anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru - weryfikacja stanu.

krejzole
#14 Krzewiciel#

Jak to jest ze zwrotami klientów towaru którego stanu nie jestem w stanie sam zweryfikować. np. pompa którą klient może podłączyć do zasilania bez montażu do instalacji wodnej, po minucie takiej pracy uszkadza się. Taki zwrócony przedmiot wizualnie wygląda ok. ale ułożyskowanie może być uszkodzone na skutek pracy bez wody  i z czystym sumieniem nie mogę jej sprzedać innemu klientowi. Weryfikacja może być zrobiona w serwisie autoryzowanym gdzie koszt sprawdzenia razem z przesyłką wynosi 70% wartości przedmiotu. Kto ponosi takie koszty?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

LEW433
#21 Demiurg#

@krejzole Nic z tym nie zrobisz ,takie są zasady Mogłaby tylko zmienić ustawa która by zobowiązywała kupującego zmusić żeby montaż odbywał się przez fachowca z uprawnieniami

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Na pewno kupujący nie ponosi tych kosztów. Masz prawo potrącić klientowi część kwoty za towar jeśli stwierdzisz, że jego wartość została zmniejszona w wyniku używania go. Jak tego dokonasz to Twoja sprawa. Klient powinien otrzymać zwrot wpłaty w terminie, czyli najpóźniej zaraz po otrzymaniu przesyłki przez sprzedawcę.

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

Może umieść klauzulę, że zwrot kupującego bez podania przyczyny tylko z zaświadczeniem z serwisu, że zwraca sprzęt sprawny.? Sam nie sprawdzisz bez dodatkowych kosztów, wizualnie nie widac.

Koszt sprawdzenia oczywiście po stronie zwracającego. Ale musisz sprawdzić czy taka opcja jest zgodna z prawem.

 

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@AptekaNatolinska Tak a na jakiej podstawie prawnej???

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

@LEW433  Napisałam przeciez o potrzebie sprawdzenia,  ale czyz ustawa nie mówi o zwrocie produktu sprawnego lub niepogorszonego ewentualnym sprawdzeniem w granicach zwykłego zarządu wypróbowania?

Ale istotnie może należałoby sprawdzic pod kątem prawnym, kto ma ponosić odpowiedzialnośc za sprawdzenie czy zwracany sprzęt jest sprawny skoro nie można tego stwierdzic wizualnie. Sugeruję zwrócenie sie do UOKiK z opisaniem konkretnej sytuacji i zapytaniem jak to wygląda od strony prawnej.

Zasady skarg i zapytań do Prezesa UOKiK są podobne jak w przypadku innych organów administracji. Reguluje je art. 63 Kodeksu postępowania administracyjnego.

- osobiście poprzez złożenie pisma w siedzibie Urzędu w Warszawie przy pl. Powstańców Warszawy 1, pok. 116 lub w delegaturach UOKiK,
- przekazane za pośrednictwem poczty na adres centrali lub delegatur
za pomocą faksu,
- ustnie do protokołu w centrali przy pl. Powstańców Warszawy 1 w Warszawie lub w delegaturach UOKiK,
przez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP.

Powyższe informacje pochodzą z internetu, więc zaleca sie sprawdzenie.

oznacz moderatorów