anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zostałem oszukany jako sprzedawca. Co mogę zrobić?

multineo24
#3 Debiutant#

Witam.
Zostałem oszukany jako sprzedawca. Poniżej przedstawiam sprawę:

Kupujący zakupił przedmiot "RADIO ANDROID". Po tygodniu otrzymałem telefon, że w radiu nie ma sygnału GPS. Zaproponowałem, że wyśle nową antenę GPS, jednak klient stanowczo upierał się nad wymianą radia, twierdząc, że wina musi leżeć po stronie radia. Z mojego doświadczenia 80% takich przypadków to wadliwa antena GPS. Jednak kupujący był na tyle wulgarny w rozmowie i wywierał na mnie presję. Z powodu obawy przed negatywnym komentarzem wysłałem klientowi drugie radio jeszcze w ten sam dzień, zanim on odesłał mi pierwsze.

Po kilku dniach klient zadzwonił, że drugie radio, które otrzymał ma wadę fabryczną (skaza w górnym rogu ekranu) Nalegał, żebym wysłał do niego trzecie radio. Zorganizowałem więc dla niego darmowy zwrot, a on odesłał jedno z dwóch posiadanych radii. Bardzo nalegał o wysłaniu 3radia zanim, przesyłka zwrotna do mnie wróci. Znowu musisałem się zgodzić w obawie przed negatywnym komentarzem, a klient był wyjątkowo wulgarny. Wysłałem trzecie radio.
Tym sposobem klient zapłacił za jedno radio. Drugie miał zamontowane, pierwsze było w drodze do mnie, a trzecie w drodze do Niego.
Klient dzwonił codziennie i upominał się o przesyłkę trzeciego radia, a kiedy ją otrzymał nagle nastała cisza.
Zorganizowałem drugą wysyłkę zwrotną radia drugiego na mój koszt i wysłałem klientowi etykietę.
Niestety klient nie zwrócił radia drugiego oraz zablokował mój numer telefonu.

Aktualnie On posiada 2 radia o wartości 2 x 1600zł, a zapłacił tylko za jedno. Nie mam z nim kontaktu telefonicznego, ponieważ zostałem przez niego zablokowany, nie odpisuje również na maile.

Po raz pierwszy spotkałem się z takim przypadkiem. Zostałem oszukany przez napierającego klienta, który przez telefon był wyjątkowo wulgarny. Dodam, że nigdy nie miałem problemów z jakością sprzętu, który sprzedaję i mam olbrzymie obawy, że to wszystko było ukartowane.

Dodam, że czas 14 dni na zwrot już dawno minął, mnie hurtownia już nie przyjmie używanego sprzętu po tym terminie.

 

Co mogę zrobić w takim przypadku?

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

_Likos_
#21 Demiurg#

@multineo24  wysłać mailowo oraz listem polecony wezwanie do zwrotu lub zapłaty za sprzęt

Jesli masz udokumentowane wysyłki 3 szt i zwrot jednego to klient powinien mieć dowod zakupu dwóch sztuk.

Oczywiscie negatyw wówczas grozi. ale hmm 1600 zł to sporo kasy

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@multineo24 Historia aż trudno w nią uwierzyć 😂 Jesteś przykładem ponad wzorowego sprzedawcy 🙂 Masz nauczkę za przesadzoną dobroć i zaufanie.

Nie przyszło Ci do głowy aby po prostu robić wszystko zgodnie z procedurami reklamacyjnymi?

Teraz to tylko trzeba naszykować wszystkie dowody jakie posiadasz i zgłosić sprawę na Policję oraz Allegro do wyjaśnienia sytuacji próby wyłudzenia.

Daj znać jak sprawa będzie postępować, aby inni mogli korzystać z tego przykładu.

Co do zwrotu i reklamacji to polecam zapoznać się z terminem "reklamacji regresywnej" będziesz mógł się domagać od hurtowni zwrotu za uznaną reklamacje jesli oni potwierdzą słuszność Twojego uznania reklamacji

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Wyślij mu mailem wezwanie do zapłaty za drugie radio lub do zwrotu drugiego radia. Prześlij mu pieniądze na zwrot drugiego radia lub sam go odbierz własnym kurierem po uznaniu reklamacji. W piśmie wyznacz termin i poinformuj, że po tym czasie zgłosisz wyłudzenie na policję. Zrób to, jeśli się nie odezwie i nie odda dodatkowego radia lub za nie nie zapłaci. Czasem jeden telefon z komisariatu wystarczy, aby dłużnik zapłacił za towar lub go zwrócił.

Możesz też poprosić o pomoc Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=214387b5-397a-4941-9f72-7d844023040c

 

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@multineo24 Źle zrobiłeś, że załatwiałeś to na tzw. gębę (czyt. na telefon). Powinieneś wszystko omawiać przez mejla (albo jeszcze lepiej zaczekać aż klient założy dyskusję, bo w niej mógłby się popisać swoim chamstwem przed pracownikiem allegro), wtedy miałbyś podkładkę i przede wszystkim nie bać się negatywa.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Tak się kończą nadmiernie dobre chęci sprzedającego. To jest dobre, ale przy zakupach kilka-kilkanaście zł. Przy takich kwotach - zawsze postępuj zgodnie z prawem i procedurami. Twój błąd.

xyz96 dobrze Ci napisał - chyba tylko to Ci zostaje. A uwierz - kontakt z Policją zaraz postawi takiego kupującego do pionu.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Klient poczuł że da się ciebie naciągnąć i wmawiał ci usterki ,teraz najlepiej "na ostro" zgłoś go na policję jak mu przedstawią co mu grozi to zmieni myślenie a o usunięcie komentarza w takiej sytuacji można poprosić allegro.

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@multineo24, przykro mi, że spotkała Cię taka sytuacja. Widzę, że skontaktowałeś się z nami mailowo, więc proszę Cię o chwilę cierpliwości. Niebawem powinieneś dostać odpowiedź. Mam nadzieję, że uda się rozwiązać ten problem.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@multineo24 Sytuacja która nie powinna mieć miejsca, żeby nie dostać negatywa, wysłałeś rzeczy bez zwrotu tamtych. Do czego doprowadziły dziwne metody "komentarzy". Wezwij klienta do zapłaty i postrasz zgłoszeniem na Policję a nawet sądem.

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

Bardzo ciekawa i mało spotykana sytuacja. Proszę daj tu znać jak sprawa potoczyła się dalej...

Trzymam za ciebie kciuki, 

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 Dlaczego ty zazwyczaj przychodzisz do wątku, czytasz wszystkie odpowiedzi i w skrótowej formie powtarzasz posty, które już zostały przez innych napisane?

oznacz moderatorów

PawHaft
#12 Orędownik#

Bo streszcza wszystko w jeden post 🙂

oznacz moderatorów

PawHaft
#12 Orędownik#

Niestety jak się ma miękkie serce to trzeba mieć stalowy zad...

Nigdy nie ulegaj kupującym, wszystko wykonuj według procedur, a negatywa i tak możesz zebrać za udaną transakcje, bo przecież kupujący może wszystko.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

przestroga dla innych, żeby nie ulegać presji i szantażowi kupującego. Szczególnie, że tutaj mamy do czynienia z produktem o dosyć wysokiej wartości. Takie procedury jak wyżej opisana, czyli wysyłka nowej paczki, przez otrzymaniem zwrotu oczywiście są praktykowane. Sam tak robię, ale wartość takiego zamówienia nigdy nie przekracza np. 100zł

Tez miałem niedawno klienta, który podał błędny adres i przesyłka została zwrócona. To była pilna sprawa i szkoda mi się go zrobiło, więc sam zaproponowałem, że zaraz wyślę mu nowy produkt kurierem. Oczywiście dziękował i obiecał, że zaraz zrobi przelew za ponowną wysyłkę. Jak łatwo się domyślić jak tylko paczka wyszła, klient już nigdy się nie odezwał i pożałował nawet 20zł na pokrycie kosztów nadania i zwrotu. Taką stratę można przeboleć, ale 1600zł już raczej nie 😞

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów