anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
#13 Ambasador#

Witajcie,

w wątku "Lista absurdów Allegro" poruszyłem temat odmiennego traktowania przez Allegro tej samej usługi, w zależności od tego, czy została ona wykonana w ramach pakietu Smart, cz też nie. Podkreślmy, że sprzedawca nie ma żadnego wpływu na to, jakiego wyboru dokona klient - i mimo że spełnia wymagane przez Allegro warunki, może zostać karany za nieswoje "przewinienie".

Gwiazdki to jednak drobiazg w porównaniu z niesprawiedliwym biciem nas po kieszeni. W komunikacie Allegro o projektowanych zmianach czytamy: "Aby wpłynąć na obniżenie kosztów dostawy w serwisie, od 2 kwietnia 2020 roku prowizją od sprzedaży obejmiemy wartość całej transakcji - łącznie z kosztem dostawy opłaconym przez kupującego. Nie obejmie to jednak wszystkich transakcji i wcale nie musi to oznaczać podniesienia kosztów prowadzenia sprzedaży na Allegro. Wystarczy spełnić kilka prostych warunków, aby prowizja nadal obejmowała jedynie koszt sprzedanego towaru. Będzie tak w przypadku, gdy sprzedaż będzie zrealizowana w ramach Allegro Smart!, a więc bez dodatkowych kosztów dostawy dla klienta."

Pytanie za 10 zł: jakie proste warunki ma spełnić sprzedawca, by klient skorzystał z dostawy w ramach Allegro Smart? Samo ustawienie odpowiednich cen nie wystarczy, bo klient:
a/ może nie mieć wykupionego pakietu Smart
b/ może kupić za mniejszą kwotę niż wymagane 40 zł

Ani jedno, ani drugie w żaden sposób nie zależy to od sprzedawcy, więc nie jest on w stanie "spełnić kilku prostych warunków" z cytatu powyżej.

W tym samym komunikacie czytam, że "Klienci na Allegro oczekują niskich i przejrzystych kosztów dostawy." Jeśli więc sprzedawca ustala niskie i przejrzyste koszty dostawy, spełniając warunki cenowe Smart, to dlaczego ma być karany dodatkową prowizją za to, że klient nie zechciał skorzystać z tych dobrodziejstw?

Więc albo ten komunikat jest zwykłym laniem wody, gdyż chodzi o zwyczajne wyciągnięcie kasy pod byle pretekstem, albo ktoś nie do końca przemyślał to rozwiązanie. Bo gdyby przyjąć, że Allegro rzeczywiście zależy na niskich i przejrzystych kosztach dostawy, to wtedy dostawy spełniające warunki Smart powinny być bezwarunkowo zwolnione z dodatkowej prowizji - niezależnie od tego, czy klient z nich skorzysta, czy nie.

Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#13 Ambasador#

@dolina_ksiazki Dziękuję za wyczerpującą i konkretną odpowiedź.

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#15 Entuzjasta#

@BURZYNSKID   bez jaj. A my tu wszyscy narzekamy , że klienci są leniwi 🙂

_______________
Kama
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#13 Ambasador#

@Kaliope_Brzeg  Bez urazy, dolina_książki to nie admin. Uzyskałem odpowiedź na moje pytanie .

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#13 Ambasador#

Z Twojej Maćku wypowiedzi wynika, że jako sprzedająca taniochę powinnam ze wszystkich sił zachęcać klientów do większych jednorazowo zakupów.

W porząsiu. Milutko. Pomijam, że Twoje "itd." w moim wypadku oznacza "w dodatku raczej ogromna", bo u mnie typowa prowizja wzrośnie dokładnie z 10% (wczoraj) przez 15% (dzisiaj) do 36% (w kwietniu).

Tam gdzie jest kij, powinna być i marchewka, chociaż malutka.

Czy ja mogę zachęcać ze wszystkich sił klientów do większych jednorazowo zakupów NA STRONIE AUKCJI, czy nadal obowiązuje zasada umieszczania tam tylko informacji bezpośrednio związanych z (wrrrr...) produktem?

1

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@Kasiulki2 nie do końca rozumiem - skąd dokładnie wynika to 36%? Co do ostatniego pytania, musiałbym wiedzieć, jak dokładnie chcesz zachęcać.


Ktoś pomógł Ci w rozwiązaniu problemu?
Kliknij To jest rozwiązanie! i pomóż innym znaleźć najlepszą odpowiedź!

Maciek Śnieżek
Allegro Gadane
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#13 Ambasador#

@msniezek proste wyliczenie: książka kosztuje 4,90 najtańsza wysyłka 7 złotych. Prowizja przed 4 lutego 0,49, po 4 lutego 0,74, po 2 kwietnia 1,785 (36,428% ceny książki).

Semantyka w stylu "to nieprawda, prowizja po 2 kwietnia nadal będzie wynosiła 15 procent tyle że inaczej liczone" nie zmieni faktu, że podwyżka prowizji przekroczy 260 procent w dwa miesiące.

Nie mam jeszcze gotowego tekstu zachęcającego. Chcę tylko wiedzieć, czy jest sens nad tym myśleć - bo jeśli każda zachęta do większych zakupów, niezależnie od treści, będzie stanowić naruszenie regulaminu, to po co się męczyć...

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#10 Popularyzator#

czy do ceny przedmiotu mogę doliczyć prowizje jaką zapłacę za wysyłkę jeżeli klient kupi bez smart? - poprosić klienta od dopłatę. To klient i all decyduje kiedy zapłacę prowizje - sprzedawca nie ma na to wpływu. Skoro all nie ma jasnych zasad kiedy nalicza prowizje ( loteria) to ja chce tak samo informować klienta że naliczyłem mu prowizje i jak nie dopłaci do nie wyślę przedmiotu,

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#13 Ambasador#

Właśnie wymyśliłam, jak zachęcać.

I co Ty na to?

Wystawiam na jednym koncie Smart (pardon, szwarc...), mydło i powidło. Bo może się trafi kupujący chętny jednocześnie na telewizor 42 cale, dwie używane książki i jedno różowe dildo (dildo nowiutkie i zapakowane, żeby nie było...).

Klient kupuje jeden telewizor, dwie książki i jedno dildo (nowe, przypominam!), wybiera jedyną dostępną opcję łącznej wysyłki - drogi kurier, bo telewizor swoje cale ma.

I co wtedy? Prowizja od telewizora 2, od książek 15, od dilda 16. A prowizja od wysyłki ile? Policzycie 15 albo 16, to was zaskarżę i wygram. Policzycie 2, to się okaże, że warto mieć telewizor w ofercie jako dodatek do książek (15!), że już o dildzie (16!) nie wspomnę.

Koniec ględzenia, kalkulatory w dłoń: telewizor 1599,90, dwie używane książki 9,80 łącznie, dildo 17,90, wysyłka łączna 49 złotych. Jaka będzie prowizja od wysyłki z zaokrągleniem do pełnego grosza?

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#13 Ambasador#

@msniezek  Powiedzmy, że będę zachęcać tak: każdy, kto dokona zakupu na czternastu moich aukcjach (niezależnie od wartości), dostanie gratis fortepian i żywego słonia, żeby ów fortepian zasłonić w razie potrzeby (karmienie słonia we własnym zakresie).

Nie, to nie jest żart. Nie będzie oczywiście ani słonia, ani fortepianu, ale będzie coś innego. Problem w tym, że o ile owo darmowe coś nie narusza regulaminu w zakresie oferowania gratisów (nie ma losowania), o tyle informacja o tym gratisie umieszczona na stronie aukcji może naruszać warunki dotyczące opisu aukcji (informacja tylko o oferowanym produkcie).

Mogę, czy nie mogę?

Oczywiście zdaję sobie sprawę z problemów wynikających z wyczerpania zapasu gratisowych fortepianów na przykład (ręczna zmiana opisów).

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#13 Ambasador#

@Kasiulki2  Znając przedsiębiorczość rodaków, ktoś kupi czternaście, zainkasuje słonia i fortepian, a potem trzynaście odda. Słonia już nie odda, bo będzie zafortepianiony.

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#13 Ambasador#

Widziałam, jak słoń się zafortepiania - dawno temu, w komiksie.

Pomyślałam wtedy: biedny fortepian... Za to słoń był przeszczęśliwy 🙂

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#17 Koryfeusz#

Ja chciałabym wiedzieć co z wysyłką za granicę. Ostatnio wysyłałam do Irlandii za 65 zł (zgodnie z cennikiem poczty) Nawet nie doliczyłam podatku, który muszę zapłacić, a nic nie odliczę. Wysyłałam do Kanady za 110 zł, bo klientka chciała priorytet.

Pytanie: Czy cenniki zagraniczne też będą objęte tą chorą prowizją???

Ula

Ula
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#17 Koryfeusz#

@WREDZIA-W1obstawiam na 99% ze placisz. I tu dopiero moze być śmiesznie. Przedmiot za 10PLN, wysyłka 100PLN ( stany, kanada czy inna Nowa Zelandia ) i prowizja tylko od przesyłki jest taka jak koszt przedmiotu😋 I pytanie czy bedzie mozna zroznicowac koszty przedmiotu dla Polski i Zagranicy ?? 🤔

_______
BRÓSLI
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#17 Koryfeusz#

@pinsplashA powiedz mi jeszcze co z tą prowizją, jak kupujący  zapłaci bezpośrednio na konto, nie prze PayU i bez formularza dostawy.

Ula

Ula
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#17 Koryfeusz#

@WREDZIA-W1wydaje mi się ze All będzie naliczało jakoś "domyślnie" ?? Dobre pytanie

_______
BRÓSLI
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#17 Koryfeusz#

@pinsplashTrzeba się tego dowiedzieć. Ma być jasność w temacie. Jak znajdę chwilę to do nich napiszę.

Ula

Ula
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@WREDZIA-W1 z tego co wiem, takie sytuacje już się nie zdarzają - aby zakup doszedł do skutku, formularz dostawy musi być wypełniony. Jak formularz nie jest wypełniony, do zakupu nie doszło, więc prowizja w ogóle się nie nalicza.


Ktoś pomógł Ci w rozwiązaniu problemu?
Kliknij To jest rozwiązanie! i pomóż innym znaleźć najlepszą odpowiedź!

Maciek Śnieżek
Allegro Gadane
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#21 Demiurg#

@msniezekNa Allegro do zakupu (zawarcia umowy) dochodzi z chwilą przybicia lub skorzystania z opcji Kup teraz.

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@xyz96 ten punkt (7.2) wygląda teraz inaczej. Poza tym kliknięcie Kup teraz przekierowuje Cię do formularza dostawy, dopiero po jego wypełnieniu klikasz "Kupuję i płacę". Co do licytacji, będziemy czekać 7 dni na wypełnienie formularza dostawy, a dopiero potem naliczymy prowizję (to zmiana planowana na marzec).


Ktoś pomógł Ci w rozwiązaniu problemu?
Kliknij To jest rozwiązanie! i pomóż innym znaleźć najlepszą odpowiedź!

Maciek Śnieżek
Allegro Gadane
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Smart versus nie-Smart

#12 Orędownik#

 @msniezek Jak to co piszesz, się ma przykładowo do zamówienia: 6500e9b2-4088-11ea-b547-a96145675d6a ?

Tak na przykład. Ogólnie z 3-5 razy w tygodniu zdarza nam się zamówienie bez wypełnionego formularza dostawy.

 

Odpowiedz
Ładowanie...