anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Produktyzacja i poprawianie błędów w praktyce

logario_ig
#12 Orędownik#

Kiedyś dawno temu, stworzyliśmy w bazie produkt X. Pech chciał, że w kodzie producenta pojawił się błąd (miało być np. 12345 a podaliśmy 12345/X). Ok, nie ma dramatu, drobiazg, poprawiamy - jest formularz zgłaszania błędu. Wypełniliśmy, poszło... i wszelki słuch o nim zaginął.

Zapomnieliśmy o sprawie, aż tu pojawia się strona "Statusów zmian w produktach". Fajnie. No to sprawdzamy, jak się miewa nasz stary dobry produkt X. I co? Zgłoszony przez nas błąd został odrzucony. Allegro uznało (ciekawie na jakiej podstawie?), że kod produktu z błędem jest ten właściwy i poprawkę odrzuciło zostawiając stary kod z błędem.

Ale to jeszcze nie koniec. Zobaczmy jak się ma powiązanie produktu X z ofertą. I co znajdujemy? Allegro jednak poprawiło kod produktu... na zupełnie inny, bez sensu, z kapelusza... proponując poprawienie dobrych danych w naszej ofercie na złe dane z produktu. Widocznie ktoś inny zgłosił poprawkę błędu i Allegro uznało, że tym razem ten bzdurny kod jest jednak lepszy niż zgłoszony przez nas kod poprawny. Na jakiej podstawie Allegro ocenia poprawność danych? Ja trzymam w ręku produkt i widzę jaki ma kod. A Allegro?

Tak właśnie wygląda poprawianie błędów w produktach w praktyce... 🤣

Czy Allegro ma na to jakiś plan/procedurę/rozwiązanie? Czy tylko kolejne zgłaszanie błędów w produktach? My zgłosimy poprawią albo nie, ktoś inny zgłosi poprawią albo nie, jeszcze ktoś zgłosi, poprawią albo nie... i tak w kółko razy 20 mln pozycji (czy ile tam teraz macie tych produktów w bazie). Taki jest plan?

oznacz moderatorów
49 ODPOWIEDZI 49

logario_ig
#12 Orędownik#

@nat_not W kategorii:

Zabawki / Majsterkowanie / Zestawy konstrukcyjne

Jest problem z parametrem "Seria". Mimo, że w ofercie jest podany, nie chce łączyć ofert zwracając komunikat "Nie można stworzyć produktu bez podania poprawnych wartości wszystkich parametrów wymaganych: [Seria]".

W okienku które wyskakuje przy łączeniu na stronie "Moje oferty" nie ma pola do podania parametru "Seria".

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@logario_ig Podaj proszę numer oferty, którą próbujesz połączyć z produktem.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

logario_ig
#12 Orędownik#

@nat_not 10711425830

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@logario_ig Widzę u nas produkt "Drewniany warsztat majsterkowicza z narzędziami", który odpowieda towarowi z tej oferty. Jest w nim podana seria BIGJIGS. W Twojej ofertcie ten parametr ma wartość "brak". Po zmianie problem nie powinien występować.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

logario_ig
#12 Orędownik#

@nat_not Niby działa, ale to jest błąd - to się nie nadaje do podpięcia w tej postaci, bo muszę wtedy podać błędną serię i błędną markę.

W innych kategoriach np. oferta 10711425795 podpięła się do tego samego produktu bez problemu, mimo różnicy w nazwie serii i marce między produktem a ofertą.

BTW. W produkcie są błędy. Bigjigs to marka tego produktu, a nie seria. Marka natomiast jest "inna", a powinna być właśnie Bigjigs.

Dlaczego nie można tej serii podać w trakcie podpinania oferty do produktu (brakuje w okienku edycji pola do tego parametru)? W innych kategoriach, jeżeli "Seria" jest potrzebna, to jest widoczna do edycji przed spięciem.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@logario_ig Jeżeli w produkcie jest błąd, zgłoś go.

Jeśli natomiast chodzi o problem z serią, będę potrzebować zrzutów ekranu, żeby go zgłosić do weryfikacji.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

logario_ig
#12 Orędownik#

@nat_not Błąd zgłoszony, ale nie w tym problem.

W tej kategorii te błędy w produkcie uniemożliwiają łączenie z ofertą, a w innych nie jest to przeszkoda. Coś jest nie tak w jakichś waszych "produktowych" ustawieniach tej kategorii - jakby w niej musiało się wszystko na 100% zgadzać z produktem, bo inaczej nie podepnie. W innych kategoriach kryteria są luźniejsze i mogą być pewne rozbieżności w parametrach, a podpinanie działa.

oznacz moderatorów

logario_ig
#12 Orędownik#

@nat_not Dlaczego zawsze odrzucana jest zmiana nazwy produktu, nawet jak zawiera ewidentne błędy? Zgłaszaliśmy np. EAN 691621531044. Produkt miał podaną złą markę. Zmiana marki w parametrze została zaakceptowana, ale już zmiana nazwy produktu gdzie ta zła marka też występuje została odrzucona. Jako powód jak zwykle "Proponowane zmiany zapisane są niezgodnie ze standardami pisowni lub standardami Allegro" - czyli właściwie nie wiadomo co. A napisaliśmy nawet w uwagach, że jest zła marka w nazwie.

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

To standard. Zgłaszałem błąd w produkcie z katalogu - wniosek został odrzucony - zgłoszenie dotyczyło tylko jednego słowa w nazwie, które przyporządkowywało dana część do niewłaściwego modelu sprzętu. Dopiero zgłoszenie tego na AG pomogło.

Podobnie ma się rzecz ze zgłoszeniami aukcji naruszających regulamin Allegro i prawo - przez formularz możesz sobie zgłaszać ile chcesz - jeśli to "duży sprzedający" - to z tego nic nie będzie.

Dopiero zgłoszenie na AG coś pomaga (czyli "upublicznienie" tematu)- to już nie tylko moje zdanie, można poczytać we wcześniejszych wątkach.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Jakoś przypadkiem w to zamieszanie wdepnąłem dziś. Mam na myśli tą wymianę poglądów, porad uwag i zastrzeżeń 😃. Włos się jeży na głowie (no na mojej to akurat nie ma jak).

Boże! Ty to widzisz i nie grzmisz!

Tyle zrozumiałem:

"Naciśnij tą dźwignię, pociągnij za tamten sznurek, potem nadepnij tutaj na grzybka, jak nie zadziała to jeszcze się puknij!"

Ja zacząłem od tego puknięcia. Mam to wszystko w głębokim poszanowaniu.

Proponuję iść swoją drogą a nie na smyczy.

oznacz moderatorów