anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Naprawa / Reorganizacja Systemu Komentarzy

Kategorie
kupujący
kupujący 650
inne
inne 138
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
30
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
67
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
187
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
77
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
644
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
370

Naprawa / Reorganizacja Systemu Komentarzy

pinsplash
#21 Demiurg#

Naprawcie ( zmieńcie ) system komentarzy – jak najszybciej!

Było to już postulowane wiele razy , chociażby tu:

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/konieczno%C5%9B%C4%87-argume...

lub tu :

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/komentarz-gwiazdki-tylko-do-...

Przy pomocy waszej „jakości”, system komentarzy ma duży wpływ na sprzedaż na Allegro. Każde niepełne gwiazdki to spadek jakości, a co za tym idzie bezpośredni wpływ na pozycjonowanie, smarta itp., a co za tym idzie spadek sprzedaży – są wątki małych sprzedawców, lub początkujących którym jeden negatyw potrafi wpłynąć na sprzedaż znacząco.

Dlatego powinien być jak najbardziej uczciwy. Zwłaszcza teraz gdy będą tylko dwie miary, ocenianie stanie się jeszcze bardziej „ wpływowe”

Co zrobić?

  1. Uświadamiać Kupujących ( webinaria, ankiety, inne..? ) że np. 4 gwiazdki to bardzo zła ocena  na Allegro - inaczej niż w szkole. Była kiedyś dyskusja z kupującym który powiedział ze 5 gwiazdek daje tylko za coś ekstra ( gratis, bonus itp.) a jak wszystko jest w porządku to 4 – bo wg niego to dobra ocena. Tak nie jest! Zwłaszcza początkującym sprzedawcom, lub tym z mała ilością komentarzy może bardzo zaszkodzić.
  2. Zachęcać kupujących do wystawiania ocen !! Monety? Akcje promocyjne? Konkursy? Na chwilę obecną z dyskusji na Gadane wynika że wystawia oceny tylko ok 10% kupujących. To BARDZO MAŁO. Przy takim systemie, jeden lub dwa negatywy bądź obniżone gwiazdki potrafią zniszczyć dorobek sprzedawcy. Bo 90% zadowolonych ich nie wystawi. Przykłady z forów : jednorazowy emailing do kupujących którzy w danym miesiącu nie wystawili komentarza – kulturalny z prośbą o wystawienie. Reakcja : ZERO. Drugi : rozmowa telefoniczna : „Proszę Pana jak nie wystawiłem komentarza to znaczy ze wszystko jest ok ! Wystawiam tylko negatywy”. Taki system po prostu zafałszowuje rzeczywistość. Może domyślnie komentarz np. neutralny? Taki z automatu?
  3. Jeżeli nie ma 5 gwiazdek, konieczność uargumentowania komentarza przez kupującego ( np. minimum 50 znaków ). Tak aby sprzedawca miał się do czego odnieść.
  4. Zastopować coraz bardziej rosnący proceder „szantażu komentarzowego”. Jak nie dostanę gratisu to wystawię negatywa. Jak nie przyjmiesz nieuzasadnionego zwrotu po miesiącu to negatyw. Jak nie obniżysz ceny do takiej jak ja chcę ( już po zakupie) to dowalę negatyw itp. Itd… To obecnie plaga coraz bardziej się rozrastająca.
  5. Wprowadzić brak możliwości oceny tych parametrów które nie dotyczą transakcji. Np. : nie odebrał kupujący paczki? Nie może ocenić zgodności z opisem.
  6. Pomysł mglisty 😊 : dodać coś na kształt oceny przewoźnika ? Tak aby Kupujący nie oceniał sprzedawcy przez pryzmat „nawalenia” firmy przewozowej.  Zagubienie paczki, za długi czas dostawy, niedosłanie kodu, niekulturalny kurier, włożenie paczki do górnej linii skrytek a ktoś ma 150cm wzrostu itp. Itd…
  7. TO TEMAT NA INNY WNIOSEK ale zahacza o ten : Opiszcie dokładnie, że podawany czas dostawy jest SZACOWANY / PRZEWIDYWANY a nie Gwarantowany. I ze ma niewiele wspólnego z rzeczywistością, oraz NIE JEST to podawane przez Sprzedawcę tyko dodawane przez Allegro. A za to bardzo często Sprzedający dostają niezasłużone negatywy „miało być na piątek – jest w poniedziałek” „Już dwa dni a paczka nie wyjęta z automatu paczkowego” itp. itd
56 Komentarze
grizzly_pl
#8 Zapaleniec#

Czy odcięcie ocen od systemu smart czyli tych 98% poleceń nie byłoby dobrym rozwiązaniem, nie oszukujmy się, jest to główny powód dlaczego te negatywy są tak krzywdzące. Dodatkowo obowiązkowy komentarz do nie polecam i sprawa rozwiązana.  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Ziolko39
#20 Guru#

@grizzly_pl Już to proponowałem z rok temu i pomysł został odrzucony > sam dostałem "negatyw" po 6-ciu tyg od zakupu > chyba 2 1 gw > bez żadnego komentarza, bez próby kontaktu za strony kupującego. 

Stres? . zupa była za słona? > muchy w nosie? > żona nie dała? > nic > cisza jak w sejmie za dawnych czasów.

Client:107370536
#12 Orędownik#
@Ziolko39   napisał(a):

 

żona nie dała?


 

Skończ z tym wreszcie. Nie jesteś u siebie w domu.

 

 

Ziolko39
#20 Guru#

Sie masz mój wierny fanie. Znowu będzie dobry dzień po twoim wpisie trollu - super!

 

orbitkownia_pl
#11 Animator#

dokładnie w punkt , niestety allegro ma nas w d....

 

domkar04
#14 Krzewiciel#

przepraszam, ale co pomysł @nikl ma do reorganizacji systemu komentarzy? kto te wątki przenosi?!

ploma
#9 Pomysłodawca#

Podsumowując: kompletnie nie ma osoby, która popiera obecny system komentarzy. Wszyscy narzekają. Jestem przekonany, że samo Allegro wie, że to nie działa jak powinno. Maja podane dziesiątki argumentów. I możemy sobie tak pisać i pisać i nic z tego nie będzie.

Klient wg Allegro to Pan, który ma prawo do wszystkiego, bo jest Klientem. Sposób obliczania Jakości Sprzedaży został wymyślony przez Najwyższego Specjalistę do Spraw Oceny Jakości Sprzedaży i jest nie do ruszenia, bo jest IDEALNY i służy jako wzór naukowy do obiektywnej oceny Sprzedających. Podobno amerykańskie firmy z Krzemowej Doliny odkupiły licencję i ustawiają sie w kolejkach, aby móc wykorzystywać to dzieło programistów Allegro na swoich stronach. Po prostu - ideału nie da się ulepszyć. 

rppf
#11 Animator#

Cóż ...jak będziemy uświadamiać kupującym, że mają tylko wystawiać 5/5 to po co system oceniania ? By kłamać i oszukiwać ?

Należy walczyć  i dążyć aby Allegro się zmieniło i traktowało 4/5 jako pozytywną ocenę !!

Ja rozumiem sprzedawców, bo sam na drugim koncie trochę sprzedaję i wiem jak jesteśmy gnębieni 😥

Ale jako kupujący wystawiam dziś może w 50 % !! Bo tyle jestem idealnych lub prawe transakcji ! I nie chodzi o jakieś gratisy itp. - czy juź niektórym odbija, że takich rzeczy oczekują, by dać pozytywa ??  Największy mankament, który mnie spotyka - słabe lub bardzo słabe pakowanie !! Ale jak coś totalnie się nie uszkodzi, nie czepiam się ....ale komentarz zazwyczaj pomijam, bo wystawiając pozytywa i 5/5 nie było by szczere ...

Nie czepiam się chyba NIGDY opóźnionej wysyłki czy dostawy !! A tak ponoć dziś ludzie robią, bo Allegro ich nauczyło 😥☹️ dostaw w 24 godziny i wysyłki natychmiast ☹️ 

ploma
#9 Pomysłodawca#

@pinsplash Zaproponowany pomysł na zmianę systemu jest zbyt piękny, żeby Allegro to wprowadziło. Mimo, że wypowiada sie tu mnóstwo osób widać jaki stosunek do tego ma Allegro - generalnie dwie odpowiedzi moderatorów, na zasadzie "napiszę, bo wypada" i nic dalej. Smutne i irytujące jest, że Allegro nie traktuje Sprzedających jak partnerów, tylko jak niewolników. Zero współpracy, słuchania pomysłów, wzajemnego dialogu. MY WIEMY NAJLEPIEJ I NIC NIE BĘDZIEMY ZMIENIAĆ. Wszystko co wprowadzimy jest idealne i piękne.

Za to "genialnym" pomysłem jest nagminne wysyłanie ankiety "Jak oceniasz nasz proces zwrotu prowizji". Nie wiem co ma na celu wysyłanie tego non stop i spamowanie. Przecież wiadomo, że za 10 razem każdy wyrzuca to do śmieci. 

starling_shop
#12 Orędownik#

Odnośnie tego co napisał @Przemo_M (już nawet nie komentując tego podejścia- czy to pokolenie "dziękuję" w sklepie stacjonarnym też mówi tylko jak dostanie gratis?)

Przez cały grudzień do większości paczek dodawaliśmy gratisy i karteczkę z prośbą o wystawienie komentarza. Pewnie z 90% klientów dostało taki zestaw do paczki (żeby mieć rzetelne dane odznaczaliśmy te zamówienia  w BL). Efekt? niecałe 5,5% osób wystawiło komentarz 🙂

oznacz moderatorów