anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Blokada wystawiania komentarzy

Kategorie
kupujący
kupujący 855
inne
inne 169
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
1
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
76
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
105
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
986
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
502

Blokada wystawiania komentarzy

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

Moja sugestia dotyczy komentarzy. Po najnowszym poście @Consulus dot. fałszywego negatywnego komentarza doszłam do wniosku, że możliwość wystawienia komentarza do transakcji powinno być wstrzymane do chwili odbioru przesyłki przez kupującego.

Zapewne nasuwa się tu pytanie, w jaki sposób dowiedzieć się, kiedy przesyłka została podjęta czy odebrana. Nie jestem informatykiem, ale serwis ogłoszeniowy o nazwie O.. udostępnił możliwość ustawienia przesyłek do ogłoszeń. Dopiero po odebraniu przesyłki przez kupującego, serwis zleca wypłatę pieniędzy na konto sprzedającego, a więc widzą, kiedy ktoś podjął czy odebrał przesyłkę.

Osoba, która przesyłki nie podjęła, nie odebrała z paczkomatu, nie powinna mieć prawo do oceny takiej transakcji, gdyż jak słusznie zauważył autor w/w posta, towaru na oczy nie widział, a co za tym idzie nie sposób ocenić produkt.

Inna rzecz, to także konieczność blokowania wystawienia komentarza przez osobę, która przesyłki nie podjęła, nie odebrała - szkodząc tym samym sprzedającemu, który pozbawiany jest statusu SS i/lub SMART.

Tak samo powinna istnieć możliwość usunięcia komentarzy, takich, jak podał autor wątku. Osoby, które posługują się fałszywymi danymi nie powinny być uznawane za wiarygodne, tak samo osoby, które wystawiają komentarz, by zaszkodzić sprzedającemu. Można pomylić paczkomat, ale Wrocław z Warszawą już raczej nie. Dodam, że czytając komentarze negatywne potrafię wyciągnąć wnioski, kto ma rację.

Inna rzecz, to sugerowanie przez serwis otwarcia sporu przed wystawieniem komentarza negatywnego. Otwarcie sporu powinno być obligatoryjne, a stanowisko powinien zająć także pracownik serwisu. Wiele komentarzy negatywnych, które czytałam są wystawiane pochopnie. Rzecz niezgodna z opisem, wadliwa, uszkodzona, czy tzw. chiński bubel są podstawą do złożenia reklamacji. Jeśli ktoś reklamacji nie składa, bo jest leniwy albo woli sobie za przysłowiowe grosze odpuścić, nie powinien wyżywać się na sprzedającym negatywnym komentarzem.

24 Komentarze
Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@vitelpl  Oczywiście, masz rację i dlatego uważam, że tego typu zagrywki należy skutecznie eliminować. 

Pozdrawiam ☺️

misKubusPuchatek
#8 Zapaleniec#

moim zdaniem, sytuacja w której nie ma odbioru => nie ma negatywa, byłaby pokrzywdzeniem kupującego

brak odbioru może np. wynikać z tego, że:

1) wysłano za późno (kupujący prosi o wysyłkę w 3 dni do paczkomatu, bo za 5 dni wyjeżdża na 14 dni i go nie będzie, sprzedający wysyła w terminie gdy kupujący jest już na urlopie, więc nie ma fizycznej możliwości odebrać

2) zakup dot. prezentu i spóźnienie w wysyłce o 2 dni powoduje że przesyłka dociera np. dzień _po_ urodzinach na których miała być wręczona członkowi rodziny (wtedy z pkt widzenia kupującego szkoda wkładać buty aby iść do paczkomatu)

3) wysłano nie do tego paczkomatu co trzeba, z powodu pomyłki sprzedającego, a kilkunastokilometrowa wyprawa na drugi koniec miasta wojewódzkiego jest nieopłacalna ekonomicznie

4) wysłano do żabki zamiast do paczkomatu albo na odwrót

5) itd. itp.

 

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@misKubusPuchatek  Tylko ten, co nic nie robi się nie myli.

Fakt, że przesyłka ma dojść na określony czas zależy od tego kiedy została zamówiona i jaką formę przesyłki kupujący wybrał. Wiadomo, że dłużej będzie "szedł" list polecony ekonomiczny, a krócej przesyłka polecone priorytetowa, przesyłka kurierska, do paczkomatu.

Nawet, jeśli dojdzie do pomyłki, nie jest to powód, by od razu wystawiać negatywny komentarz. Trzeba się po ludzku dogadać, a negatywny komentarz to ostateczność.

Przesyłka prezent musi zostać zamówiona z należytym wyprzedzeniem, by doszła. Jeśli dojdzie do spóźnienia z winy przewoźnika, który przesyłkę przetrzymał, czy z innego powodu, można zostawić paczkę w paczkomacie, aż wróci do nadawcy - sprzedającego. Nie mniej jednak prezent na urodziny można też wręczyć dzień, czy dwa dni po.

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@vitelpl  Masz rację, to ch.a.m.s.t.w.o, by coś zamówić, zwrócić bez podania przyczyn i się wyżywać w komentarzu, stąd uważam, że tego typu praktyki powinny być stanowczo ukrócone.

Mam tu oczywiście na myśli "obcinanie" gwiazdek za koszt przesyłki, który jest znany kupującemu PRZED zakupem i pozostałe parametry.

Nie chcę pisać w sposób dosadny, ale uważam, że pracownicy serwisu zbyt pobłażliwie podchodzą do tematu i wbrew temu, co piszą, nie oznacza, że komentarz został wystawiony, bo kupujący miał doń prawo i nie zostanie usunięty - koniec kropka.

Owszem, każdy kupujący ma prawo do wystawienia komentarza, ale nikt moim zdaniem nie powinien mieć prawa się wyżywać, bo wstał lewą nogą, bo trafił na chiński bubel itp.

Stąd mój "pomysł", a raczej postulat, by nie postrzegać kupujących, jak święte krowy, bo nie zawsze mają rację.

W jednym poście przytoczyłam cytat, jaki przeczytałam w jednym sklepiku w Niemczech: "Klient jest królem dopóty, dopóki zachowuje się jak król".

Innymi słowy, klient nasz Pan, gdy zachowuje się, jak Pan, a nie c.h.a.m.

Uważam, że słowa te są bardzo wymowne.

misKubusPuchatek
#8 Zapaleniec#

@Wioletta2701, ja rozumiem że można i trzeba dogadać się, ogólnie jestem ugodowy.

Ale mimo to wolałbym nie blokować kupującym możliwości wypowiedzenia się.

Negatyw to NIE jest koniec świata.

Co więcej: dla mnie jako kupującego okoliczność że sprzedający posiada JAKIEŚ negatywy jest uspokajająca (że nie jest to mistrz oszukiwania ale normalny niedoskonały człowiek).

Jeśli widzę że negatywy są ewidentnie niesłuszne (np. kobieta wykłóca sie że sprzedawca sprzedał jej inny odcień koloru niebieskiego niż ona widziała na swoim monitorze, różnicę zauważyła po 2 miesiącach i po tychże 2 miesiącach sprzedawca nie chciał wymieniać towaru na swój koszt) to ja nie zrażam się tylko kupuję.

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@misKubusPuchatek  Ja nie pisałam o całkowitej blokadzie wystawiania komentarzy negatywnych, a o blokadzie do chwili podjęcia, odebrania przesyłki przez osobę kupującą. Opisywane są tutaj rozmaite sytuacje, a sama także czytałam komentarze negatywne, gdzie człowiekowi włos się na głowie jeży. Masz rację, że człowiek nie jest doskonały, tylko musi się to odzwierciedlać w komentarzu negatywnym? Jeśli dojdzie do pomyłki, czy coś jest nie tak, pierwsza rzecz, którą robię, to nawiązanie kontaktu ze sprzedającym i dogadywanie się, a nie od razu negatyw, bo w moich oczach to ostateczność, kiedy walę głową w mur i niczego nie mogę wskórać. Z drugiej strony są sprzedawcy, którym zależy na utrzymaniu statusu SS i lub posiadaniu SMARTa, a jeden komentarz negatywny w sekundę niweczy cały ich trud. Ja też nie zrażam się widząc negatywne komentarze, bo potrafię wyciągać wnioski, ale wiem, jak trudny jest dziś handel przy ogromnej konkurencji, a tu klient, który się wyżywa. Na niektórych sprzedawcach nie robi to żadnego wrażenia, a na innych owszem, stąd mój postulat, by pracownik serwisu przyglądając się sprawie nie orzekał z góry, że komentarz został wystawiony i go nie usunie, bo kupujący miał prawo go wystawić. Takie komentarze naruszają często dobra osobiste sprzedających; narażają na szwank dobrą opinię, reputację firmy. Owszem, można złożyć pozew, ale czy to ma na tym polegać, by się sądzić, czy też na tym, aby pracownik serwisu nie upierał się przy swoim stanowisku, a uwzględnił stanowisko sprzedającego? Można by było dyskutować w nieskończoność, bo to temat rzeka.

LEW433
#21 Demiurg#

@Wioletta2701 Komentarz dotyczy transakcji, nie zakupionego towaru, więc czy musi kupujący mieć towar w dłoni żeby ocenić transakcję? A skoro sądzicie ze tylko kupujący są źli to zobaczcie jedno zdanie od sprzedawcy(........Mamusia cię ogłady chamie nie nauczyła? Od kiedy polszewiku jesteś ze mną na ty? Upolować twój adres i narobić ci syfu?.......) Powinienem zrobić zakup i wystawić"odpowiedni" komentarz? Pytanie dotyczyło towaru który sprzedaje i parametrów. Nie ma złych kupujących są źli ludzie, po jednej i drugiej stronie.

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@LEW433  Szanuję Twoje stanowisko, ale uważam, że transakcja to nie tylko zapłata za towar i ocena kontaktu pomiędzy stronami.  Jeśli kupuję komputer, to nie wystawiam komentarza na wstępie nie widząc go na oczy, nie sprawdzając czy jest zgodny z opisem, sprawny bez wad... Zresztą jaki to miałoby sens 😒  Jak to mawiają są ludzie i taborety, a czarną owcę znajdziesz wszędzie i po jednej i po drugiej stronie.

Client:98572120
#13 Ambasador#

@Wioletta2701 napisała: "Ja nie pisałam o całkowitej blokadzie wystawiania komentarzy negatywnych, a o blokadzie do chwili podjęcia, odebrania przesyłki przez osobę kupującą."

 

Czyli chcesz, żeby oszuści, którzy w ogóle nie mieli zamiaru nadać przesyłki nie mogli dostać negatywa w myśl zasady: "Jeśli nigdy nie było wysyłki, to nigdy nie będzie jej podjęcia i nigdy nie będzie negatywnego komentarza."

 

Pamiętam inny, równie trafny pomysł często pojawiający się w Cafe Allegro: blokada wyświetlania komentarza od kupującego do chwili wystawienia komentarza przez sprzedawcę. Oszuści bardzo by się ucieszyli z wprowadzenia takiej zasady.

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@Client:98572120  Tacy oszuści, o których piszesz, powinni mieć blokadę wszystkich kont, by im na myśl nie przyszło spróbować kogokolwiek innego oszukać.

oznacz moderatorów