anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot Allegro protect bez żadnego uzasadnienia

EElektryka_com
#10 Popularyzator#

Proszę o informację, dlaczego Allegro zwróciło klientowi kwotę, którą sobie zażyczył, mimo, ze nie było podstaw, bo produkt uznał za uszkodzony (po kilku miesiącach) i wyrzucił go do śmieci (gniazdo natynkowe za 30 zł). Tak napisał w dyskusji. W ŻADEN sposób nie wyartykułował swoich żądań. Nawet dzwoniliśmy do tego klienta, dalej nie chciał podać żądań, powiedział, ze "skończył z naszą firmą". Mimo to zgłosił to do Allegro Protect i wy odjęliście to od salda zakupu. Przecież to jest indukowanie oszustw. Klient ma produkt i pieniądze.

 

id zamówienia: eb9daa46-3760-11ed-a91f-71959712421d

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

mikeza
#18 Luminarz#

mam wrażenie, że robi nam się wysyp cwaniaczków kupujących, No cóż reklama zrobiła swoje, teraz można będzie kupować za darmo, czyli bajerować, że się coś wyrzuciło, albo popsuło i składać wnioski o rekompensatę.

Swoją drogą, jeśli obciążono Twoje konto w sytuacji gdzie klient nie składał żadnej reklamacji, to protestuj, bo to już zaczyna być jakaś paranoja. Allegro działa w tym przypadku bezprawnie.

Ten Cały Allegro Protect jest lepszy od Św. Mikołaja, bo możesz sobie samemu wybrać jaki prezent chcesz dostać za darmo, rewelacja jednym słowem.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

EElektryka_com
#10 Popularyzator#

maila otrzymaliśmy o 19:50 kasę już zwrócono o 10:59 następnego dnia. Ale problem w tej sytuacji jest taki, ze de facto nie sposób było się tu wytłumaczyć, bo nie dostaliśmy ŻADNYCH informacji, co Klient napisał we wniosku do Allegro. Zaś to co było w dyskusji i parametry zakupu (czyli przesyłka dostarczona, czas rezygnacji dawno minął) to skrajny przykład kiedy AP powinno być odrzucone. Klient nie może wyrzucać samowolnie przedmiotów zakupu, skoro uważa, ze jest tu jakiś problem z nim. Wychodzi na to, ze jakby to była rozdzielnica za 1000 zł i klient by ją "wyrzucił do śmieci" ("bo to tandeta była") to też dostałby w analogicznej sytuacji zwrot kasy z automatu.

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@EElektryka_com  napisał(a):

maila otrzymaliśmy o 19:50 kasę już zwrócono o 10:59 następnego dnia. Ale problem w tej sytuacji jest taki, ze de facto nie sposób było się tu wytłumaczyć, bo nie dostaliśmy ŻADNYCH informacji, co Klient napisał we wniosku do Allegro. Zaś to co było w dyskusji i parametry zakupu (czyli przesyłka dostarczona, czas rezygnacji dawno minął) to skrajny przykład kiedy AP powinno być odrzucone. Klient nie może wyrzucać samowolnie przedmiotów zakupu, skoro uważa, ze jest tu jakiś problem z nim. Wychodzi na to, ze jakby to była rozdzielnica za 1000 zł i klient by ją "wyrzucił do śmieci" ("bo to tandeta była") to też dostałby w analogicznej sytuacji zwrot kasy z automatu.


to standardowa procedura i największy mankament programu, rozpatrują wnioski bez rzetelnej weryfikacji, zazwyczaj tylko na bazie zgłoszenia kupującego, monitoringu, ewentualnie treści dyskusji nie czekając na ustosunkowanie się sprzedawcy.
Warto to zgłaszać odpowiednim instytucją by  wymusiły na allegro zmianę wewnętrznych regulacji dotyczących rozpatrywania  wniosków.
(procedury nie są ujęte w regulaminie a jak widać są szkodliwe)

oznacz moderatorów

agnbur0784
#7 Wielbiciel#

Nie została złożona żadna reklamacja przez klienta, to prawda sekdmk wróciły i wypłaty są zawieszone. To jest zwykle bezprawie 

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

Złóż oficjalną reklamacje na procedowanie wniosku allegro protec, jak nie anulują nałożonej opłaty a uważasz że prawidłowo postępowałeś zgodnie z obowiązującymi przepisami składaj skargę do UOKIK.
Im więcej takich skarg oczywiście jeśli są uzasadnione tym większa szansa na zmianę procedur allegro protect które często bez odpowiedniej weryfikacji są rozpatrywane na korzyść kupujących.

oznacz moderatorów

EElektryka_com
#10 Popularyzator#

Napisaliśmy do Allegro żądanie zwrotu tej kasy. Tu nie chodzi o kwotę - bo to drobne, chodzi o zasady. Zobaczymy, co odpowiedzą. Z tym UOKIK to sobie nie zartuj.

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@EElektryka_com  napisał(a):

Napisaliśmy do Allegro żądanie zwrotu tej kasy. Tu nie chodzi o kwotę - bo to drobne, chodzi o zasady. Zobaczymy, co odpowiedzą. Z tym UOKIK to sobie nie zartuj.


masz jakieś inne narzędzie?

Zgłoszenie to 15 min czyli mniej niż jedna wymiana maili z allegro. Wystarczy załączyć korespondencje by skarga była udokumentowana.
Większość podchodzi tak jak Ty a później płacze że nic się nie zmienia.
Gdyby co setna taka sprawa była zgłaszana to UOKIK byłby zasypany zgłoszeniami i podjąłby działania.

oznacz moderatorów

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

UOKiK nie jest od ochrony sprzedawców na Allegro. 

oznacz moderatorów

MikroLITY
#12 Orędownik#

Ale UOKiK jest od kontroli Allegro, czy nie nadużywa swoich praktyk.

oznacz moderatorów

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@ALL-DA Jakie prawa konsumenta zostały naruszone twoim zdaniem? Klient dostał zwrot, jest zadowolony. Dlaczego UOKiK miałoby się tym zajmować?

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@Client:94057046  napisał(a):

@ALL-DA Jakie prawa konsumenta zostały naruszone twoim zdaniem? Klient dostał zwrot, jest zadowolony. Dlaczego UOKiK miałoby się tym zajmować?


Art. 22 (1) k.c. „Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.”

Konsumentem jest użytkownik allegro czyli także sprzedający prywatnie który podlega procedurze allegro protect

 

Dodatkowo UOKIK sprawdza wiele naruszeń takich molochów jak allegro m.in nieprawidłowości w rozpatrywaniu reklamacji, klauzule abuzywne w regulaminach, działania monopolistyczne, można by tak długo wymieniać.

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

UOKIK rozpatruje zbiorowe naruszenia praw a także zapisy w regulaminie i zawarte w nich klauzule abuzywne,

Dodam ze allegro protec to program który obejmuje także osoby sprzedające "prywatnie" bez prowadzenia działalności nie tylko firmy.
Skarga byłaby na wewnętrzne procedury i regulamin programu oraz rozdźwięk miedzy jednym a drugim.

oznacz moderatorów

agnbur0784
#7 Wielbiciel#

Pomoże mi pan/pani?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@EElektryka_com Allegro wielokrotnie odpowiadało że to ich wewnętrzna decyzją i nie będą publicznie podawać dlaczego podjęli taką decyzję. Szkoda bo czasem należałoby "rzetelniej" rozpatrywać sprawę przed podjęciem takiej decyzji.

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@LEW433  napisał(a):

@EElektryka_com Allegro wielokrotnie odpowiadało że to ich wewnętrzna decyzją i nie będą publicznie podawać dlaczego podjęli taką decyzję. Szkoda bo czasem należałoby "rzetelniej" rozpatrywać sprawę przed podjęciem takiej decyzji.


Niestety to standardowa praktyka allegro dlatego jedyne co możemy zrobić to składać oficjalne reklamacje do allegro.


A jak będą odrzucane to możemy przesyłać to do odpowiednich instytucji tj UOKIK. Tylko one będą mogły wpłynąć w dłuższej perspektywie na zmianę postępowania portalu.
Alternatywa są przepychanie sądownie z allegro a na to pewnie nikt  z drobnych sprzedawców się nie zdecyduje.

oznacz moderatorów

krejzole
#13 Ambasador#

Dziwiłem się kiedyś że siostra otrzymała nowego Imaca jako wymianę gwarancyjną w USA. Starego nie musiała oddawać, okazało się że ten pierwszy też działa tylko wtyczki do kontaktu nie podłączyła. U nas też tak jest i trzeba zacząć z tego korzystać.

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@krejzole  napisał(a):

Dziwiłem się kiedyś że siostra otrzymała nowego Imaca jako wymianę gwarancyjną w USA. Starego nie musiała oddawać, okazało się że ten pierwszy też działa tylko wtyczki do kontaktu nie podłączyła. U nas też tak jest i trzeba zacząć z tego korzystać.


Gratuluje mentalności

okradać firmę zgłaszając nieuzasadnione reklamacje i wyłudzać nowy towar od firmy która chce być fair i ma zaufanie do kupującego

..jeśli to nie był żart z Twojej strony to współczuję.

oznacz moderatorów

krejzole
#13 Ambasador#

to było 10 lat temu, komputer nie działał była uczciwie przekonana że się uszkodził. Próbowała to odkręcić jak dostała nowy ale nie kazali jej nic robić, nic odsyłać.

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@krejzole  napisał(a):

to było 10 lat temu, komputer nie działał była uczciwie przekonana że się uszkodził. Próbowała to odkręcić jak dostała nowy ale nie kazali jej nic robić, nic odsyłać.


ok jeśli zgłosiła to mówiąc o swojej pomyłce i firma nie oczekiwała zwrotu to dobrze o nich świadczy podobnie jak o Twojej siostrze która próbował to odkręcić

oznacz moderatorów