anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

POK czas na odpowiedź, a weekend

EElektryka_com
#11 Animator#

ref:_00D24aE05._5003VRwen1:ref

Proszę o informację, dlaczego Allegro zwróciło pieniądze z naszego konta na życzenie klienta bez czekania na naszą odpowiedz? Informację otrzymaliśmy w piątek o 19.00 - po godzinach pracy naszej firmy. Allegro zwróciło pieniądze w niedziele o 12.20. Nie mieliśmy żadnej szansy wypowiedzenia się.

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

mdrogeria
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

To tak wygląda , jak tu zresztą często piszą inni że sprzedawca "nie ma nic do powiedzenia" jeśli chodzi o dobro klienta.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A to był początek dyskusji, nie sądzę. Widocznie Allegro uznało że wasze odpowiedzi nie zmierzały do rozwiązania sporu.

oznacz moderatorów

EElektryka_com
#11 Animator#

Nie było ŻADNEJ dyskusji w tym temacie. Klient się z nami nie kontaktował. Ostatni nasz wspólny kontakt to przesłanie na CW Allegro korekty faktury do zatwierdzenia (takie wymóg prawny).

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@EElektryka_com Cześć. 🙂 Skonsultowałam tę sprawę z zespołem zajmującym się rozpatrywaniem wniosków z Programu Ochrony Kupujących. Klient zgłosił zwrot 2 sierpnia, zatem do 16 sierpnia najpóźniej (zgodnie z 14-dniową polityką zwrotów) powinieneś zwrócić kupującemu pieniądze. 2 tygodnie to wystarczający czas na załatwienie sprawy z klientem. POK na wniosek kupującego został zaakceptowany, ponieważ spełniał warunki. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@ko_alka a kiedy przedmiot trafił do Sprzedawcy?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@pinsplash Według informacji od InPost towar został dostarczony do sprzedającego 4 sierpnia, czyli termin na zwrot mimo wszystko nie został zachowany. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

EElektryka_com
#11 Animator#

Po pierwsze: dobrze Pani wie, ze deklaracja, ze towar został dostarczony nie musi nic znaczyć w przypadku InPost, oni nie rejestrują tych przesyłek i mieliśmy multum sytuacji, w których takie paczki jednak do nas nie dotarły, a my nie możemy tego zareklamować, chyba, ze kupujący zrzeknie się praw do odszkodowania. To nie była taka sytuacja, ale gdyby była to bylibyśmy stratni, bo w tej sytuacji wyciągnięcie od Klienta takiego zrzeczenia jest trudne. Jak piszemy, ze po podpisaniu oświadczenia od razu oddajemy kwotę to robią to od razu.

Po drugie: odstąpienie od umowy i zwrot środków to są sprawy między sprzedawcą i klientem, mogą być czynniki, które uniemożliwiają Wam prawidłową ocenę, dlatego powinniście wysłuchać obu stron.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ko_alka a co jeśli klient nie chciał potwierdzić korekty faktury ????  Czemu nie wsparliście w tym sprzedawcy ???

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@kostas11 nie mam informacji o tym, aby sprzedający zgłaszał tego rodzaju problemy. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@ko_alka Komu i co miał zgłosić? Czekał na zatwierdzenie korekty.

oznacz moderatorów

EElektryka_com
#11 Animator#

To nie przeglądacie CW/Dyskusji przy rozstrzyganiu wniosku o POK? W CW jest wiadomość z 5 sierpnia z prośbą o zatwierdzenie korekty.
Tak, oczywiście powinniśmy to lepiej monitorować i po tak długim czasie zareagować na ciszę Klienta, ale primo: inaczej się traktuje klienta-przedsiębiorcę, zakłądamy, ze umie dbać o swoje interesy i raczej czyta maile, secundo: dużą częśc naszych zasobów pochłania obsługa Waszej produktyzacji. Sami nakreślacie takie priorytety, to chociaż pozwólcie w takim przypadku załatwiać nam te sprawy samemu, wystarczyło poczekać na naszą odpowiedź, pewnie już mielibyśmy zatwierdzoną korektę a Klient pieniądze.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

allegro nie odróżnia konsumentów od firm

coś takiego jak akceptacja korekty to coś obcego dla serwisu

generalnie obsługa firm leży na allegro

@kostas11za żądanie uznania korekty i wykonanie zwrotu sp z o.o. bo kupili inny towar u nas otrzymaliśmy komentarz negatywny, z treścią, że utrudniamy zwroty - serwis go oczywiście nie usunął

typowe przypadki u nas:

- zakup na sp z .o.o zwrot z argumentacją nie podoba mi się - piszemy by nie wysyłać towaru bo odstąpienie od umowy w trybie konsumenckim nieskuteczne - info zwrotne: wysyłamy bo allegro pozwala

- zakup na firmę wykreśloną z cedig i oczywiście zwrot towaru

- zakup na sp z .o.o i zwrot żądaniem odesłania środków na konto osoby prywatnej

- zakup na sp z .o.o i odesłanie towaru z fakturą

- zakup na firmę - odmowa wykonania zwrotu - zwrot pieniędzy z pok na osobę prywatną

- zakup na sp z .o.o i żądanie zwrotu bo będzie używać go miała osoba prywatna, nie firma

- zakup na sp z .o.o -reklamacja odrzucona towar sprawny - zwrot pok na firmę

generalnie w żadnym z w/w przypadków allegro nie włączyło się do dyskusji by uświadomić kupującemu, że jego żądania są niezgodne z prawem, mogą grozic odpowiedzialnościa karno-skarbową i itp

żenada goni żenadę w serwisie

@ko_alka dlaczego przed wypłatą środków z pok nikt ogarniety nie zapoznaje się z korespondencją między stronami?

@ko_alka dlaczego wiedza co musi zrobić sprzedawca by us uznał korektę jest obca serwisowi?

oznacz moderatorów

EElektryka_com
#11 Animator#

Klient otrzymał 5 sierpnia korektę do zatwierdzenia, miał 11 dni na napisanie jednego zdania. Skoro klient kupuje na firmę, to też ma chyba jakieś obowiązki z tego wynikające? W tym momencie jest kolizja przepisów prawa, ustawy o VAT i ustawy o prawach konsumenta. Tyle, ze niekoniecznie klient jest tu konsumentem. Sprawdziliście to? Pewnie nie.

 

Poza tym to nie jest clue tego wątku, pytanie było inne: dlaczego nie dajecie szansy wypowiedzenia się. IMO powinniście byli poczekać do 19.00 kiedy minęłyby 24h w formacie dyskusji.

oznacz moderatorów

ROE_AUTO
#10 Popularyzator#

U nas dziś klient zgłosił brak zwrotu pieniędzy.

Dokonał dwóch zakupów i jednego zwrotu. Przez pomyłkę dostał zwrot za nowszy zakup (zakupy robił w tej samej ofercie).

Został poinformowany, że zwrot został dokonany 22 lipca przez płatności Allegro.

Twierdzi, że nic nie otrzymał.

Złożył wniosek do POK. Wysłaliśmy wyjaśnienia po czym allegro oczywiście zwróciło mu również pieniądze z POK. Czyli teraz wychodzi na to, że klient dostał jeden przedmiot za darmo 🙂

Teraz znowu trzeba się wykłócać z nimi...

 

oznacz moderatorów