anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przesyłka SMART , a koszt wysyłki na FV

MAMY ROZWIĄZANIE!
lopes1990
#12 Orędownik#

Witam 

Mam banalne pytanie, ale chciałbym się upewnić. 

Klient dokonał zakupu towaru, za kwotę powyżej 40 zł. Jako dostawę wybrał, allegro paczkomaty 24/7 w ramach usługi SMART. 

Jest zdziwiony, że na fakturze nie została wpisana usługa transportowa. Po moich wyjaśnieniach,  dalej upiera się przy swoim i stwierdza, że dokonał zapłaty za SMART-a . I wszyscy sprzedający taką usługę wystawiają 😄

 

Domniemam , że jest to jeden z klientów, który jeszcze pamięta stare zasady, kiedy allegro przelewało nam pełną kwotę na nadanie przesyłki i taka usługa de facto była odnotowana na FV. 

 

Jak to wszystko się ma do teraźniejszości

 

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23
a_brod
#12 Orędownik#

@lopes1990  Jeżeli allegro rozlicza się z Inpostem i nie przelewa nam kwoty za wysyłkę, to jakim cudem moze się to znaleźć na fakturze. Kiedyś faktycznie dostawaliśmy pełną kwotę i wtedy też to fakturowałem. Teraz jeszcze  jest tak przy SMART z dostawą realizowaną przez PP.

Endrju
oznacz moderatorów
lopes1990
#12 Orędownik#

@a_brod 

 

Dokładnie tak myślałem, też kiedyś fakturowałem, jeżeli kwota faktycznie była przez allegro do nas przelewana. 

 

Dzięki za odpowiedź, pytanie z typu oczywistych, ale wolałem się upewnić ! 

oznacz moderatorów
lopes1990
#12 Orędownik#

@a_brod

Dnia 16 lutego 2020 11:58 CSAllegroKontakt <allegro.kontakt@allegro.pl> napisał(a):



Dzień dobry,

dziękuję za wiadomość. 

Sprzedający wystawiając fakturę VAT uwzględnia wszelkie poniesione koszty- w tym koszty dostawy przesyłki. 

Wygląda to w ten sposób, że Pan opłaca jedynie produkt- Allegro do tej należności dopłaca koszty dostawy. 

Co za tym idzie Sprzedający wystawia pełną fakturę. 

Jeśli jakaś kwestia wymaga doprecyzowania, zapraszam do kontaktu. Chętnie pomogę 🙂 

Pozdrawiam
// Barbara 
Zespół Allegro

 

I co Ty na to 😄

oznacz moderatorów
a_brod
#12 Orędownik#

@lopes1990 Pani Barbara trochę miesza i pisze głupoty 🙂 Co znaczy: "Sprzedający wystawiając fakturę VAT uwzględnia wszelkie poniesione koszty- w tym koszty dostawy przesyłki"?  Przecież od października czy listopada (nie pamietam dokładnie) nie płacimy już do Inpostu za przesyłki w ramach SMART (więc tutaj koszty są 0PLN). Dostaję od kupującego kwotę tylko za towar i to jest na fakturze. Jeżeli doliczyłbym koszty wysyłki to jestem w plecy, ponieważ muszę odprowadzić VAT i PIT od kwoty wysyłki której nie otrzymałem.

 

Endrju
oznacz moderatorów
lopes1990
#12 Orędownik#

Allegro wystawia klientowi FV za zakup nielimitowanej usługi dostaw , więc jak rozumiem nie można 2 razy wystawiać fakturę na tą samą usługę. Czy jest jeszcze inaczej, bo powiem szczerze, że przy tej ilości zmian co ostatnio funduje nam serwis to już sam nie wiem 😄

oznacz moderatorów
TomBanknoter
#14 Krzewiciel#

Nie wolno Ci wystawić faktury VAT komu innemu niż nabywca. Dlatego nigdy na żadną usługę Smart nie masz prawa wystawić faktury, bo to nie klient za nią płaci. Zresztą jest to wyjaśnione w pomocy Allegro

oznacz moderatorów
lopes1990
#12 Orędownik#

Klient dostał taką odpowiedź z pomocy allegro, pisząc na maila. 

Być może nie doprecyzował, wyboru usługi paczkomaty 24/7 . 

 

Bo teraz to już zgłupiałem kompletnie

oznacz moderatorów
TomBanknoter
#14 Krzewiciel#

@lopes1990  Ta odpowiedź to jakiś bełkot. Forma dostawy nie ma znaczenia. Klient nie kupuje Smarta od Ciebie, lecz od Allegro - więc nie może od Ciebie dostać faktury na tę usługę.

oznacz moderatorów
TomBanknoter
#14 Krzewiciel#

"Kupujący natomiast, który przystąpił do programu Allegro Smart!, chcąc prawidłowo ująć w swoich księgach fakturę za nabyty towar i jego przesyłkę, musi pamiętać, iż zgodnie ze stanowiskiem organów podatkowych (np. interpretacją indywidualną prawa podatkowego z 8.5.2017 r., sygn. 0112-KDIL5.4010.16.2017.2.KS, wydaną przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej): „nie stanowią kosztu uzyskania przychodu podatnika wydatki, które zostały poniesione na działalność podatnika przez osoby inne niż podatnik”. Zatem kupujący nie powinien ujmować w księgach podatkowych kosztów transportu z otrzymanych faktur. Źródło:

https://grantthornton.pl/publikacja/jak-rozliczac-sprzedaz-i-zakupy-w-programie-allegro-smart/ 

oznacz moderatorów
lopes1990
#12 Orędownik#

@TomBanknoter

 

Szczerze Tom klientowi w sumie się nie dziwię, raz kupuję pocztą raz INPOSTEM. 

Na jednej fakturze ma koszty , na drugiej nie ma. To idzie zgłupieć. 

Klienci pewnie informacji o zmianie nie dostali , i jak zwykle trzeba pół niedzieli wyjaśniać klientowi, że się myli 😄 

 

 https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/informacje-dla-sprzedajacych/allegro-smart-nowy-sposob-ro...

oznacz moderatorów
lopes1990
#12 Orędownik#

 

Korespondencja z allegro , proszę czytajcie od dołu. 

 

Niestety dalej nikt nie udzielił mi żadnej odpowiedzi poprzez formularz kontaktowy. 

Zadałem więc tendencyjne pytanie, może za 3 razem się uda : ) 
 
 
"Rozumiem Panią, 
 
W takim razie może na poniższe pytanie będzie Pani w stanie udzielić mi odpowiedzi. 
 
Czy przesyłka SMART ( zakup przez klienta powyżej 40 zł )  paczkomaty 24/7 INPOST , nie generuję żadnych dodatkowych kosztów po stronie sprzedawcy i kupującego. I czy jest ona w 100% refundowana przez allegro? 
 
Proszę również o odpowiedź czy powyższą usługę świadczą Państwo jako serwis, a sprzedawca jest w niej jedynie stroną pośredniczącą? 
 
Mam nadzieję, że to pytanie nie ociera się o naturę prawną i rachunkową 🙂 
 
Pozdrawiam 
Łukasz 
"
 
 
 
 
 
Dziękuję za ponowny kontakt. 
 
Poprzednia korespondencja dotyczy komunikacji z Kupującym, nie jesteśmy uprawnieni do doradzania w tym zakresie Sprzedawcom. Doradca Kupujących mógł nie znać odpowiedzi ani sposobu rozwiązywania spraw ze Sprzedawcami. 
 
Jak już wcześniej wspomniałam nie ma możliwości, abyśmy odpowiedzieli Panu na zapytanie jak zafakturować cokolwiek w Państwa przedsiębiorstwie. Zgodnie z prawem nie możemy udzielać porad podatkowych, niezależnie z jakiego działu/zespołu miałaby to być informacja. 
 
Jeżeli pojawią się inne pytania, chętnie pomogę. 
 
Pozdrawiam
// Barbara ....
Zespół Allegro
 
Allegro.pl sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Grunwaldzkiej 182, 60-166 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000635012, kapitał zakładowy: 33 016 950 złotych, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 525-26-74-798, REGON 365331553

 

 
 
 
--------------- Wiadomość oryginalna ---------------
Od:
Wysłane: 16.02.2020 18:24
Temat: Odp: Odpowiedź na zgłoszenie nr "08332925" [ ref:_00D24aE05._5001o4JUAGd:ref ]
 
Szanowna Pani, 
 
Ja zadaję proste pytanie. Nie oczekuję od Pani paragrafów. Tylko informacji odnośnie regulaminu, którzy sami Państwo tworzą. 
 
Wiem jak to wygląda z prawnego punktu widzenia, ale widzę, że Państwo tego nie wiedzą. 
 
Jeżeli nie jest Pani osobą kompetentną, może wystarczy podpytać kogoś z odpowiedniego działu. 
 
Macie przecież Państwo swoich prawników. 
 
Odpisuje mi Pani, że allegro nie ma kompetencji w tym zakresie, a Pani koleżanka kilka godzin wcześniej stwierdza jednoznacznie, że koszty przesyłki powinny być uwzględnione, mimo iż jej wartość wynosi 0 PLN a usługę świadczycie Państwo a nie sprzedający. 
 
My dostajemy gotową do wygenerowania, darmową etykietę. 
 
Jak w takim razie mam zafakturować usługę za 8.99 zl skoro jej koszt wynosi 0!!!
 
Portale mówią jedno, prawo drugie, ale klient nie musi się z tym zgadzać zwłaszcza kiedy Wy oferujący usługę nie potraficie się odnieść do własnego regulaminu. 
 
Wychodzi teraz na to, że usługa allegro paczkomaty INPOST SMART nie jest darmowa. 
 
Proszę o zajęcie stanowiska z prawnym punktem widzenia, i o wypowiedzenie się w tej kwestii osoby KOMPETENTNEJ. Na razie otrzymalem 2 odopiwiedzi i każda jest zupełnie inna. 
 
 
 

Dnia 16 lutego 2020 16:33 CSAllegroKontakt <allegro.kontakt@allegro.pl> napisał(a):

 

 
 
Dzień dobry,
 
dziękuję za wiadomość.
 
Wyjaśniam, ze w sprawach podatkowych i faktur nie jesteśmy podmiotem uprawnionym do udzielania porad. Tą sprawę należy indywidualnie ustalić z księgowością lub doradcą podatkowym. Dodam, że na niektórych portalach przygotowane są już artukuły na temat rozliczania Smart w przedsiębiorstwie. 
 
Pozdrawiam serdecznie
// Barbara ...
Zespół Allegro
 
Allegro.pl sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Grunwaldzkiej 182, 60-166 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000635012, kapitał zakładowy: 33 016 950 złotych, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 525-26-74-798, REGON 365331553

 

 
 
 
--------------- Wiadomość oryginalna ---------------
Od: []
Wysłane: 16.02.2020 12:34
Temat: Mam pytanie o metodę dostawy
 
Witam serdecznie,
 
Dnia 10 lutego kupujący ..... ( nr zamówienia 12a124c2-4c1b-11ea-89fe-178bdc50dee1 ) dokonał zakupu w jednej z moich ofert, kwota transakcji wyniosła 75,00 zł.
Jako formę dostawy wybrał allegro paczkomaty inpost 24/7.
Klient jest zdziwiony brakiem, zamieszczenia kosztów transportu w kwocie 8,99 zł na FV.
 
W chwili obecnej sprzedający nie otrzymuję dofinansowania do paczkomatów a jedynie możliwość wygenerowania darmowej etykiety. Jak to się ma do zamieszczania faktycznych kosztów na FV, bo dochodzą do mnie sprzeczne informacje.
 
Nadmieniam, że w zeszłym roku, każdą taką usługę fakturowaliśmy. Dostawaliśmy od Państwa wtedy dopłatę na te przesyłki.
 
Klient otrzymał taką informację:
 
" Dzień dobry,
 
dziękuję za wiadomość.
 
Sprzedający wystawiając fakturę VAT uwzględnia wszelkie poniesione koszty- w tym koszty dostawy przesyłki.
 
Wygląda to w ten sposób, że Pan opłaca jedynie produkt- Allegro do tej należności dopłaca koszty dostawy.
 
Co za tym idzie Sprzedający wystawia pełną fakturę.
 
Jeśli jakaś kwestia wymaga doprecyzowania, zapraszam do kontaktu. Chętnie pomogę 🙂
 
Pozdrawiam
// Barbara .....
Zespół Allegro "
 
SMART jest umową pomiędzy allegro, a kupującym, na co kupujący otrzymuję od Państwa FV.
Proszę mi zatem wyjaśnić w jaki sposób mam być zobligowany do wystawienia faktury VAT na taką usługę.
 
Bo w pomocy allegro jest napisane co innego .
oznacz moderatorów
TomBanknoter
#14 Krzewiciel#

Przynajmniej Ci nie napisali zwyczajowo, ze Allegro nie jest stroną transakcji - bo w tym wypadku to nieprawda 😋

Moim zdaniem szkoda czasu, oni się po prostu boją podać konkretną odpowiedź, i trudno się dziwić, bo przecież nie mają prawa udzielać porad podatkowych. Jeszcze by się ktoś na taką korespondencje powołał i byłaby amba.

Trzeba się po prostu trzymać podstawowych zasad, czyli wystawić fakturę tylko temu, który płaci za towar lub usługę. Ergo, w wypadku dostawy Smart sprzedawca nie może wystawić kupującemu faktury za tę dostawę. Kupujący może jedynie otrzymać fakturę na pakiet Smart od Allegro - ale nigdy na pojedynczą dostawę do danego sprzedawcy. 

I to by było na tyle 😊

 

PS. Kolejny dowód na to, że cały ten Smart generuje więcej kłopotów niż pożytku. Zobaczycie, że będzie to gwóźdź do trumny Allegro. Pewnie ktoś z konkurencji podsunął im ten pomysł 😋

oznacz moderatorów
lopes1990
#12 Orędownik#

@TomBanknoter 

 

Najbardziej śmieszą mnie różne stanowiska, we wiadomości do klienta jest napisane wprost, że mamy obowiązek fakturować "darmową usługę" zaś we wiadomości do mnie jako sprzedającego, że nie udzielają porad prawnych. 

 

Cały czas czekam na odpowiedź na moje ostatnie tendencyjne pytanie.

Ciekawe czy uda się Pani Barbarze na nie odpowiedzieć. 

 

Dziś fajny kolejny zwrocik paczkomatowy. Klient kupił 7 produktów 6szt po 7,65 i 1szt. za 2,50 zł 

Co jest do zwrotu i w jakiej ilości już nie będę przytaczać 😛 

 

oznacz moderatorów
TomBanknoter
#14 Krzewiciel#

@lopes1990  Spokojnie. Allegro Ci pomoże. Już wkrótce handel przedmiotami po kilka złotych stanie się tu kompletnie nieopłacalny, i problem umrze śmiercią naturalną 😀

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

mUSISZ WYSTAWIĆ MU FAKTURĘ NA KWOTĘ JAKĄ OTRZYMAŁEŚ

oznacz moderatorów
lopes1990
#12 Orędownik#

@RED 

No otrzymałem 75,00 zł wpłaty za towar, wysyłka była allegro paczkomaty smart za 0 zł 

Faktura była wystawiona na kwotę towaru 

oznacz moderatorów
ejczbi
#12 Orędownik#

Sprawa jest 100% jasna. Klient zapłacił 75zł, Ty otrzymałeś 75zł i wystawiłeś fakturę na 75zł. Wszystko się zgadza.

Problematyczna jest kwestia przy innych formach dostawy, gdzie kupujący płaci za sam towar, a my otrzymujemy wpłatę towar+dostawa.

oznacz moderatorów
TomBanknoter
#14 Krzewiciel#

@ejczbiNie jest problematyczna. Na kasę nabijasz oczywiście tyle, ile dostałeś (z reguły koszt wysyłki nabija się osobno). Ale klient nie powinien się domagać faktury za usługę, którą nie on opłacił - bo i tak wolno mu takiej faktury zaliczyć w koszty, ani odliczyć VAT (vide paragrafy powyżej).

Jak pisałem wcześniej, kupujący ma prawo dostać jedynie fakturę od Allegro za wykupiony pakiet Smart.

oznacz moderatorów
ejczbi
#12 Orędownik#

No właśnie nie do końca. Kupujący może dostać taką fakturę z kosztem transportu, a my mamy prawo i obowiązek ją wystawić. Nawet w podlinkowanym przez Ciebie artykule: "wystawia więc fakturę na wartość towaru i koszty transportu".

To kupujący nie ma prawa takiej faktury rozliczać w całości. Ale my musimy ją wystawić. Poza tym my niczego nie "nabijamy na kasę" wystawiając fakturę VAT.

oznacz moderatorów