anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot noszonego/brudnego/uszkodzonego produktu

monte1133
#10 Popularyzator#

Dzień dobry,

mam problem. Kupujący zwrócił produkt, podając, że przedmiot jest niezgodny z opisem(nie posiada podeszwy antypoślizgowej). Problem w tym, że NIGDZIE w opisie/parametrach aukcji,  nie było informacji, że buty posiadają taką podeszwę. Na prośbę, żeby wskazał, gdzie taka informacja widnieje/widniała, nie jest w stanie udowodnić swoich racji.

Mniejsza z tym, normalnie zwrot by został przyjęty i po sprawie, ALE w tym wypadku koleżka odesłał buty mocno zużyte, brudne, z widocznymi śladami użytkowania, szorowane ostrą gąbką. Buty nadają się teraz jedynie do wyrzucenia.

Co w takim przypadku, gdy:

- Klient podaje informacje, że buty nie spełniają parametru, który sobie wymyślił

- Odesłał buty w stanie tragicznym

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29

Rad-Stol
#12 Orędownik#

Wg mnie powinieneś nie przyjąć zwrotu i odesłać buty klientowi na jego koszt. Każdy klient ma prawo zwrotu towaru do 2 tyg. jednakże wszystkie elementy spełniające tą możliwość są opisane w prawach konsumenta. klient najprawdopodobniej robi to nie pierwszy raz próbując wykorzystać regulaminy i często brak czasu sprzedawców na prowadzenie sprawy

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli jest to konsumenckie odstąpienie od umowy, nie możesz nie przyjąć zwrotu. Możesz jedynie zmniejszyć zwracaną kwotę ze względu na zmniejszenie wartości rzeczy. Jeśli jest to reklamacja, nie masz obowiązku jej uznać. Zdaniem Allegro, zwrot przez formularz Allegro jest odstąpieniem od umowy, niezależnie ot tego, że kupujący określa wady.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@monte1133 @Rad-Stol Nie mieszajmy dwóch systemów walutowych.....

1. Czy nie minęło 14 dni i klient odesłał jako zwrot bez podania przyczyny? Tylko wtedy jest to ZWROT. Według Twojego opisu nie jest to zwrot ( sporo chodził w tych butach)

2. Reklamacja - klient REKLAMUJE przedmiot jako niezgodny z opisem / nie spełniający parametrów. Powinien dosłać pismo reklamacyjne. Ty musisz w ciągu 14 dni odnieść się do reklamacji. Możesz odrzucić w całości lub zwrócić tylko część kwoty jeżeli z butami można jeszcze coś zrobić.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

monte1133
#10 Popularyzator#

Koleżka zrobił standardowo zwrot poprzez Allegro, wybierając powód:

"przedmiot jest niezgodny z opisem (Buty nie posiadają podeszwy antypoślizgowej.)"

Nigdzie takiej informacji nie było, ani w opisie aukcji, ani w parametrach.

+ Buty były używane na budowie i teraz nadają się jedynie do wyrzucenia.

Zwrot zrobił 7 dni po zakupie, czyli zmieścił się w terminie.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@monte1133 Zmieścił się w terminie - więc musisz przyjąć.  Zrób zdjęcia nowych butów, zrób tych które odesłał , wyślij do niego napisz, ze z powodu intensywnego używania oraz nieprawidłowego "czyszczenia" utrata wartości butów to 100% ( nie odsprzedasz ich nigdzie).

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

monte1133
#10 Popularyzator#

Zdjęcia zrobione i wysłane,  Allegro nawet je widziało w dyskusji. 
Odsprzedać na pewno nie odsprzedam, nadają się do wyrzucenia.

Czyli pieniędzy zwracać mu nie muszę?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Zdaniem Allegro nigdy nie ma 100% utraty wartości, gdyż towar ma wartość choćby materiału, z którego został wykonany - mam to na piśmie. Poza tym należy się zwrot kosztu wysyłki do klienta.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 ????😲 Ty tak na poważnie z tą wartością materiału? To jakiś niesmaczny żart...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Mam to na piśmie od Allegro.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 Te dwa ostatnie posty tutaj dzisiaj pokazują patologię allegro ...

1. Gość finalnie przyjmuje zwrot mimo że nie musi, bo może mieć zawieszone konto, bok, dyskusja itp... Nawet ludzie którzy mają rację są zastraszeni.. ( Sprzedawcy)

2. Używane, zniszczone buty mają dla profesjonalnego sprzedawcy jakąś wartość wg allegro??? Moze kilka groszy na **piiip** osoba prywatna, ale nie tutaj...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@pinsplash 

Witamy,

Przepraszam za wydłużony czas oczekiwania na odpowiedź.

Rzeczywiście w ramach odstąpienia od umowy Sprzedający może pomniejszyć wartość zwrotu tylko w przypadku jeśli towar stracił na wartości w skutek korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru rzeczy.

 

/………./


Dodam też, że Sprzedający po odstąpieniu nie może nie zwrócić nic. Nawet zniszczony towar posiada wartość chociażby materiałów, z których został wykonany.

 

Pozdrawiam,
--
Administrator Serwisu Allegro.pl

Bez podpisu, ale numer korespondencji mam.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 Właściwie to nawet nie wiem jak to skomentować. Biorąc za przykłąd te buty...Sprzedający ma oddzielić podeszwy i sprzedać jako gumę? wyprać sznurówki i wystawić jako używane? A materiał z butów użyć do ozdobienia sukienek? To jest absurd...

"Panie ta jednorazowa strzykawka popsuła się po piątym użyciu..."

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

monte1133
#10 Popularyzator#

Czyli zwrot pieniędzy musi być, chociażby połowiczny?  Za buty, które nadają się jedynie na śmietnik?

TOŻ TO PATOLOGIA 😄

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Przepisy nie określają, jak wyliczyć zmniejszenie wartości rzeczy i o ile zmniejszyć, jest z tym spory problem, ale zmniejszyć niewątpliwie można, także bardzo dużo. Jest jakaś dyrektywa ogólnie to ujmująca, poszukaj w sieci.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@monte1133  wylicz zużycie na 99% i po sprawie. A allegro niech się w głowę stuknie, skoro uważa, że zniszczone buty mają jakąś wartość. No chyba, że w podeszwie są jakieś materiały wartościowe, które mozna oddać na skup złomu. Żenada jednym słowem.

tak samo jakby ktoś odesłał pomazaną i podartą książkę - według allegro ma ona wartość makulatury, czyli wyjdzie parę groszy.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

SanexHurtowBHP
#12 Orędownik#

mialęm ten sam problem towar wyceń i oddaj jakis oprocent nie całość takie masz prawo ,u mnie allegro staneło po stronie kupujacego i dostałem negatywa bez możliwośći usunięcia 

oznacz moderatorów

Minimoda-fashion
#9 Pomysłodawca#

miałam podobny przypadek, odpowiedziano mi, że zwrotu i tak muszę dokonać (cena towaru + koszty przesyłki kupującego) ale zgodnie z przepisami mogę pomniejszyć kwotę zwrotu jeśli uważam, że wartość przedmiotu uległa pomniejszeniu.... jak by to nie brzmiało... przepis jest niejasny.Kupujący rządzą na allegro, często robiąc sobie z allegro wypożyczalnie i my jako sprzedawcy, szarpiąc się z nimi możemy tylko dorobić się negatywnego komentarza, a pieniądze i tak musimy zwrócić.... przykre ale prawdziwe....szczególnie w dzisiejszych czasach... 😞  Decyzja należy do Ciebie....

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Niestety taki nasz los , ale takie incydenty trzeba mieć na uwadze kalkulując cenę towaru bo ostatecznie klient placi nie tylko za towar , ale również za obsługę .

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

Zwraca uwag , że Ust.K zawiera tekst ,który mówi ,że klientowi należy się zwrot za przesyłkę do wysokości najniższej ceny przesyłki jako oferowanej formy dostawy. więc, jeśli udostępniamy jakąkolwiek darmową formę dostawy to zwrot za przesyłkę wyniesie 0 zł

oznacz moderatorów