anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot niekompletnego sprzętu który został uszkodzony

ELEKTROMARKET
#12 Orędownik#

Nie jestem biegły w prawach konsumenta bo do tej pory nie było takiej potrzeby a sprawa wygląda tak: klient postanowił mi zwrócić subwoofer aktywny kina domowego zleciłem odbiór moim kurierem i prosiłem żeby odesłał w stanie takim jak do niego przyszedł, dzisiaj przyszedł w cienkim nieoryginalnym  kartonie symbolicznie zabezpieczonym dwoma kawałkami styropianu, bez folii, bez kabli, bez gwarancji/dowodu zakupu,

Jak się można było spodziewać subwoofer  został zmasakrowany podczas transportu czego przyczyną było nie odesłanie go w oryginalnym grubym kartonie, który posiadał specjalne profile zabezpieczające ze styropianu i teraz klient mnie straszy Rzecznikiem Praw Konsumenta bo twierdzi że nie ma obowiązku odsyłania w oryginalnym opakowaniu ani dołączania paragonu, (a kable może mi odkupić)  jestem załamany bo zostaję ze złomem o znikomej wartości handlowej, 

Klient zwala winę na kuriera i na mnie że nie reklamowałem uszkodzeń a nie reklamowałem bo karton nie był uszkodzony, wystarczyło że spadł z małej wysokości na niezabezpieczony bok i wnętrzności subwoofera się pourywały,  ja uważam że gdyby odesłał w firmowym kartonie tak jak ja go zapakowałem to problemu by nie było, co robić ? jak żyć drodzy sprzedawcy z większym doświadczeniem ? 

 

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

LEW433
#21 Demiurg#

Nie musi odszyłaś w oryginalnym opakowaniu, nie musi być dowód zakupu ale musi zapakować tak żeby się nie uszkodził, masz prawo zgodnie ze stanem faktycznym pomniejszyć zwrot o uszkodzenia.https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/jak-zabezpieczyc-przedmiot-i-prz...

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 O jakie uszkodzenia? Pomniejszyć może wtedy, gdy towar ma mniejszą wartość w wyniku korzystania z niego przez kupującego. Tutaj uszkodzenia powstały w transporcie sprzedawcy 🙂

oznacz moderatorów

ELEKTROMARKET
#12 Orędownik#

ale przyczyną powstania uszkodzeń w transporcie było niewłaściwe opakowanie subwoofera przez kupującego, jakim trzeba być kretynem żeby na dzień dobry wyrzucić firmowe opakowanie ZABEZPIECZAJĄCE i odesłać subwoofer w zwykłym cienkim kartonie bez odpowiedniego zabezpieczenia, to można podciągnąć pod zmniejszenie wartości przez działanie kupującego 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To fakt niepotrzebnie wysłałaś własnego kuriera do niego, teraz problem bo zrzuci to na "twojego" kuriera a tak by On za to dopowiadał, nie zwalnia go do właściwego zapakowania zawsze. Zapewne wygra z tobą(niestety) z pomocą Allegro.😔

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@ELEKTROMARKET  napisz reklamacje do przewożnika.

Jelsi przewoźnik w odpowiedzi napisze że "produkt nie był prawidłowo zabezpieczony" - co jest bardzo prawdopodobne. Wówczas możesz pomniejszyć koszt zwrotu o utracona wartość.

Ty odpowiadzasz za transport lecz klient odpowiada za zapakowanie produktu.

Aby pomniejszyc wrtośc zwrotu potrzebna Ci podstawa. Taką podstawą może być odpowiedź na reklamacje która uzyskasz od firmy kurierskiej

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@ELEKTROMARKET Narobiłeś sobie kłopotu, ponieważ odebrałeś towar własnym kurierem, kupujący nie odpowiada więc za przesyłkę i uszkodzenia w transporcie. To prawda, że nie musi zwracać paragonu i oryginalnego opakowania.

oznacz moderatorów

ELEKTROMARKET
#12 Orędownik#

rozumiem że nie musze zwracać oryginalnego opakowania jak kupuje skarpetki czy kosmetyki ale w moim przypadku opakowanie było niezbędne dla bezpiecznego zwrotu subwoofera,

ponadto gdyby nawet sprzęt przyszedł nieuszkodzony to i tak traci wartość handlową bo nie ma oryginalnego opakowania, z tymi prawami konsumenta to jakieś przegięcie jest   

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Źle rozumiesz. W każdym przypadku nie ma obowiązku zwrotu towaru w oryginalnym opakowaniu, niezależnie od rodzaju produktu. Takiego wymogu zabrania UOKiK, to klauzula niedozwolona. Opakowanie powinno być bezpieczne dla towaru, ale nie musi być oryginalne. Jeśli kurier tym rzucał, żadne opakowanie nie pomoże. Głośniki w kolumnach często się urywają w transporcie przy takim obchodzeniu się z paczką.

oznacz moderatorów

ELEKTROMARKET
#12 Orędownik#

no to będę się trzymał tego "Opakowanie powinno być bezpieczne dla towaru" a bezpieczne zdecydowanie nie było i wątpię żeby ktoś potrafił zabezpieczyć ten subwoofer nad którego zabezpieczeniem pracowali fachowcy, 

subwoofer bezproblemowo przyjechał z Chin do importera od importera do mnie, ode mnie do klienta też, tylko od klienta do mnie mu się nie udało bo się udać nie mogło, zabezpieczył go jak ślepa baba po pijaku 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@ELEKTROMARKET błąd, że przysłałeś własnego kuriera

w ustawie konsumenckiej są zapisy że Kupujący odpowiada za zwracany towar

i że strony zwrącją sobie co sobie świadczyły

w regulaminie allegro są zapisy, że opakowanie produktu musi być zawarte w cenie towaru

przytaczane klauzule abuzywne dotyczyły produktów odsyłanych do reklamacji

 

generalnie nie oczekuj tutaj dużo ze strony kupującego i sądu

spróbuj reklamować towar u kuriera i zacznij od zmuszenia przewoźnika by przyjął protokół szkody

oznacz moderatorów

ELEKTROMARKET
#12 Orędownik#

 @RED  przewoźnik by nie przyjął  szkody bo nie było nalepek "ostrożnie" no i opakowanie ewidentnie nie chroniło subwoofera przed uszkodzeniem, tzn protokół by spisał ale g. by to dało

"w regulaminie allegro są zapisy, że opakowanie produktu musi być zawarte w cenie towaru" co to dla mnie oznacza ? 

oddanie całej kwoty zakupu w tym przypadku to totalne poddanie się i wyjście na wielką ofiarę losu- miałem elegancki subwoofer a teraz mam kupę złomu w dodatku niekompletną + roszczeniowego klienta

może zaproponuje mu zwrot połowy ceny z marginesem negocjacyjnym, pewnie się spieni bo uważa że dobrze zabezpieczył wysyłkę a jeżeli subwoofer został uszkodzony to wina kuriera i moja że nie zgłosiłem reklamacji a ja uważam że gdyby odesłał subwoofer w oryginalnym opakowaniu i tak jak ja go zabezpieczyłem to sprawy wcale by nie było 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@ELEKTROMARKET Masz powyżej podane już chyba wszystko. Podsumowując :

- Nie uzywaj włąsnego kuriera do odbioru - kosztowna i bolesna lekcja

-. Kupujacy nie ma obowiązku odsyłania w oryginalnym opakowaniu

- Kupujacy MA OBOWIĄZEK dobrze zabezpieczyć produkt.

- Kupujący ma odesłać produkt kompletny

- Kupujący NIE MA obowiązku odsyłania paragonu.

Co zrobić ?

- Złóż reklamację u przewoźnika !!!! ASAP ( masz na to 7 dni)

- Zrób dokumentację zdjęciową

- Za brakujące / nieodesłane elementy będziesz mógł obciążyć kupującego ( kable, instrukcja itp)

- Jeżeli dostaniesz odpowiedź od przewoźnika że sprzęt był nadany źle zabezpieczony ( co jest obowiązkiem kupującego) Będziesz miał podstawę do pomniejszenia kwoty zwrotu.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

ELEKTROMARKET
#12 Orędownik#

@pinsplash  dzięki za kompleksowe  podsumowanie tematu, człowiek się uczy całe życie

oznacz moderatorów