anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak poinformować kupujących, że nie wysyłam przesyłek za granicę?

lukaszflak14
#10 Popularyzator#

Dzień dobry,

Nie udostępniam opcji wysyłki za granicę. Jednakże po raz kolejny zdarzyło mi się, że kupujący wybrał dostawcę Pocztex, a następnie wpisał dane adresowe znajdujące się poza granicą Polski.
Oczywiście poinformował kupującego, że taka wysyłka jest niemożliwa, a następnie zwróciłem pieniądze. Po kilku dniach dostałem od kupującego ocene negatywną. Zgłosiłem sprawę do Allegro, a konsultant odpowiedział, że jest to subiektywna ocena kupującego i nie narusza ona zasad Allegro... Nie jest to pierwsza taka sytuacja, bo otrzymałem już trzy takie oceny "nie polecam" i trzykrotnie konsultant wysyłał identyczną formułę 😕
Czy faktycznie nie ma żadnej opcji, aby usunąć tego typu oceny, albo przynajmniej nie dopuścić do podobnych sytuacji w przyszłości, bo póki co jestem bezradny.

oznacz moderatorów
59 ODPOWIEDZI 59

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@TomBanknoter Tym bardziej, że da się to zrobić bez kłopotu. Wysyłałam paczkę do Belgi przez Apaczkę. Za szybko mi się klikło i zamiast Belgii wybrałam Belize. Nie zauważyłam. W momencie wpisywania kodu pocztowego, system odmówił przyjęcia danych. Ponowiłam, znów odrzucił. Mądry, nie dopuścił, bym wysłała źle. Jak się chce, to się da.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

mariuszposylek
#11 Animator#

Standard. U mnie dość regularnie takie sytuacje się zdarzają, nie udostępniam wysyłki za granicę, a zdarzają się kupujący, głównie z Ukrainy i Czech, którzy kupują, płacą i oczekują na wysyłkę. Kiedyś pisałem nawet w tej sprawie do Allegro, ale - teraz wielu zaskoczę - nic to nie dało. I dla przykładu: kiedyś miałem deskę rozdzielczą z samochodu wysłać do Czech za 35 złotych 🙂 Innym razem trafił mi się nawet, bodajże Ukrainiec, który wybrał sobie przesyłkę pobraniową do domu 🙂 Oczywiście do klientów nie można mieć pretensji, głupio się tylko później tłumaczyć i zastanawiać czy to właśnie tym razem skończy się negatywem.

oznacz moderatorów

parte_pl
#9 Pomysłodawca#

Sytuacja w której kupujący ocenia transakcję, która się nie odbyła jest jak najbardziej OK.

Skrajna większość tego typu sytuacji to transakcje w których klient kupił towar, którego sprzedający nie ma fizycznie i nie jest w stanie zamówić w rozsądnym czasie. Czyli mamy klienta, który wywiązał się ze swojej części umowy i sprzedawcę, który ze swoich obowiązków się nie wywiązał i w takiej sytuacji klient jak najbardziej powinien mieć możliwość wyrażenia swojej opinii nt. tej transakcji.

Natomiast chorym jest to, by w tak zaawansowanym systemie jak Allegro istniała taka trywialna luka techniczna jak ta o której mowa w tym wątku.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@parte_pl Może tak ma być.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Ja bym bardzo chętnie usłyszał KIEDY I CO zdaniem Allegro narusza regulamin. Bo ostatnio zdaniem tych ludzi, wszystko jest dozwolone.... Dochodzi już do tego, że można pisać kłamstwa, które Allegro bez trudu może zweryfikować, a i tak uważają, że wszystko jest ok, zgodnie z regulaminem.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

nic nie narusza regulaminu allegro

ostatnio w dyskusji jaką prowadziłem z kupującym padły pod moim adresem wyzwiska ewidentnie podpadające pod art 216 kodeksu karnego - napisałem do allegro

reakcja allegro cyt: "Proszę kupującego o zachowanie kultury wypowiedzi."

oznacz moderatorów

siesio
#10 Popularyzator#

Bez jaj, ale miałem IDENTYCZNĄ sytuację. Klient kupił towar, wybrał zwykłą wysyłkę kurierem DPD za 18zł i wypełnił dane wysyłki do Wielkiej Brytanii. Opłacił i tyle.

Napisałem do niego, że koszty wysyłki 18zł są podane TYLKO i wyłącznie na terenie Polski i czekam na kontakt. Po 3dniach i braku kontaktu zwróciłem kaskę i anulowałem zamówienie. Po chwili otrzymałem negatywa o treści:

Pomimo opłaty za DPD i przyjęcia zapłaty z adresem dostawy zagranice sprzedający odrzucił transakcje po trzech dniach z informacja odmowy wysłania przesyłki za granice ! Proponuje nie obudzić ! jesteśmy w UNI EUROPEJSKIEJ od 16 LAT !

Po kontakcie allegro stanowczo nie chciało usunąć komentarza bo jak zwykle nie naruszał regulaminu. Na szczęście napisałem stosownego e-maila do klienta dołączając cennik DPD (wysyłka do GB to około 100zł). Klient usunął komentarz.

I TERAZ NAJLEPSZE!

To nie jest wina klienta tylko SYSTEMU ALLEGRO!!

Sprawdziłem, że mogę sobie wybrać dowolną przesyłkę kurierską i zmienić kraj na jakikolwiek, np. Seszele za 18zł. U każdego z Was mimo, że NIE MACIE USTAWIONEGO CENNIKA WYSYŁEK ZAGRANICZNYCH!

ADMINI ALLEGRO! Tez wysyłacie poprzez swój oficjalny sklep za granicę jak ktoś wybierze przesyłkę standardową na terenie PL? Oczywiście, że nie! WPROWADZACIE W BŁĄD KUPUJĄCYCH!

Jest oczywistym, że po wybraniu przesyłki standardowej (np. u mnie za 18zł) powinna być BLOKADA wyboru kraju lub możliwości zatwierdzenia takiego zamówienia!

Wasz system wprowadza totalnie w błąd i jest to sprawa dla Rzecznika Spraw Konsumentów. Radzę tym się zainteresować bo później będzie za późno jak Rzecznik Wam rypnie karę kilka milionów.

PS. Kiedyś była opcja "Nie wysyłam za granicę" i było wszystko OK. Teraz tej opcji nie ma i jest problem! Jak widać coraz częściej.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@siesio Rzecznik Praw Konsumenta nie ma uprawnień do nakładania kar, może jedynie złożyć wniosek do sądu.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Może napisał ten co tylko myśli o AG a nie o "rozsądku", mam na myśli odpowiedzialnych Allegro.

oznacz moderatorów

pszczolka_sklep
#8 Zapaleniec#

Podejrzewam że problem opisany w tym wątku będzie się pogłębiał. Bo coraz więcej ludzi się dowie że na Allegro można coś zamówić nawet w SMARcie na cały świat 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Teraz Allegro ma na głowie sprzedaż akcji,więc nie mają czasu na takie "bzdety".

oznacz moderatorów

e-kameo
#7 Wielbiciel#

Witam wszystkich... przeczytałam od deski do "deski":) rozmowy i wiem jedno, skoro ja mam jakieś problemy to tylko dlatego że "nie nadążam" za allegro a nie jestem paskudntm sprzedawcą, nagle kleinci wpisują adres całego świata i najlepiej "za pobraniem"...tylko czekać na negatywa od dowcipnego klienta a takich nam nie brakuje....:) jestem od 2001 na allegro zarówno jako kupujący i sprzedający  i powiem jedno...allegro od jakiegoś czasu zawsze stoi po swojej stronie, jedynej i słusznej 😞

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@e-kameo Zdarzają się u Was paczki pobraniowe za granicę? To już jest masakra...  u mnie za pobraniem do większości krajów paczka o małym gabarycie do 1kg wynosi 180zł brutto na Apaczce 🤣 i to tylko UPS przyjmuje takie paczki w moim cenniku

oznacz moderatorów

e-kameo
#7 Wielbiciel#

No właśnie o to chodzi że nie wysyłamy bo asortyment "za tani":)...a zaczynają nam kupować z adresem za granicą z pobraniem.No super;) Czasem to Polacy za granicą i albo decydują sie na pocztę Polską ale najgorsze że to Polacy tacy cwani i wyczaili ewidentny błąd allegro. Kiedyś zaznaczono u nas że nie realizujemy przesyłek zagranicznych ale widać już wiemy w czym problem skoro ni z gruchy ni z pietruchy zaczynają się wpisywania adresów zagranicznych...kolejne ULEPSZENIA allegro. Super znów ktoś musi u nas siąść nad cennikami. Jednak z allegro nie można się nudzić, 😉 miłego wieczoru 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

TomBanknoter
#14 Krzewiciel#

Oczywiście, że jest to wina systemu Allegro. Np. na e-Bay nie kupisz anie nie zalicytujesz u sprzedawcy, jeśli on nie wysyła do twojego kraju lub na obejmujący go obszar (np. UE).

Tamże nie można skomentować transakcji, do której nie nastąpiła wpłata

oznacz moderatorów

siesio
#10 Popularyzator#

@TomBanknoter I tak właśnie powinno być na Allegro, ale oni NA SIŁĘ chcą wejść i pożreć naszym kosztem rynek e-baya. No niestety nie tędy droga szanowny zarządzie allegro. Tylko negatywnie nastawicie do siebie kupujących zagranicznych a nam przysporzycie problemów!

oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

Tego typu sytuacje zdarzają się również u nas. Wczoraj trafił się kolejny as. Towar za 29,90zł, wysyłka kurierem za 12,40zł i adres dostawy do GB. Oczywiście na wysłane wiadomości zero odzewu.

Allegro MUSI coś z tym zrobić, a nie udawać, że problem nie istnieje. Z pewnością przekażą tą wiadomość do odpowiedniego działu. Strata czasu i nerwów na "rozmowy" z  ich botami z działu obsługi.

oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

@pinsplashDzięki. Masz punkt i swoje 5gr też dorzucę.

oznacz moderatorów