anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Możliwość dyskusji i/lub zwrotu po anulowaniu

Kategorie
kupujący
kupujący 855
inne
inne 169
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
3
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
105
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
992
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
505

Możliwość dyskusji i/lub zwrotu po anulowaniu

frisky
#7 Wielbiciel#

Zdarzyło mi się już kilka razy, że mimo bardzo szybkiego anulowania zakupu, sprzedawca ignoruje/nie zauważa anulacji i wysyła towar.

Jako kupujący nie mam wtedy możliwości skorzystania z formularza zwrotu. Nie mam również możliwości dyskusji ze sprzedającym.

Zwrotu dokonuję wtedy na zasadach ogólnych bez dodatkowej ochrony Allegro, co jest pogorszeniem pozycji kupującego.

6 Komentarze
TATLOK
#15 Entuzjasta#

Jeśli sprzedawca wysyła Towar po Twoim anulowaniu, robi to na własne ryzyko.

Można by np. jeszcze karać takiego sprzedawcę poprzez rozpoczęcie dyskusji z automatyczną gratyfikacją na rzecz zaniepokojonego kupującego, oczywiście obciążając sprzedającego.

frisky
#7 Wielbiciel#

Problem w tym, że anulowanie nie oznacza automatycznego zwrotu wpłaty. W opisanej sytuacji sprzedawca niczym nie ryzykuje, zapłata została zrealizowana, środki przekazane do sprzedawcy, towar wysłany do mnie. 

Dyskusji nie mogę rozpocząć - system Allegro nie dopuszcza dyskusji dla anulowanych transakcji, stąd moje zgłoszenie.

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Ależ anulowanie zamówienia powoduje automatyczny zwrot zapłaty, ta opcja jest domyślnie włączona u każdego sprzedawcy, być może dotychczas trafiałaś na sprzedawców, którzy możliwość automatycznego zwrotu wyłączyli. 

frisky
#7 Wielbiciel#

Ja mam taki komunikat przy anulowaniu jak poniżej. Nie ma tam nic o automatycznym zwrocie a wprost jest napisane, że zwrotu dokonuje sprzedający, a jak nie dokona, to mogę sobie do niego wysłać maila przez formularz. I tyle mam z ochrony.

 

Anulowanie zakupu

ZAKUP ZOSTAŁ ANULOWANY

9 kwietnia 2021, 18:21

Sprzedający w ciągu 14 dni kalendarzowych zwróci Ci koszt zamówienia na kartę płatniczą lub konto, z którego płaciłeś.

Jeśli sprzedający zdążył już wysłać zamówienie, poprosi Cię o zwrot przesyłki.

Jeśli w ciągu 14 dni kalendarzowych nie dostaniesz zwrotu kosztów, skontaktuj się ze sprzedającym.

Client:86693037
#7 Wielbiciel#

Witam, w moim przypadku po anulowaniiu towar nie zostal dostarczony i sprzedawca nie zwrocil pieniedzy pod dwoch tygodniach, nie rozumiem jak ten automatyczny zwrot pieniedzy dziala skoro nie dziala. nie moge otworzyc dyskusji a sprzedawce ignoruje moje wiadomosci. 

to jakis zart allegro, powinno dbac o bezpieczenstwo klientow, a nie umywac rece kiedy sie da

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

Cześć, dzięki za wiadomość. Jeśli anulujesz zamówienie oznacza to, że odstąpiłeś od umowy bez podania przyczyny. Nie możesz zatem założyć dyskusji, ponieważ zgodnie z prawem nie doszło do zawarcia umowy. 

Jeśli zdarzy się, że po anulowaniu zamówienia nie otrzymasz zwrotu środków, skontaktuj się z nami - możesz napisać do nas na Gadane lub wybrać inną formę tutaj.

oznacz moderatorów