anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot POK ze środków sprzedawcy - przesyłka doręczona.

energo-dom_pl
#11 Animator#

Witam.

Rozumiem, że weszły zmiany i w większość POK będzie pokrywany z konta sprzedawcy. Rozumiem jeśli dotyczy to oszustw czy kompletnie nierozwiązanych problemów i innych po jakiejkolwiek weryfikacji...

Proszę się do tego odnieść: cb779bc3-1477-11ec-b947-f9e87707d85c

  • Kupujący kupił paczkę listem poleconym. 
  • Po 2-3 dniach ma status odebrana/dostarczona.
  • Zakłada dyskusję, że jej nie otrzymał - ale tego nie udowodnił i nie odniósł się do naszych odpowiedzi mimo, że nie ma problemu doślemy nowy kabel jeśli trzeba - lecz potrzebne jest oświadczenie do reklamacji i się tym zajmiemy.... No problem .. klient nasz pan. To nie jest niedoręczona paczka (odpowiadamy za nią w 100%)  lecz wg. systemu doręczona.
  • 14 dni cisza..... brak odpowiedzi. 
  • Oznacza teraz dyskusję jako nierozwiązaną i zgłasza się do POK. 
  • Allegro szybko to akceptujecie i zwracacie wpłatę z naszego salda!!!

Allegro też wysłało na naszą prośbę informację w dyskusji i prosi o odpowiedź kupującego powołując się na to ze przesyłka jest odebrana. 

Więc czemu zwracacie komuś wpłatę i dysponujecie środkami przedsiębiorcy jeśli status przesyłki wskazuje na odebraną przesyłkę i to wszystko co wiadomo w temacie !? 

Pisze to dlatego, że jestem tym przerażony - to był tylko kabelek za 15 zł ... (który chcieliśmy dosłać jeśli faktycznie nie doszedł) ale co jak pójdzie towar za 1000 zł - a wy tak ochoczo przyznacie POK mimo ze przesyłka ma status doręczona a kupujący nie odniósł się do naszej jak i waszej wiadomości! 

Jeśli akceptujecie POK mimo, że paczka jest odebrana i właściwie nic poza tym więcej nie wiadomo (kupujący nie odpisał w dyskusji ani na waszą wiadomość) to ktoś tu chyba poszedł o krok za daleko 😐

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów
57 ODPOWIEDZI 57

xyz96
#21 Demiurg#

@Kasiulki2 Żądać dokumentu każdy może. Jeżeli takiego dokumentu nie ma, to sprzedawca ma problem. Nie ma obowiązku udostępniać przewoźnika, który nie może udowodnić wydania towaru adresatowi. Poza tym wyobraź sobie rozprawę w sądzie - przewoźnik twierdzi, że przesyłkę dostarczył, sprzedawca na tej podstawie twierdzi to samo, ale nikt tego nie może udowodnić. Ja orzekać nie mam zamiaru, ale mogę się domyślać, jaki wyrok zapadnie. .

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

Właśnie że nie możesz. W sądzie cywilnym sprawa byłaby prosta - kupujący przegrywa, bo to on składa pozew i musi udowodnić zasadność żądań. Tzw. sądy konsumenckie są z zasady bardziej stronnicze, z powodu absurdalnych zapisów o przeniesieniu ciężaru dowodu na stronę pozwaną.

Ale nawet stronniczość sądów konsumenckich ma swoje granice. W sprawie "słowo przeciwko dowodom materialnym" kupujący przegra.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Kasiulki2 Tak, tak, kupujący zawsze przegrywa, tak piszą sprzedawcy na tym forum. A moim zdaniem wygra, bo nie otrzymał towaru, a sprzedawca nie może udowodnić wydania rzeczy. Nie da się udowodnić, że przesyłka nie dotarła, dlatego sąd nie może tego wymagać, ale da się udowodnić, że dotarła. Zasadność żądań? Zapłacił, ma dowód wpłaty, ale został oszukany - nie otrzymał zakupionej rzeczy.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@xyz96 "sprzedawca nie może udowodnić wydania rzeczy. "😂😂😂

Zeznanie listonosza wystarcza "konsumentowi"? Jak listonosz  zmienił status na doręczone i tak będzie zeznawał w Sadzie..😎

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@aragil ty nigdy nic nie rozumiesz, szkoda czasu na dyskusje z tobą. Listonosz musi mieć na papierze podpis odbiorcy, inaczej nie udowodni doręczenia, a sprzedawca WYDANIA RZECZY. Głupkowate uśmieszki ci nie pomogą.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@xyz96 Nie wychylaj się, i tak wszystkie  wiedza ze tylko ty wszystko rozumiesz🤣

Poczytaj odpowiednie przepisy związane z covid-em.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@aragil No tak, we wiosce wszystkie wiedzo 🙂

Nawet pisać nie potrafisz 🙂

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@xyz96 Fajna masz wioska ze nawet covid nie potrafi was ruszyć .😄

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@aragil Mnie nic nie ruszy, a na pewno nie ruszy mnie jakiś sprzedawca podobny do ptaka głuptaka 🙂

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@aragil Widzę ze dobrze orientujesz się w podobnych do ciebie gatunkach.😎

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

I dlatego właśnie tak się różnimy w interpretacjach... Ja, mimo ładnych paru lat bez praktyki, mimo udaru (lekkiego, ale to też wpływa na pamięć) wiem jeszcze, że przestępstwo oszustwa MUSI być popełnione PRZED dokonaniem przez pokrzywdzonego wpłaty.

Ty używasz terminologii ulicy - no wiesz, robotnicy z transparentami wykrzykujący "o-szu-ści, zło-dzie-je!".

To tak działa tylko na manifestacjach. Na szczęście...

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Kasiulki2 Mi jest bardzo dobrze z terminologią ulicy, żaden sprzedawca mi nie podskoczy. Jeden próbował i przegrał w sądzie wszystko. Gdzieś na tym forum znajdziesz wyrok.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Kasiulki2 W opisywanym w tym wątku przypadku podjęliśmy decyzję o wypłacie rekompensaty w ramach POK bez obciążania kosztami sprzedającego. To wyjątek. Jak zauważasz, obecnie działająca procedura jest inna.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@xyz96  "Kupujący nie kupił paczki, tylko towar." "Sam status w systemie to nie jest dowód wydania rzeczy."

Ciekawe, przy dyskusji  o zwrotach twierdzisz ze status w systemie już jest dowodem nadania zwrotu towaru przez kupującego a tu już inaczej?😂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@aragil Głupoty wypisujesz jak zwykle. Ja nigdzie nie twierdzę, że przy zwrocie status jest dowodem. Piszę jedynie zgodnie z Ustawą o "dowodzie odesłania rzeczy", a o tym co jest tym dowodem nie orzekam.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@xyz96 Głupota totalna to twoja kłamliwa wymówka 😃-

W Ustawie nie jest podane ze status Nadane u przewoźnika jest dowodem odesłania rzeczy tylko ty o tym przekonywałeś gorąco tu  na AG i ze na tej podstawie sprzedawca musi zwrócić pieniędzy za rzekomo zwrócony towar .

oznacz moderatorów

servicecard
#9 Pomysłodawca#

Za przesyłkę odpowiada przewoźnik od momentu przekazania jej do transportu przez Sprzedawcę aż do chwili wydania jej Odbiorcy. AZ jeśli tego nie rozumiesz to weź, spróbuj coś posprzedawać i traf na takiego mądralę, jakiego tu zgrywasz...

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@energo-dom_pl Widzę, że klient złożył wniosek o rekompensatę w ramach POK, ale brak informacji o jego rozpatrzeniu.

Wpłata za to zamówienie została zwrócona - tak, jak widać na zrzucie, który załączyłeś. Przesłałam tę sprawę do konsultacji. Gdy będę wiedzieć więcej, odezwę się ponownie.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

odezwij się   , poruszony temat dotyczy nas wszystkich, serwisu również .

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@mdrogeria Wyżej jest już moja odpowiedź - oddaliśmy klientowi pieniądze, sprzedający nie będzie musiał nam ich zwracać.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów