anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pytania z panelu ekspertów, na które nie padła odpowiedź

ejczbi
#12 Orędownik#

1.  Ekspert: "w przypadku produktów o niewielkiej wartości, zachęcam do takiego konstruowania oferty, która pozwoli na zwiększenie wartości koszyka Kupującego, a co za tym idzie np. możliwości skorzystania z darmowej dostawy w ramach Smart! "

Pytanie o konkretne przykłady takiego konstruowania oferty.

2. W jaki sposób zaoferować klientom "atrakcyjną darmową wysyłkę" przy przedmiotach na których mamy 2zł zarobku?

3. Czy Waszym zdaniem klient woli zapłacić 60zł za towar + 0zł wysyłka niż 50zł towar + 5zł wysyłka? 

4. Dlaczego nie pozwolicie na podniesienie cen wysyłki Inpost o Waszą prowizję, tak aby wpłata od klienta pokryła nasz realny koszt przesyłki (opłata Inpost + prowizja)?  Zrobiliście tak już w nowych dostawach DPD i Poczta. W ten sposób nie musielibyśmy zwiększać cen towaru.

5. W jaki sposób wprowadzenie prowizji od przesyłki przyspieszy rozwój polskiego rynku e-commerce?

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

Ja dodam jeszcze pytanie o kilkukrotny FOD przy zakupie i ostateczna zapłata paczkomatem jako SMART. Wiem, że była mowa o kontakcie indywidualnym, ale jest to kłopotliwe i czasochłonne . Czy planujecie jakiś mechanizm, który pozwoliłby wystąpić o zwrot prowizji za wysyłkę jednym kliknięciem. Przecież taka sytuacja nie wymaga dogłębnej analizy bo widać czarno na białym zakup Smart, który ponoć gwarantuje mi zwolnienie z tych kosztów.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

FHAGNES1
#8 Zapaleniec#

Ale to jest proste: allegro zachęca do podnoszenia cen towarów bo wtedy ma podwójny zysk, zarabia na wyższej prowizji za sprzedaż towaru i prowizji za wysyłkę, to nijak się ma to ich twierdzenia o dbałość o jak najniższe ceny dostawy.Korzystają po prostu z pozycji monopolisty.Rozmawiałam na czacie z doradcą o ich decyzji i nie potrafił konstruktywnie umotywować tego ,wstawiał tylko gotowe regułki i doradził albo podwyższenie cen albo przenieść się na allegro lokalnie.To jest ich polityka.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@ejczbi  Ja na swoje pytanie znam już odpowiedź. Jak klient zaszaleje i wypełni klika FOD to klamka zapadła i prowizja nie zostanie zwrócona . W związku z tym nasuwa mi się kolejne pytanie do @msniezek i @beata_szynder , zabrakło Wam odwagi żeby odpowiedzieć mi w kilku słowach i wprost, że Allegro nie ma zamiaru tej prowizji zwracać ?

_____________
Kama
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Kaliope_Brzeg jeżeli dobrze Cię rozumiem, na takie pytanie odpowiedź padła w trakcie sesji i była nieco inna, niż twierdzisz:

Prowizję naliczymy dla każdego przedmiotu osobno uwzględniając w tym koszt dostawy, jaki wybrał Kupujący. Są to siłą rzeczy odrębne zamówienia. Jeśli jednak Kupujący skontaktuje się z Tobą i poprosi o wysyłkę wszystkich przedmiotów w ramach jednej dostawy - taki przypadek rozpatrzymy indywidualnie, wystarczy że do nas napiszesz.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@msniezek  Twierdzę tak bo @-orbitkownia-  wkleiła dzisiaj odpowiedź jaką uzyskała po indywidualnym rozpatrzeniu problemu a z niej wynika jasno, że taka prowizja nie będzie zwracana . Mogliście napisać tak od razu a nie mydlić nam oczy .

"Prowizję obliczamy od pierwszego wypełnionego formularza płatności. W przypadku, gdy gdy kupujący wypełnił formularz dostawy i najpierw wybrał inną metodę niż Smart! niestety, obliczymy prowizję od tej wyższej kwoty. Pozdrawiam, Aga"

_____________
Kama
oznacz moderatorów

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

@msniezek "Prowizję naliczymy dla każdego przedmiotu osobno uwzględniając w tym koszt dostawy, jaki wybrał Kupujący. Są to siłą rzeczy odrębne zamówienia. Jeśli jednak Kupujący skontaktuje się z Tobą i poprosi o wysyłkę wszystkich przedmiotów w ramach jednej dostawy - taki przypadek rozpatrzymy indywidualnie, wystarczy że do nas napiszesz." kupujący zapłacił raz przez allegro nie na konto z dostawą smart, więc myślałam że automatycznie nie będzie prowizji od kosztów wysyłki, ale sprawdziłam i niestety była, napisałam z zapytaniem wiadomość na FB dostałam kod pracownik sprawdził transakcję i dostałam odpowiedź że prowizja zostaje naliczona przy pierwszym formularzu. Czyli co teraz zrobić aby allegro zwróciło, nieprawidłowo naliczoną prowizję? Bo ja nie dostałam zapłaty od kupującego za koszty wysyłki a prowizja za nie została naliczona.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Kaliope_Brzeg @-orbitkownia- te dwie odpowiedzi się nie wykluczają. System rzeczywiście automatycznie naliczy taki koszt, ale w przypadku każdej nietypowej sytuacji zawsze możecie do nas pisać.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@ejczbi 

  1. Każdy sprzedający powinien zająć się tym samodzielnie, nie wyręczymy go - nie taka jest nasza rola. Jasne jest, że są rozwiązania, dzięki którym wartość koszyka może wzrosnąć. Kolejne przedmioty z rabatem, darmowa wysyłka od określonej kwoty, przedmioty komplementarne itp. Z pewnością już wkrótce takie działania na Allegro się zintensyfikują, warto podglądać konkurencję.
  2. Cena pojedynczego przedmiotu nie ma znaczenia w tym kontekście - znaczenie ma wartość całego zamówienia. Widziałem listy zamówień osób, które się tu wypowiadają - zamówienia o wartości 2 zł to ekstremalna rzadkość, nie mówiąc już o średniej wartości zamówień poszczególnych sprzedawców.
  3. Te kwoty nie są równe - nie rozumiem tego rozróżnienia. Natomiast czy kupujący woli zapłacić 55+0 czy 50+5 - to pewnie zależy od branży, kategorii, przedmiotu, konkurencji, wreszcie samego klienta. Sprzedający o wiele prościej mogą na to pytanie odpowiedzieć, testując oba warianty. Co do zasady, przesyłka za 0 zł zdecydowanie zachęca do zakupu (patrz sukces Smarta).
  4. Mamy wiele planów związanych z kwestią kosztów wysyłek i w najbliższych miesiącach wiele się tu będzie zmieniać. Będziemy Was informować z wyprzedzeniem.
  5. Odsyłałem już wielokrotnie do artykułu, w którym o tym właśnie jest mowa.
   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

ejczbi
#12 Orędownik#

No niestety te ogólnikowe odpowiedzi, przekonują że nie warto się na tm forum udzielać. Równie dobrze swoje uwagi możemy przekazać najbliższej ścianie.

Zamiast tego zainwestujemy czas w rozwijanie swojego sklepu internetowego, do czego swoimi pomysłami coraz skuteczniej nas zachęcacie.

oznacz moderatorów