anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
#13 Ambasador#

Witajcie,

w wątku "Lista absurdów Allegro" poruszyłem temat odmiennego traktowania przez Allegro tej samej usługi, w zależności od tego, czy została ona wykonana w ramach pakietu Smart, cz też nie. Podkreślmy, że sprzedawca nie ma żadnego wpływu na to, jakiego wyboru dokona klient - i mimo że spełnia wymagane przez Allegro warunki, może zostać karany za nieswoje "przewinienie".

Gwiazdki to jednak drobiazg w porównaniu z niesprawiedliwym biciem nas po kieszeni. W komunikacie Allegro o projektowanych zmianach czytamy: "Aby wpłynąć na obniżenie kosztów dostawy w serwisie, od 2 kwietnia 2020 roku prowizją od sprzedaży obejmiemy wartość całej transakcji - łącznie z kosztem dostawy opłaconym przez kupującego. Nie obejmie to jednak wszystkich transakcji i wcale nie musi to oznaczać podniesienia kosztów prowadzenia sprzedaży na Allegro. Wystarczy spełnić kilka prostych warunków, aby prowizja nadal obejmowała jedynie koszt sprzedanego towaru. Będzie tak w przypadku, gdy sprzedaż będzie zrealizowana w ramach Allegro Smart!, a więc bez dodatkowych kosztów dostawy dla klienta."

Pytanie za 10 zł: jakie proste warunki ma spełnić sprzedawca, by klient skorzystał z dostawy w ramach Allegro Smart? Samo ustawienie odpowiednich cen nie wystarczy, bo klient:
a/ może nie mieć wykupionego pakietu Smart
b/ może kupić za mniejszą kwotę niż wymagane 40 zł

Ani jedno, ani drugie w żaden sposób nie zależy to od sprzedawcy, więc nie jest on w stanie "spełnić kilku prostych warunków" z cytatu powyżej.

W tym samym komunikacie czytam, że "Klienci na Allegro oczekują niskich i przejrzystych kosztów dostawy." Jeśli więc sprzedawca ustala niskie i przejrzyste koszty dostawy, spełniając warunki cenowe Smart, to dlaczego ma być karany dodatkową prowizją za to, że klient nie zechciał skorzystać z tych dobrodziejstw?

Więc albo ten komunikat jest zwykłym laniem wody, gdyż chodzi o zwyczajne wyciągnięcie kasy pod byle pretekstem, albo ktoś nie do końca przemyślał to rozwiązanie. Bo gdyby przyjąć, że Allegro rzeczywiście zależy na niskich i przejrzystych kosztach dostawy, to wtedy dostawy spełniające warunki Smart powinny być bezwarunkowo zwolnione z dodatkowej prowizji - niezależnie od tego, czy klient z nich skorzysta, czy nie.

Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#13 Ambasador#

@Mis_Izydor"Jeśli tylko kupujący wypełni końcowy, zbiorczy FOD (choć wcześniej wypełniał formularze do każdej aukcji oddzielnie) i dokona zapłaty przez AF, dla sprzedającego niewiele się zmienia. Liczą jak za jeden transport" - ja wcale nie jestem taki pewien, bo przecież prowizja jest pobierana w momencie sprzedaży. W każdym razie, odpowiedź na tę kwestię jak na razie przerasta możliwości serwisu.

Cały problem by nie istniał, gdyby zrobiono tak jak na e-Bay.com, gdzie prowizja od wysyłki jest pobierana dopiero w momencie załadowania numeru przesyłki i oznaczenia jako wysłane. Wtedy widać, czy jest to jedna przesyłka, czy kilka.

Drugim rozwiązaniem byłoby wysyłanie rachunku kupującemu przez sprzedawcę, tak jak się to odbywa wszędzie na świecie. Wszędzie z wyjątkiem Allegro, które obowiązek sporządzania rachunków przerzuciło na klienta, który siłą rzeczy gorzej zna niuanse serwisu niż sprzedawca.

Niestety, Allegro kopiując pomysły z e-Bay'a robi to zawsze w najgłupszy możliwy sposób - czego przykładów mieliśmy aż nadto (np. ukrycie nicków licytujących, które ukryto także przed sprzedawcą) .

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#12 Orędownik#

Na litośc Boska, on ma wyjaśnić kupującemu jego błąd? Przed czy po otrzymaniu negatywu?

A co z tymi, którym w majestacie regulaminu allerowego zabrano smarta z urzedu czyli aptekom? Czy ta cała wyliczanka nie podlega pod paragraf po nierównym traktowaniu podmiotów gospodarczych?

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#15 Entuzjasta#

cyt: "zwrot prowizji za przesyłkę otrzymasz łącznie ze zwrotem prowizji za przedmiot"

a jak kupujący odstąpi od umowy 1 przedmiotu z pakietu wielu zakupionych

w tej sytuacji nie należy mu się zwrot  kosztów wysyłki

to prowizja nie będzie zwracana?

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#17 Koryfeusz#

@msniezeka przy okazji @TomBanknoter

Maciek sytuacja : Sprzedający ma we wszystkich swoich ofertach Smart! ale Kupujący go nie ma i nie chce mieć. Kupuje więc bez Smarta!.

Pytanie pierwsze : jaki wpływ na to ma Sprzedający?

Pytanie drugie jak prowizję od transportu ma "wrzucić" w marżę Sprzedający jeżeli sprzedaje np produkty za 2-3PLN albo nawet takie za 30-40PLN ale z marżą rzędu 5% - co nie jest takie niezwyczajne?

_______
BRÓSLI
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#17 Koryfeusz#

@pinsplash  Ja jestem takim kupującym. Żadnych Smartów!!!!

Ula

Ula
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@pinsplash na pytanie pierwsze odpowiedziałem gdzieś powyżej. Na pytanie drugie nie jestem w stanie odpowiedzieć. To Twój biznes, Ty wiesz najlepiej, w jaki sposób kształtować politykę cenową. Sądzę, że jeżeli Twoja konkurencja da radę, to Ty też.


Ktoś pomógł Ci w rozwiązaniu problemu?
Kliknij To jest rozwiązanie! i pomóż innym znaleźć najlepszą odpowiedź!

Maciek Śnieżek
Allegro Gadane
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#13 Ambasador#

Czy zechce Pan ponownie udzielić konkretnej odpowiedzi na którą się powołuje.

Wystarczy kopij i wklej fragmentu który jest odpowiedzią.

Dbajmy o przejrzystość wątków bo po pewnym niczego nie można zrozumieć

 

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#13 Ambasador#

@BURZYNSKID"Dbajmy o przejrzystość wątków bo po pewnym niczego nie można zrozumieć" - no właśnie, w starym cafe od razu było widać, kto komu odpowiada, a to tutaj to jest jakieś qui pro quo 😋

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#17 Koryfeusz#

@msniezekMaciek, nie nie odpowiedziałeś na pierwsze pytanie, bo odpowiedź jest niewygodna dla serwisu : żadnego. Nawet jak zrobisz Smart! za 1 PLN to i tak znajdzie sie taki który bedzie chciał pocztę za 8,5... Więc Sprzedający NIEM MA żadnego wpływu na wybór Kupujacego a tym samym NIE WIE ile prowizji zapłaci za dany przedmiot

Na drugie pytanie, niestety ale jest to odp typu podnosimy ceny i macie problem bo nas to nie obchodzi. Ok każdy maksymalizuje zysk, tylko PLIZ nie piszcie że to dla przejrzystości i obniżki cen - bo tak nie jest

Ps Najlepiej by było jakby tutaj nadstawił klatę admin który za to odpowiada.

ps2 Tylko karz mu założyć kask, bo będzie miał jazdę 😎

_______
BRÓSLI
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#10 Popularyzator#

podwyżka ceny, która ma być obniżką - to brzmi jak "ułatwienie , które powoduje utrudnienie "- przypomina mi się książka Rok 1984 - Orwell gdzie było ministerstwo pokoju które zajmowało się wojną . absurd za absurdem

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#8 Zapaleniec#

Witam

Panie Maćku krótko i na temat proszę..

cyt: .... chęć ukrócenia zjawiska unikania prowizji poprzez przerzucanie części kosztu przedmiotu do ceny wysyłki... Czy nie prościej wprowadzić ograniczenia cen kosztów dostaw -zrobić widełki od ... do.. max i sprawa z takimi patologiami zakończona.Ale Allegro chyba o to nie chodzi....

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#17 Koryfeusz#

@Sebastian-1K  Tak się nie da. Widełki musiałyby być od 0 do 200zł, czyli ogromne pole do manewru.

Ula

Ula
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#8 Zapaleniec#

WREDZIA-W1 myślę że by się dało to zrobić w prosty sposób,wg kategorii w mojej branży nie ma przesyłek paletowych np za 200zł jest to drobna elektronika...więc np w kategorii rtv-agd te widełki były by stosunkowo wyższe....np pralka lodówka itp wielkie gabaryty przesyłka paletowa (inna sprawa że w takich branżach sprzedawcy wysyłają na własny koszt)

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#10 Popularyzator#

przesyłka 10% ceny ..., może przy przedmiotach powyżej 100 zł za przedmiot

Jak ma to się do rzeczy tanich np używanych książek lub przedmiotów innych - przykłady liczne na forum dla nich prowizje wzrośnie o 200-900%

Książki używane wyceniam na podstawie rynku  ( aukcji zakończonych sprzedażą) Nie każdy potrzebuje książek za 40 zł lub klient kupi encyklopedie za 5 zł i  wysyłka kurierem za 12. Czy takie przypadki allegro też uważa że specjalnie zawyżyłem koszty przesyłki a obniżyłem cenę przedmiotu. Podwyżka to podwyżka -tak samo jak rząd nakłada nowe podatki tłumacząc że walczy z alkoholizmem lub chorobami płuc. kazdy wie że chodzi o pln - tylko ładniej brzmi że podnosimy daniny na rzecz walki z chorobami a nie - dawajcie więcej kasy bo nam brakuje w budżecie 

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#15 Entuzjasta#

@msniezek  Proszę wytłumacz mi jakim cudem mówisz o zaoszczędzonej żywej gotówce udostępniając SMART skoro poszła już w świat informacja że  "

Do końca lutego zostanie przedłużony okres promocyjny, w którym Allegro zwraca pełny koszt przesyłek kurierskich w ramach Allegro Smart!. Natomiast od 1 marca będzie można korzystać z usługi na zmienionych, specjalnych warunkach: Allegro będzie finansować większą część kosztu przesyłki, resztę pokryje sprzedający w formie rabatu, którego udzieli kupującemu. W ramach opcji Allegro miniKurier24 InPost, Allegro Kurier24 InPost, Kurier InPost, Pocztex Kurier24, Kurier DPD, Kurier DHL, Kurier FedEx, Kurier GLS, Kurier TNT Express, Kurier UPS, X-press Couriers - Allegro pokryje do 8 zł przy maksymalnej cenie przesyłki 12,99 zł. Natomiast przy opcji Pocztex Kurier 48, Allegro Pocztex Kurier 48 - Allegro pokryje do 6 zł przy maksymalnej cenie przesyłki 9,90 zł. "

Toż chyba ekonomiczniej będzie zapłacić prowizję od przesyłki powiedzmy Pocztex Kurier 48  niż dołożyc do tej samej przesyłki w ramach Smart - 2,90 zł  ?
_______________
Kama
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#15 Entuzjasta#

@msniezek  oczywiście nie 2,90 zł a 3,90 .

_______________
Kama
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#10 Popularyzator#

w moim przypadku wzrost prowizji to od 4 lutego 50% z 10 na 15% i od kwietnia o kolejne 15% według admina z 15 na 16,5 czyli 65% wzrostu prowizji. Kto ma takie marże ponad 65% aby nie dokładać na interesu - ale według was spowoduje to obniżenie ceny - tylko że w Polsce sprzedaż po cenach dumpingowych jest zabroniona.

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#13 Ambasador#

do dolina_ksiązkiCzy coś przegapiłem, w jakich kategoriach dzisiaj wzrastają prowizje?

 

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#17 Koryfeusz#

@BURZYNSKIDJezeli chcesz do kogoś zaadresowac post to w odpowiedzi : 1. wstawiasz @ 2. Pojawia ci się lista nicków z dyskusji 3. klikasz na ten na który chcesz. Wtedy ta osoba otrzymuje powiadomienie.

W tym wypadku @dolina_ksiazki 

_______
BRÓSLI
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#10 Popularyzator#

poniżej wklejam artykuł allegro - jak tłumaczy serwis zmiany spowodują obniżenie cen na allegro 😉

Zmiany prowizji od sprzedaży w kilkunastu kategoriach od 4 lutego oraz możliwość zapisania karty

Planujemy w pierwszym kwartale tego roku wprowadzić zmiany cennikowe, dostosowujące cennik do warunków rynkowych. Wejdą one w życie 4 lutego 2020 r.

  1. W kategoriach Kolekcje oraz Antyki i sztuka zmieni się maksymalna kwota prowizji od sprzedaży - nie wyniesie ona więcej niż 80 zł. Obecnie maksymalna kwota prowizji w tych kategoriach wynosi 50 zł. Stawki prowizji - odpowiednio: 9% i 10% - pozostaną bez zmian.
  2. W kategorii Numizmatyka, w licytacjach bez ceny minimalnej, obniżymy prowizję od sprzedaży z 9% do 6%. Zmieni się też maksymalna kwota prowizji z 50 zł na 80 zł.
  3. W kategorii Książki i komiksy (z wyłączeniem podkategorii Podręczniki do szkół podstawowych i średnich) prowizja wyniesie:

    • 9% dla nowych artykułów
    • 15% dla używanych artykułów

    Obecnie prowizja w tej kategorii wynosi 10%.

  4. W podkategoriach Gry na konsole; Komputerowe PC; Gry online (MMO) - w ramach kategorii Gry oraz w kategorii Kody i doładowania (z wyłączeniem podkategorii Płatności internetowe) zmieni się kwota minimalnej prowizji od sprzedaży: z 1,5 zł na 2 zł.
  5. W kategorii Uroda (z wyłączeniem podkategorii Manicure i pedicure; Urządzenia; Pielęgnacja; Depilatory; Perfumy i wody; Urządzenia do stylizacji) kwota prowizji zmieni się z 10% na 11%.
  6. W podkategorii Pielęgnacja w ramach Urody (z wyłączeniem podkategorii Depilatory; Opalanie; Twarz; Włosy) prowizja wyniesie 10%. Obecnie wynosi 9%.
  7. W podkategorii Perfumy i wody prowizja wyniesie:

    • 9% dla przedmiotów, których wartość wynosi do 100 zł,
    • 9 zł + 7% od nadwyżki ponad 100 zł dla przedmiotów, których wartość jest większa od tej sumy.

    Obecnie prowizja w tej podkategorii wynosi 8%. Minimalna kwota prowizji w tej kategorii pozostanie bez zmian: 1 zł.

  8. W kategorii Erotyka (z wyłączeniem podkategorii Bielizna i odzież erotyczna; Obuwie erotyczne; Prezerwatywy) prowizja zmieni się z 15% na 16%. W podkategorii Prezerwatywy zmieni się z 10% na 11%, a minimalna kwota prowizji wyniesie 1 zł.
  9. W kategoriach Suplementy diety, Korekcja wzroku oraz Higiena jamy ustnej (z wyłączeniem podkategorii Irygatory; Szczoteczki) prowizja wyniesie 11%. Obecnie wynosi ona 10%.
  10. We wszystkich podkategoriach o nazwie Pozostałe w ramach działu Zdrowie prowizja będzie wynosić 12%.
  11. W kategoriach Specjalistyczny sprzęt medyczny oraz Urządzenia medyczne (z wyłączeniem podkategorii Nawilżacze, oczyszczacze powietrza) prowizja wyniesie:

    • 7% dla przedmiotów, których wartość wynosi do 500 zł,
    • 35 zł + 5% od nadwyżki ponad 500 zł dla przedmiotów, których wartość jest większa od tej sumy.

    Obecnie prowizja w tych kategoriach wynosi 6%.

  12. W podkategorii Rowery i pojazdy w ramach działu Dziecko zmienimy prowizję z 9% na 10%.
  13. W podkategorii Rowery dziecięce w ramach działu Sport i Turystyka zmienimy prowizję z 6% na 10% i usuniemy maksymalną kwotę prowizji, która wynosi 100 zł.
  14. W kategorii Rowery, w ramach działu Sport i turystyka zmienimy prowizję z 6% na 7%. Maksymalna kwota prowizji w tej kategorii pozostaje bez zmian: wynosi ona 100 zł.
  15. W podkategorii Skating, slackline (z wyłączeniem podkategorii Hulajnogi elektryczne i Deskorolki elektryczne) zmienimy prowizję z 8% na 10%.
  16. W podkategoriach Hulajnogi elektryczne i Deskorolki elektryczne w dziale Sport i turystyka obniżymy prowizję z 8% na 7% i wprowadzimy maksymalną kwotę prowizji w wysokości 100 zł.
  17. W podkategoriach działu Sport i turystyka: Rowery i akcesoria (z wyłączeniem podkategorii Rowery); Sporty drużynowe; Sporty ekstremalne; Sporty towarzyskie i rekreacja; Sporty walki; Sporty wodne; Tenis i pokrewne; Wędkarstwo; Militaria (z wyłączeniem wszystkich podkategorii "Odzież" i "Obuwie”) prowizja zmieni się z 9% na 10%.
  18. W podkategoriach Ręczniki (Sport i turystyka) oraz Ręczniki i okrycia (Dziecko) prowizja zmieni się z 9% i 10% na 12%.
  19. W podkategorii Sporty zimowe w ramach działu Sport i turystyka (z wyłączeniem wszystkich podkategorii "Odzież" i "Obuwie”) prowizja wyniesie:

    • 10% dla przedmiotów, których wartość wynosi do 150 zł,
    • 15 zł + 8% od nadwyżki ponad 150 zł dla przedmiotów, których wartość jest większa od tej jest większa od tej sumy.

    Obecnie prowizja w tej podkategorii wynosi 8%.

  20. W podkategorii Lodówki turystyczne w dziale Sport i turystyka zmienimy prowizję z 8% na:

    • 9% dla przedmiotów, których wartość wynosi do 150 zł,
    • 13,50 zł + 6% od nadwyżki ponad 150 zł dla przedmiotów, których wartość jest większa od tej jest większa od tej sumy.

    Maksymalna kwota prowizji wyniesie 70 zł.

  21. W podkategorii Fotele gamingowe w ramach działu Dom i ogród obniżymy prowizję z 10% na 9% oraz usuniemy maksymalną kwotę prowizji, która obecnie wynosi 100 zł. Dzięki temu ujednolicimy stawki prowizji dla tych artykułów na przestrzeni całego serwisu.
  22. W kategorii Opony i felgi (z wyłączeniem podkategorii Akcesoria) zmienimy prowizję od sprzedaży z 4% na 4,5%. Maksymalna kwota prowizji w tej kategorii nie ulegnie zmianie - wynosi ona 70 zł.
  23. W podkategorii Myjki ciśnieniowe (Dom i ogród) zmienimy maksymalną kwotę prowizji od sprzedaży z 50 na 70 zł. Dzięki temu ujednolicimy stawki prowizji dla tych artykułów na przestrzeni całego serwisu.
  24. W kategorii Produkty spożywcze (z wyłączeniem podkategorii Kawa) zmienimy prowizję z 10% na 11%.
  25. W kategorii Herbata obniżymy prowizję z 10% na 6%.
  26. W kategorii Artykuły dla zwierząt (z wyłączeniem podkategorii Karmy; Smakołyki dla psów oraz dla kotów; Akwarystyka) zmienimy prowizję z 10% na 11%.
  27. W kategorii Utrzymanie czystości zmienimy prowizję z 10% na 10,5%.

Jednocześnie chcemy ułatwić sprzedającym opłaty za usługi Allegro, dlatego umożliwimy zapisanie na koncie karty do regulowania rachunków, co ułatwi tę czynność i zaoszczędzi cenny czas sprzedających.

Odpowiedz
Ładowanie...