anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z wysyłaniem maili do klientów z winy Allegro, też tak dzisiaj macie?

konto zamknięte
Nie dotyczy

Nie mogę dzisiaj wysyłać maili do klientów. Moje wiadomości są blokowane. Dzwoniłem na infolinię swojej firmy hostingowej. Sprawdzili wszystko i okazuje się, że to Allegro dodało ich serwer na czarną listę i blokuje wiadomości (a statystyki szybkości odpowiedzi lecę 😕 ).

Też macie dzisiaj taki problem?

@nat_not @_HolaOla_ @msniezek o co tutaj chodzi? Przesadziliście z jakimś filtrowaniem wiadomości czy coś innego?

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@konto zamknięte Czy sprawa dotyczy wyłącznie konta, z którego tutaj piszesz? 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@_HolaOla_ Z innego nie próbowałem więc nie wiem. Dodam jeszcze, że nie do wszystkich są blokowane. Np. teraz wysłałem wiadomości do 14 osób (z informacją, że paczki zostały wysłane). Do 7 wiadomości doszły, do 7 odbiło. Te 7 wyświetla też w tej ikonce obok "dzwonka" na górze po prawej stronie.

Nie wiem w tej sytuacji czy do reszty wysyłać bo później sporo roboty żeby się połapać kto otrzymał a kto nie.

Wcześniej odbiło mi maile z odpowiedziami na pytania, które klienci wysłali mi poprzez stronę Allegro pytając o konkretne przedmioty.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@konto zamknięte Poprosiłam już zespół techniczny o dokładne sprawdzenie tej sytuacji. Jak tylko czegoś się dowiem, wrócę do Ciebie z informacją. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@_HolaOla_ dzięki.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Prawdopodobnie serwery pocztowe usługodawcy u którego masz mejla, wpadły na blacklistę SpamCop (z której to korzystają serwery mejlowe allegro). Pewnie leci z nich sporo spamu w świat i dlatego tam się znalazły.
To samo było z interią i wp ze 3 miesiące temu.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Knowhere dokładnie tak. Jest informacja

Client host [79.137.123.220] blocked
    using bl.spamcop.net; Blocked - see
    https://www.spamcop.net/bl.shtml?79.137.123.220 (in reply to RCPT TO
    command)

 Potwierdzono to zresztą w firmie gdzie mam hosting (OVH).

@msniezek jest jak napisał Knowhere. Linijki, które wkleiłem ewidentnie informują o blokadzie po stronie Allegro. Nr który tam jest, jest Wasz.

Natomiast loginów kupujących raczej nie mogę tutaj podać do publicznej wiadomości.

Jest możliwość wysłania do Ciebie jakiejś PW żebyś to zweryfikował?

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Pisz na maciej.sniezek(at)allegro.pl

 
______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Knowhere chyba poszło do Śnieżka bo już się bałem, że też mi odbije zwrotnie 😛

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Jednak nie doszło do Śnieżka 😕 Ten sam powód blokady.

Jasna cholera 😕

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@konto zamknięte Te loginy są niezbędne do dokładnej weryfikacji, dlatego spróbuj proszę przesłać je ponownie, tym razem na spolecznosc@allegro.pl

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ Jak, skoro to serwer pocztowy w domenie allegro.pl odcina mejle wysyłane z jego konta (wobec tego żadna różnica, co będzie przed małpą)?🤔

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Nie pamiętam, w którym temacie pytałeś o odstąpienie od umowy i przesłanie sprzedawcy potwierdzenia odesłania przedmiotu, po którym ma on obowiązek oddać pieniądze. Po moim zgłoszeniu UOKiK się wypowiedział;

 

Zwrot płatności przez przedsiębiorcę na rzecz konsumenta reguluje przepis art. 32 ustawy o prawach konsumenta (t.j.Dz. U. z 2020 r., poz. 287 z późn. zm.) , zgodnie z którym:

Art.  32.

  1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
  2. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 

Spełnione zostały warunki wynikające z ustępu trzeciego powyższego przepisu, zatem można domagać się zwrotu pieniędzy od przedsiębiorcy.

Zaginięcie przesyłki można reklamować niezależnie, ew. scedować to uprawnienie na przedsiębiorcę, aby dochodził odszkodowania we własnym zakresie. Jak wskazałam wyżej, wystarczające jest samo odesłanie przesyłki i przedstawienie na tę okoliczność dowodu.

 

W razie dalszych problemów, sugeruję, aby skorzystanie z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów.

 

Z poważaniem,

Joanna B…..

Konsumenckie Centrum E-porad

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@konto zamknięte jutro Ola wróci do Ciebie zapewne z wynikiem konsultacji, natomiast już teraz mogę powiedzieć, że jest mało prawdopodobne, abyśmy to my blokowali wiadomości wysyłane na adresy w domenie allegromail (nie spotkałem się do tej pory z takim przypadkiem). Rozumiem, że dostajesz zwrotki "Twoja wiadomość nie dotarła do adresata" - w tej sytuacji jest prawdopodobne, że to serwery pocztowe odbiorców wiadomości blokują domenę allegromail. Jest też prawdopodobne, że wszyscy odbiorcy, od których otrzymałeś zwrotkę, mają adres w tej samej domenie.

A gdybyś podał więcej szczegółów (kilka loginów odbiorców, od których dostałeś zwrotkę), moglibyśmy to sprawdzić niemal od ręki.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@msniezek "jest mało prawdopodobne, abyśmy to my blokowali wiadomości wysyłane na adresy w domenie allegromail (nie spotkałem się do tej pory z takim przypadkiem)" - no to już Ci podrzucam przypadki (wczytaj się w nagłówki😉).

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/serwer-pocztowy-interia-na-czarnej-li%C5%9...

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/pocz%C4%85tkuj%C4%85cy-sprzedawcy/nie-otrzymuje-%C5%BCadnych-wiado...

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Knowhere masz rację, rzeczywiście w tych konkretnych sytuacjach to my blokujemy maile, które są wysyłane do kupujących. Z tym, że najprawdopodobniej zostałyby one również zablokowane, przez serwer kupującego (i większość innych serwerów pocztowych na świecie), bo ta spamlista jest ogólnoświatowa. @konto zamknięte warto uderzać do swojego dostawcy poczty, bo on może tylko tutaj lepiej zadziałać. To zresztą najczęściej blokady tymczasowe i wkrótce zostaną zdjęte.

Natomiast w Allegro od jakiegoś czasu jest obejście tego problemu - na maile można odpowiadać przez Centrum Wiadomości. Wtedy żadna spamlista nam niestraszna.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@msniezek @_HolaOla_ niestety po kilku dniach poprawnego funkcjonowania, dzisiaj problem powrócił. Ponownie moje odpowiedzi są blokowane 😕

Prosiłbym Was o pilną interwencję w tej sprawie.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Niestety, z powiadomieniami mejlowymi jest jakaś masakra, patrząc po ilości wątków na forum w ostatnim czasie.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Knowhere niestety maile nie dochodzą też do pracowników Allegro, np. jako odpowiedzi na zgłoszenia. Więc tym sposobem, jestem (i nie tylko ja, jak piszesz) odcięty od komunikacji. Mam nadzieję, że niedługo zostanie to poprawione już na dobre. Kiedyś nie było tego typu problemów. Nie wiem skąd w ostatnim czasie takie nasilenie.

oznacz moderatorów