).

   Natalia
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

fix_promocje
#8 Zapaleniec#

Otóż nie, w systemie paczka ma status DORĘCZONA i to od początku.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderator
Moderator

@fix_promocje W piątek przekazaliśmy Ci informację, którą sam wyżej cytujesz:

"Pana sprawa jest wciąż konsultowana. Wg danych z systemu przesyłka nie została doręczona, mimo fizycznej dostawy, dlatego wypłata nie była zrealizowana.

Sprawa przesyłki i wypłaty jest sprawdzana przez odpowiedni zespół - Wrócę z informacją jak tylko otrzymam odpowiedź."

Proszę Cię o cierpliwość.

   Natalia
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

fix_promocje
#8 Zapaleniec#

Tylko że to co przekazaliście, jak odpisałem jest jakiś bełkot. Co to znaczy "Wg danych z systemu przesyłka nie została doręczona, mimo fizycznej dostawy, dlatego wypłata nie była zrealizowana." Jeżeli w systemie kuriera przesyłka ma status "DORĘCZONO" i jest "Odbierający Pan XXXXX"przesyłka 2.jpg

Jeśli nie chodzi o system kuriera, to jaki, bo innego nie widzę

oznacz moderatorów