anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Blokada możliwości zakupu u sprzedającego

Kategorie
kupujący
kupujący 653
inne
inne 138
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
35
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
68
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
188
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
77
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
649
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
370

Blokada możliwości zakupu u sprzedającego

sierzput1984
#8 Zapaleniec#

Brak możliwości uznaniowego blokowania przez sprzedającego możliwości dokonania u niego kolejnego zakupu. Bardzo często spotykam się z sytuacja w której po zwrocie zamówienia, sprzedający jednocześnie blokuje możliwość dokonania u niego kolejnego zakupu. Uważam że taka praktyka jest niezgodna z prawem ponieważ skorzystanie z przysługującego mi prawa do odstąpienia od umowy nie może być uzasadnienie do zablokowania mi możliwości dokonania u danego sprzedawcy zakupu w przyszłości. 

Dlatego też proponuję:

1. usunięcie takiej funkcjonalności z serwisu allegro, albo ewentualnie

2. przy próbie zablokowania zakupu przez danego kupującego, sprzedający będzie zobowiązany podać przyczynę blokady, przy czym podanie jako przyczyny "odstąpienie od umowy" nie powinno być uwzględniane jako dostateczna przesłanka na zastosowanie blokady, albo

3. jak wyżej z możliwością ustosunkowania się przez kupującego do podanej przez sprzedającego przyczyny z wyłączeniem odstąpienia od umowy (bo to z automatu uniemożliwia zablokowanie, ewentualnie

4. zablokowanie możliwości zakupu u danego sprzedającego będzie skutkowało przesłaniem kupującemu stosownej informacji. tutaj alternatywnie możliwość odniesienia się do wskazanej przyczyny.

Tak to widzę, bo uważam że obecne rozwiązanie zupełnie arbitralnego blokowania przez sprzedawcę jest niezgodne z prawem i trzeba to ucywilizować.

83 Komentarze
starling_shop
#12 Orędownik#

@sierzput1984 a jakaż to ustawa reguluje te kwestie? I jaka zabrania dodawania na czarną listę osób które nadużywają SMART niezgodnie z jego przeznaczeniem? Podaj w końcu jakieś konkrety.

sierzput1984
#8 Zapaleniec#

@starling_shop pisałem już powyżej że ustawa o prawach konsumenta reguluje kwestia dopuszczalności odstąpienia przez konsumenta od umowy i rozliczeń kosztów wysyłki oraz kodeks wykroczeń penalizuje kwestie odmowy obsługi. A jeszcze skoro tak domagasz się ode mnie konkretów to podaj proszę podstawę z której wywodzisz jakie jest przeznaczenie SMART i gdzie jest napisane co stanowi jego nadużycie

Ziolko39
#20 Guru#

@sierzput1984 CL powinna zostać przywrócona w poprzedniej wersji, kiedy można było dodać dowolna osobę do niej. Oczywiście się ze mną nie zgodzisc, bo to podobno łamanie prawa, ale > miałem pytanie od kupującej w dn 15.12 > "Czy jak kupię kamerę to będę mogła zwrócić po świętach? > czyli nagranie sobie świąt i zwrot, bo już niepotrzebna > po prostu wypożyczenie > to jest etyczne postępowanie kupującej? > oczywiście uniemożliwiłem jej zakup. 

Całkowicie jestem przeciwny likwidowaniu MNK > tak samo tłumaczeń się za co, dlaczego? > ja wiem, że Ty byś chciał kupić 2-3 przedmioty > potestować > popróbować > potem 2 albo wszystkie 3 zwrócić > kupić nastepne, bo poprzednie Ci nie odpowiadały > narażając sprzedawcę na koszty > podpierając się przy tym jakimiś paragrafami > napisałem już, że jeżeli kwestionujesz decyzje sprzedawcy o liście MNK to idź do sądu.

Moja znajoma handlowała kiedyś zabawkami > klientka kupiła raz > za 2 godziny przyniosła rozpakowaną zabawke i zwróciła "bo się nie podoba" > kupiła drugą > za 2 godziny to samo > jak wróciła po trzecią to koleżanka pokazała jej drzwi > nawet wezwanie przez klientkę policji nie pomogło > policjant oświadczył, że jak chce to może iść do sądu, założyć sprzedającej sprawę > on nie może jej zmusić do przyjęcia zwrotu ani do sprzedaży innej.

Prawdopodobnie min 95 % sprzedających poprze moje stanowisko > prawdopodobnie też, że pojawi się zarz mój osobisty "oszołomiony troll" > i napisze jakieś bzdury o "podróbkach" czy wyciągnie z konteksku 2-3 słowa i je zacytuje jako "???' > właściwie nie wiadomo po co?

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

Swoją drogą jak ktoś nie potrafi znaleźć artykułu z K.W.  tylko oczekuje, ze ktos mu poda wszystko gotowe na tacy to o czymś to świadczy 😮

--------------------------------------

Dalej twierdze, ze jak komuś nie pasują warunki i zasady (przepisy prawne) to niech zwija interes albo sprzedaje tylko w sklepie stacjonarnym. Lub na bazarze/targowisku.

Ziolko39
#20 Guru#

A niech sobie będą te przepisy > tylko pokaz jak poza drogą sądową zmusisz sprzedawcę do finalizacji transakcji?

Poza tym Allegro dopuszcza użycie listy MNK > więc mogę z tego skorzystać > jeżeli komuś nie pasuje, że został na nią wpisany może procesować się z Allegro > każdy rejestrując się na Allegro musiał zaakceptować regulamin portalu > tylko bardzo proszę, nie pisz, że regulamin jest niezgodny z KW cz KC lub KK > nadal twierdzę, że jak ktoś jest niezadowolony może się procesować

Dlaczego nikt nie pójdzie do sądu? > tylko płacze na AG > ten wniosek został już odrzucony > nawet następne 100 wpisów w tej rozmowie tego nie zmieni😎

starling_shop
#12 Orędownik#

@sierzput1984 regulamin Allegro smart

"wartość Transakcji lub wartość sumy Transakcji (zawartych zarówno w trybie Licytacji jak i z wykorzystaniem opcji Kup Teraz) zawartych w ramach Oferty danego Sprzedającego nie jest niższa niż 40 zł"

kiedy kupujesz towar za 40 zl i zwracasz za 35 to wartość transakcji wynosi 5 zł a nie 40.

 

A Ty nie odbijaj piłeczki tylko w końcu podaj na jakie przepisy się powołujesz, bo chyba sam nie wiesz.

 

@Client:104371448 dyskusja polega na tym, że  to ty powinieneś udowodnić poprawność swoich racji. Uczą tego w podstawówce.

sierzput1984
#8 Zapaleniec#

@Ziolko39 regulamin jest niezgodny z prawem i nie jest pierwszym ani ostatnim regulaminem który w jakimś stopniu narusza przepisy prawa. Ok, rzeczywiście masz rację co do tego że na tym forum już to nie ma sensu. Jak znajdę czas to zrobię zgłoszenie do UOKiK w tej sprawie, może spotkam się z większym zrozumieniem. 

@Client:104371448 dokładnie tak, zgadzam się z Twoim zdaniem porostu takie kwestie trzeba wkalkulować w prowadzenie biznesu.

Na zakończenie - w temacie podejścia do klienta, a co za tym idzie prowadzenia biznesu - dodam tylko, że około miesiąc temu na Zalando zamówiłem komplet 4 kubków. Przesyłkę otworzyłem dzień po doręczeniu przez kuriera, w środku generalnie wszytko potłuczone, poza jednym kubkiem. Napisałem maila do Zalando w którym opisałem całą sytuację oraz załączyłem zdjęcie. Odpowiedź Zalando była natychmiastowa i jednoznaczna: przepraszamy, zwracamy za całe zamówienie pieniądze (które były na moim koncie na drugi dzień), proszę wyrzucić zamówienie a jeżeli coś nadaje się jeszcze do użytku proszę to sobie zostawić i używać! Żadnych pytań czy jest protokół zniszczenia od kuriera, a dlaczego nie zgłosiłem odrazu, a proszę odesłać a proszę czekać, a kto ma za to teraz zapłacić.... Wiem na pewno że po tym co tutaj przeczytałem - gdyby zakup był u sprzedawcy na allegro - to pewnie  jeszcze bym trafił z tego powodu na czarną listę, bo przecież klient awanturujący się i nic mu się nie podoba. 

 

Client:96810784
#13 Ambasador#

@sierzput1984 po co tutaj jeszcze kupujesz skoro wszystko ci przeszkadza? kupuj na zalando a sprzedawcy stąd płakać na pewno nie będą.

 

sierzput1984
#8 Zapaleniec#

@Client:96810784 dlaczego piszesz że wszystko mi przeszkadza? 

Client:108769461
#9 Pomysłodawca#

@sierzput1984 

Oficjalnie Allegro odrzuciło Twoją propozycję, ale nie martw się - wcześniej czy później któryś z wyżej postawionych korpoludzików pójdzie z nią do swojego szefa, przedstawi jako swój własny pomysł, wprowadzi w życie i zgarnie premię za myślenie "out of the box". Zobaczysz, że za jakiś czas moderatorzy tego forum ogłoszą koniec czarnej listy kupujących i będą wychwalać zalety tego rozwiązania. Skąd to wiem? Ano pamiętam, co było, kiedy jeszcze w Cafe Allegro jeden użytkownik zaproponował likwidację komentarzy dla kupujących. Lobby sprzedawców rzuciło się wtedy na niego jak wataha wściekłych psów. Nikt nie wierzył, że taki pomysł  może kiedykolwiek wejść w życie. I wiesz co? Po jakimś czasie Allegro zlikwidowało odwetowe komentarze tłumacząc to dostosowaniem serwisu do zasad obowiązujących w realnym świecie (sic!).

A już na tym forum inny (?) użytkownik zaproponował (m.in.), żeby na czarną listę można było wpisać tylko tych klientów, którzy coś u danego sprzedawcy kupili: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/likwidacja-czarnej-listy-kup... Argumenty sprzedawców były podobne jak wcześniej -  że CL to ostatnia linia obrony przed nieuczciwymi kupującymi, że kupują ze Smartem i zwracają, było też coś o "głópocie" pomysłodawcy...

 

Co ciekawe, Allegro do dzisiaj nie odniosło się do tamtego pomysłu, ale za to cichaczem wprowadzili tę zasadę do regulaminu i już nie można triumfalnie ogłaszać każdemu potencjalnemu kupującemu, że zawitał na CL Pana Sprzedawcy.

 

Tak więc cierpliwości, proteza czarnej listy kupujących w postaci MNK w końcu całkiem zniknie, bo nie przystaje do współczesnego rynku. A tymczasem zawsze możesz założyć sobie nowe konto i znowu kupować u sprzedawcy, który Cię zablokował. Możesz też dodać samego siebie do grupy rodzinnej i kupować ze Smartem wykupionym na innym koncie. Jest to całkowicie legalne i zgodne z regulaminem.

oznacz moderatorów