anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Otrzymałem negatywa

RED
#18 Luminarz#

Niedawno allegro na swojej stronie głównej informowało o wyroku, który zapadał

po kilku latach, gdzie serwis został ukarany za niedozwolone praktyki

podawał tutaj uzasadnienie tego wyroku z wcześniejszej instancji, która została utrzymana w wyższej

ale admini usilnie to kasowali

generalnie zwrócono w niej uwagę, że serwis ukrywa wiele danych w rozproszonych miejscach i konsument może sobie nie poradzić z połączeniem w całość

właśnie otrzymałem negatywa od osoby, która padła ofiarą kompletnego niezrozumienia prezentowanych danych przez serwis allegro

produkt kupiony 5 minut przed piątkiem w nocy

z datą przewidywanej dostawy na początek tygodnia

spakowany w piątek

i wysłany w poniedziałek rano

przesyłka smart monitorowana przez allegro

------------------------------------------------------------------------

w poniedziałek wieczorem już po naszej pracy

mail z pretensjami, że towar nie został wysłany

a 5 minut później negatyw, obniżone gwiazdki i zła ocena produktu (ta którą jest podpięta pod kod ean towaru wspólna dla innych sprzedawców)

do tego stwierdzenia, że allegro anulowało zakup towaru ?????

-------------------------------------

kontakt z kupującym niemożliwy, podczas rozmowy telefonicznej rzucenie słuchawką

zignorowany mail z numerem przesyłki, wskazaniem gdzie przyjdzie kod otwarcia paczkomatu, powołanie się na przepisy i regulamin allegro i godziny pracy

dzisiaj pretensję, że towar nie dotarł mimo, że od wczoraj leży w paczkomacie

i ubliżanie że zakup został anulowany przez nas???

 

Mam pytanie czy serwis usunie ten komentarz i przeprosi kupującego za to że nie znalazł danych, których potrzebował ukrytych w zakładkach?

jak pisałem tutaj

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/komentarz-quot-nie-polecam-quot/m-p/4096

serwis ponosi pełną odpowiedzialność za pisane tutaj komentarze - do tego ma wszystkie informacje sugerujące, że jest on nieprawdziwy

 

Ciekawe co serwis powysyłał kupującemu, że ten stwierdził że jego zakup został anulowany?

 

podanie numeru listu przewozowego i powołanie się na chronologię wydarzeń

 

Trafiliśmy na trudnego kupującego ale całą winę za tą sytuację ponosi Allegro i jego nowomowa, sposób prezentacji danych przez serwis, wypisywanie jakiś informacji bez wiedzy sprzedawcy

całkowicie niezrozumiałych dla Kupujących

 

 

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów
40 ODPOWIEDZI 40

mr_oma
Moderator
Moderator

@RED, zweryfikuję tę sprawę.

   Maja
   Moderator


   _____________
   Jeśli zdanie kogoś innego trafia w Twój punkt widzenia,
   nie czekaj i przyznaj tej osobie W punkt!
oznacz moderatorów

mr_oma
Moderator
Moderator

@RED, jeśli chodzi o komentarz wystawiony do zamówienia ab031b31-f631-11eb-8840-e7d7e3e4bc48 - niestety nie mamy podstaw do jego usunięcia. 

Widzę, że w tej ofercie zadeklarowałeś, że towar wyślesz w ciągu 24 godzin.

Obraz_2021-08-12_10-34-51.png

Sprawdziłam na stronie do śledzenia przesyłki, że numer listu przewozowego dodałeś 6 sierpnia (piątek), ale przesyłka została odebrana od nadawcy 9 sierpnia (poniedziałek). Jeśli przygotowałeś przesyłkę do nadania ale już po godzinie granicznej przewoźnika, zostanie ona zliczona jako nadana na kolejny dzień. Finalnie przesyłkę w paczkomacie odbiorczym Kupującej umieszczono 10 sierpnia.

Jeśli w Twojej ocenie jest to błąd przewoźnika, powinieneś skonsultować się z nim bezpośrednio i ewentualnie złożyć reklamację.

Jeśli chodzi o komentarz Kupującej dotyczący anulowania zamówienia - nie mogę tej informacji potwierdzić, ponieważ z naszych informacji nie wynika, aby to miało miejsce. W takiej sytuacji pomocny byłby zrzut ekranu z komunikatem, na który powołuje się Kupująca. Wówczas mogłabym to sprawdzić.

Możemy wysłać do Kupującej prośbę o kontakt z Tobą i zachęcić ją do wspólnego wyjaśnienia tej sprawy. Mam nadzieję, że mimo wszystko, uda Wam się dojść do porozumienia.

   Maja
   Moderator


   _____________
   Jeśli zdanie kogoś innego trafia w Twój punkt widzenia,
   nie czekaj i przyznaj tej osobie W punkt!
oznacz moderatorów

WidelecNaTalerzu
#9 Pomysłodawca#

Nie wiem czy dobrze widzę ale RED deklaruje wysyłkę w ciągu 24h

Zamówienie w piątek wysyłka w pon ( 24h robocze) dostarczenie we wtorek u kupującego

Wszystko jest poprawnie prawda? 

Z tego co widzę po opinii, klient uważa że kupił towar w środę tj. 04/08 a nie 06/08 jak też zostało to potwierdzone przez RED'a i moderatora

Reasumując, jawna kłamliwa negatywna opinia, prosta do zweryfikowania i nie zostaje usunięta ^^

oznacz moderatorów

ELEKTROFUKS
#9 Pomysłodawca#

Może płatność rozpoczęta w dniu 04/08? Mieliśmy przypadek, że kupująca napisała do nas, że nie otrzymała towaru, a okazało się, że go nie opłaciła w dniu zakupu i nawet nie była tego świadoma 😅 

oznacz moderatorów

RED
#18 Luminarz#

@WidelecNaTalerzu ma rację komentarz jest ewidentnie [edycja]

oczywiście wyrok  Sądu Najwyższego z 30 września 2016 r., sygn. I CSK 598/15 ignorujecie bo serwis jest ponad prawem

Sąd Najwyższy zwrócił uwagę na art. 14 ust. 1 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. W myśl tego przepisu administrator strony nie ponosi odpowiedzialności, jeśli nie wie o bezprawnym charakterze publikowanych wpisów, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o ich bezprawnym charakterze, niezwłocznie uniemożliwi do nich dostęp.

Wynika z tego, że aby administrator strony ponosił odpowiedzialność za obelżywe wpisy/komentarze, musi o nich wiedzieć, a mimo to nadal udostępniać je na stronie. Jeżeli zaś administrator uzyskał wiedzę o bezprawnych komentarzach i niezwłocznie uniemożliwił do nich dostęp, to takiej odpowiedzialności nie będzie ponosił.

Co jednak najbardziej istotne, Sąd Najwyższy wskazał, że to na administratorze strony internetowej spoczywa ciężar udowodnienia, że nie wiedział o bezprawnym charakterze komentarzy.

„ (…) w przypadku naruszenia dóbr osobistych wypowiedziami anonimowych internautów zamieszczonych na portalach internetowych, odpowiedzialność administratora należy rozpatrywać na gruncie przepisu art. 24 § 1 k.c. w powiązaniu z przepisem art. 14 ust. 1 u.ś.u.d.e. Dlatego to na stronie pozwanej spoczywał ciężar udowodnienia, że przed doręczeniem jej pozwu nie wiedziała o inkryminowanych komentarzach internautów.”

 

w mojej ocenie był błąd w wyliczeniu przewidywanego czasu wysyłki przez allegro

i do tego allegro wysłało kupującej jakieś dziwne maile

serwis monitoruje maile więc poproś kogoś kto ma do nich dostęp - niech sprawdzi korespondencję

gdyby kurier przyjechał w sobotę po przesyłki nie było by tego problemu - ale tego nie robi bo tego nie przewiduje jego umowa z allegro

były tutaj na forum już opisywane przypadki jakiś dziwnych machlojek allegro z przewidywanym czasem dostawy za zakupy w piątek i w czwartek

 

oznacz moderatorów

RED
#18 Luminarz#

przypominam, że kupujący także publicznie ocenił produkt, którego nie otrzymał

i to podwójnie - u nas dając nam notę jakbyśmy wysłali mu cegłówkę i w karcie

produktu oferta nr 8066810281 - zaniżając jakość tego towaru

 

a komentarz o nie wysłaniu towaru został wystawiony już po terminie wysłania towaru co jest już ewidentnym kłamstwem, które jako serwis firmujecie

@mr_oma macie możliwość kontaktu z kupującym jak to napisałaś powyżej, więc skontaktujcie się z nim i wyjaśnijcie kto mu anulował transakcję bo mi tej informacji nie udzielił

 

 

oznacz moderatorów

mr_oma
Moderator
Moderator

@RED, jeśli uważasz, że "był błąd w wyliczaniu przewidywanego czasu wysyłki", zawsze możesz skontaktować się z nami w celu wyjaśnienia tej sprawy.

Informacje, które mogę potwierdzić z danych, którymi dysponuję to to, że Kupująca złożyła i opłaciła zamówienie numer ab031b31-f631-11eb-8840-e7d7e3e4bc48 w czwartek 5 sierpnia 2021 o godzinie 23:11. To zamówienie nie jest zaliczone jako wysłane w terminie ponieważ tylko dodanie listu przewozowego odbyło się w terminie, wysyłka już nie. 

W naszym systemie wygląda to następująco:

Deklarowany czas na wysyłkę: 1 dzień
Data dodania listu: 06.08.2021 godz. 18:09
Data wysyłki: 09.08.2021 godz. 14:48

Przesyłkę umieszczono w paczkomacie odbiorczym 10.08.2021 o godz. 17:26.

   Maja
   Moderator


   _____________
   Jeśli zdanie kogoś innego trafia w Twój punkt widzenia,
   nie czekaj i przyznaj tej osobie W punkt!
oznacz moderatorów

WidelecNaTalerzu
#9 Pomysłodawca#

Faktycznie o 23:11 to nadal jest czwartek, ale myślę że tu liczy się 24h liczone od czasu pracy który jest u każdego wpisywany ręcznie tj. 8-16 dla przykładu

Więc 24h które sprzedawca deklaruje, w deklarowanym przez siebie czasie pracy zoobowiązuje go do wysyłki w ciagu 24h

 

Czyli zamówienie zrobione o 23:11 traktuje się jako złożone w dniu kolejnym roboczym między 8-16, wtedy sprzedawca kupuje/sprowadza towar z hurtowni i wysyła go w kolejnym dniu roboczym to jest tak zwana wysyłka w 24h 

Zdaję sobie sprawę z niekompetencji wielu pracowników Allegro, ale no wiedzą ogólna, czyli godziny pracujące i deklarowany czas wysyłki to bardzo proste rzeczy i aż boli patrzeć na tą "znakomitą" pomoc

RED'ziu może warto pobawić się w sąd z [edycja] a dodatkowo pozwać pomocników Allegro za jawne udzielanie zgody na [edycja] w negatywnych komentarzach które skutkują mniejszą sprzedażą i uderzają w dobre imię firmy, może ktoś poleci za te bzdury co oni gadają, a przynajmniej może wstrzymają język na przyszłość w tematach gdzie minimalna logika jest potrzebna, bo aż wstyd na to patrzeć.

oznacz moderatorów

WidelecNaTalerzu
#9 Pomysłodawca#

Pomijam fakt żę potwiedziła się informacja o zamówieniu w czwartek a nie w we wtorek czy tam środę, czyli potwierdzone [edycja] kupującego i przyzwolenie mu na to 

 

 

yeey

oznacz moderatorów

orbitkownia_pl
#10 Popularyzator#

@mr_oma  dlatego nie warto ustawiać 24 godzin , ktoś kupi w poniedziałek o 19 wyślesz mu we wtorek o 18 paczkomatem i pomimo iż nadałeś w 23 godziny będą to 2 dni. KPINA

oznacz moderatorów

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@RED w Twoim poście jest tyle nieścisłości, że muszę je wypunktować.

  1. Mylisz się, opisując czego dotyczył wyrok, o którym informowaliśmy w czerwcu na stronie głównej. Nie wiem, skąd wziąłeś zdanie, jakoby "serwis ukrywa wiele danych w rozproszonych miejscach i konsument może sobie nie poradzić z połączeniem w całość". O szczegółach pisano w wielu miejscach, np. tutaj. To kompletnie coś innego, niż napisałeś.
  2. Admini niczego nie usuwali "usilnie" - usunęliśmy bodajże dwa razy Twoje posty nie na temat, którymi zaśmiecałeś Gadane bez względu na kontekst. Możesz publikować tu dowolne materiały, w tym wyroki (co wielokrotnie robiłeś), pod warunkiem, że są w jakikolwiek sposób związane z tematem wątku i są pomocne dla czytających.
  3. Nic nie wskazuje na to, że osoba, która wystawiła Ci negatywa, padła ofiarą niezrozumienia czegokolwiek. Ta osoba padła ofiarą Twojego spóźnienia - zgodnie z deklaracją, przesyłkę powinieneś był wysłać w ciągu 24 godzin od jej opłacenia, a tak się nie stało. Dodatkowo: wysyłka w ciągu 24 godzin nie musi oznaczać wysyłki w ostatniej minucie 23 godziny, można ją wysłać wcześniej. A jeżeli nie dajesz rady, zmień swoją deklarację w ofertach na dłuższą.
  4. Winy za tę sytuację nie ponosi Allegro - co więcej, w tym wypadku jest wręcz przeciwnie. Gdyby w ofercie zostawić wyłącznie Twoją deklarację (czas wysyłki 24h), fakt spóźnienia się z wysyłką byłby jeszcze wyraźniej widoczny.

Na koniec - w tej sprawie napisałeś do nas przez formularz i jeszcze nie otrzymałeś odpowiedzi. Nie wiem, co się z tym komentarzem stanie i jaka będzie decyzja Allegro, tym zajmie się właściwa sekcja. Jeżeli komentarz zostanie przez nas usunięty, ten wątek okaże się zbędny.

PS. Żeby było jasne - w treści komentarza kupująca nie trzyma się faktów. Towar zamówiła nie 5 dni temu tylko 4 dni temu, a przesyłka (w momencie pisania komentarza) była już odebrana od nadawcy przez kuriera (od około 5 godzin). Dlatego podejrzewam, że ten komentarz usuniemy. Natomiast nie mogę negować czy podważać samego faktu jej niezadowolenia, bo ma do niego prawo. Spóźniłeś się.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

Luxxp
#10 Popularyzator#

Chętnie obalę pkt. 1 Twojej wypowiedzi @msniezek Otóż allegro ukrywa np. dane sprzedającego jak np. numery telefonów, adres e-mail. Dodatkowo ukrywa także dane sprzedawcy w zakładce moje zakupy na koncie allegro pod loginem sprzedawcy. Ciekawe, który klient to tam znajdzie, bo ja sam znalazłem to tylko przypadkiem. 

oznacz moderatorów

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@Luxxp w porządku, ale nie tego dotyczył wyrok sądu, o którym mówił RED.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

RED
#18 Luminarz#

@msniezek proszę bardzo napiszę to jeszcze raz

cytując fragmenty, które usuwałeś na tym forum

ad 1) decyzję, którą allegro opublikowało na swojej stronie

https://allegro.pl/regulaminy/decyzja-prezesa-uokik-nr-ddk-1-2016-Pg6lAwOr9FX

ma takie uzasadnienie

https://decyzje.uokik.gov.pl/bp/dec_prez.nsf/43104c28a7a1be23c1257eac006d8dd4/efc05e0c47fee157c1257f...

i jest tam fragment

Kupujący konsument musi bowiem kompletować, często nietransparentne, niespójne informacje, z różnych miejsc (zakładek, dokumentów) na stronie internetowej Spółki.

(strona 12 dla nie chcących czytać całości)

ad 2) usunąłeś mojego posta na tym forum z tekstem opisanym w pkt 1 i zmieniłeś tytuł tego wątku o czym, zapomniałeś tu wspomnieć

ad3) kupujący widział przewidywany czas wysyłki na początek przyszłego tygodnia bo mu podaliście przedział z datami dostawy ale wkurzył go mail od was o anulowaniu transakcji

kupujący w komentarzu podał:

 - fałszywy termin nie wysłania przedmiotu

- informację, że od allegro otrzymał  maila o anulowaniu transakcji

-informację, że towar nie został wysłany mimo, że wcześniej otrzymał

informacje z numerem listu przewozowego i info, że towar został wysłany

- ocenę towaru, którego nie widział i to w karcie produktu - gdzie to info jest przypisywane do innych sprzedawców

 

[edycja] szkalujących naszą działalność mimo, że doskonale wiecie, że są pomówieniami nie chcecie usunąć

 

towaru nie można było wysłać szybciej bo dziadowska umowa allegro podpisana z inpostem

uniemożliwia podjazd kuriera inpostu w sobotę po przesyłki allegro smart

tak samo jak uniemożliwia podjazd kilka razy w ciągu dnia, a w piątek kurier odbiera od nas przesyłki zaraz jak otwieramy firmę i nie można tego zmienić.

od 4) winę ponosi tylko allegro tylko wyłącznie allegro - serwis, który [edycja] od kupujących mimo, że ma możliwość ich moderacji

i mimo, że prawo mówi o jego odpowiedzialności za prezentowane tu treści

 

oznacz moderatorów

mr_oma
Moderator
Moderator

@RED, tak, jak powiedział @msniezek, w tej sprawie kluczowy jest fakt, że Kupująca jest poszkodowana wobec spóźnienia, które rozmijało się z Twoją deklaracją wysyłki. Otrzymałeś też radę w tej sprawie - warto zmienić deklarację, jeśli wiesz, że nie jesteś w stanie jej spełnić.

Data dodania listu to 06.08.2021 o godzinie 18:09  - zgodnie z tym artykułem godzina graniczna nadawania przesyłki waha się między 13-16. Jeśli przygotowałeś wysyłkę do nadania po godzinie granicznej, jest ona zliczona jako nadana na kolejny dzień.

   Maja
   Moderator


   _____________
   Jeśli zdanie kogoś innego trafia w Twój punkt widzenia,
   nie czekaj i przyznaj tej osobie W punkt!
oznacz moderatorów

RED
#18 Luminarz#

@mr_oma [edycja]

to samo robi serwis

przepisy są w tym temacie jasne ale allegro jak zwykle je łamie

tego nie powinna robić szanująca się firma

mam gdzieś jakieś wasze godziny graniczne i to że robicie jakieś machloje z terminami wysyłek - inpost ich i tak nie przestrzega

kompromitujesz się swoją wypowiedzią - twoja argumentacja dotyczy wysyłki w trybie natychmiast nie w trybie 24h - kupująca widziała termin dostawy w przedziale poniedziałek-wtorek

wysłaliście do kupującej jakieś bzdurne maile o anulowaniu zamówienia bez naszej wiedzy i to jest powodem negatywa

oczywiście nie odnosisz się nawet do wystawionych ocen produktu - wszyscy sprzedawcy sprzedający ten towar mają negatywny komentarz odnoszący się do produktu oceniony przez osobę, która go nie widziała

oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

@RED 

Co do tego (zważywszy na pokazane tu informacje), że kupująca wystawiła mocno mijający się z prawdą komentarz nie mam już wątpliwości. Ze swojej strony mam jednak uwagę co do Twojej odpowiedzi na komentarz: jeśli go piszesz, trzymaj się _ściśle_ faktów. Bo wyszło tutaj, że opłacony towar w czwartek wieczorem (nie w piątek), przesyłka odebrana w poniedziałek po południu (nie wiem jak rozumieć "natychmiast" w poniedziałek ; ok, wiem - kurier tak przyjechał i nie masz na niego wpływu), a wg zakładki (widocznej z tamtej oferty) jednak sobota jest pracująca. Wtedy i allegro Ci szybciej pomoże, a i nikt nie zarzuci Ci nieścisłości. No i nie będziesz musiał zakładać wątku na AG ;]

A tak ogólnie: ludzie mogą różnie rozumieć deklarację 24h na wysyłkę. Dla jednych zakup w czwartek o 23 będzie równoznaczny z wysyłką w piątek. Do 23 ? Ze stoperem w ręce tak, ale w praktyce w godzinach pracy firm. Czyli robi się czas znacznie krótszy niż 24h. A czy jak ktoś włoży taki zakup do paczkomatu w piątek o 22:00 to będzie usprawiedliwiony z czasu wysyłki 24h ? Technicznie tak, a praktycznie ktoś może przyjąć sobie (kupujący), że sprzedawca miał "cały dzień" i nie nadał tak, żeby wyjechała w piątek. Do tego wszystkiego należy jeszcze dodać odbieranie paczek przez przewoźników (z paczkomatu i od klienta), a w rezultacie teoretycznie łatwe do określenia 24godz z piątku rozciąga się do poniedziałku. A więc to co napisał @WidelecNaTalerzu odnośnie "oczywistego" obliczania czasu wcale nie jest takie oczywiste, tym bardziej, że jedni towar mają u siebie, a inni go dopiero ściągają. No i potem są obustronne pretensje.

Przyczynię się do zdania msnieżka: deklarować dłuższy czas wysyłki. Wiem, nie będziesz w elicie wyszukiwań po czasie, ale będziesz mieć większy komfort pracy. I celowo nie będę już kolejny raz rozwlekał tego jak allegro prezentuje kupującemu (niepotrzebnie !) sugerowany czas dostawy. O tym już było sporo i wiele razy.

oznacz moderatorów

RED
#18 Luminarz#

@cookie000 

polskie prawo wymaga prawdziwości wypowiedzi w komentarzu

przy zakupie w piątek i wysłaniu towaru w poniedziałek

wystawienie komentarza treści 6-7 godzin po wysłaniu towaru i przekazaniu tego faktu od razu kupującemu

"zakupiłam kable HDMI 5 dni temu do dziś paczka nie wysłana i końcowo otrzymałam mail ze produkt został anulowany. Tragedia nie polecam"

[edycja]

Kupujący posłużył się [edycja] po otrzymaniu maila od allegro i jego o jakimś anulowaniu transakcji

tu masz interpretacje prawną

https://www.infor.pl/prawo/kodeks-karny/odpowiedzialnosc-karna/702487,Przestepstwo-znieslawienia-na-...

 

powyżej w wątku podałem wyroki sądu najwyższego odnoszące się do samego allegro

 

wg allegro kupujący może kłamać w komentarzu, może złośliwie pisać nieprawdę i wzywać do niekupowania u danego sprzedawcy niezależnie od rzeczywistego przebiegu transakcji

sankcjonują systemowo łamanie prawa i do tego wbrew prawu odmawiają usuwania komentarza

 

kwintesencją są odpowiedzi serwisu na zgłaszane zarzuty

jest odpowiedź

Bardzo mi przykro, lecz Kupujący ma prawo do oceny transakcji z własnej perspektywy.

zauważ, że na tym forum jak napiszesz o allegro cyt: z własnej perspektywy.
 to możesz mieć usunięte treści ale w komentarzu [edycja]

ja podsumuję ten wątek z własnej perespektywy:

- komentarze na allegro w obecnej formie są niezgodne z prawem

- allegro pozwala w swoim serwisie na [edycja]

- z powodu działań allegro Sprzedawcy są pomawiani na allegro

- allegro widząc w/w działania nie usuwa pomówień

oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

@RED 

Ja Cię zasadniczo rozumiem. Zgadza się - nie powinno być oszczerstw i serwisowego przyzwolenia na ich publikowanie gdy można je zweryfikować.

Niedawno przeczytałem książkę "Wszyscy jesteśmy winni" i ten tytuł tak trochę pasuje do tej sytuacji. Padła deklaracja, że nad tym komentarzem allegro się pochyli i nie wiem jak długo to potrwa, ale mając takie dane serwis powinien go skasować. Oby tak się stało.

I taka rada na koniec: na komentarz negatywny zawsze należy odpowiadać pisząc prawdę, bez wybielania siebie. Nawet w dobrym tonie jest posypać głowę popiołem jeśli coś można było zrobić lepiej. Dlaczego ? Ano dlatego, że jak taki negatyw zostanie, to nie tylko nie pozbędziesz się go, ale stracisz też szansę na wyważoną odpowiedź na niego,w przypadku gdy wcześniej odpisało się emocjonalnie. Wtedy to wygląda jeszcze gorzej.

 

oznacz moderatorów