anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

modyfikacja systemu oceniania sprzedawcy

Kategorie
Inne
Inne 9
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
104
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
2
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
6
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
6
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
14
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
13

modyfikacja systemu oceniania sprzedawcy

#8 Zapaleniec#

Czy nie warto wziąć pod rozwagę modyfikacje systemu procentowego i powrót do początków istnienia serwisu gdzie wyświetlała się liczba komentarzy przy nazwie sprzedawcy, (wiem że te dane są nadal dostępne po kliknięciu na sprzedawce ale poszukując jakiejś rzeczy trzeba się naszukać aby znaleźć uczciwego sprzedawce) poza tym system procentowy jest mało przejrzysty/sensowny i wprowadza zamieszanie bo nawet najgorsi sprzedawcy mają 80-90 procent pozytywnych komentarzy przy tysiącach negatywnych opinii. Co wprowadza u sprzedawcy poczucie, że nie warto dbać o opinie kupujący jak się dużo sprzedaje.

4 Komentarze
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności
Status zmieniony na: Odrzucony

@djborygo gdy wprowadzaliśmy nowy system wyświetlania informacji przy loginie, długo szukaliśmy odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytanie. Pytaliśmy również kupujących, co jest dla nich ważniejszą wartością. Zbieraliśmy też opinie sprzedawców. Wtedy "górą" był system procentowy i z perspektywy lat możemy powiedzieć, że dobrze się sprawdził. Osoba, która często kupuje na Allegro, wie dokładnie, jaki odsetek komentarzy świadczy o wysokiej jakości obsługi, a jaki o niskiej - ma też do dyspozycji dodatkowe oznaczenie Super Sprzedawców. Dodatkowo oznaczenie liczbowe mogłoby nie być sprawiedliwe: czym innym jest przecież 100 komentarzy negatywnych przy 500 pozytywnych, a czym innym przy 100.000 pozytywnych.

Tym niemniej dziękuję za Twój pomysł!

#8 Zapaleniec#

Ja jestem z Allegro prawie od początku istnienia serwisu. Nie zgadzam się z Pana opina ze doświadczeni użytkownicy wiedzą po procentach, że to osoba jest warta uwagi. Sam się z tym borykam, wiadomo tylko jeżeli jest 100% to jest jasne. Jeżeli ktoś zna się na matematyce to wie  97 % to dużo, równe prawie 100% a tu jest tak  Sprzedawca 97% a wchodzisz i okazuje się ze ma (5000 pozytywów i 500 negatywów) a na sprzedawca 91% (100 pozytywów i 1 negatyw). Jest to mało logiczne  dla mnie sprzedający nie wart uwagi bo 500 kupujących miało problem a sprzedający z jednym negatywem dla mnie jest bardziej warty uwagi i jestem skłonny u niego zrobić zakupy. I najważniejsze rodzi to poczucie u wielu sprzedawców, że gdy sprzedajesz dużo to nie musi dbać o swoich klientów bo nadrobisz to ilością. Są takie perełki że przy 100000 maja 100% (powinny wtedy mieć miano super sprzedawcy) i tak powinno być.

Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@djborygo przede wszystkim dane, o których mówisz, są widoczne - wystarczy zrobić o jeden klik więcej.

Poza tym przedstawiasz przykłady wyjątkowo krańcowe i chyba nierzeczywiste - jeżeli ktoś ma 97% i równocześnie 1/10 negatywów, musiałby wiele z nich otrzymać od ciągle tych samych osób, a takie komentarze są jednak odrobinę mniej ważące. 3% z 5000 to 150, a nie 500. Czy taki sprzedawca w ogóle istnieje? U większości sprzedawców ten odsetek jest zbliżony do rzeczywistego: 97% oznacza, że na każde 100 komentarzy 3 są negatywne.

#13 Ambasador#

Zrobiłem sobie nowe konto kilka miesięcy temu, na 15 pozytywów dostałem 1 negatywny komentarz ( typowi nie podobał się produkt)

Aktualnie konto leży w śmieciach