anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot kosztów dostawy ciekawostka

_Likos_
#20 Guru#

Najpierw zacytuje wykładnie przepisów odnośnie zwrotów kosztu dostawy:

"Jeśli kupujący wybrał inny sposób dostarczenia towaru niż najtańszy oferowany przez sprzedawcę, to przedsiębiorca zwraca koszty doręczenia mu zamówionego towaru – do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie."

Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kto-ponosi-koszty-zwrotu-oraz-wysylki-przesylki

No i teraz wyszło mi tak:

Jesli wszystkie oferty mam oznaczone "SMART" Wiec we wwszystkich ofertach najniższy koszt dostawy jaki klient może wybrac to  0 zł. To czy jesli zwrot robi klient który wybrał płatną metode dostawy to czy powinienem mu zwracac za koszt dostawy czy też nie ????

Jeszcze raz podkreślam wszystkie przedmioty (nawet te po 1-2 zł) mam oznaczone jako - dostawa smart - zero zł wiec najniższym możliwym kosztem oferowanym w cenniku jest 0 zł. To że klient wybiera inna opcje dostawy lub nie robi zakupów za 40 zł zgodnie z prawem nie ma  znaczenia gdyz klient ma udostępnioną mozliwość wysyłki za 0 zł

Co myślicie ???

oznacz moderatorów
77 ODPOWIEDZI 77

Client:98572120
#13 Ambasador#

@_Likos_ napisał: "Najpierw zacytuje wykładnie przepisów odnośnie zwrotów kosztu dostawy:

"Jeśli kupujący wybrał inny sposób dostarczenia towaru niż najtańszy oferowany przez sprzedawcę... "

Tutaj Twój wywód powinien się skończyć, bo Smarta klientom oferuje Allegro, a nie Ty jako sprzedawca. I nie ma znaczenia, że Twoje oferty są oznaczone symbolem Smart. To nie jest Twoja usługa.

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@Client:98572120  to dziwne bo dostawa smart za zero jest dostępna w MOIM cenniku dostaw- zgodnie z ustawą

Za dostawę smart to JA płace allegro 0,99 lub 1,99 oraz allegro odpowiednim dokumentem to NA MNIE  scedowało prawa do reklamacji wysyłek

Allegro JEST POSREDNIKIEM W USŁUDZE a cennik dostaw znajduje się w ofercie SPRZEDAWCY.

oznacz moderatorów

Client:98572120
#13 Ambasador#

@_Likos_ Wiem, że sprzedawcom trudno się pogodzić z faktem, że klient może decydować o tym, od kogo i za ile kupi usługę dostawy towaru, ale w przypadku Allegro Smart! klienci kupują usługę dostawy bezpośrednio od Allegro. Możesz mi nie wierzyć, możesz się buntować, ale nie zmienisz faktu, że "Regulamin określa zasady i warunki świadczenia Usługi Allegro Smart! przez Allegro w ramach Serwisu....

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@Client:98572120  jeśli klient by kupował usługę od allegro wówczas allegro nie miałoby prawa do naliczania sprzedawcom kosztów smarta

A sprzedawca za każdą wysłaną paczkę smart ma wystawiony przez allegro rachunek. Wiec allegro tylko świadczy usługi dla sprzedawcy. Dokładnie tak samo jak : furgonetka czy Sendit . To także są tylko pośrednicy którzy wystawiają rachunek

To co piszesz miałby sens jeśli allegro nie wystawiałoby rachunku sprzedawcom. Jeżeli to robi to już oferentem dostawy jest sprzedawca a nie allegro i dostawę smart za 0,00 oferuje w świetle prawa sprzedawca który za tą usługę płaci

Wszystko zgodnie z ustawą.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_Likos_ @xyz96 to, że macie odmienne zdania nie wynika z faktu, że nie znacie przepisów bo oboje macie racje - ot taki paradoks

cały bałagan wynika z nowomowy allegro i tu serwis jest winny w 100%

jak napisałem tutaj, że portal gra na dwie strony i w zależności od sytuacji prezentuje różne stanowiska to zostałem tu zablokowany

Według obecnej prezentacji oferty na allegro i kosztów wysyłki - wysyłka za zero zł smart jest jak najbardziej zwykłym sposobem dostawy. to wynika wprost ze sposobu prezentacji oferty

W ofercie jest napisane dużymi literami (cyframi) zero złotych i tu w pełni ma rację @_Likos_ (gdyby była podana możliwość obniżenia wysyłki do zera to co innego)

i regulamin smarta nie ma tu nic do rzeczy

-------------------------------------------------------------------------------------------------

@xyz96 dlaczego o opinie na temat smarta chcesz pytać allegro? Zapytaj rzecznika konsumentów bo sposób prezentacji oferty w serwisie allegro wprowadza w błąd i jest niezależny od sprzedawcy

jeżeli potraktujemy smarta jako rabat w kosztach wysyłki, to masz jak najbardziej rację

ale tego nie widzi Kupujący czytający ofertę

ponadto

z ustawy wynika jeżeli czytamy ją wprost, że sprzedawca ma zwrócić najniższy koszt zwykłej wysyłki, więc przy zakupie smartem powinien zwracać ten koszt a nie zero złotych jak promuje w swoim serwisie allegro

ustawa nie mówi, że jeżeli kupujący nie płaci za wysyłkę to nie należy zwracać zwykłego najniższego kosztu wysyłki mimo że jest on wyższy od kwoty jaką zapłacił kupujący

 

konkurencyjny morelowy sklep wprowadził podobną usługę nazywając ją max

i widać tam wyraźnie różnice w porównaniu do allegro w prezentacji kosztów wysyłki

 

 

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@RED  oczywiście że tego nikt rozsądny w praktyce nie bedzie stosował ponieważ oznaczałoby to od razu mnóstwo negoatywnych komentarzy ze strony klientów

Niemneij jak dla mnie jest to ewidentna luka którą zgodnie z prawem sprzedający mógłby zastosować .

1) Najjiższa dostawa w cenniku - 0 zł

2) Metody smart - zwykle i powszechne - oczywiście ponieważ kazdy klient może z nich skorzystac i to kwestia wyboru klienta czy to robi czy tez nie. 

3) Smarta w cenniku oferuje sprzedawca nie allegro - poniewaz za każdą paczke smart sprzedawca dostaje od allegro rachunek (0,99 lub 1,99) wiec allegro jest pośrednikiem w usłudze nie jej oferentem

Jak dla mnie WSZYSTKIE przesłanki ustawy zostały spełnione.

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@_Likos_ @mdrogeria @xyz96 to jest rzeczywiście ciekawy temat, muszę to skonsultować z działem prawnym, wrócę tutaj, gdy tylko otrzymam odpowiedź! 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

Nawet Mordor nie wie co z tym fantem zrobić😂 To ciekawa sytuacja🤣 Nerwowa.

https://www.youtube.com/watch?v=IuUaAdlbqV4

oznacz moderatorów

Client:98572120
#13 Ambasador#

@la_nika Do rozstrzygnięcia sprawy wystarczy odpowiedź na jedno proste pytanie: 

Kto jest sprzedawcą usługi "Allegro Smart!" ?

Tzn. czy jest tak, jak stanowi regulamin usługi, że nabywca usługi to "Użytkownik, który w ramach danego Konta odpłatnie nabył od Allegro Usługę lub dokonał aktywacji Usługi za pomocą Kodu."? Czy jednak jest tak, jak chce _Likos_ i klienci nabywają usługę "Allegro Smart!" od indywidualnych sprzedających?

 

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
oznacz moderatorów

fonex_pl
#10 Popularyzator#

mnie bardziej bawi fakt, że Sprzedawca szuka jakichkolwiek "luk" byleby chociaż tych 9 zł nie oddawać Kupującemu. Cholera, nie sądziłem, że niecałe 10 zł jest dla kogoś tak ogromnym majątkiem, że musi sobie życie przy tym temacie marnować.

___________________________________________________________
FONEX - monitoring, alarmy, domofony i wideodomofony
oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@fonex_pl  ohh nie

Zaden rozsadny sprzedawca nie zaryzykuje kilkunastu dyskusji i negatywów dla kilku złotych. Tego mozesz być pewien

Bardziej chodzi o teoretyczne rozważania czy takie działania byłby zgodne z prawem- moim zdaniem tak

Lecz oczywiscie byłby zupełnie nieekonomiczne tak że moge Cie uspokoic  z pewnością takie rzeczy nie bedą sie działy 🙂

oznacz moderatorów

vonNogay
#16 Inspirator#

10 zł. piechotą nie chodzi a sprzedaję się po to, aby zarobić a nie do transakcji dopłacać.

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@fonex_pl  Moja średnia wartość zamówienia jest poniżej 10 zł, wiec to kwestia dość zasadnicza. Dla wielu moich klientów koszt dostawy się nie liczy, tylko czas. Szczególnie jak nie ryzykuje, że to nie będzie mu pasować to dostanie zwrot wszystkich kosztów. 

Ja muszę wliczyć to ryzyko w cenę, więc Allegro chcąc utrzymać slogan o niskich cenach w "swoim sklepie", powinno być zainteresowane zmniejszeniem mojego ryzyka przez zapewnienie pewności prawnej przy podejmowaniu decyzji o kształtowaniu cen przez sprzedawców.

oznacz moderatorów

deny_01
#9 Pomysłodawca#

No jasne....

 

 

 

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

Allegro SMART nie jest metodą dostawy tylko płatną usługą serwisu Allegro w ramach której Allegro pokrywa koszty dostawy które sprzedawcy oferują w swoich ofertach.

Chciałbym żeby @_Likos_ miał w tym przypadku rację ale według mnie nawet jeżeli ktoś chciałby w ten sposób zinterpretować zapisy ustawy to nie przejdzie to w żadnym sądzie. Ale plus za poruszenie takiego tematu 🙂

oznacz moderatorów

absolut2005
#9 Pomysłodawca#

Zgadza się. Musisz zwracać.

Smart nie jest zwykłą usługą, ale przede wszystkim NIE JEST ZA DARMO DLA KUPUJĄCEGO, gdyż trzeba go wykupić.

Mylne jest więc stwierdzenie, że klient nic nie płaci za wysyłkę, gdyż jednak płaci. Jest to więc usługa dodatkowa, płatna, nieobowiązkowa.

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@absolut2005  ale ustawa nie mówi o tym ze ma być za darmo dla kupującego.

Ustawa mówi o NAJNIŻSZYM KOSZCIE z cennika sprzedawcy którym umożliwia wysłanie przedmiotu.

A najniższy koszt z cennika to 0,00

Rozrachunki miedzy klientem a allegro nie dotyczą sprzedającego. A sprzedający za każdą paczke smart płaci allegro odpowiednią cene a wysyłke udostepnia za darmo. Klient może z niej korzystac lub nie to prawo klienta NIEMNIEJ USŁUGA JEST POWSZECHNA DOSTĘPNA DLA WSZYSTKICH CHĘTNYCH.

Smart nie jest żadną wyszukana metoda dostawy to po prostu zwykła usługa świadczona przez allegro jako posrednika w przesyłce.

 

oznacz moderatorów

absolut2005
#9 Pomysłodawca#

Nie. Najniższy koszt to koszt usług "normalnych" , czy też dostępnych dla każdego kupującego.

Powtórzę.... smart nie przysługuje każdemu kupującemu z automatu, trzeba do niego przystąpić i zapłacić. Nie jest więc powszechny.

Nie możesz warunkować zwrotu kosztów przystąpieniem do programu, gdyż w ten sposób zmuszasz kupujących do wykupienia usługi/przystąpienia do programu. A przecież kupujący kupuje tylko produkt i nie może być zmuszany do przystąpienia do programu.

oznacz moderatorów

absolut2005
#9 Pomysłodawca#

Zrobisz zresztą jak uważasz, ale jak się oprze o jakieś "organy" to jesteś na przegranej pozycji. Uwierz mi, tak będzie.

oznacz moderatorów