anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru, wniosek do POK, brak wsparcia moderatora dyskusji, nieuczciwy kupujacy

MAMY ROZWIĄZANIE!
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych.

Opisze po krotce nieprzyjemna sytuacje, ktora mnie spotykala.

1) Kupujacy zakupil produkt w moim sklepie allegro przed swietami, to jest 19 grudnia, a 21 grudnia paczka zostala nadana. Z Osaki (Japonia) (numer wysylki wyprowadzony i wyslany wiadomosci do Pani)


2) W opisie aukcji, jest bardzo klarowna informacja ze paczki to okolo(poczta lotnicza pracuje roznie, raz szybciej raz wolniej) 14 dni roboczych, ale kupujacy nie zrozumial takiego wyrazu jak dzien roboczy i mysli ze swieta nie maja na to wplywu. W Japonii swieta trwaja srednio od 26 grudnia do 3-4 stycznia.


3) Pani zarzadala zwrotu pieniedzy, pomimo ze paczka ciagle nie dotarala fizycznie jeszcze do tej Pani. Gdy poprosilam zeby poczekac i paczke odeslac, aby otrzymac zwrot zaczeto mnie starszyc policja i obrazac od oszustek. Gdy wyslalam dowod wysylki i screenshot z trackingu, otrzymalam negatywny komentarz pelny klamstw(mam malo komentarzy, to maly sklep, wiec to duza rana dla mnie).


4) Pomimo ze paczka moze byc w przyszlosci odebrana przez ta niemila Pania, moniturujacy dyskusje pracownik Allegro, powiedzial ze mam zwrocic pieniadze. Pomimo ryzyka podwojnej straty z mojej strony.

Teraz moje pytanie: Czy to nie ma ryzyka ze jesli teraz zwroce pieniadze, to Pani odbierze paczke i bede podwojnie stratna ? Tracac i produkt i pieniadze ? Dlaczego pomoc Allegro nie jest obiektywna w sprawie zaistnialej sytuacji ? Jak mozna sie chronic przed taki zachowaniem kupujacych ?

oznacz moderatorów
34 ODPOWIEDZI 34
xyz96
#21 Demiurg#

Jeżeli termin dostawy podany na akcji został przekroczony, kupujący może odstąpić od umowy ze względu na opóźnienie i żądać niezwłocznego zwrotu pieniędzy. Gdyby stało się tak, że po zwrocie środków kupujący przesyłkę jednak odbierze, można żądać od niego w drodze oddzielnego postępowania wydania towaru sprzedającemu lub zapłaty za towar.

oznacz moderatorów
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

Szanowny Panie xyz96, system Allegro wylicza sredni czas dostaw automatycznie, ja sama dodaje informacje dodatkowa do opisu (co ciekawe Allegro blokuje uzywanie w opisie slow takich jak "wysylka" czy "paczka", gdyz jest to miejsce na opis artykulu) 'Okolo 14 dni roboczych', ten okres nawet w pelni nie minal.

Jesli to co Pan mowi jest prawda i szacunek jest wyznacznikiem, od kiedy mozna zarzadac zwrotu to oznacza ze kazdy dowolony zakup mozna przerwac, zarzad zwrotu, a ja zbankrutuje.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Szanowna Pani undziabundzia

Ja to wiem i Pani to wie, a klienta nie interesuje, kto w aukcji pisze. On wie, że to umowa, za którą odpowiada sprzedawca, a jeśli sprzedawca wystawia ofertę wiedząc o tym, że ktoś mu coś do umowy z kupującym dopisuje, to godzi się na to dopisywanie i za terminy odpowiada. 

oznacz moderatorów
megii_ss
#12 Orędownik#

@xyz96  napisał(a):

[...] Gdyby stało się tak, że po zwrocie środków kupujący przesyłkę jednak odbierze, można żądać od niego w drodze oddzielnego postępowania wydania towaru sprzedającemu lub zapłaty za towar.


Czy ty wierzysz w to co piszesz ? 
Żądać w drodze oddzielnego postępowania - już to widzę...... 

oznacz moderatorów
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

No niestety otrzymalam blokade sprzedazy:

Czyli w ogolnym rozrachunku chcialam sie uchronic przed oszustwem, a zostalam wyeliminowana z allegro pod pretekstem ze musze zarejestrowac dzialanosc, ktorej nie posiadam.

Dodatkowo informacja: w jak sie pracuje na pelen etat to nie mozna zarejestrowac dzialanosci w Japonii.

undziabundzia_0-1642245491144.png

 

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@undziabundzia Postaram się pomóc i wyjaśnić tę sytuację. Już działam w Twojej sprawie, ale potrzebuję trochę czasu, dlatego na razie poproszę Cię o cierpliwość. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@undziabundzia Jak obiecałam, wracam Do Ciebie z informacjami, ale niestety nie mam na razie dobrych wieści. Termin na doręczenie przesyłki został przekroczony, a Kupujący odstąpił od umowy, do czego miało prawo oraz skorzystał z możliwości uzyskania rekomensaty z Programu Ochrony Kupujący. W tej sytuacji, abyśmy mogli odblokować Twoje konto, musisz uregulować zobowiązanie z tytułu wypłaconej rekomensaty oraz poprawić jakość swojej sprzedaży. 

Uprzedzając Twoje przyszłe pytania, jeśli Kupujący odbierze tę przesyłkę powinien ją do Ciebie odesłać, a Ty spłacić swoje zobowiązanie wobec Allegro. Natomiast jeśli tego nie zrobi i ją zatrzyma to oczywiście nie będziesz musiał spłacać rekompensaty. Wówczas to my rozliczymy się z Kupującym. 


   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

Dziekuje bardzo @_HolaOla_  ! Juz oplacilam rachunek, lecz blokada dalej jest 😞


Szanowna Pani Olu, jeszcze jedno pytanie mam zalegle chodzi mi o ta masowa edycje (wstawilam screen-shots)  informacji ktore musze zmienic, a nie ma mozliwosci edycji tego z panelu klienta, czy mozna liczyc na wsparcie kogos z dzialu IT zeby np. ustawil na sztywno czas przewozu, albo zmienil komenda SQL w bazie danych czas przewozu oraz wskazane przez mnie informacje ? (post aktualnie jest na drugiej stronie, "info dodatkowe na temat wysylki" i czas "przewozu we wszystkich cennikach" na 14-36 dni) 

@RED"dzialam w stylu kamikadze" haha dziekuje za wsparcie Panie @RED 
Musze jakos zmienic teraz 300 opisow aukcji 😞

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

@_HolaOla_  Pani Olu, czy Pani o mnie pamieta ?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@undziabundzia Masz zaledwie 85% pozytywnych komentarzy. Prawdopodobnie niedługo Allegro zablokuje Cię całkowicie razem z tą Twoją Japonią. Nie możesz w opisie przedmiotu informować o czasie dostawy z Japonii. Czas ten nie może być inny, niż podany w zakładce Dostawa. 

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@undziabundzia Tak, cały czas pamiętam i działam, aby Ci pomóc wyjść z tej sytuacji. Jeśli chodzi o masową edycję ofert to niestety nie mamy możliwości aby udostępnić takie rozwiązanie specjalnie Tobie, ale konsultuję jeszcze kwestię właściwych ustawień jeśli chodzi o czas wysyłki w Twoich ofertach, więc poproszę Cię jeszcze o chwilę cierpliwości. 

 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

@_HolaOla_ Bardzo dziekuje ! Ja naprawde chce wszystko robic poprawnie, nie lamac zadnych zasady i zeby kilenci byli zadowoleni i Allegro rowniez.

Z wyrazami szacunku i wdziecznosci 🙂

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@undziabundzia Doskonale to widzę, dlatego zrobiłam co mogłam i właśnie dostałam potwierdzenie, że odblokowaliśmy Twoje konto. Widzę również, że wydłużyłaś już deklaracje czasu wysyłki w swoich ofertach, więc przewidywany czas dostawy prezentuje teraz właściwe terminy dla Kupujących. Gdybyś miała jeszcze jakieś pytania lub wątpliwości, pisz śmiało 😉 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

@_HolaOla_  Szczerze gleboko z serca dziekuje, jesli bede mogla kiedys sie jakos odwdzieczyc (wlasciciel konta, to moj maz 🙂 ) prosze nie wachaj sie z kontaktem. :)) pozdrawiam

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@undziabundzia Bardzo się cieszę, że mogłam pomóc i polecam się na przyszłość 🙂 Wszystkiego dobrego! 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@megii_ss Tak, wierzę w to, co piszę. Mało mnie interesuje, co widzisz, ale taka jest procedura. Punkty za to pytanie otrzymałaś od innych sprzedawców z Allegro, którzy też nie znają zasad. 

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@undziabundzia działasz w stylu japońskim, jesteś na allegro kamikadze 🙂

teleportujesz towary do polski a potem je rozwozi kurier ?

 

Ja tu widzę niestety winę allegro, którą serwis przerzuca na sprzedawcę

dzisiaj 15.01

np: w ofercie

https://allegro.pl/oferta/isehan-sunkiller-perfect-water-essence-50g-spf-50-11070465284

serwis podaje datę dostawy na

Przewidywana dostawa: pt. 21 sty. - pon. 24 sty. u Ciebie
czyli tydzień
 
Dodatkowo serwis ukrywa informacje, które mogą mieć wpływ na decyzję konsumenta

Opłaty importowe

Zakup przedmiotów wysyłanych z zagranicy może wiązać się z koniecznością zapłaty podatku VAT oraz cła. Zapoznaj się z warunkami dostawy oraz obowiązującymi regulacjami w tym zakresie.

Czas wysyłki: zwykle do 3 dni roboczych.

Podczas tworzenia tej oferty sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar do 3 dni roboczych.

Dodatkowe informacje od sprzedającego

Wysylka z Japonii to okolo 14 dni roboczych

 
kupujący z reguły myślą (praktyka u nas), że Sprzedawca celowo ukrywa te informacje
by ich oszukać
do tego serwis mając o tym wiedzę (w allegro nie pracują przecież  id i oci)
za swoje zaniechania obciąża użytkownika serwisu jakim jest sprzedawca
 
serwis ponadto w swojej predykacji czasu wysyłki dopuszcza opóźnienia ze względów losowych i dni wolnych od pracy np: świąt
 
@_HolaOla_ proszę wyraźnie napisać co Sprzedawca zrobił źle - bo ja tu nie widzę jego winy
proszę także odpowiedzieć jak serwis określił łączny czas dostawy, w tym czas transportu na 3dni?)
 
mam nadzieję, że moje pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi
 
@undziabundzia jedyne twoje wyjście to nagłośnienie tego problemu w innych mediach
 
 
oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@undziabundzia Poprosiłam już naszego pracownika o wypowiedź w Twojej dyskusji z Kupującym, dlatego poczekaj proszę cierpliwie. Jeśli tylko dostanę więcej informacji w Twojej sprawie, wrócę tutaj ze szczegółami. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

Serdecznie dziekuje !

oznacz moderatorów