anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Łączenie zamówień

Kategorie
kupujący
kupujący 871
inne
inne 171
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
28
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Łączenie zamówień

akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

System liczy zamówienie ze zdublowanym numerem jak niewysłane. Sprzedawca łącząc kilka zamówień w jedną przesyłkę działa na swoją niekorzyść.

Jeśli allegro nie wprowadza tej funkcjonalności bo liczy na wyższe prowizje, to niekoniecznie tak będzie. We wrześniu dwukrotnie połączyłem w jedną przesyłkę 2 smarty (przesyłka zero, prowizja zero). Oszczędność dla allegro, dla mnie jakość w dół. Możliwość łączenia zamówień z poziomu sprzedawcy, to na innych platformach standard.

9 Komentarze
msniezek
Administrator
Administrator
Status zmieniony na: Wymaga uzupełnienia

@akcesoria-net-pl dzięki za ten pomysł - czy mógłbyś uzupełnić, w jakich sytuacjach i w jakim dokładnie celu łączysz dwa różne zamówienia w jedno? I jak często się to zdarza?

akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

Klient zamawia jednego dnia dwa smarty np. inpostem. Kiedy wysłałem jedną przesyłką dostałem po statystykach. Kolejne wysłałem w 2 przesyłkach - Wasza strata.

I jeszcze jedno. Jeśli istniałaby możliwość łączenia zamówień nie byłoby zbędnego anulowania zamówień bo klient nie umiał skumulować zakupów.  

annas14-firma
#16 Inspirator#

Często klienci nie orientują się, że kupili dwa produkty od tego samego sprzedawcy. Jeżeli nie połączę takich zamówień, mają prawo czuć się oszukani i odreagować wystawiając negatywna ocenę.

Zawsze w takich sytuacjach łączę zamówienia i zwracam "nadmiarową" opłatę za przesyłkę. Występuje o zwrot prowizji od zwróconych kosztów przesyłki. 

 

akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

Nadal nic się nie dzieje w tym temacie. Ponownie wysłałem dwa smarty jedną przesyłką, na życzenie klienta, i nadal statystyki lecą (wysyłka w terminie i numery przesyłek). 

_Likos_
#21 Demiurg#

Smarty smartami gorszy problem jesli klient wybiera płatna wysyłke. Po chwili cos dokupuje i znów placi za wysyłke. Wcześniej po prostu wszystko by pojechało w jednej paczce a kleint miałby zwócone za jeden koszt przesyłki. Teraz trzeba wysłac dwie paczki aby nie poleciały statystyki. Klient zaskoczony i zły a sprzedawca ma podwójną robotę.

Super byłaby opcja np "połacz zamówienia". Gdzie sprzedawca mógłby zamowienia połaczyc a jednoczesnie system blokowałby srodki za nadpłaconą przesyłke do zwrotu dla klienta. Wówczas łatwo poprzez zwrot wpłaty kupuącemu sprzedawca mógłby to zrobić. 

SadownikGrojecki
#9 Pomysłodawca#

Rozwiązanie tego problemu znacznie poprawiło by jakość świadczonych przez nas usług… Mam podobną sytuację, jestem z Państwem od dwóch miesięcy. 
Smarta odblokowałem miesiąc temu. Otrzymałem dziś zamówienie na smarta (0 zł wysyłka dla kupującego bo opłacił z góry, Smart DPD (koło 4 zł do paczki dopłacam)
Zamowienie składa się z jednego 5’litrowego opakowania płynu oraz z jednego pudełka kilogramowej trutki na szczury. Jak wiadomo, pięcio litrowe opakowania zmieszczą mi się cztery w standaryzowane pod nie kartony, natomiast kilogramowe trutki w tym wypadku 10. Jeśli zmieniłbym sposób naliczania przesyłek z poziomu ustawienia dostaw na te łączone, to przy innych transakcjach mógłbym już w ogóle pójść z torbami.

W tym wypadku jestem zmuszony nadać wszystko w jednej przesyłce, by dopłacić do smarta tylko za jedną przesyłkę, nie za dwie (tak jak podpowiada Allegro w zamówieniach na moje produkty). Tak jak wspominałem na początku, jestem nowy i mam nadzieje ze Allegro ściągnie mi wtedy tą dopłatę do smarta tylko za jedną, finalnie nadaną paczkę, a nie dwie 😛 Zamierzam w tych przypadkach po prostu skontaktować się z kupującym za pomocą numeru telefonu i poinformować go o tej ewentualności. W tym przypadku raczej nie powinno być problemu dla kupującego, gdyż on i tak płaci za dwie przesyłki całe 0 zł 🙂 gorzej byłoby w przypadku płatności za pobraniem, kiedy zapłaciłby 2x 3,99 za odbiór paczki za pobraniem. I tutaj najbardziej przydałaby się taka opcja z łączeniem przesyłek i ew. zwrot tych kilku zł za jedną przesyłkę… W końcu Allegro także dopłaca do Smarta! 🙂 

 

tomsyty
#9 Pomysłodawca#

@msniezek Dołączam się do tej prośby. Często jest tak że Kupujący dokona zakupu, opłaci towar lub wybierze wysyłkę za pobraniem po czym dokona kolejnego zakupu bo o czymś zapomniał. Pół biedy jeżeli jest to płatność z góry - w momencie zapłaty wie za co płaci i ewentualne połączenie wszystkich zakupów w jeden i zwrot nadpłaty za nadmiarowe wysyłki potraktuje jako miły gest ze strony sprzedawcy. Gorzej, gdy wybiera opcję za pobraniem - wtedy może nie zrozumieć dlaczego nie pakujemy wszystkiego do jednej przesyłki i nie naliczamy jednego kosztu wysyłki.

Owszem, Klienci mają możliwość anulowania zakupu bądź wybrania sposobu dostawy "odbiór osobisty" z adnotacją żeby dołożyć towar to wcześniejszego zamówienia, jednak nie wszyscy o tym wiedzą, nie wszyscy też potrafią to wykonać - zwłaszcza w przypadku opcji "za pobraniem", która często jest wybierana przez osoby o niskim poziomie kompetencji cyfrowych w zakresie obsługi Allegro czy ogólnie poruszania się po internecie. Po anulowaniu zakupu towar też nie wraca sam na aukcje - często gdy jest go mało drugi raz po prostu nie uda się złożyć ponownie zamówienia z właściwym zestawem przedmiotów dopóki sprzedawca nie zwiększy stanu magazynowego.

Sugestie supportu żeby kontaktować się z Kupującym i nakłaniać go do anulowania zamówienia i wykonania go ponownie nie wchodzą w grę - nie ma na to czasu, towar trzeba wysłać jak najszybciej, czasami do odbioru przesyłek jest kilkanaście minut i nikt nie zdąży tego zrobić. Poza tym Kupujący często w ogóle nie czytają wiadomości - po prostu dokonują zakupu i czekają na przesyłkę.

basbas_alle
#10 Popularyzator#

Zdarzają się sytuację kiedy kupujący składa kilka zamówień w krótkim odstępie czasu. Ze względu na wygodę kupującego czy względy ekologiczne (zużyte materiały do pakowania, które można zmniejszyć) przydałaby się możliwość połączenia zamówień takiego kupującego w jedno.

Sprzedawca może zdecydować się samodzielnie na ich połączenie, lecz wtedy musi pogodzić się z tym, że nie spełni warunków w jakości sprzedaży:

- numery przesyłek uzupełnione w terminie

- wysyłka w terminie 

i nie wpłyną pozytywnie na jego statystyki. 

Aby tego uniknąć przydałaby się funkcja łączenia zamówień, które będą w taki sposób uwzględniane w jakości sprzedaży. W których wystarczy wprowadzić jeden numer przesyłki dla takich połączonych zamówień. 

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Zrealizowany

Cześć! Wracam do Was z aktualizacją tematu 🙂 Niestety z wielu powodów technicznych nie możemy dodać łączenia zamówień, ale poprawiliśmy mechanizm miar w jakości sprzedaży. W tej chwili nie powinny już występować sytuacje, w których punkty nie są liczone, jeśli sprzedający doda numer tego samego listu przewozowego do więcej niż jednego zamówienia. Gdy tak się u Was stało, poprosimy o przykłady, a na pewno to wyjaśnimy 🙂 

oznacz moderatorów