anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot przesyłki zagranicznej z winy klienta

pphudanabhp
#8 Zapaleniec#

Witam, mam następującą sytuację. Klient zakupił przedmiot, opłacił i wybrał wysyłkę zagraniczną do Niemiec. Wysłaliśmy w terminie i przy próbie dostarczenia kurier wypełnił informację, że podany adres jest błędny. Po kontakcie z klientem okazało się, że nie było go w domu i nie będzie go w tym tygodniu, a podany adres niby jest prawidłowy, ale znajduje się pod nim kilka mieszkań. Na prośbę klienta próbowaliśmy nakłonić DPD do ponownego dostarczenia przesyłki w następnym tygodniu zgodnie z wytyczymi klienta, ale DPD strona niemiecka zachowywała się opieszale i zleciła zwrot przesyłki. Z naszej strony umowa została wykonana prawidłowo, a przesyłka nie została dostarczona z winy klienta i braku informacji, że w tym czasie może go nie być pod podanym adresem oraz, że podany adres nie był doprecyzowany. Czy możemy obciążyć kosztami klienta za zwrot i przesyłkę do niego? Oraz czy można ująć wyżej wymienione koszty przy zwrocie środków do klienta czy w jaki sposób? Bardzo dziękuję za pomoc. 

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

mdrogeria
#21 Demiurg#

oczywiście tak , ale jeśli odstąśpi od umowy musisz zwrot podnieść o wartość najtańszej przesyłki jaką masz w tej ofercie .

oznacz moderatorów

pphudanabhp
#8 Zapaleniec#

Czyli jak dostanę zwrot to wypłacam klientowi tylko kwotę za produkt minus kwota zwrotu przesyłki? Koszty przesyłki do klienta której nie odebrał również nie muszę oddać? Natomiast jeśli klient zadeklaruje zwrot to muszę mu zwrocić jeszcze koszt przesyłki najtańszej czyli paczkomaty za 8,99? Dziękuję za odpowiedź 🙂

oznacz moderatorów