anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem ze zwrotami z inpostu

RED
#17 Koryfeusz#

Ostatnio po owocnym w sprzedaż grudniu i styczniu mamy duży problem ze zwrotami z inpostu

Otrzymujemy przesyłki bez żadnych danych osobowych

etykieta inpostu nie zawiera imienia, nazwiska, nicka z allegro

oczywiście Zwracający ma gdzieś dołączenie do przesyłki numeru zwrotu z allegro,

włożenie odstąpienia od umowy czy też dołączenie dowodu zakupu

towary są zapakowane np: w reklamówkę z żabki, worek na śmieci lub

też wcale nie są pakowane - wtedy naklejka z inpostu jest naklejana bezpośrednio na towar

 

jak radzić sobie z takimi przypadkami?

oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24

RED
#17 Koryfeusz#

@la_nika @Knowhere jak podałem tutaj pisemne uzasadnienie klauzuli abuzywnej z roku 2016 jakie otrzymało allegro - msniezek usunął posta

a wynikało z niego właśnie to co napisał @m.milek 

Naprawdę prosimy o tak wiele? Zwróć proszę uwagę, że instrukcja dotycząca zwrotu jest "rozrzucona" po kilku zakładkach, jakby nie można było tego zrobić w jednym miejscu, szczególnie dotyczy to SMART.

dla mnie cała ta nowomowa allegro zastępująca jakimiś dziwnymi słowami sformułowania z ustawy konsumenckiej

jest niezgodna z prawem podobnie jak

ukrywanie informacji i rozrzucanie ich w jakiś dziwnych miejscach

jest niezgodne z ustawą konsumencką

bo

Zawierana umowa powinna być przejrzysta i napisana prostym oraz zrozumiałym językiem

dotyczy to także odstąpienia od umowy

 

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwj6582c2pLvAhUNzaQKHXaUCqkQF...

 

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@RED My takie wysyłki niespodzianki odkładaliśmy na bok i czekały aż się klient odezwie. 😄

Nie masz obowiązku zatrudniania firmy detektywistycznej do rozwiązania zagadek pochodzenia przesyłki a jak się zdecydujesz to trzeba obciążyć winnego kosztami 😄

Gorzej jeśli klient nie został poinformowany o sposobie dokonania zwrotu 😉 Powinieneś zaraz po odstąpieniu wysyłać dodatkowo instrukcje klientom jak ma postępować z odesłaniem towaru aby uniknąć problemów i dodatkowych kosztów z tego tytułu

Bardzo dobrym sposobem jest formularz zwrotu wraz z instrukcją

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

Luxxp
#10 Popularyzator#

Także przerabiam takie zwroty widma. Etykiety zwrotne niedostatecznie identyfikują klienta. Poza tym klienci mają w nosie właściwe pakowanie przesyłek. Wystarczy drobna wgniotka na dostarczonej paczce żeby klient to wypomniał, ale do nas paczki czasem wracają w stanie katastrofalnym. W opakowaniu lub bez, w rozerwanej paczce, albo w ogóle nie zaklejonej, w różnego rodzaju reklamówkach. Ostatnim hitem była reklamówka oklejona plastrem medycznym. 

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@Luxxp Nie reklamujecie takich porozwalanych paczek? Przecież normalnie bym reklamował i albo koszty uszkodzeń zwraca firma kurierska (dziwne, ze z firmy kurierskiej ktoś się odważy taką paczkę zabrać, bo poczta polska i owszem) albo płaci wysyłający jak źle zapakował. Na etapie wysyłek mieliśmy wszystko opracowane do perfekcji po roiku czasu, kolejne lata jak ktoś płacił za uszkodzoną przesyłkę to tylko klient lub firma kurierska. Klienci też przechodzili szkolenie jak odbierać lub wysyłać albo potem płacili za głupote lub olanie sprawy

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

#RED tak jest to faktycznie duży, irytujący dla nas sprzedawców problem.

Kupujący myśli, że sprzedawca zawarł transakcję tylko z nim i on jest jedynym kupującym i jak on odeśle towar to sprzedawca od razu będzie wiedział, że to od niego. OTÓŻ NIE.

Oczywiście nie wspomnę tu o nie wkładaniu do zwracanego towaru odstąpienia od umowy, numeru zwrotu, paragonu, faktury czy też czegokolwiek co by pomogło zidentyfikować kupującego.

Pytałeś jak inni sobie z tym radzą, tak więc ja w momencie kiedy dostaję na e-maila wiadomość od Allegro, że kupujący YYYYYY zgłosił zwrot towaru to drukuję takiego e-maila. W zgłoszeniu tym jest podany m.in. numer telefonu. Odkładam wydrukowanego e-maila do kartonu "zwroty" i czekam. Dostaję i paczkę ze zwrotem i na etykiecie (list przewozowy) jest numer telefonu. Ten numer telefonu porównuję z numerem telefonu widniejącym na wydrukowanym e-mailu i w ten sposób identyfikuję kupującego. Przez ten czas co istnieje obecny system zwrotów tylko raz na podstawie numeru telefonu nie byłem w stanie zidentyfikować kupującego.

oznacz moderatorów