anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak poinformować kupujących, że nie wysyłam przesyłek za granicę?

lukaszflak14
#10 Popularyzator#

Dzień dobry,

Nie udostępniam opcji wysyłki za granicę. Jednakże po raz kolejny zdarzyło mi się, że kupujący wybrał dostawcę Pocztex, a następnie wpisał dane adresowe znajdujące się poza granicą Polski.
Oczywiście poinformował kupującego, że taka wysyłka jest niemożliwa, a następnie zwróciłem pieniądze. Po kilku dniach dostałem od kupującego ocene negatywną. Zgłosiłem sprawę do Allegro, a konsultant odpowiedział, że jest to subiektywna ocena kupującego i nie narusza ona zasad Allegro... Nie jest to pierwsza taka sytuacja, bo otrzymałem już trzy takie oceny "nie polecam" i trzykrotnie konsultant wysyłał identyczną formułę 😕
Czy faktycznie nie ma żadnej opcji, aby usunąć tego typu oceny, albo przynajmniej nie dopuścić do podobnych sytuacji w przyszłości, bo póki co jestem bezradny.

oznacz moderatorów
59 ODPOWIEDZI 59

mwmonety
#21 Demiurg#

@lukaszflak14  Mowa jest srebrem a milczenie złotem 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@lukaszflak14 Przepraszam, że musiałeś czekać na moją odpowiedź. Abym mogła przyjrzeć się bliżej Twojej sprawie, potrzebuję więcej informacji dotyczących konta i komentarza, o który chodzi. Ta transakcja na pewno nie dotyczy konta, z którego tutaj piszesz, dlatego podaj mi proszę więcej szczegółów tutaj lub mailowo na adres spolecznosc@allegro.plNie mogę obiecać, że ten komentarz zostanie usunięty, ale na pewno sprawdzę dokładnie tę sytuację. 

@Knowhere W przypadku komentarzy każda sprawa i transakcja są rozpatrywane indywidualnie, więc nie mogłam tak napisać, bo nie jest to prawda 😉 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@_HolaOla_  Nie może tak być, że kupujący nie dotrzymuje warunków umowy, a ma prawo oceniać!!!

Ula

Ula
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@pinsplash  Przecież Ci tam dałam wpunkta 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ Dlatego właśnie napisałem, że "zdaje mi się"😏
Tak czy owak jestem prawie pewien, że ktoś z Waszej czwórki napisał na forum, że w przypadku, gdy sprzedający nie ma ustawionych cenników zagranicznych, a mimo tego kupujący wybierze sobie wysyłkę poza granicę Polski używając do tego cennika obowiązującego na terenie kraju, a następnie wystawi negatywa (z powodu niezrealizowania takiego zamówienia), to bez problemu taki komentarz allegro usunie. Czyż nie tak właśnie powinno być bez żadnego "rozpatrywania indywidualnego"? Nie doszło do sprzedaży - nie ma komentarza. Tak samo powinno być w przypadku zwrotu prowizji: skoro został przyznany, to komentarz kupującego powinien automatycznie zniknąć (bez znaczenia czy był negatywny, czy pozytywny).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

lukaszflak14
#10 Popularyzator#

Konto dobrybiopreparat,
ocena "nie polecam"  od Client:89218313:
"
Witam, nie wysyłasz poza granice Polski, nie otrzymałem zwrotu pieniędzy!
Pieniądze zostały zwrócone w ciągu 24h od złożenia zamówienia poprzez opcję "Zwróć wpłatę". 

Ze strony konsultanta oczywiście odmowa usunięcia komentarza, gdyż ten nie narusza regulaminu Allegro 😉 

W sumie jedynym momentem kiedy komentarz narusza regulamin jest moment, kiedy zostanie się nazwanym dosłownie oszustem, bądź kupujący użyje słów niecenzuralnych.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@lukaszflak14 Dziękuję, bardzo dokładnie sprawdziliśmy sprawę tej transakcji i aby uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości, dodaj proszę do swoich ofert informacje, że nie wysyłasz towarów za granicę. Jeśli chodzi natomiast o sam komentarz, to do jutra go usuniemy, więc dam znać, jak tylko tak się stanie. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

mariuszposylek
#11 Animator#

@_HolaOla_  A w którym miejscu taką informację ma dodać? Tak z ciekawości pytam.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ No i po co było likwidować opcję "nie wysyłam za granicę"?🤔
Już sam brak ustawionych cenników zagranicznych jest przesłanką ku temu, że ktoś nie wysyła za granicę.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

lukaszflak14
#10 Popularyzator#

@_HolaOla_  dziękuję za pozytywne rozpatrzenie. Pozostają w takim razie jedynie dwa zagadnienia: 

1) W którym dokładnie miejscu mam umieścić informacje o niewysłaniu towaru za granicę? Pytam, gdyż niezmiernie chciałbym uniknąć sytuacji w której budzę się pewnego ranka i widzę, że moje aukcje zostają masowo zamykane z uwagi na wpisanie informacji w złym miejscu. 

2) Z czego wynika różnica w podejściu pracowników Allegro do sprzedawcy? Pani potrzebowała czasu, aby przeanalizować zdarzenie i udało się pozytywnie rozpatrzyć prośbę o usunięcie komentarza. Tymczem dwójka konsultantów z którymi miałem przyjemność rozmawiać w ciągu 20-30 sekund potrafiła zbadać sytuację i odrzucić wniosek. W takim razie albo na Allegro są różne regulaminy, które obowiązują różnych pracowników albo któraś ze stron nie zna tych przepisów albo całkowicie nie przykłada się do pracy. 

Przez niekompetentnych pracowników i my i Pani ma więcej pracy. My musimy kontaktować się z  opiekunami, pisać posty na forum, prosić o pomoc. Pani natomiast musi analizować, przekazywać takie sytuacje, czyli w zasadzie wykonywać czyjąś pracę.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@lukaszflak14 Tak jak obiecałam, komentarz jest już usunięty, a odpowiadając na Twoje pozostałe pytania:

1. Taką informację możesz umieścić podczas wystawiania oferty, np. w polu "Dodatkowe informacje o dostawie", jest tam możliwość dodania własnego tekstu. 

2. Potraktuj mnie i cały zespoł Allegro Gadane jako ekipę od zadań specjalnych. Rzeczy niemożliwe zalatwiamy od ręki, na cuda trzeba chwile poczekać 😉 Bardzo się cieszę, że udało nam się rozwiązać tę sytuację po Twojej myśli i gdybyś miał dla nas inne sprawy, jesteśmy tutaj przede wszystkim dla Was. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ "Rzeczy niemożliwe zalatwiamy od ręki, na cuda trzeba chwile poczekać" - a nie na odwrót?😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Hola_Ola - to jest straszne co piszesz. Wręcz niesamowite. Za taki wpis można obecnie dostać niezłą karę.

"Taką informację możesz umieścić podczas wystawiania oferty, np. w polu "Dodatkowe informacje o dostawie", jest tam możliwość dodania własnego tekstu." Czy znasz prawo unijne? Czy wiesz jakie są konsekwencje zamieszczenia takiej informacji? - chyba nie...

Można zamieścić np. info - "wysyłka za granicę - koszt wysyłki ustalany indywidualnie" .

Chyba Allegro powinno o to zadbać - jeśli sprzedawca nie mas sprecyzowanego cennika wysyłki za granicę, to kupujący nie powinien mieć możliwości wyboru wysyłki listem za 6,99 zł za granicę, tylko powinien być poproszony o skonsultowanie się ze sprzedawcą w sprawie kosztów wysyłki.

Chyba to to jest ponad siły Allegro? Czy tylko dźwiganie prowizji przychodzi tak łatwo?

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

mariuszposylek
#11 Animator#

@_HolaOla_  raz jeszcze pytam, bo sam tak zrobię, w którym miejscu ma umieścić tą informację?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@mariuszposylek Tak jak pisałam już w mojej poprzedniej wypowiedzi, taką informację możesz umieścić np. w polu "Dodatkowe informacje o dostawie". 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

KOMIS_GSM_POZNAN
#8 Zapaleniec#

@_HolaOla_  wcześniej nie prosiłem o pomoc, jednak obecnie mam identyczną sytuację. Nie wysłałem przesyłki do Rumunii - uzgodniłem grzecznie w mailach i dokonałem niezwłocznego zwrotu - myślałem że temat zamknięty. Aż otrzymałem 1/5 we wszystkich możliwych aspektach oceny. Dwie wiadomości do allegro ale bezskutecznie - podważają że nie mogą się odnieść do kwestii obsługi (dysponuję wiadomością którą wysłałem i otrzymałem). Jeśli nie do obsługi to może chociaż uda się odnieść do zgodności z opisem i do kosztu wysyłki - skoro przedmiot nie został wysłany - kupujący chyba nie może ocenić jego zgodności z opisem. Będę wdzięczny za pomoc także w mojej sprawie. Sprawa dotyczy konta z którego pisze. 

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#14 Krzewiciel#

Jest to ewidentnie wina Allegro. Jeśli sprzedawca nie udostępnia wysyłki za granicę, system nie powinien przyjąć zagranicznego adresu wysyłki. Amen.

A sytuacja, gdy ocenie podlega transakcja, która nie miała miejsca, jest po prostu chora. Od lat się o tym pisze, i od lat nic się nie zmienia. Zamiast tego wciąż otrzymujemy kolejne komplikacje i "ulepszenia", o które nikt nie prosił.

Dodam zwyczajowo, że ani jedno, ani drugie nie jest możliwe na e-Bay

oznacz moderatorów

lukaszflak14
#10 Popularyzator#

Nie ułatwia sytuacji fakt, że często konsultanci nie do końca znają regulamin i zasady Allegro. Do tego nie chcą się wychylać. Dlatego wolą napisać formułkę o subiektywności oceny niż faktycznie doradzić konkretnie lub postarać się usunąć komentarz. 

oznacz moderatorów

Adekpol
#13 Ambasador#

Gdyby mieli za pozytywne rozwiązanie sprawy dodatki, to sytuacja była by zupełnie inna, a tak to mają **piiip**ane yaya na to co się dzieje, i tak nikt im nic nie zrobi, bo co taka szara korpo-myszka może, podstawa pieniężna się zgadza, praca biurowa, zasada kopiuj wklej.. Praca idealna dla leniwych ludzi, którzy mają prace w dypie 

oznacz moderatorów