anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zmiana rozmiaru przesyłek przez inpost

cartybyjulia
#2 Obserwator#

Inpost ostatnio zmienia mi sam z siebie wymiary nadawanych przesyłek. Przesyłki o najmniejszej wartości 10 cm... usilnie wpycha do rozmiaru A (czyli maksymalnie 8 cm). Dodam, że takich pudełek używam od ponad 2 lat... a sytuacja ze zmianami zaczęła się jakiś miesiąc temu. Co z tym zrobić... nadawanie towarów w większych przesyłkach podnosi koszty i dodatkowo nie gwarantuje, że inpost nie uzna ich za A. Taśmy z oznaczeniem ostrożnie szkło i z wyraźnym wskazaniem wysokości przesyłki 10 cm... też nic nie dały ;). Ktoś ma podobne doświadczenia?

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@cartybyjulia

  Zmienia przy generowaniu etykiety czy kurier po prostu upycha w mniejszej skrytce?

_____________
Kama
oznacz moderatorów

cartybyjulia
#2 Obserwator#

Kurier upycha. Obsługa klienta potwierdza, że etykiety były wygenerowane jako B... zostaje to zmienione przez inpost na A... i albo robi to kurier albo na sortowni. 

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@InPost 

Co wy na to? Ostatnio też przy odbiorze miałam tak wepchniętą na chama przesyłkę do mniejszej skrytki że myślałam że jej wcale nie wyjmę. A za zniszczenia w transporcie nie bardzo chcecie odpowiadać.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

cartybyjulia
#2 Obserwator#

Pytam o inpost i rozwiązanie sytuacji z inpostem... nie z klientami i ich obsługą.

oznacz moderatorów

cartybyjulia
#2 Obserwator#

Inpost samowolnie zmienia rozmiar paczek z ich regulaminowego B... na A, co skutkuje zniszczeniem zawartości przesyłek. Proszę o pomoc w tej sprawie.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@cartybyjulia  

  Zaprosiłam przecież przedstawiciela Inpostu do wątku, nie gorączkuj się tak 😊

_____________
Kama
oznacz moderatorów

cartybyjulia
#2 Obserwator#

Dostałam już odpowiedź od inposta, że skoro paczka była zmieniona na A... to znaczy, że była A. Czego nie potwierdzają same wymiary, zdjęcia, ani uszkodzenia... ani to, że przez ponad 2 lata uznawali takie wymiary za B i ich nie niszczyli. Dodatkowo zasugerowano mi, że skoro płacę tyle samo za wszystkie rozmiary paczek (A/B/C)... 8,99... to problem nie jest istotny, bo nie muszą mi zwracać kosztów nadań... a dodatkowo nie obciążają mnie kosztami zmiany gabarytu, więc zdaniem inposta problem nie istnieje.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ @mr_oma  To w takim razie sprawa dla Was 😊

@cartybyjulia  Może zanim cokolwiek wyjaśnisz to pakuj w trochę wyższe pudełka i wtedy kurier nie będzie miał wyjścia i umieści w B. Nic mądrzejszego nie przychodzi mi do głowy 😊

_____________
Kama
oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Zmień gabaryt, jak nie chcesz zniszczeń. Trudno wygrać takie sprawy.

Nie wysyłam do paczomatu, bo żadna z moich by nie wlazła, więc nie do końca rozumiem. Wiem tylko, że InPost, DPD standardowo nie oferują usługi "ostrożnie" "góra" itp. Nalejać możesz, ale bez widoku, że ktokolwiek się tym przejmie.

U innych przewoźników owe naklejki mogą spowodować naliczenie dodatkowych kosztów.

oznacz moderatorów

cartybyjulia
#2 Obserwator#

Większe pudełka już są zamówione. Zwiększy to koszty na pojedynczej wysyłce o ponad 20 groszy... a jeszcze dochodzi więcej wypełniacza, transport powietrza oraz więcej taśmy. Sporo ;). Proszę o interwencję allegro... to allegro ma podpisaną umowę i to allegro może coś zdziałać, bo problem dotyczy całej polski... a nie jednej zbuntowanej sortowni z problemami z mierzeniem i cm.

oznacz moderatorów

cartybyjulia
#2 Obserwator#

Nie wysyłam tylko inpostem i nie wysyłam tylko przez allegro. Znam rynek przewoźników. Proszę o odpowiedzi bez gdybania, bo niestety samowolka inpostu jest już irytująca.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@cartybyjulia Koszt nadania ten sam ale za zniszczenia po wepchnięciu do mniejszej skrytki to reklamacji uznać nie będą chcieli ,zwalając winę na nadawcę bo to on ma odpowiadać za transport przesyłki do klienta.

oznacz moderatorów

cartybyjulia
#2 Obserwator#

Mam wprawę w zgłaszaniu reklamacji do inposta. To nie chodzi o reklamacje, ale o czas, który to zabiera i o koszty, które generuje dookoła tej kompletnej samowolki allegro inpost.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@cartybyjulia  

Proszę o odpowiedzi bez gdybania

Nie wiem czy zadajesz sobie sprawę, że piszesz na forum społeczności Allegro. Jesteśmy takimi samymi sprzedającymi jak Ty i na pewno w cudowny sposób nie rozwiążemy Twoich problemów z Inpostem 😂

_____________
Kama
oznacz moderatorów

cartybyjulia
#2 Obserwator#

Może ktoś już rozwiązał tę sprawę, też zauważył ewidentną zmianę w działaniach inposta względem paczek allegrowych. Może obsługa allegro magicznie zajmie się wyjaśnieniem sprawy z inpostem. O to chodzi w mojej sprawie.

oznacz moderatorów

cartybyjulia
#2 Obserwator#

Skoro sprawa dotyczy przeszło 20-25% paczek nadawanych poprzez allegro z inpostem, to z pewnością inni sprzedawcy, których paczki przekraczają wymiary maksymalne tylko o te 2-3 cm... też musieli to zauważyć. Chodzi mi o takich sprzedawców lub o interwencję ze strony allegro.

oznacz moderatorów

InPost
Ekspert InPost

@cartybyjulia @Kaliope_Brzeg  

Zmiana gabarytu może nastąpić w przypadku stwierdzenia niezgodności zadeklarowanego gabarytu (większego lub mniejszego) w stosunku do rzeczywistego rozmiaru przesyłki. Jeśli doręczona przesyłka uległa uszkodzeniu, proszę o sporządzenie protokołu szkody oraz złożenie oficjalnej reklamacji. Sprawa będzie wówczas wyjaśniana w oficjalnym postępowaniu reklamacyjnym.
Protokół szkody można uzupełnić poprzez:
1) Bezpośrednio pod adresem: www.inpost.pl/protokol,
2) Korzystając z formularza kontaktowego: www.inpost.pl/formularz-kontaktowy
i wybierając temat kontaktu: „Protokół szkody”,
3) W zakładce „Kontakt” na stronie: www.inpost.pl/kontakt pod hasłem: „Protokół szkody”.

Do formularza można załączyć maksymalnie 7 zdjęć o rozmiarze do 10MB.
W przypadku chęci przesłania dodatkowych zdjęć należy skierować je na adres: protokol@inpost.pl (w tytule umieszczając numer przesyłki). Protokół należy sporządzić nie później niż w terminie 7 dni kalendarzowych od daty odebrania przesyłki.

W celu złożenia reklamacji proszę o wypełnienie formularza reklamacyjnego udostępnionego na stronie internetowej:
https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje

Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 30 dni kalendarzowych, a odpowiedź zostanie przekazana na adres email wskazany w formularzu reklamacyjnym.

oznacz moderatorów