anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zmiana sposobu przypisania produktów i ofert do kategorii

Kategorie
kupujący
kupujący 871
inne
inne 171
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
28
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Zmiana sposobu przypisania produktów i ofert do kategorii

logario_ig
#12 Orędownik#

W tej chwili jest tak, że oferta/produkt mogą być przypisane do jednej wybranej kategorii. Powoduje to powstawanie problemów w przypadku gdy oferta/produkt pasuje do więcej niż jednej kategorii.

 

Sprzedawcy powielają swoje oferty w wielu kategoriach pasujących do oferty niepotrzebnie je mnożąc - co przenosi się dalej na słabsze działanie wyszukiwarki, powielanie wyników itp.

 

W momencie gdy wdrażany jest katalog produktów powoduje to dodatkowe problemy, bo produkt pasujący do wielu kategorii może też być przypisany tylko do jednej, co uniemożliwia przypisanie produktu do wszystkich ofert a tylko do tych które mają pasujące kategorie. Częściowym rozwiązaniem problemu jest powiązanie kategorii w paczki podobnych, ale to jest IMO rozwiązywanie problemu przez niwelowanie skutków, a nie wyeliminowanie problemu u źródła.

 

Moim zdaniem tego typu problemy rozwiązałoby zmiana przypisywania oferta/produkt-kategoria z systemu 1-1 na 1-wiele, innymi słowy, żeby dało się do oferty/produktu przypisać więcej niż jedną kategorie.

 

Np. klocki w pudełku z sorterem - trzeba teraz wystawić w dwóch kategoriach - w klockach i w sorterach. Produkt jest tworzony albo w klockach albo w sorterach, albo są tworzone dwa produkty osobne dla obu kategorii. Gdy ktoś szuka klocków z sorterem znajdzie dwa wyniki tej samej oferty - jedną w klockach drugą w sorterach.

 

Gdyby była możliwość przypisywania więcej niż jednej kategorii, można by wystawić te klocki od razu w klockach i w sorterach. Produkt też miałby przypisane dwie kategorie - klocki i sortery. Ktoś szukający klocków z sorterem znajdzie jedną ofertę.

 

Dzięki temu odpadłaby też konieczność tworzenia wytrychu w postaci grup kategorii powiązanych do katalogu produktów. Produkty miały by swoje własne kategorie przypisane bezpośrednio bez potrzeby szukania jakichś kategorii powiązanych.

 

Żeby nie demolować całkiem struktury waszej bazy danych obecne przypisanie kategorii do produktu mogłoby zostać i pełniłoby funkcję kategorii domyślnej w przypadku przypisania do oferty/produktu więcej niż jednej kategorii.

2 Komentarze
ko_alka
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Weryfikowany

@logario_ig Cześć! Bardzo Ci dziękuję za sugestię. Konsultuję ją z odpowiednim zespołem. 

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@logario_ig  napisał(a):

Moim zdaniem tego typu problemy rozwiązałoby zmiana przypisywania oferta/produkt-kategoria z systemu 1-1 na 1-wiele, innymi słowy, żeby dało się do oferty/produktu przypisać więcej niż jedną kategorie.


Istnieje taka mechanika, która jest widoczna w API - kategorie podobne/powiązane. Nie korzystałem więc nie powiem na ile są dokładne, ale generalnie taka mechanika już działa. Możliwe, że nie jest ona dostępna na portalu z jakiegoś powodu.

oznacz moderatorów