anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Długoterminowe opinie i oceny produktów

Kategorie
kupujący
kupujący 855
inne
inne 169
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
3
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
105
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
992
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
505

Długoterminowe opinie i oceny produktów

qsorix
#8 Zapaleniec#

Proponuję, żeby Allegro prosiło o opinie o produkcie po dłuższym czasie i/lub żeby czas, w jakim można było wystawić opinię o produkcie był dłuższy niż obecnie (zdaje się, że wynosi on teraz kilka miesięcy).

 

Jako kupujący uważam za bezużyteczne opinie typu "właśnie rozpakowałem, fajnie wygląda, jeszcze nie używałem. 5/5". Chętnie przefiltrowałbym opinie i czytał tylko te wystawione wiele miesięcy po dacie zakupu. Oczywiście ma to sens w kategoriach, gdzie sprzedaje się sprzęt RTV/AGD, narzędzia, ubrania, sprzęt sportowy, itp. Rzeczy, które raczej kupuje się na lata. Kategorie np. z czasopismami, książkami, kosmetykami, żywnością, to co innego.

 

Przykład. Jeśli kupuję żarówkę LED, to najbardziej interesuje mnie informacja osób, które używały tej żarówki przez kilka lat i jeszcze im się nie spaliła. Bo jeśli się spali po roku, to ani to dla mnie oszczędność, ani korzyść dla środowiska. To samo dotyczy wielu innych zakupów.

 

Chciałbym w ten sposób dotrzeć do produktów, których producent stawia na trwałość

 

Pomoże to też tym sprzedającym, od których chcę kupować, zaproponować trwałe produkty i wygrać w wojnie cenowej z innymi, bo będę miał nowe kryterium wyszukiwania.

 

Myślę, że zespół Allegro może do tego podejść bardzo kreatywnie: wydłużenie czasu na opinię; proste pytanie "czy używasz jeszcze produktu XYZ kupionego 1, 2, 3, 4, 5 lat temu?"; pytanie typu "2 lata temu kupiłeś produkt XYZ, co się z nim teraz dzieje? a) używam b) naprawiony na gwarancji c) nie przydał mi się d) popsuł się, wyrzuciłem e) sprzedałem z zyskiem, jestem genialny".

15 Komentarze
ostasz69
#1 Nowicjusz#

Zgadzam się!

MatiSzyszAK
#8 Zapaleniec#

o, przed chwilą dodałem podobny pomysł, tyle że ja zaproponowałem możliwość edycji opinii

 

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/mo%C5%BCliwo%C5%9B%C4%87-edy...

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Allegro powinno przede wszystkim przejrzeć system opinii w innych, sprawdzonych serwisach, bo aktualne oceny produktu są bezużyteczne. Dużo słyszę o usuwanych/znikających opiniach, do tego jeszcze oceny produktu są zależne od tego czy sprzedający poprawnie połączył swój produkt z produktem Allegro - a dobrze wiemy jaki bajzel tam jest, duplikaty, produkty widma.

 

Powinni w pierwszej kolejności naprawić produktyzację, pozbyć się duplikatów, weryfikować dodawane produkty, wtedy opinie o produktach miałyby sens. Wszystkie opinie byłyby w jednym miejscu.

 

Moim zdaniem ważną informacją dla kupującego jest to, czy dany produkt dobrze sprawuje się po roku czasu, czy nawet i dwóch latach. Dzięki temu kupujący nie musiałby specjalnie szukać opinii po internecie, jeżeli chcą tutaj mieć jak najwięcej użytkowników i większy ruch - chociaż jeżeli chodzi o opinie sprzętu RTV/AGD/Komputerów i tak przegrywają z m_orele. Mogliby się od nich dużo nauczyć, opinie i oceny produktów są tam o wiele bardziej solidne (przynajmniej w większości produktów).

 

Ewentualnie zamiast wydłużać czas na wystawienie opinii o produkcie, Allegro mogłoby wprowadzić dodatkową sekcję opinii od użytkowników, którzy zakupili przedmiot rok+ temu Takie opinie byłyby wyświetlane w pierwszej kolejności, które przekazują potencjalnym kupującym o wiele więcej informacji niż tylko ocena 5 bez komentarza.

 

Ja wolałbym kierować się konkretnymi opiniami kupujących, którzy posiadają produkt przez bardzo długi czas niż jakimiś gwiazdkami, wystawionymi miesiąc po zakupie (wtedy szukam na necie, ale Allegro mogłoby powalczyć o większy ruch)

MatiSzyszAK
#8 Zapaleniec#

dokładnie, dla mnie także ważna jest opinia o trwałości

msniezek
Administrator
Administrator
Status zmieniony na: Zrealizowany

@qsorix już teraz można - bezterminowo! - wystawiać opinie produktowe. Powinien być tylko spełniony jeden z dwóch warunków: oferta nadal trwa lub jest sproduktyzowana. A przecież tylko w takich sytuacjach wystawianie opinii produktowej ma sens - po co wystawiać ją dla produktu, którego nie ma już na Allegro...

Dzięki za ten pomysł!

magoo111
#7 Wielbiciel#

Kupiłem żarówki led - po 4 miesiącach spaliła się 1 po pół roku od zakupu z 12 szt działa tylko jedna, a ja nie mogę ostrzegać innych kupujących bo oferta nie jest sproduktyzowana (cokolwiek to nie znaczy)

Jest ten sam EAN i tego tego powinniście pilnować jako zarządzający platformą.

Albo po prostu co stoi na przeszkodzie żeby umożliwić nam wystawianie opinii po upływie więcej niż 90 dni od zakupu????

Ładowanie obrotów na tandecie ? Wspieranie partaczy i dziadostwa i handlu elektrośmieciami w myśl zasady im więcej sprzeda tym więcej mam prowizji - ewidentnie!

 

-bozena
#7 Wielbiciel#

Właśnie o czymś takim myślałam: jakby Was przekonać, że powinna być możliwość wystawiania opinii o produkcie po jego dłuższym użytkowaniu. Chciałabym kupić baterię wannową, ale nie wiem, czy warto. Opinie, o których pisał qsorix: "właśnie rozpakowałem, fajnie wygląda, jeszcze nie używałem. 5/5" są bez sensu. Chcę wiedzieć, że po roku użytkowania nadal lekko działa ten "wihajster" do puszczania wody, a pokrętło do włączania/wyłączania prysznica jest na tyle szczelne, że po zakręceniu go woda z prysznica nie kapie.

Może w takim razie możliwość zadawania pytań / rozmowy z osobami, które dokonały zakupu i wystawiły opinię  byłaby jakimś rozwiązaniem?

Bądźcie pro dla kupujących, w końcu powinno Wam zależeć, żeby była jak najlepsza sprzedaż, a ja, jak na razie, ciągle się zastanawiam nad tą baterią...

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Pomysł na dłuższy okres na wystawienie oceny jest dobry ale nie jest konieczny we wszystkich kategoriach .Sam byłem kiedyś nieco rozczarowany jak kupiłem sadzonkę rośliny która miała mieć określony kolor kwiatu w aukcji tyle że no to musiałem poczekać dwa lata a potem okazało się że kwitnie w innym kolorze .Natomiast są kategorie z produktami o krótkiej trwałości i tu opinie powinny być szybciej wystawiane .

krejzole
#14 Krzewiciel#

No nie wiem sprzedaż niektórych produktów mocno spadnie.

Jak będę chciał kupić tanie klucze do majsterkowania z plasteliny za 10zł a ktoś wystawi złą opinie bo używał ich w warsztacie samochodowym zarobkowo to nie będzie to miarodajna opinia.

Client:104370504
#7 Wielbiciel#

Bardzo często opinie na temu produktów mają niewielką wartość ponieważ kupujący wpisują je zbyt wcześnie nie mając czasu na sprawdzenie produktu. Przykład: kupiłem t-shirt, zakładam go i widzę w lustrze, że świetnie wyglądam, więc daję pozytywną ocenę. Niestety t-shirt skurczył się po dwóch praniach, w efekcie moja ocena jest nieprawdziwa i wprowadza w błąd innych kupujących.

 

Proponuję wprowadzenie mechanizmu skłaniającego kupujących do oceniania produktów po dłuższym czasie użytkowania. Opcjonalnie taki czas opóźnienia oceny może być zależny od kategorii produktu. Konkretnie:

  1. oceny są oznaczone jako “sprawdzona ocena”,
  2. produkty posiadające określoną liczbę (lub procent) ocen “sprawdzona ocena” są oznaczane jako “sprawdzony produkt”.

 

Zalety z punktu widzenia kupującego:

  • wiem, że opinie nt. produktu są wiarygodne,
  • łatwiej jest mi podjąć decyzję zakupu produktów, których zwroty/reklamacje są kłopotliwe (np. duże meble),
  • w dłuższej perspektywie powstanie klasa produktów o lepszej jakości (można oznaczać sprzedawcy oferujących takie produkty).

 

Wyzwania funkcjonalne:

  • nakłonienie kupujących do opinii do oceny po dłuższym czasie - potrzebne przypominanie i jakieś zachęty (np. grywalizacja typu zbieraj monety za opinie)
  • ryzyko podziału produktów i sprzedawców na dwie grupy (“premium” i reszta)

 

Dodam, że podobny problem był już zgłaszany i został rozwiązany poprzez możliwość bezterminowej zmiany oceny:
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/d%C5%82ugoterminowe-opinie-i...
Jednak bezterminowe oceny nie rozwiązują zasadniczego problemu wiarygodności ocen - jako kupujący nie jestem w stanie stwierdzić które oceny powstały po dłuższym użytkowaniu. Nie wszyscy kupujący zmieniają pierwotną wycenę.

oznacz moderatorów