anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

program ochrony kupujących - wniosek niezgodny z prawdą

Pszczola2013
#12 Orędownik#

Witam.

Mam moim zdaniem sprawę nadającą się do zgłoszenia na policję jako wyłudzenie. Kupująca kupiła u mnie w październiku 2021r (ponad 5 miesięcy temu) produkty na 4 aukcjach:

AVON PRÓBKI perfumowana ZESTAW próbek DAMSKICH 2 - 29 sztuk w zestawie

AVON PRÓBKI woda toaletowa ZESTAW próbek DAMSKICH - 27 sztuk w zestawie

AVON PRÓBKI woda ZESTAW 10 próbek perfum dla Niej - 10 sztuk w zestawie

AVON Próbka MATOWA Szminka Pomadka ZESTAW 10 sztuk - 10 sztuk jak w tytule

Dzisiaj założyła spór o godzinie 7,14 a po 1 minucie czyli o 7.15 go zakończyła i wypełniła wniosek z POK. W sporze napisała tak:

Powód otwarcia dyskusji: wada wykryta podczas używania
Dzień dobry, próbki jak się okazało były przeterminowane (do roku 2020), mam od nich uczulenie. Produkt był nic nie wart bo przy zakupie upłynęła data ich Przydatności. Na maila mogę wysłać zdjęcia dat.
 
Nie moglam się ustosunkować bo spór zamkniety. Zadzwoniłam do niej kilka razy ale nie odbiera wiec wysłałam jej kilka sms o treści (na żaden nie odpisała ani nie odebrała telefonu):
Dzień dobry. Dzwonię w sprawie zakupu z allegro. Proszę odebrać telefon.
Kiedy mogę zadzwonić?
Wszystie produkty Avonu mają na opakowaniu datę produkcji od której jest 3 lata ważności co jest napisane w każdej aukcji. Kupując produkt w tamtym roku miała Pani jeszcze 2 lata ważności.
Może Pani zadzwonić na infolinię Avonu lub napisać do kogoś kto sprzedaje Avon.
 
Tak jak napisałam nie odpisała na żaden z sms anie nie odebrala telefonu.
O godzinie 7,15 dostałam wiadomość z allegro
 
kupujący Marrtynak1 złożył wniosek POK do zamówienia z dnia 2021-10-21.

Skontaktuj się z nim jak najszybciej, aby wyjaśnić tę sprawę. W przeciwnym razie wprowadzimy ograniczenia na Twoje konto oraz doliczymy wypłaconą kwotę do Twojego rozliczenia z Allegro.

- Jeśli nadałeś już przesyłkę (wprowadzając jej numer do systemu) lub zwróciłeś pieniądze przez Allegro Finanse - będzie to dla nas widoczne. W innym przypadku załącz w dyskusji potwierdzenie nadania lub przelewu.

- Jeśli już rozpatrzyłeś reklamację kupującego i przedstawiłeś mu swoją decyzję nie obawiaj się - możemy zwrócić kupującemu pieniądze bez konsekwencji dla Ciebie.

Jeżeli nie możesz wypowiedzieć się w dyskusji – odpowiedz na tego maila i prześlij nam swoje wyjaśnienia.

 
Godzinę później bo o 8.15 dostałam doliczono mi do rachunku 64,88 i dostałam informację:
zaakceptowaliśmy wniosek Marrtynak1 o zwrot pieniędzy z Programu Ochrony Kupujących.
 
Po pierwsze to skandal że nawet nie poczekano na moją odpoweidź tylko od razu wypłacono kasę za wszytsko co kupiła a mi doliczono kwotę 64,88 do rachunku.
Ja odpisałam tak:
Dzień dobry.
Dzwoniłam kilka razy do tej Pani ale nie odbiera więc pisałam sms ale nie odpisuje. W załączniku scrin sms.
Produkty Avon mają datę ważności a nie produkcji więc data 2020 oznacza ważność do 2023 roku. Poza tym nagle ją uczuliło wszystko co kupiła? To są różne produkty, niech odeślę pozostałe i te niby zepsute do mnie. Może źle przechowuje produkty a teraz chce zwrotu po pół roku.

Minęło kilka godzin i allegro zwróciło mi na rachunek te 64,88 ale ja nie jestem zadowolona. Jak można bez czekania na odpowiedź sprzedawcy wypłacac pieniądze? Po drugie jak allegro weryfukuje wiarygodność tej Pani . Kupiła łącznie 66 próbek zapachów i 10 próbek szminek i nagle wszytsko ją uczuliło?! To skandal  że allegro nie weryfikuje tego co pisze kupujący tylko od razu uznaje winę sprzedawcy. Czyli allegro uznaje że uczuliło ją po pół roku 76 sztuk próbek?????!!!! KAŻDA??? Zarówno zapachy jak i szminki???? A przez pół roku ich nie używała?
Zastanawiam się nad skierowaniem sprawy do Sądu i na policję bo nie mam zamiaru w przyszłości zwracać za coś kasy bo kupujący sobie tak chce.

 

oznacz moderatorów
34 ODPOWIEDZI 34

Pszczola2013
#12 Orędownik#
 
Agent555 Napisałam do allegro z takim właśnie  pytaniem i dostałam taką odpowiedź                           

Dzień dobry.

Kupujący może złożyć wniosek między 14 a 180 dniem od daty zawarcia transakcji. Status dyskusji nie ma znaczenia.

Pozdrawiamy,

Zespół Programu Ochrony Kupujących

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

to nie są czary tylko celowe działanie allegro przeciwko tobie

pracownik allegro najprawdopodobniej otworzył spór i go zamknął by można było wystąpić

o zwrot pok

 

 

oznacz moderatorów

Pszczola2013
#12 Orędownik#

RED

pracownik allegro nie mógł otworzył spór i go zamknął bo wszystko odbyło się w ciągu minuty, a pracownik nie znał szczegółów. Oto sekunda po sekundzie co było w sporze:

Marrtynak1 28 marca 2022 07:13
Powód otwarcia dyskusji: wada wykryta podczas używania
Dzień dobry, próbki jak się okazało były przeterminowane (do roku 2020), mam od nich uczulenie. Produkt był nic nie wart bo przy zakupie upłynęła data ich przypadnięcie
Marrtynak1 28 marca 2022 07:15
Przydatności *
Marrtynak1 28 marca 2022 07:15
Na maila mogę wysłać zdjęcia dat
28 marca 2022 07:15
Kupujący zakończył dyskusję.

 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Pszczola2013 Na początku chciałabym Cię przeprosić za tę sytuację. W tym przypadku nie powinniśmy od razu akceptować wniosku o wypłatę z Programu Ochrony Kupujących, ale decyzja o jego pozytywnym rozpatrzeniu była rozpatrzona automatycznie. Nasi pracownicy ponownie przeanalizowali sprawę i jak już wiesz, dokonaliśmy korekty na Twoim rachunku. W związku z tym nie będziesz obciążona kosztami tej wypłaty i nie poniesiesz absolutnie żadnych konsekwencji z naszej strony. Nie mamy jednak możliwości, aby udowodnić, że kupująca celowo wyłudziła te kosmetyki i mówi nieprawdę.

Bardzo zależy nam na polubownym wyjaśnieniu zgłaszanego problemu między Tobą a kupującą i głównie dlatego podjęliśmy decyzję o objęciu tego zamówienia Programem Ochrony Kupujących. Koszty związane z wypłatą rekomensaty przyjęliśmy na własny rachunek, ale jeśli w dalszym ciągu chcesz skierować na drogę sądową, decyzja należy wyłącznie do Ciebie. Ze strony Allegro mogę jedynie jeszcze raz przeprosić Cię za sposób rozpatrzenia wniosku do POK, który nie powinien tak wyglądać. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ " decyzja o jego pozytywnym rozpatrzeniu była rozpatrzona automatycznie" - zdaje sie że to duuuuuza luka w systemie. Którą wlaśnie krok po kroku opisano jak wykorzystać.

Rozumiem prokonsumenckie podejscie, sam zresztą staram sie zawsze jak najbardziej pomagac klientom lecz zdaje sobie sprawe że jednak w każdym społeczenstwie jest odsetek  ludzi "uczciwych inaczej". Jeśli sa takie luki i rozpatrują to automaty to hmmm ziarnko do ziarnka i straty bedą spore 😞

A jeśli straci allegro to wiadomo ze odbije sie to na kosztach dla wszystkich użytkowników.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@_Likos_ Rozumiem Twoje obawy, ale ten system ma przede wszystkim usprawnić i przyspieszyć procesy związane z obsługą wniosków Programu Ochrony Kupujących. Oczywiście nie twierdzę, że działa idealnie, ale na ten moment wystarczająco dobrze spełnia swoją rolę i nie zrezygnujemy z niego przez tego typu, wciąż indywidualne sytuacje. Wszędzie zdarzają się błędy i wypadki przy pracy, dlatego naszym zadaniem jest, aby takie przypadki wyeliminować.

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@_HolaOla_ 

Wybacz, Olu, że powtórzę wątpliwości @_Likos_  - ale TO JEST PO PROSTU PRZERAŻAJĄCE.

(wersaliki z premedytacją, jakby co, te niżej też)

Bot akceptuje wypłatę z POK? Niedobrze, ale trudno się prawnie przyczepić, bo to wasza forsa (z naszych prowizji).

Bot obciąża konto sprzedawcy kosztami swojej botowej akceptacji i jeszcze grozi ograniczeniami na koncie? TO JUŻ GRUBE PRZEGIĘCIE.

A jeśli ktoś - choćby i najmniejszy - wścieknie się w końcu tak bardzo, że rzuci to wszystko w diabły i pójdzie do sądu? Co wtedy - wezwiecie bota na świadka?

W pewnym momencie sprawę musi przejąć osobnik Homo Sapiens, nie zachowujący się jak bot. Dla waszego własnego dobra...

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ ale czy jest to właściwa droga ? . Piszesz ,,Koszty związane z wypłatą rekomensaty przyjęliśmy na własny rachunek,, . Własny czyli kto zapłacił Ty , czy inny pracownik allegro , a może szef z własnej kieszeni , NIE to MY sprzedawcy w odprowadzanych prowizjach windowanych również nieuzasadnionymi rekompensatami z POK . Sprzedawcy oczywiście prowizje przenoszą na klientów windując ceny , a to zminiejsza docelowo atrakcyjność ofert .

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@mdrogeria O co dokładnie pytasz jeśli chodzi o właściwą drogę? Przejęliśmy koszty związane z wypłatą rekomensaty na siebie, ale chciałabym również zauważyć, że Allegro funkcjonuje dokładnie tak samo jak każda, inna firma i w ramach swobody prowadzenia działalności gospodarczej możemy samodzielnie decydować na co wydajemy własne środki. Rozumiem, że jako sprzedający macie własne zdanie nt. służszności wypłat czy też jej braku, ale Program Ochrony Kupujących to nasza incjatywa i to my podejmujemy w niej decyzje, ale również ponosimy finansowe koszty. 

Nie zmienia to faktu, że w tym konkretnym przypadku, popełniliśmy błąd jeśli chodzi o wczesną decyzję i dlatego przeprosiłam już autorkę tego wątku za tę sytuację.

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ ajj.. drapiesz jak kotka 🙂 .Tak to Wasze podwórko , ale czasem trzeba sluchać co mają do powiedzenia zaproszeni goście bo zerkanie tylko z pozycji dominującej sprawi ,że efekt końcowy będzie tylko jeden .... pod pachę zabawki i idziemy do ....

oznacz moderatorów

Qwin_sklep
#11 Animator#

@_HolaOla_ skoro Program Ochrony Kupujących to wasza inicjatywa i to wy podejmujecie w niej decyzje, ale również ponosicie finansowe koszty to dlaczego sprzedawcy są karani ujemnymi punktami z jakości obsługi klienta? Dokładnie chodzi mi o ten punkt:

" Wnioski POK złożone po dostarczeniu przesyłki"  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Qwin_sklep Tak się składa, że tej mierze nie liczymy wypłaconych rekomensat tylko liczbę złożonych wniosków. Generalnie jest to liczba wniosków, które kupujący złożyli po otrzymaniu zamówienia i mierzymy ją w stosunku do liczby Dyskusji rozpoczętych w ciągu ostatnich 30 dni. Jednak punkty ujemne liczymy dopiero gdy sprzedający ma min. 3 wnioski o POK od klientów. Co więcej, liczba takich wniosków musi stanowić więcej niż 5% w stosunku do dyskusji. Przyjęliśmy takie warunki właśnie po to, aby takie jednostkowe sytuacje jak ta z tego wątku nie obciążały sprzedających. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Pszczola2013
#12 Orędownik#

Ja jednak tego nie rozumiem, skoro przyznajecie z automatu tzn, że mogę do każdego zakupu który zrobiłam wypełnić wniosek w POK i dostanę kasę? Skoro to jest z automatu to chyba tak. Rozumkiem gdyby była założona dyskusja, jakiś kontakt ze mną a tu zero. Dyskusja założona a za minutę zakonczona jako rozwiazana. Ja bym tej Pani kazała odesłać wszystko co ją uczuliło i bym zapytała czemu dopiero po prawie pół roku otwiera wszystko i czy każda z 76 sztuk ją uczuliła? Jeśli tak się stało że uczulają ją zarówno perfumy jak i szminki i to dopiero po prawie pół roku to kwestia nie sprzedawcy czy produkty ale złego przechowywania przez kupującą. Pani jednak od razu założyła że próbki są po terminie bo zobaczyła datę 2020, a nie doczytała ze to data produkcji. Poza tym Avon produkuje na bieżąco i myślę że max z 10% próbek było z 2020 roku a reszta z 2021. W sporze napisała że może wysłać zdjecia ale ich nie załączyła  bo zakończyłą spór. Ja rozumiem że są sprzedawcy którzy są nieuczciwi ale u mnie się zdarza ze coś dojdzie uszkodzone, coś pomylone i zawsze uznaję reklamację bo pomyłki się zdarzają, ale nie zgadzam się na to żeby moje pieniędze były wypłacana osobie która sobie wymyśla że uczuliło ją po 5 miesiacach 76 różnych próbek, nie próbując wcześniej kontaktu ze mną.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Pszczola2013 Nie, to nie działa w ten sposób, że każdy wniosek jest automatycznie akceptowany, bo gdybyś złożyła je do wszystkich, swoich zakupów, na pewno nie zostałyby one pozytywnie rozpatrzone. Mam świadomość, że nie zgadzasz się z naszą decyzją, ale tak jak pisałam wcześniej, Program Ochrony Kupujących to nasza, własna inicjatywa i sami decydujemy komu wypłacamy rekompensatę, a komu nie (oczywiście po dokładnej analizie konkretnej transakcji i danych, które posiadamy). 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Pszczola2013
#12 Orędownik#

Mam jednak jeszcze pytanie. Dlaczego moich dwóch klientów dostało zwrot z POK (choć nie zapłaciłam za to ja), skoro nie wysłali zwrotu towaru do wniosków które złożyli? Odstąpili od umowy ale zwrotu nie było, a po numerze śledzenia widać że paczki nie nadane i allegro mi przyznało w tym temacie rację że przesyłki nie nadane ale kupujący otrzymali zwrot. Dlaczego?  Z tego co zostało napisane do

@Mirek1P Tak się składa, że tej mierze nie liczymy wypłaconych rekomensat tylko liczbę złożonych wniosków. Generalnie jest to liczba wniosków, które kupujący złożyli po otrzymaniu zamówienia i mierzymy ją w stosunku do liczby Dyskusji rozpoczętych w ciągu ostatnich 30 dni. Jednak punkty ujemne liczymy dopiero gdy sprzedający ma min. 3 wnioski o POK od klientów. Co więcej, liczba takich wniosków musi stanowić więcej niż 5% w stosunku do dyskusji. Przyjęliśmy takie warunki właśnie po to, aby takie jednostkowe sytuacje jak ta z tego wątku nie obciążały sprzedających. 

Czy w tym wypadku (MOIM) te 3 zwroty będę się liczyły do mojej średniej czy nie?

oznacz moderatorów