anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak możliwości zwrotu towaru sprzedającemu, który jest osobą prywatną

Kategorie
Kupujący
Kupujący 266
Inne
Inne 71
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
13
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
88
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
55
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
242
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
165

Brak możliwości zwrotu towaru sprzedającemu, który jest osobą prywatną

joanka_g
#1 Nowicjusz#

Dzień dobry, ostatnio spotkała mnie nieprzyjemna sytuacja związana z próbą zwrotu towaru. Kupiłam używany, ale w super stanie ręczny młynek do kawy, który okazał się nietrafionym prezentem. byłam przekonana, że mogę go zwrócić - jak zwykle - w ciągu 14 dni od daty zakupu. W aukcji w zakładce "Zwroty" znajdowała się tylko informacja, że sprzedający nie podał warunków zwrotu i że powinnam się z nim skontaktować w tej sprawie. Co niniejszym uczyniłam. Sprzedający w bardzo niemiły sposób poinformował mnie, że o zwrocie nie ma mowy, najpierw dlatego, że nie zwraca się używanych przedmiotów (nieprawda), a potem - że zwrot do 14 dni obowiązuje tylko firmy, a nie osoby prywatne (niestety, to prawda). Zwróciłam się - w dyskusji - z prośbą o pomoc do Allegro, ale odpowiedź potwierdziła tylko, że możliwość zwrotu jest wyłącznie kwestią dobrej woli sprzedającego. W moim przypadku tej woli nie było. 

Kupuję na Allegro od lat, nigdy - w przypadku zwrotów czy reklamacji - nie miałam problemu z dogadaniem się ze sprzedającym. Byłam też przekonana, że zawsze mam możliwość zwrotu. Fakt, że inaczej wygląda to w przypadku, kiedy sprzedający jest osobą prywatną, nie jest oczywisty i odpowiednio wyeksponowany. Uważam też, że informacja o braku możliwości zwrotu powinna się obowiązkowo znaleźć w opisie aukcji, zwłaszcza w przypadku wyższych cen wystawianych na aukcje przedmiotów. 

Pozdrawiam, JG 

16 Komentarze
WREDZIA-W1
#20 Guru#

@joanka_g To forum służy do zgłaszania pomysłów dotyczących działania Allegro, a nie pomysłów co zrobić z młynkiem. Pomysły dotyczące zakupów są gdzie indziej 😀

ZibiK30
#18 Luminarz#

@pinsplash Już podawałem przykłady. Sprzedaje prywatnie buty używane, okazuje się że są jednak rozmiar mniejsze i którą bramkę wybierasz?:D

1 bramka:

mam je na gwarancji poszerzyć, czy wysłać do producenta aby je poszerzył? Czy uważasz, że jednak mogę klienta wprowadzić w błąd bezkarnie?

2 bramka:

mam je w ramach gwarancji kupić nowe? Wole wolę zwrócić kasę albo iść do sądu. Pójdziesz do sądu za 200 PLN? Ja wyrażam wolę zwrotu kasy więc nic sąd mi nie zrobi poza nakazaniem zwrotu kasy a Ciebie obciąży kosztami, bo nie udowodnisz mi, ze się nie pomyliłem z ofertą.

3 bramka:

Zgodnie z art. 556 Kodeksu cywilnego sprzedawca odpowiada wobec kupującego jeśli rzecz, którą sprzedaje, ma wadę fizyczną lub prawną. Nie da się wyłączyć lub ograniczyć odpowiedzialności z tytułu rękojmi. Tu należy szukać przesłanek do braku możliwości załatwienia sprawy drogą gwarancji.

To która bramka? 🙂

Wiem , ze większość ludzi myśląc iż jego przepisy nie obowiązują musi się przekonać w sądzie o tym fakcie a tam przegra na 100% 😉

mdrogeria
#21 Demiurg#

VanFanClub joanka_g obowiązkiem kupujacego jest zapoznanie  się z treścią całej oferty . Jeśli nie ma wzmianki o zwrocie to nie ma 

pinsplash
#21 Demiurg#

@ZibiK30 Chyba nie bardzo rozumiem o czym do mnie rozmawiasz.... Sprzedajesz prywatnie buty, okazuje się że są rozmiar mniejsze niż na metce. Kupujacy REKLAMUJE - Ty uznajesz reklamację i zwracasz pieniądze. Po co jakieś bramki, skoro to banalnie proste?🤔

ZibiK30
#18 Luminarz#

@pinsplash To tylko przykład, patrzysz na to od strony sprzedawcy jak widać, myślisz, ze sprzedawane prywatnie rzeczy mają metki, pudełka, instrukcje itp. ja podałem rozmiar powiedzmy z buta francuskiego lub włoskiego, są różne od polskich a metek na używanych już nie ma bo zostały wycięte 😉  Powstaje wada fizyczna z niezgodnością opisu rzeczy sprzedawanej. Reklamacja a odstąpienie od umowy to 2 różne ścieżki prawne mimo iż mogą posiadać taki sam skutek ale jednak są inne oczekiwania w tych ścieżkach oraz możliwości dojścia do tego skutku. Nie reklamuje się rzeczy w celu zwrotu pieniędzy tylko w celu usunięcia wady, dopiero gdy ta nie jest możliwa to można się domagać zwrotu. Jeśli z założenia już nie ma możliwości usunięcia wady to się odstępuje od umowy 😉 Prywatny sprzedawca nie ma z założenia wielu produktów w magazynie w celu ich wymiany ani serwisu, chyba, że rzecz nadal jest objęta gwarancją producenta, ale nie w wypadku zmiany właściwości przedmiotu 🙂 Inaczej po co w ogóle termin zwrotu i zapisy dotyczące zwrotów, odstąpienia od umowy. Można by dokonywać zwrotów w ramach reklamacji 😉

_HolaOla_
Moderator
Moderator
Status zmieniony na: Odrzucony

@joanka_g bardzo mi przykro, że doświadczyłaś takiej sytuacji i dziękuję, że podzieliłaś się z nami swoim pomysłem, ale wszystkie informacje o warunkach zwrotów są opisane w danej ofercie w zakładce "Zwroty" na dole strony, nad polem "O sprzedającym". 

oznacz moderatorów