anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Darmowa dostawa wprowadza w błąd + ukryta opcja darmowej dostawy w koszyku

Kategorie
kupujący
kupujący 880
inne
inne 171
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
39
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Darmowa dostawa wprowadza w błąd + ukryta opcja darmowej dostawy w koszyku

piomq
#9 Pomysłodawca#

Już któryś raz napotykam sytuację gdzie w wielu ofertach widnieje opcja darmowej dostawy, a po przejściu do koszyka opcja ta jest "ukryta" tzn. nie mogę wybrać formy dostawy która byłaby bezpłatna. Chciałbym rozdzielić sprawę na kilka problemów/sugestii:

1. Szukamy czegoś w kategorii. Zaznaczamy "darmowa dostawa", bo chcemy kupić jakiś drobiazg bez zbierania 40zł na smarta. Wcześniej w takiej sytuacji 90% darmowych dostaw to była wysyłka listem zwykłym niepoleconym. Teraz czego bym nie szukał okazuje się, że darmowa dostawa dotyczy tylko kolportera i epaki. Osobiście nie interesują mnie te formy dostawy bo nie będę zasuwać na drugi koniec miasta po jedną paczkę. Wolę czekać dwa tygodnie i mieć towar w skrzynce. Przykładowe wyszukiwanie z tym problemem: https://allegro.pl/listing?string=pad%20xbox&order=d&freeShipping=1
Moje rozwiązanie: dać jakąś listę (lub checkboxy), w której użytkownik może wybrać jaka forma darmowej dostawy go interesuje. Nawet już bez konkretów, tylko rozbić na "darmowa dostawa do domu" i "darmowa dostawa do punktu". Wtedy zaznaczam dostawę do domu i wyskakują mi tylko darmowe listy.

2. Wchodzimy sobie na jakiś produkt, na stronie produktu mamy darmową dostawę. Przykładowy produkt: https://allegro.pl/oferta/analog-grzybek-galka-drazek-pad-xbox-360-10707484190 W szczegółach dostawy dowiadujemy się jednak, że darmowa dostawa dotyczy tylko odbioru w punkcie. No trudno, przyjmijmy, że ktoś ma ten punkt blisko i chce skorzystać mimo wszystko. Dodaje ten produkt do koszyka, przechodzi do koszyka, tam znowu wita go napis na zielono DARMOWA DOSTAWA. Klikamy dostawa i płatność iiii.... CYK nagle mamy zakup na kwotę 14zł, w dodatku w widocznych metodach dostawy NIE JEST WIDOCZNA DARMOWA DOSTAWA!!! Przykład:

allegro.pngI jak teraz użytkownik ma znaleźć ową epakę albo kolportera? Ano musi SIĘ DOMYŚLIĆ że trzeba kliknąć nieczytelny link (bo nie jest to nawet przycisk) "zobacz wszystkie na mapie", następnie wrócić się na stronę produktu (w drugiej karcie, jak korzysta z aplikacji to ma przekichane), sprawdzić które metody dostawy były darmowe, potem wrócić do mapy i na mapie odfiltrować epakę + kolportera.
Nie można było od razu pokazać wszystkich metod dostawy i ich cen?

W innym produkcie z darmową dostawą https://allegro.pl/oferta/kabel-usb-3m-przedluzacz-mesko-zenski-usb-2-0-9299600364 widoczne są dwie formy dostawy - jedna to RUCH za 6,70 a druga kolporter za 0 zł. Jak ktoś chce skorzystać z epaki która również jest darmowa to również musi korzystać z przycisku "zobacz wszystkie na mapie".

Co decyduje o tym, które formy dostawy są widoczne, a które nie? To jakiś absurd!!! Nie mam też pojęcia jak w tym produkcie wybrać odbiór osobisty, bo niby jest darmowy, ale mogę wybrać tylko jeden z 3 rodzajów punktów a siedziby lokalu nie da się wybrać!!!!

Bardzo was proszę o ogarnięcie tego interfejsu i zwiększenie czytelności zakupów dla użytkownika, bo za każdym razem jak korzystam z tego portalu i muszę coś kupić to odkrywam nowe rzeczy które nie działają.

W szczególności puszczam tutaj oczko do opcji "dostawa z polski" która powinna być standardem na całym portalu, a wy wymyśliliście sobie, że to użytkownicy mają wam zgłaszać w jakich kategoriach chcą ten filtr. Bo przecież 1 dodatkowy przydatny checkbox w dobie wszechobecnej chińszczyzny (w prawie wszystkich kategoriach) to tak duże obciążenie dla użytkownika, że jak tylko dodacie tą opcję to ludzie przestaną kupować!

1 Komentarz
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@piomq bardzo dziękuję, że szczegółowo podzieliłeś się z nami swoją opinią i przedstawiłeś swoje propozycje. W tej chwili mechanizm działa dokładnie w ten sposób, który opisałeś, ponieważ w Formularzu dostawy i płatności algorytm podpowiada Kupującemu najbliższe i najszybsze metody oraz punkty odbioru dla wskazanego adresu. Na razie nie planujemy zmian w tej kwestii jeśli chodzi o dostawy do punktów Kolpolter i Epaka, ale pracujemy nad udostępnieniem kolejnych metod odbioru przesyłek, w tym uruchomieniem naszych automatów paczkowych, dlatego tutaj zasady działania na pewno zmienią się w najbliższym czasie. 

oznacz moderatorów