anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Automatyczne ocenienie sprzedającego po miesiącu

Kategorie
kupujący
kupujący 855
inne
inne 169
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
2
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
78
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
105
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
983
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
502

Automatyczne ocenienie sprzedającego po miesiącu

jacek_pomo16
#8 Zapaleniec#

Często uzyskanie 5 komentarzy pozytywnych dla osób które sprzedają małą ilość rzeczy jest bardzo ciężka z czym wiąże się brak opcji smart, powodem jest brak czasu, lub po prostu się nie chce, za to jak kupujący jest nie zadowolony to jest pewne że wystawi komentarz zazwyczaj negatywny dlatego też proponuję zautomatyzowanie systemu oceniania aby sprzedający był oceniany automatycznie przez kupującego gdy sam nie wystawi komentarza po miesiącu lub innym odstępie czasu  pozytywnie , co wpłynie pozytywnie dla sprzedających jak i kupujących. 

61 Komentarze
ObiadyDomowe
#12 Orędownik#

Dokładnie nie rozumiem w czym Demirug masz problem przecież kupujący ma 30 dni na wystawienie opinii skoro mu się nie chce to znaczy że nie ma żadnych roszczeń , zawsze może też powiedzmy przez kolejne dni edytować lub usunąć łapkę w górę polecająca zakup u sprzedającego 

mm-computers
#11 Animator#

Aktualnie (przynajmniej w moim przypadku) oceniane jest 1/30, może 1/20 transakcji.

Oczywiście 100% tych z problemami, ale tylko 2-4% takich jak jest wszystko OK. Taki system ocen jest bez sensu, bo w ogóle nie jest miarodajny:

- jeśli na 100 transakcji dostanę 2-3 oceny pozytywne i jedną wtopę (np. długa dostawa z winy przesyłek nadawanych w ramach SMART - a więc serwisu, bo to serwis pośredniczy w wysyłce) to jak nie patrzeć ratio pozytyw/negatyw 3:1. Nie ważne te pozostałe 97 transakcji.  Przecież to bez sensu. Oczywiście Allegro nie ingeruje w dyskusje, komentarze itp. - "subiektywna ocena, proszę się dogadać". Jeśli subiektywna, to dlaczego na podstawie subiektywnych ocen wyciągane są konsekwencje w stosunku do Sprzedawców - to się nie trzyma kupy.

Równie dobrze można zostawić jedynie opinie negatywne, po co pozytywne...

Sami Kupujący denerwują się, jak się poprosi o ocenę. Większość osób uważa, że skoro jest wszystko OK, to przecież nikt nikomu łaski nie robi i nie trzeba oceniać. Jak jest źle - a to zupełnie inna sprawa.

Widzę, że Sprzedawcy piszą o tym już od lat - czy serwis zamierza cokolwiek zrobić z tym pomysłem, bo chyba nie tak to miało wyglądać...

100% osób wystawia negatywne opinie w przypadku problemów, 2-4% pozytywne jak transakcja przebiega OK. Czy na prawdę nikt tu nie widzi problemu ? W kontekście wiarygodności i miarodajności sumy ocen.... ?

mm-computers
#11 Animator#

#Halfrunt - masz rację. Po kilku latach od zmodyfikowania systemu komentarzy na "lepszy i bardziej sprawiedliwy" w ramach dbałości o zadowolenie użytkowników i współpracę ze Sprzedawcami Allegro wprowadzi domyślne negatywy dla wszystkich :))

a teraz serio:

- wcześniej był system, który nie najgorzej funkcjonował (jak się okazało po czasie) ,

- zmieniono go na "lepszy",

- pojawiły się problemy, próby wymuszania (bezpodstawne dyskusje, wymuszanie zachowań itp.),

- Allegro przeniosło problem na Sprzedawców: "my nie ingerujemy, proszę się dogadać, proszę dojść do porozumienia",

- Sprzedawcy proponują rozwiązania,

- "nie"

- problem rozwiązany (?)

A teraz praktyka:

My ostatnio straciliśmy kilkadziesiąt zł - Klient kupił towar, wybrał przesyłkę listem poleconym. Przesyłka nadana tego samego dnia. Na drugi dzień rano negatyw i dyskusja. Kupujący wybrał "brak towaru po wpłacie", a w treści napisał, że chciał wysyłkę paczkomatem. Poprosiliśmy Allegro o interwencję - pierwsza ocena usunięta. Kupujący zgodził się zakończyć dyskusję jak zwrócimy mu wpłatę - przesyłki nie odbierze, wróci do nas (to była jedyna sztuka towaru - nie było możliwości wysyłki drugiej inną formą). Kasa zwrócona, Kupujący odebrał przesyłkę i na koniec wystawił negatywa, którego Allegro odmówiło usunięcia.

My zostaliśmy bez towaru, z negatywem, z dyskusją. Allegro i Kupujący szczęśliwi. 100% sukcesu. Tak wygląda praktyka. Przecież to patologiczny system.

ObiadyDomowe
#12 Orędownik#

allegro widzi to wszystko i specjalnie wymyślili taki system żeby wszystko zrzucić na sprzedających, przykłady można mnożyć dziesiątkami, kupujący ma prawo otworzyć dyskusje ty nie , prosisz allegro o interwencję to każą ci iść do sądu, jak mam iść do sądu za 30 zł np kosztów które poniosłem z ramienia nie odebranej paczki pobraniowej? jakiś absurd powinni kwotę przesyłki powrotnej doliczyć kupującemu i zablokować konto w przypadku wpłaty a ty powinieneć mieć możliwość wystawienia negatywnego komentarza kupującemu tak aby inni mogli z automatu go dodać do listy nie handlowania z takimi ludźmi, teraz w zasadzie to z sprzedającym można zrobić wszystko, ostatnio dostałem negatywny komentarz pierwszy po roku pracy gdzie sprzedaje 500-700 paczek w miesiącu bo koleś po 2,5 miesiąca stwierdził że kupił produkt z datą na granicy ważności no jakiś absurd, przekazałem że dlaczego się facet nie odezwał w momencie odebrania tylko po 2,5 miesiąca czy to dla nich nie dziwne ? oni oczywiście nie reagują każą iść do sądu porażka . Komentarzy przez rok to uzbierałem tyle co kot napłakał powinienem mieć po kilka tysięcy na każdym ze sklepów a ma w setkach to kpina. 

Drogeria_Pestka
#7 Wielbiciel#

Negatywne komentarze się zdarzają, nie zawsze wina leży po stronie sprzedawcy. Rozumiem dlaczego Allegro nie chce ingerować w komentarze kupujących. Jednak czasami zdarza się, że negatywne komentarze są wystawiane nieuczciwie, co wpływa negatywnie na wiele aspektów sprzedaży. Moim zdaniem, problemem jest częstotliwość wystawiania negatywnych komentarzy przez osoby mające złe intencje vs rzetelne komentarze, najczęściej pozytywne. Nie mam statystyk, jednak wydaje mi się że pozytywne komentarze wystawia max 10% kupujących, zadowolonych z zakupu, jednak osoby które nastawiają się na wystawienie negatywnego zamówienia wystawi ją z prawdopodobieństwem 9/10. Proporcje sprawiają, że sprzedający, zwłaszcza mniejsi, miewają problem z utrzymaniem pozytywnej wartości ocen mimo że 99,9% jest zadowolonych z zakupu, a mimo to mają 98% poleceń.

Tutaj moja propozycja: domyślna pozytywne ocena po zakupie, np 30 dni od zakupu, jeżeli kupujący nie wystawi oceny, automatycznie wystawia się pozytywna ocena. Dodatkowe 30 dni na ewentualną zmianę tej oceny.

Dzięki sprzedający będą mogli łatwiej utrzymać dobrą ocenę sprzedaży, kupujący dostaną pełną informację o wiarygodności sprzedawcy, 1000 ocen oznacza 1000 zrealizowanych zamówień, a nie 100 bo tylko tyle osób zdecyduje się wystawić ocenę i zwiększa uczciwość konkurencji, pech w postaci nieuczciwego klienta i mała ilość decyzji o wystawieniu oceny, nie będzie miał tak dużego wpływu na wahania jakości sprzedaży.

Butiktalulla
#13 Ambasador#

Temat już przejawiał się na forum - dlaczego ten pomysł jest zły ?

Problemem z rzetelną  oceną sprzedawców jest prosty - bardzo mało (prawie nikt) już nie wystawia komentarzy - co potwierdza nawet Admin tego forum.

Zatem ocena sprzedawcy to loteria - skoro nie ma skali ocen pozytywnych - nawet jak ktoś ma średnią sprzedaż i Klienci wracają do rzetelnego sprzedawcy - jak mu się trafi jakiś negatyw ( nie ważne czy z jego winy , winy kuriera czy też humorów kupującego ) - to przecież negatyw ten "waży" zupełnie inaczej w tej sytuacji niż w sytuacji jakby chociaż 50% kupujących wystawiało komentarze pozytywne bo są zadowoleni - lub też - nie mają obiekcji - po prostu jest OK.

Obecnie mamy sytuację patologiczną dla każdego - kupujący ma mylny obraz sprzedawcy - bo tak naprawdę niewiele widzi - a  sprzedawca przy odrobienie pecha - wychodzi na "łotra".

 

FishingKing
#9 Pomysłodawca#

@Butiktalulla Powinien powstać zapis w regulaminie, który mówi, że dokonując zakupu, jeśli nie pojawią się zastrzeżenia, automat wystawi pozytywny komentarz: Transakcja zakończona pomyślnie.

Butiktalulla
#13 Ambasador#

tak i po sprawie 🙂 

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Butiktalulla aaaaaaaa.. dlaczego pozytywny ?

Butiktalulla
#13 Ambasador#

aaaaaaaaaa dlaczego nie ? Skoro nie mam zastrzeżeń do transakcji to jest pozytywna czy negatywna ?

Wiem - zaraz ktoś powie - może być neutralna , pół pozytywna albo pół negatywna albo troszkę owalna.

Nie wymyślajmy koła na nowo - proste rozwiązania sa najlepsze.

Problem jest wiadomy - mało kto wystawia poz. ale negatywa jak tzreba we wk.... - nie będzie się krępował

Nie tak ?

Albo inaczej - wywalmy w ogóle opcję komentarzy pozytywnych i zostawmy tz. listę skarg tylko z negatywami.

Się wtedy okaże - ,że malusi będzie miał pare - a wielcy - naście. Wtedy będzie sprawidliwiej ? 

oznacz moderatorów