anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Paragon, bo nie podał, że chce fakturę

Idź do rozwiązania
ubraniabhp_com
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry,

mam taki problem, ponieważ klient nie zaznaczył nigdzie w zamówieniu, że potrzebuje faktury, nie napisał też nic na ten temat w wiadomości e-mail, więc otrzymał po prostu paragon do zamówienia. Teraz napisał maila, iż chce otrzymał fakturę. No i jest problem, ponieważ zgodnie z nowelizacją prawa od 1.01.2020 nie można wystawić FV na podstawie paragonu, na którym nie ma numeru NIP, a skoro kupujący go nie podał, więc numeru NIP nie ma na paragonie.

Teraz "straszy", że jak nie otrzyma faktury, to odstąpi od umowy zakupu i prawdopodobnie wystawi negatywa.

Co robić w takiej sytuacji?

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16
METALNET_PL
#9 Pomysłodawca#

Mam taką sytuację przynajmniej raz dziennie...

Rozwiązuję tą sytuację w ten sposób, że proszę klienta aby odesłał paragon. Robię w programie zwrot do paragonu jako oczywista pomyłka, tak aby w papierach się zgadzało.

A potem wystawiam normalną fakturę.

oznacz moderatorów
ubraniabhp_com
#9 Pomysłodawca#

Problem w tym, że klient nie chce odesłać paragonu, ponieważ uważa, ze to nasz błąd, cytuję: "Jeśli potrzebują Państwo paragon to proszę po niego przyjechać lub przysłać kuriera, bo ja nie będę płacić za czyjś błąd, a po drugie nie mam na to ani czasu ani ochoty."

To jakaś patologia 😕

oznacz moderatorów
hurt-met
#11 Animator#

My też mamy o dzień maila z pretensjami że nie dostali fakturę a chcieli , 

w odpowiedzi robimy screen formularza dostawy jaki od klienta otrzymaliśmy i temat się zamyka w większości przypadków ale są też tacy 2% którzy odpiszą i przeproszą że faktycznie ich błąd . 

oznacz moderatorów
myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

Moim zdaniem punktem obowiązkowym w formularzu zakupowym powinno być zaznaczenie PARAGON / FAKTURA. Tak jak nie sfinalizujesz zamówienia bez określenia formy płatności i formy dostawy, tak nie dokończysz formularza bez jasnego określenia, jaki dokument chcesz.

oznacz moderatorów
TomBanknoter
#13 Ambasador#

@myslenie-szkodzi   Teoretycznie racja, ale w praktyce może zaowocować wypisywaniem setek niepotrzebnych nikomu faktur. Chyba że jako domyślny wybór będzie odptaszony paragon

oznacz moderatorów
hurt-met
#11 Animator#

Brawo , nie wiem czemu allegro jeszcze na to nie wpadło , klient wybiera w formularzu paragon czy faktura 

oznacz moderatorów
alatlaptopy
#7 Wielbiciel#

U nas takie sytuacje się zdarzają ostatnio często. Zauważyliśmy, że jak klient nie wpłaci przez PayU/Przelewy24 to dane nie są wysyłane do sprzedawcy. Mieliśmy taką sytuację, klient zrobił przelew tradycyjny i obrażony że nie dostał faktury, wysłał nam nawet screen z poziomu zamówień Allegro i u niego było widać dane do faktury, u nas już nie. Problem występuje od około miesiąca

oznacz moderatorów
CERAMTRANS2
#10 Popularyzator#

U mnie też problem pojawia się. Oczywiście muszę przez to masę linków przesyłać z informacją o ustawie. Klient raz nawet powiedział że u niego też takie problemy się zdarzają (jest sprzedawcą) i nie robi z tego problemu innemu kupującemu 🙂 oczywiście takie pisanie mnie nie przekonuje, proszę o przesłanie paragonu i koniec. Kiedyś na allegro opcja chęci otrzymania faktury była w czerwonym polu , teraz jakoś tego nie widzę. Allegro mogłoby nieco bardziej zrobić to widoczne.

oznacz moderatorów
alatlaptopy
#7 Wielbiciel#

Nie chodzi o robienie problemów kupującym tylko o niepotrzebne dokładanie sobie niepotrzebnych obowiązków, których wcześniej nie było i być nie powinno. Na szczęście to są pojedyncze przypadki i nie robi się z tym problemów ale gdyby tego było więcej to by już w zauważalny sposób zajmowało czas, który można by było spożytkować na coś innego

oznacz moderatorów
RED
#17 Koryfeusz#

@ubraniabhp_com

jeżeli nie chce odesłać paragonu -

postraszyć kodeksem karnym, odpowiedzieć, że w odpowiedzi na negatyw zostanie podana jego firma jako podmiot, który namawia do łamania prawa - 95% osób

a i jeszcze lepsze:

odstąpienie od umowy jest możliwe tylko wobec konsumentów - jeżeli chce fakturę na firmę a nie jest konsumentem więc nie może zrobić zwrotu

oznacz moderatorów
lopes1990
#12 Orędownik#

@RED Zaorałes 😄 

 

U mnie niestety jest to samo , ciągłe "pomyłki, niedopatrzenia" 

Zwrot towaru z paragonu na magazyn i wystawienie nowego dokumentu to chyba najprostsza metoda, szkoda czasu na polemikę, i tak zawsze sprzedawca jest winny. 

Cała operacja potrwa 2 minuty , a wyjaśnianie z klientem pewnie kwadrans , na koniec i tak Cie opierdoli :DDDD

Ostatnio nawet klient zamawiał towar po 21:00 , a na następny dzień pisał maila z pretensją, że nie ma jeszcze towaru 😄 

Mało tego upierał się, że zamawiał 2 dni wcześniej, sam podesłał do nas maila z wygenerowanym przez allegro zamówieniem, gdzie data była wyraźnie napisana, po telefonie dalej się upierał przy swoim, tym razem twierdził, że to niemożliwe haha 😄 

 

Zdarzają się asy i to dość często, a najbardziej "wymagający" są klienci robiący zakupy do 10-15 zł, ale to chyba nie tylko u mnie 😉 

 

 

oznacz moderatorów
www_etistick_pl
#1 Nowicjusz#

Piszę jako kupujący. W ostatnim czasie kilkukrotnie mi się zdarzyło, że mimo zaznaczenia opcji, że chcę FV to kupujący nie dostawał takiej informacji. Także na 100% obecnie występuje jakiś problem techniczny w tym temacie.

oznacz moderatorów
szarywks1946
#4 Eksplorator#

Dla mnie to jest dramat... Kupiłem ostatnio 25 rzeczy od różnych sprzedawców na kwote ponad 10k wszystko na fakture... jak się okazało, od marca wprowadzili jakieś zmiany i nawet jak zaznaczysz, że chcesz fakturę VAT to dane wpisuje na osobę prywatną!!!! Allegro do zmiwtf2.pngWTF.pngany z tym!!

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@szarywks1946 przecież można to zmienić i podać dane firmy 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
szarywks1946
#4 Eksplorator#

@kostas11 Tak teraz to wiem... Chodzi o intuicyjność webowej Applikacji, która przynosi zyski 1.3 mliarda złoty.... wybierając opcje -> "Chce otrzymać fakturę" to chyba logiczne ,że chce otrzymać fakturę na Firmę a nie na człowieka. Zresztą zobacz ile ludzi ma z tym problem. Nie tylko kupujący ale i sprzedający. Uważam, że konieczna jest tu łatka lub poprawienie szaty graficznej. Pozdrawiam

oznacz moderatorów
megii_ss
#10 Popularyzator#

Tak naprawdę osobiście mi to lotto 🙂
W formularzu zamówienia nie chce faktury dodstaje paragon, chce fakturę to ją dostaje - a takie straszenie negatywami to między bajki radzę sobie wsadzić.
Ja wiem że opinia i tak dalej ale za rok negatyw zniknie a szkoda czasu, nerwów na walkę z takimi głupcami jak twój klient. Są ważniejsze sprawy w życiu niż walka z wiatrakami 😉

oznacz moderatorów