anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedaży Jakość - Psia Kość

pinsplash
#21 Demiurg#

Jak wiadomo ocena  "Jakość Sprzedaży" wpływa na różnego rodzaju statusy / bonusy itp u Zaawansowanych Sprzedawców. Jest więc ważna. Ale aby była wyznacznikiem czegoś musi być przejrzysta, logiczna i mierzalna. Jak widać z wielu postów poniżej z tym bywa różnie

1. Ocena kosztów wysyłki przez Kupującego. Czasem już 4* zamiast 5* mogą ważyć. A przecież Kupujący zna koszt transportu PRZED zakupem, i kupując się na niego godzi ( przecież nie ma przymusu zakupów). A i tak mamy kwiatki typu : Kiedyś nadawałam polecone po 3,5, ; Poczta Polska jest droga ; 8,99 Smart nawet to często jest ocenianie jako wysoki koszt; lub mój ulubiony : Pan mnie oszukał na kosztach zapłaciłem mniej niż przesyłka w rzeczywistości kosztowała.  A przecież w smarcie Sprzedający nie "ukryje" kosztów pakowania, taśmy, strechu, koperty itp. ( tutaj znowu : "Dobry Sprzedawca dodaje pakowanie za darmo" ). WG mnie do Zlikwidowania ta ocena bo rodzi patologie. Lepiej byłoby ew. oceniać jakość zabezpieczenia czy pakowania.

2.Numery przesyłek w terminie / wysłanie przesyłki. Tu mamy kwiatki typu. Zakup, zapłata i email : "proszę poczekać z wysyłką kilka dni coś jeszcze kupię i oszczędzę na przesyłce". A czas w allegro "leci" i ocena spada. Albo płaci poza allegro pisze że zapłacone, ale zapłacił tylko za przedmiot, zapomniał o kosztach przesyłki. Proszę o dopłatę i czekam...a czas w allegro "leci" i ocena spada. Zakup, zapłata i email z prośbą : "proszę o wysyłkę za 10 dni bo wyjeżdżam na ferie i nie będzie miał kto odebrać"...a czas w allegro "leci" i ocena spada... Jakieś rozwiązanie tu jest niezbędne

3. Terminowe odpowiedzi na wiadomości od klientów. Moje ulubione 🤗. Sytuacja pierwsza klient wysyła email z pytaniem ( np czy już wysłałem ) a potem dzwoni i pyta o to samo. Udzielam odpowiedzi. Haczyk! Uwaga odpowiedź udzielona telefonicznie się nie liczy ( wg allegro)! Trzeba to samo wysłać emailem bo inaczej czas odpowiedzi na wiadomości od klientów drastycznie spada i dostaje się po punktach. Sytuacja druga: Prowadzę korespondencję z klientem i ostatni email do niego to "ok". Pamiętacie aby na niego odpowiedzieć, nawet : "ok, ok". To nic nie wniesie do dyskusji ale to wy będziecie mieć ostatnie słowo i nie zostaną odebrane punkty za brak odpowiedzi.

4. Powiązanie produktów z kodem EAN. To dotyczy w dużej mierze tych, którzy sprzedają nowe produkty. Ale np handlujący w Antyki i Kolekcje, czy wytwarzający jednostkowe przedmioty na zamówienie takiej szansy praktycznie nie mają. Z góry są "w plecy" na punktach.

5. Oceny od Kupujących ( chyba powinno być jako jedynka). PRZED wystawieniem negatywa Kupujący powinien być prowadzony do Dyskusji aby to wyjaśnić. Często są negatywy bez żadnej próby kontaktu więc Sprzedający nie wie co jest nie tak. Albo jeszcze lepiej negatyw a gwiazdki po 4 i 5?? A jak już wystawi powinien opisać za co pod każdymi gwiazdkami. Wtedy byśmy widzieli czy to merytoryczne. A nie jak na TripAdvisor - "hotel poziom jednogwiazdkowy bo recepcjonistka miała plakietkę Wiesława a w rzeczywistości była to Zdzisława , poza tym wszystko super!" ( przepraszam Panie o takim imieniu - to przejaskrawiony przykład 🙂  )

 

Pewnie i do innych punktów można się przyczepić. Wiem że All musi mieć jakiś system "wartości" do którego musi się odnosić. Ale ten wymaga poprawy

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
92 ODPOWIEDZI 92

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@pinsplash 

  1. Niewykluczone, że ta miara zostanie zlikwidowana. Tym niemniej w tej chwili sprawiedliwie dotyczy wszystkich sprzedawców, w tym sensie nikogo dyskryminuje w stosunku do pozostałych.
  2. Takie sytuacje to niewielki margines. I znowu, zdarzają się każdemu.
  3. To nieprawda. Liczymy czasy pierwszej odpowiedzi na pytanie zadane przez formularz "Zadaj pytanie sprzedającemu". Jeżeli odpowiedziałeś, a kupujący odpisał na Twoją wiadomość "OK", nie musisz po raz drugi odpowiadać, bo tego czasu nie będziemy już liczyć. Chyba oczywiście, że kupujący - zamiast kliknąć "odpowiedz" w swoim programie pocztowym - ponownie skorzystał z formularza. Tylko czy ktoś tak w ogóle robi?
  4. Nie są w plecy na punktach, bo cała ich konkurencja również nie ma EANów.
  5. Gdy kupujący zaznacza komentarz "nie polecam", sugerujemy mu wyjaśnienie sprawy w ramach dyskusji. Nie będziemy go jednak do tego zmuszać. Jeżeli otrzymasz ocenę "nie polecam" (lub obniżone gwiazdki), a nie znasz jej powodów - najlepiej spróbuj ją wyjaśnić z kupującym. Ma on możliwość usunięcia tej oceny.
   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@msniezekMaciek, ale z całym szacunkiem odpowiedź : dotyczy wszystkich ( czyli : inni tez tak mają ) nie jest odpowiedzią rozwiązującą sprawę. Masz grypę? nie przejmuj się - inni też mają. Zamiast wyleczyć. No ale będę postulował zmiany w dalszym ciągu😎

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@msniezekMaciek to nie wiem czy Ty się mylisz czy ja przyciagam takie sytuacje. Jeżeli to pierwsze to jest ich w takim razie na Allegro sporo...

Pkt. Po raz kolejny w tym roku. Wygrał aukcję i zapłacił przez PayU, więc czas leci, tyle tylko ze opłacił wysyłkę do Polski a jest z zagranicy, więc teraz wyjaśnianie, ew dopłaty - raczej nie wyrobię się w czasie...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@msniezek  Koszt wysyłki znany jest każdemu kupującemu z góry, który ma możliwość podjęcia decyzji o zakupie, dlatego ten punkt oceny powinien zniknąć.

Wiola
oznacz moderatorów

YourSpace_pl
#9 Pomysłodawca#

Maćku apropos nr 5. jedna wielka D... Jeżeli ktoś ma problemy z obniżonym poczuciem wartości - będzie się wyżywał na każdym włącznie ze sprzedawca na allegro - bo każdy sposób jest dobry... i taki ktoś nie jest zainteresowany wyjaśnianiem, bo jak dowalił - czuje się spełniony i dowartościowany. A JAK!!!...

Dzisiejszy przykład: dostałam negatywa od pana ktory zakupu i platnosci dokonal 2 marca wieczorem, ponieważ pan na zamowiona u mnie pościel czeka od 24 lutego (????!!!!). Przy okazji pan użył kilku interesujących określen wobec mnie. I co? i NIC. Pan moze miec problem ze soba, a ja sprzedaje i nie prowadze uslug terapeutycznych. I czytania ze szklanej kuli ani z fusow do kawy tez nie prowadze... I tak naprawde zostaje mi tylko wnioskowac do Allegro o skasowanie komentarza ze względu na naruszenie dóbr osobistych i kompletne nie trzymanie sie faktów w ocenie, chociaż znajac życie - Allegro znajdzie powód, żeby komentarza nie usunąć.

W sumie... komentarz mógłby zostać, żeby inni widzieli z jakimi marginalnie odjechanymi przypadkami czasami musimy pracować, bo to aż żal budzi... No ale ta ocena... A już sie cieszylam, że jestem blisko SS... To podcina skrzydła - już mi się nie chce... No jedna osoba ma ograniczoną możliwość ogarniania tego wszystkiego...

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#13 Ambasador#

@YourSpace_plMoże po prostu ćwok się pomylił, i ten komentarz miał być dla kogoś innego? Ja miałem kiedyś taki przypadek, na szczęście to był stały klient, wycofał koment i grzecznie przeprosił.

oznacz moderatorów

YourSpace_pl
#9 Pomysłodawca#

@TomBanknoter ja już nie wnikam czy sie pomylił, czy nie. Ładnie go określiłeś. Allegro właśnie usunęło jego komentarz 🙂

oznacz moderatorów

PHU-SHOWERWIS
#8 Zapaleniec#

Tylko takie przykłady zaczynają dziać się coraz częściej a my sprzedający nie za bardzo mamy z tym co robić bo nie mamy żadnego wparcia ze strony Allegro tylko szablonowe odpowiedzi które ktoś kiedyś napisał konsultantom Allegro.Mam wrażenie że zwracając się o pomoc lepiej nie tracić czasu i samemu załatwić sprawę ponieważ co niektóre osoby w Allegro zapomniały że sprzedawcy tworzyli ten portal i dzięki nim on się rozwinął .W szczególności pozdrowienia dla oddziału w Warszawie, niestety inne myślenie niż w Poznaniu .

oznacz moderatorów

orbitkownia_pl
#10 Popularyzator#

na 130 transakcji mam 20 komentarzy w tym jeden negatywny (pierwszy od 1,5 roku negatywny) bo pani wyczytała że przewidywany termin dostawy to piątek a doszło w poniedziałek, wysłane po 23 godzinach od zakupu (w czwartek po 16 ) , zostałam wyzwana od oszustów i żadne tłumaczenia nie wchodziły w grę, po 30 dniach wystawia negatywa obsługa 1 gwiazdka , gdzie pisałam smsy, maile, tłumaczyłam nie obraziłam żadnym słowem , gdzie byłam wyzywana  od pseudo firm od żałosnych ludzi. teraz jakość sprzedaży spadnie drastycznie bo ponad 100 osób ma gdzieś wstawianie komentarzy i ocen, dajcie tym ludziom jakieś bonusy za wystawienie np 10 komentarzy, bo przez rok sprzedaży mam ponad 600 ocen a transakcji pewnie kilka razy więcej.

oznacz moderatorów

nikl
#12 Orędownik#

@msniezek Usunięcie oceny kosztów nic nie da. Często kupujący zaniża jakąś ocenę, bo jest wkurzony na przewoźnika. Jeśli nie da rady zdjąć gwiazdek z kosztów, to zdejmie gwiazdki za inny parametr. Dlatego koniecznie trzeba wprowadzić gwiazdkową ocenę przewoźnika. Nie musi służyć do czegokolwiek. Wystarczy, że wkurzony na kuriera kupujący będzie miał jak wyładować emocje, nie na bogu ducha winnym sprzedającym.

oznacz moderatorów

orbitkownia_pl
#10 Popularyzator#

@nikl wystarczy że piszę na stronie o terminie dostawy ,paczka nie doszła w piątek tylko w poniedziałek, wysłana w czwartek i mam po SS jakość sprzedaży masakra, a na 134 transakcję 19 ocen, ludzie mają w nosie wystawianie ocen, czyli jak będę miała np 300 wysyłek i nikt nie wystawi oceny pozytywnej ale jedna osoba negatywną, to mam 100% niezadowolonych klientów, na drugim koncie od kilku miesięcy pomimo sprzedaży nie mogę uzbierać 100ocen aby mieć ss, gdzie w jednym miesiącu mam czasem tyle ofert kupna, to wszystko to jakiś marny żart, najgorsze jest to że przez to spadam w wynikach wyszukiwania. 

oznacz moderatorów

nikl
#12 Orędownik#

@orbitkownia_pl Tak, Super Sprzedawca i ocena jakości to całkowicie losowa sprawa. Nie zależy to zupełnie od jakości obsługi tylko od farta. Ja dosłałem -750 punktów za to, że wypoczywałem na urlopie. Urlop włączony, aukcje wszystkie wyłączone. Ktoś jednak zadał nieistotne jedno pytanie i minęły trzy dni. Za to -750 punktów kary. Co gorsze, za to że jednak udzieliłem odpowiedzi po powrocie dostałem kolejne -480 punktów, za czasy odpowiedzi. Allegro kara za odpowiadanie na pytania. Niestety tak sobie tylko tu gadamy, a osoby decyzyjne nigdy tego nie czytają. Są idealnie odizolowani od zgłaszanych problemów. Konsultanci tylko bawią się z nami w pomidor i głuchy telefon.

oznacz moderatorów

pogotowie-it
#13 Ambasador#

@pinsplash 

1. Nawet nie mów. Czasami dostaje obniżone oceny za paczkomaty. To jest chore.

2. Z takimi przypadkami nie mam na szczęście doczynienia.

3. Korespondencja w dyskusji to koszmar. Zaczynają i nie kończą. Mają w "DE***", bo przecież kupującym wszystko wolno.

4. Kody EAN to masakra. Jak mam dodać kod EAN do części i podzespołów komputerowych?

5. Ostatnio miałem rozpoczętą dyskusję. Kupujący ja zaczął i później już w niej nie odpowiadał. Po kilku dniach bez kontynuacji dyskusji, w której ja się wypowiadałem próbując nakłonić kupującego do jakiejś reakcji i nawet pójść mu na rękę otrzymałem negatywa. Dopiero po kilku dniach od nega i kolejnej wiadomości w dyskusji kupujący zakończył dyskusję.

Dodam, że chciałem oddać pieniądze, ale brak kontaktu z kupującym i tyle. Przez takie zachowanie (1 negatywa) straciłem smarta i mimo, że od tego czasu dostałem 11 pozytywnych komentarzy nadal nie mam SMART przy wysyłkach.

Uważam, że to nie sprawiedliwe, bo ja zrobiłem wszystko, żeby problem rozwiązać.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@pogotowie-itNo i właśnie o tym piszę. Negatyw/odjęta gwiazdka/Niezakończona Dyskusja/za późna odp....dla Kupującego to nic, a dla Sprzedającego wymierne skutki finansowe.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

pogotowie-it
#13 Ambasador#

@pinsplash 

Po prostu to jest patologia. Nie mamy już żadnych praw, a kupujący może wszystko bez żadnych konsekwencji. nawet jak kup, a nie zapłaci to nie ma wyciąganych żadnych konsekwencji, a my się musimy "prosić" o zwrot już i tak niezrozumiale wysokiej prowizji. Zaraz będziemy za darmo sprzedawać.

oznacz moderatorów

YourSpace_pl
#9 Pomysłodawca#

@pogotowie-it  - a powiem Ci, że czasami Allegro się wlacza w działania!!!

1. dyskusja - byla rozpoczeta (brak dostawy), ale Klient nagle zamilkl. Dyskusja ciagle niezakonczona. Nagle wpis ze strony na allegro typu "widzimy, że przesylka zostala dostarczona wiec uwazamy dyskusje za zakonczona"

2. Klient (z Irlandii) zamowil u mnie towar, niestety nie bylam w stanie zrealizowac zamowienia. Kontaktu z panem jedno wielkie zero. Ani tel. ani mailowo. NIJAK. Napisałam do Allegro w zwiazku z tym. Allegro napisalo do pana i on sie wtedy w koncu odezwał. Tez zadzialali - to trzeba przyznac...

 

Pozdrawiam. Ola

oznacz moderatorów

RED
#18 Luminarz#

Ja się mogę założyć że w niedługim czasie kod ean będzie głównym kryterium wyświetlania aukcji po trafności

ciesz się że sprzedajesz antyki bo to unikatowe produkty

przy nowym drobnym masowym sprzęcie np komputerowym jak myszki - wpisanie eanu równa się temu że aukcja jest martwa - zawsze znajdzie się ktoś kto poda niższą cenę od Ciebie

są już automatyczne systemy sprawdzania ceny i się założę że allegro taki posiada

się praktycznie niesprzedaniu towaru

 

oznacz moderatorów

DDW_dostawka
#8 Zapaleniec#

My dostaliśmy 3 gwiazdki za przesyłkę za 6,99 zł - najtansza na rynku za gabaryt. Pani nie usunie oceny, bo nie, a allegro odpisalo iz nie narusza to ich standardów, bo Pani w komentarzu nie klnie....

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@DDW_dostawkaDlatego sugerowałem aby koszty nie były do niczego brane,  i aby była formułka że "są to indywidualne opinie Kupujących które mogą nie mieć nic wspólnego z prawdą i rzeczywistością"

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów