anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uwaga na windykację fałszywych zadłużeń wobec Allegro

wicekdw
#12 Orędownik#

Szanowni Państwo, chcę Państwu przedstawić moją opinię na temat działań windykacyjnych firmy Allegro i rzekomo współpracujących z nią firm Intrum i Altus RMS na podstawie mojego doświadczenia.

Uważajcie gdy otrzymacie wiadomość o windykacji zadłużenia od "Allegro" lub "Intrum" lub "Altus RMS" - to może być fałszywa informacja! Tak jest w moim przypadku! Dokładnie sprawdźcie czy żądane zadłużenie faktycznie istnieje i czy należy do Was.

W moim przypadku firmy Intrum i Altus RMS, działające rzekomo we współpracy z Allegro, próbowały nakłonić mnie do spłaty kilku różnych, nie należących do mnie zadłużeń!

Chciałbym przestrzec wszystkich potencjalnych użytkowników serwisu Allegro.pl ponieważ moim zdaniem takie praktyki są szokujące i nieuczciwe.

Jakiś czas temu nagle otrzymałem od rzekomej windykacji Allegro - firmy "Intrum" (bez numeru tel.)  podejrzanego SMSa o treści: "Dzien dobry, przyjelismy do obslugi sprawe <tu nr sprawy> dot. nieuregulowanego zobowiazania wobec Allegro.pl. Tylko niezwloczna splata zaleglosci 715.29 zl, na rachunek 78109000047440049090015241 pozwoli na wstrzymanie dalszych czynnosci windykacyjnych."

Podobne wiadomości SMS otrzymywałem później wielokrotnie, przybrało to już w moim odczuciu formę nękania.

Jestem pewny, że nie mam i nigdy nie miałem żadnych zaległości wobec Allegro, tym bardziej na taką kwotę! Myśląc, że to wiadomość od jakiegoś oszusta zgłosiłem sprawę do Allegro. Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu zamiast pomocy w odpowiedzi od pracownika Allegro otrzymałem maila z informacją, że po weryfikacji przez ich "Zespół Windykacji", stwierdzają, że zadłużenie dotyczy jakiegoś innego niż moje konta ale zostało ono powiązane z moim kontem na Allegro i jest na nim dane zadłużenie. "Zatem, należy opłacić firmie windykacyjnej należności."

Nie wiem w jaki sposób, kto i dlaczego, bez mojej wiedzy i zgody powiązał moje konto na Allegro z jakimś zupełnie innym kontem. Jak wynika z mojej rozmowy z konsultantem Allegro oni sami sobie powiązali moje konto z jakimś innym, twierdząc, że używa go ta sama osoba. Nie wiem dlaczego tak twierdzą, być może oszust podał w danych mój numer telefonu a Allegro nie potrafiło tego zweryfikować i zablokować próby oszustwa.

Sytuacja jest poważna ponieważ Allegro i jakaś firma windykacyjna Intrum oraz Altus RMS żądały ode mnie spłaty nie mojego zadłużenia, a ja jestem przekonany i mam na to dowody, że ani dług ani to drugie konto nie należy do mnie. W mojej ocenie jest to nic innego jak próba wyłudzenia ode mnie nienależnych pieniędzy i oszustwa przez firmę Allegro i firmę Intrum oraz Altus RMS na moją szkodę.
Do faktycznego wyłudzenia nie doszło tylko i wyłącznie przez moją czujność i pewność, że nigdy nie miałem takiego zadłużenia. Gdybym w to nie wnikał to pewnie wpłaciłbym pieniądze.

Allegro przez cały czas ma możliwość weryfikacji moich danych, ponieważ ma je w systemie, są ze sobą powiązane a więc jednoznacznie przypisane do mojego konta i mojej osoby. To, że jakiś oszust podał mój numer telefonu to jest już problem Allegro a nie mój, mają narzędzia informatyczne żeby to zweryfikować i zablokować próbę oszustwa ale widocznie tego nie zrobili.

Już ponad miesiąc wcześniej informowałem Allegro, że jakiś inny użytkownik Allegro podaje bezprawnie mój numer telefonu w swoich danych. Firma Allegro najwyraźniej nie zareagowała skutecznie, w konsekwencji czego ponownie ktoś posłużył się fałszywie moim numerem telefonu.

Moim zdaniem Allegro złamało też przepisy RODO ujawniając moje dane osobowe (nr telefonu również jest daną osobową) jakiejś firmie windykacyjnej nie mając do tego podstaw. Nie zweryfikowali wcześniej czy to rzeczywiście ja jestem dłużnikiem!

Sposób kontaktu ze mną rzekomej firmy windykacyjnej "Intrum" oraz "Altus RMS" również jest szokujący. Otrzymuję nagle wiadomość SMS o tym, że rzekomo mam jakieś zadłużenie wobec Allegro, z podaną kwotą i numerem konta do wpłaty i żądaniem opłacenia pod groźbą windykacji. Wiadomość nie zawierała żadnych wyjaśnień co do powstania zadłużenia, żadnych dokumentów, danych firmy i nie miała formy oficjalnej. Nie otrzymałem też od tej firmy żadnej korespondencji pocztowej. Taki sposób działania kojarzy mi się raczej z grupą przestępczą lub oszustami a nie z poważną firmą.

Ponadto dziwi mnie fakt, że pomimo rzekomego występowania na moim koncie Allegro znacznego zadłużenia wcześniej firma Allegro w żaden sposób nie próbowała skontaktować się ze mną poprzez posiadane moje dane. Nie otrzymywałem wcześniej żadnych e-maili, żadnych SMSów, telefonów czy korespondencji w tej sprawie od Allegro. W rozmowie telefonicznej konsultant zachowuje się moim zdaniem bezczelnie, twierdząc (nie chcąc podać podstaw tego twierdzenia), że mojego i jakiegoś innego konta na Allegro używa ta sama osoba. W żywe oczy wypiera się faktów o przesyłaniu do mnie żądań spłaty zadłużenia. A na końcu robi mi łaskę, mówiąc, że sprawę będą dalej weryfikować ale nie wcześniej niż w poniedziałek!!! Allegro moim zdaniem stawia się w roli sądu!!! Notorycznie ignorowali też moje maile.

Firma Allegro nie odpowiedziała również na moje żądanie na pytanie w jaki sposób przetwarza moje dane i komu je udostępniła. Co najgorsze sytuacja powtarzała się już notorycznie przez kolejne miesiące i to coraz częściej, a to jest już jest moim zdaniem karalny stalking! Ciekaw jestem czy nadal będzie się powtarzać.

Przez takie działanie firmy Allegro i firmy Intrum oraz Altus RMS żyję teraz w ogromnym stresie, tracę moje zdrowie, mój czas i martwię się komu jeszcze udostępniono moje dane osobowe.

Dlatego chciałem Państwa wszystkich przestrzec przed możliwością, że tego typu, moim zdaniem nieuczciwe i szokujące a przede wszystkim nieprofesjonalne praktyki ze strony Allegro i firmy Intrum oraz Altus RMS mogą spotkać również Państwa! Dokładnie sprawdzajcie czy zadłużenie, którego żąda windykacja należy faktycznie do Was!!!

O zaistniałych wydarzeniach poinformowałem odpowiednie organy, UOKiK oraz Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych i media.
Wielokrotnie prosiłem również o oficjalne oświadczenie firmy Allegro w tej sprawie ale póki co się nie doczekałem i nie zanosi się na to żebym się doczekał!

W zasadzie oprócz zdawkowych odpowiedzi konsultantów oficjalnych przeprosin również nie otrzymałem.

Jeśli Państwo doświadczyli podobnej sytuacji to nie dajcie się oszukać spłacając fikcyjne zadłużenie, od razu zgłaszajcie sprawę policji lub prokuraturze.

oznacz moderatorów
51 ODPOWIEDZI 51

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@wicekdw Poinformowałam o powtórzeniu się problemu konsultantów, którzy zajmowali się tą sprawą. Powinieneś otrzymać od nich wiadomość mailową.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

wicekdw
#12 Orędownik#

@nat_not Obiecanki cacanki... Sytuacja powtarza się notorycznie, to jest moim zdaniem uporczywe nękanie mnie! Wasze rzekomo wprowadzone zabezpieczenia nie działają i mamy na to teraz ewidentny przykład! Nie opowiadajcie mi głupot, że mój numer telefonu został dodany do różnych kont bo wiem, że to dotyczy ciągle tej samej osoby. Notorycznie wiążecie te same dane z moim numerem telefonu i przetwarzacie go nielegalnie. Dobrze, że wszyscy tutaj publicznie zobaczyli jak działacie. Ja się z Wami w ciuciubabkę nie będę bawił. Moja cierpliwość się skończyła, za dużo nerwów przez to zjadłem.

oznacz moderatorów

DobreLaptopyPL
#8 Zapaleniec#

Serwis Allegro notorycznie łamie prawo w kwestii udostępniania danych, a także ich przetwarzania. U Pana na szczęście skończyło się wyłącznie na SMS'ach od firmy windykacyjnej, a w moim przypadku poszło to o krok dalej i serwis zawiesił mi bezprawnie konto. Mam tutaj na myśli sytuacje, w której to serwis powiązał moje konto z jakimś innym kontem firmowym należącym do zupełnie innej osoby - Podejrzewam, że ta osoba mogła zalogować się do tej samej sieci internetowej co ja lub omyłkowo podać jakieś wspólne dane(Których Allegro w żaden sposób nie weryfikuje), ale mogę jedynie tak sobie zgadywać, bo serwis za żadne skarby nie chce mi powiedzieć w jaki sposób do takiego powiązania dochodzi zakrywając się obowiązującymi go procedurami.

Serwis wymaga ode mnie, aby właściciel konta firmowego skontaktował się z nimi w celu odblokowania mojego i podobnie jak w Pana przypadku ignorują moje odpowiedzi, w których to wyraźnie zaznaczam, że nie jestem powiązany z tamtym użytkownikiem  i proszę o udostępnienie mi danych dotyczących logowania(Pracownik zasugerował, że ktoś mógł zalogować się na moje konto). Oczywiście takowych danych do dzisiaj nie otrzymałem, a sprawa według działu bezpieczeństwa transakcji została zamknięta. Po napisaniu odwołania czekałem niemalże tydzień na praktycznie identyczny tekst od kierownika sekcji zespołu Allegro, w którym to WCIĄŻ pomimo moich licznych tłumaczeń wymagają, aby kontaktowała się z nimi bezpośrednio jakaś osoba trzecia w celu odblokowania mojego konta. - Dlaczego jakaś osoba trzecia, której nawet nie znam ma się kontaktować z serwisem w celu odblokowania mojego konta i składania wyjaśnień?? Przecież konto założyłem na swoje dane, swój adres i swój rachunek bankowy(Który został rzekomo zweryfikowany). No czegoś tu nie rozumiem

 

Serwis Allegro to kpina, totalny brak profesjonalizmu. Dodam tylko, że dziwnym trafem moje konto zostało powiązane z jakimś innym użytkownikiem po tym jak nieco spóźniłem się z dokonaniem płatności na zawrotną kwotę 53 złotych. 

Moja sprawa będzie miała prawdopodobnie finał u prawnika, bo tak naprawdę szkoda moich nerwów i czasu, skoro nikt w serwisie Allegro nawet nie ma ochoty zapoznawać się z tym co się do nich pisze, a jedynie rzucają bardzo ogólne odpowiedzi w formie podpunktów z regulaminu i ignorują odpowiedzi/żądania użytkownika dotyczące jego własnych danych, do których w świetle Unijnego prawa powinien mieć jak najbardziej dostęp. W Pana przypadku również polecam udać się do prawnika i nie patyczkować się zarówno z serwisem Allegro jak i też firmą Altus.

Pozdrawiam i mam nadzieje, że Pańska sprawa będzie miała pozytywny finał

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@DobreLaptopyPL to nieco inna sytuacja. Nie mamy kontroli nad tym, kto jaki numer telefonu wpisuje w ustawieniach, ale mamy pełny wgląd w powiązania między kontami, dlatego za blokadę Twojego konta Allegro bierzemy pełną odpowiedzialność.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

wicekdw
#12 Orędownik#

@msniezek Nie macie kontroli nad poprawnoscia wpisywanych danych bo nie chcecie mieć! W przypadku nr telefonu wystarczy prosta weryfikacja kodem SMS. Szkoda wam 1 grosz na SMS? Tak jest to zabezpieczone u konkurencji i nie da się wpisać nie swojego nr telefonu a także nie da się przypisać jednego numeru telefonu do dwóch różnych kont. Według mnie jesteście po prostu nieporadni a w dodatku brak wam dobrej woli i nie potraficie przyznać się do błędu. Za to potraficie notorycznie bezprawnie udostępniać czyjeś dane osobowe jakiejś podejrzanej obcej firmie i nękać niewinnego człowieka. Odpowiecie za to słono i wtedy może zaczniecie inaczej traktować klientów.

oznacz moderatorów

DobreLaptopyPL
#8 Zapaleniec#

Nieco inna sytuacja, ale widzę podobny schemat działania serwisu w obu sprawach. Prosiłem was o udostępnienie mi informacji w jaki sposób doszło do tego rzekomego powiązania, a zamiast tego rzucaliście mi jedynie podpunkty z regulaminu i zlewaliście moje odpowiedzi trzymając się tego, że osoba trzecia ma się z wami kontaktować w celu odblokowania mojego konta. Prosiłem was również o udostępnienie mi moich własnych danych osobowych, a do tej pory tego nie zrobiliście i uznaliście, że temat jest zamknięty.. Dodatkowo perfidnie kłamiecie mówiąc, że na kontach mojej siostry widnieją jakieś ograniczenia przy okazji włączając do sprawy jeszcze dwa kolejne konta firmowe należące do niej, ale ich jakimś trafem nie zablokowaliście - Czyżbyście bali się, że firma będzie w stanie was pozwać o straty, które poniesie jeśli dowiodłaby, że blokada była niesłuszna?

oznacz moderatorów

DobreLaptopyPL
#8 Zapaleniec#

Po co w ogóle na Allegro wypełniamy dane takie jak nr. Telefonu, imię, nazwisko i poddajemy weryfikacji rachunek bankowy skoro w ostateczności to i tak sprowadza się do tego, że Allegro może powiązać nas z kimkolwiek nawet z drugiego końca Polski i finalnie to ta druga osoba będzie zarządzała naszym kontem po tym jak zostanie to poddane wątpliwej weryfikacji przez was dział Bezpieczeństwa? A próby wyjaśnienia tego przez osobę, na którą założone jest konto będą sprowadzały się do tej samej odpowiedzi z waszej strony "Odblokowanie Pańskiego konta uzależnione jest więc od wyjaśnienia przez użytkownika *Nazwa konta* sankcji jakie widnieją na jego koncie."

oznacz moderatorów

Qwin_sklep
#11 Animator#

To może ja też przy okazji zapytam @msniezek o sposoby weryfikacji nowych użytkowników. 

W sierpniu otrzymaliśmy monety z programu SS, które zostały "przywłaszczone" przez klienta  który założył konto na fałszywe dane. Przypadkowy kod pocztowy nawet nie jest przypisany do Poznania. 

Po mojej interwencji konto zostało zablokowane ale niestety monety nie zostały nam zwrócone. Pomimo tego, że zostaliśmy pokrzywdzeni przez niedopatrzenie ze strony Allegro. Oczywiście wyjaśnienie dlaczego nie możemy odzyskać tych monet było lakonicznie typowe dla konsultantów. 

Nie mam pewności czy tak właśnie powinni być traktowani wieloletni sprzedawcy. 

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Qwin_sklep mówisz zapewne o monetach przyznawanych przez Allegro w ramach programu Super Sprzedawca (bezpłatnych)? Rzeczywiście nie mamy możliwości zwrócenia ich sprzedającym, nie mamy takiego mechanizmu. Nigdy nie powstał, bo takich sytuacji jest bardzo niewiele.

Jeżeli nie zgadzasz się i Twoim zdaniem powinno być inaczej - zgłoś swój pomysł, uzasadnij, a przekażemy go dalej i wrócimy z odpowiedzią.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

Qwin_sklep
#11 Animator#

Rozumiem,że fakt, że słabo zweryfikowany klient mógł nas narazić na spore koszty nie ma tu znaczenia.

Gdybyśmy zaufali weryfikacji Allegro to zamówienie na 130 sztuk opakowań chemii basenowej przejechałoby się po Poznaniu. 

oznacz moderatorów

DobreLaptopyPL
#8 Zapaleniec#

Tak przy okazji wracając do tematu monet gdzieś na AG przewinął mi się wątek gdzie sprzedawcy w akcji "200 Monet za pierwsze zakupy na Allegro Biznes" zamiast 200 monet otrzymywali ich tylko 20, a po zgłoszeniu sprawy braki były uzupełnianie. Jak to jest, że w tym przypadku macie możliwość przyznania brakujących 180, a w sytuacji, którą opisał @Qwin_sklep już nie? Ciekawi mnie zależność tego. 

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

@msniezek To weźmiecie też odpowiedzialność (też finansową), za konta moich znajomych, którzy przypadkiem zalogowali się w mojej sieci? Kto im zapłaci za straty? Czyżby ja?

Kpisz sobie bezczelnie. Ja już niczym nie ryzykuję, ale wielu może stracić, bo wy się bawicie w policję i sądy. Ktoś przypadkowo skorzysta z otwartej sieci i już musi płacić zadłużenie jej właściciela. Podziwiać.

oznacz moderatorów

wicekdw
#12 Orędownik#

Może pozew zbiorowy przeciw Allegro wyjaśni sprawę. @nat_not W moim przypadku jakoś jednak udało Wam się w końcu teraz dowiedzieć o kogo chodzi, o jaki numer telefonu i jakiego użytkownika mając tylko mój login tutaj na forum. Szkoda, że nie ustaliliście tego wcześniej zanim bezprawnie, wielokrotnie udostępniliscie moje dane firmie windykacyjnej i zanim zaczęto mnie nękać. A więc moim zdaniem kłamiecie w żywe oczy i robicie z klientów wariatów. @msniezek Odpowiedzi typu: "nie mamy nad tym kontroli, nie jesteśmy za to odpowiedzialni, nie było to naszą intencją, nie mamy do tego narzędzi etc. etc." są jak widzę waszym standardem.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

@wicekdw W Twoim przypadku chodzi o bezprawne udostępnienie danych. Sprawa karna. Do sądu i się zabełkoczą, bo złamali prawo. G..no kogo obchodzi odpowiedź typu "nie mamy nad tym kontroli". W moim, jak też wielu innych przypadkach, co łatwo na tym forum znaleźć, jest problem dużo droższy. Niestety, lub na szczęście, regulamin Allepstro o tym milczy.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

@wicekdw Pozew zbiorowy chciałem kiedyś skrzyknąć, jednak mój post w magiczny sposób zniknął pędem. A wspomniany tu @msniezek zaklina się, że żadne słowa krytyki nie są cenzurowane.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@DECO-MASTER ogłoszenie o poszukiwaniu osób chcących wziąć udział w pozwie sądowym przeciwko Allegro to nie są żadne "słowa krytyki", to po prostu post nie mający związku z tematyką rozmów i dyskusji prowadzonych w ramach Społeczności. Jestem pewien, że znajdziesz inne sposoby.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Ta... Całe nowe tematy znikały. Nie ośmieszaj się. Wspomniałem że przypomnę Ci Twoją wypowiedź. Niedługo czekałem. Scriny jeszcze niektóre mam.

Inne sposoby? Co sugerujesz? "Bonby" nie podłożę 🤣. Oprócz sądu, nie boicie się niczego. Sąd też z lekceważeniem traktujecie. Przegrane wliczone w koszty. Wszyscy zapłacą w prowizji.

Osobiście wiem, że nigdy nic na allegro nie sprzedam, ale są tacy, którzy nic nie zawinili, a traktujecie ich jak przestępców. Macie jakieś wyroki?  allegro ma prawo zmienić najważniejsze punkty umowy w trakcie? Bez wyroku? Poczytaj sobie prawo. Mimo chwalenia się wieloletnim doświadczeniem, jesteś najwyraźniej niedoszkolony.

oznacz moderatorów

wicekdw
#12 Orędownik#

@msniezek Hahaha😄 wy nawet nie próbujecie udawać

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@DECO-MASTER to mit (a mniej dyplomatycznie - bzdura) jakoby wystarczyło zalogować się w tej samej sieci, co zablokowana osoba, żeby mieć zablokowane konto. Jeżeli decydujemy się na taki krok, zawsze powiązań jest więcej.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

@msniezek Bzdury to Ty piszesz. Ja mam pełną świadomość zaistniałych, jak też dowody. Nie obrażaj proszę. Pewnie już prześwietliłeś moje zgrzyty z Allegro (nie pierwszy raz się ścieramy😉), więc wiesz zapewne, że sąd was olał.

Powiązań więcej. Jakie? : To samo imię? Nazwisko? Adres w pobliżu? Nawet oddalone osetki kilometrów zablokowane, bez jakiegokolwiek związku. "Nie ze mną te numery" Klos powiadał.

oznacz moderatorów