anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
×

Powtarzające się prośby kupujących o pomoc w usunięciu oceny

Kategorie
Kupujący
Kupujący 154
Inne
Inne 51
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
272
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
12
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
9
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
22
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
35
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
36

Powtarzające się prośby kupujących o pomoc w usunięciu oceny

mdrogeria
#21 Demiurg#

Od pewnego czasu widzę ,że kupujący pewnie po dogadaniu się ze sprzedającym lub nie , mają potrzebę zmiany lub usunięcia wystawionej oceny . Możliwe jest to wyłącznie przez kontakt z serwisem lub ze sprzedającym . Sugerowałbym wprowadzenie możliwości edytowania oceny przez kupującego w jakimś / np. 30 dniowym / okresie z panelu ,, moje zakupy ,, 

Często kupujący oceniają pod wpływem emocji lub zachowawczo wstrzymują się , a potem zapominają .

1. Kupujący miałby większe i łatwiejsze pole do manewru i zachęcałoby  to do oceny sprzedawcy .

2. Sprzedający byłby mobilizowany możliwością zmiany oceny przez kupującego do pozytywnego rozpatrzenia problemów wynikłych w trakcie użytkowania produktu .

Osoby nie mające nic mądrego do zaproponowania uprzejmie proszę o powstrzymanie się od wypowiedzi .

9 Komentarze
mwmonety
#17 Koryfeusz#

Takie rozwiązanie sprawdzało by się tylko gdyby chodziło o zmianę opinii z gorszej na lepszą ale zwiększyło by ilość tych negatywnych ,które zadowoliły klienta a po czasie zmienił zdanie (wartość tego waloru spadła na rynku -wina sprzedawcy ,uszkodził przez złe użytkowanie -wina sprzedawcy ,kupione na prezent ,nie spodobał się -wina sprzedawcy) .Wydaje mi się że to w takiej formie nie pomoże sprzedawcy a może nawet zaszkodzić .To tylko moja opinia szczerze nie mam doświadczenia w takich sytuacjach ,bo nie są to sytuacje u mnie często spotykane .Sprzedałem przez ostatnie kilkanaście lat kilkaset tysięcy pozycji a takie przypadki to mógłbym policzyć na palcach jednej ręki i były to komentarze wystawione przez omyłkę typu "wszystko ok. polecam" i komentarz negatywny. 

ZibiK30
#12 Orędownik#

 

@mdrogeria Nie wiem, czy przemyślałeś to dobrze, bo jak pisze @mwmonety  przypuszczam że sporo więcej zmian byłby na negatywne niż odwrotnie a nie można dać komuś prawo zmiany decyzji tylko na korzyść sprzedającego a na niekorzyść zabronić.

Już lepiej wprowadzić propozycję kontaktu ze sprzedawcą w momencie dawania gorszej oceny czy też opcji "nie polecam" W postaci jakiegoś wyskakującego okienka z informacją, sugerującą możliwość rozwiązania braku satysfakcji poprzez kontakt ze sprzedawcą i próbę wyjaśnienia.

mdrogeria
#21 Demiurg#

ZibiK30 piszę o zmianie oceny w obie strony . Korzyść według mnie obustronna . 

1.kupujący chętniej oceni mając możliwość edycji w przypadku wykrycia wad w użytkowaniu .

2. Sprzedawcę zmobilizuje do podjęcia interwencji , gdyż wie ,że kupujący może zmienić ocenę .

3. Strony się dogadają , kupujący ma możliwość zmiany w sposób intuicyjny .

ZibiK30
#12 Orędownik#

@mdrogeria Dla kupujących to duża korzyść, dla sprzedawców niekoniecznie. Są wady, które się pojawiają po czasie i nie są często winą sprzedawcy a producenta. Jednak kupujący obwini sprzedawcę, bo sprzedawca odpowiada za handel ewentualnie wadliwym towarem a sam może się dochodzić potem z producentem co już kupującego nie interesuje. Dogadaj się z takim kupującym i wytłumacz mu, ze też nie wiedziałeś że producent Ci wcisnął jakiś "bubel" 😉

Ja bym Ci powiedział jako kupujący, ze następnym razem lepiej się zorientuj co sprzedajesz zanim się na to zdecydujesz 😉  Oczywiście piszę ogólnikowo nie personalizując do Twojej osoby. Dla mnie jako kupującego Twoja zmiana jest na plus 🙂 Dziś bym chętnie zmienił 2 oceny na negatywne, bo akurat czas wytrzymałości baterii, akumulatora można poznać po jakimś okresie jego działania.

mdrogeria
#21 Demiurg#

ZibiK30 dla sprzedającego również . Tak to sprzedawca odpowiada za towar i kupującego nie interesuje ,że akurat trafił na feralną partię .

Kupujacy chętniej wystawi ocenę mogąc ją zmienić .

Chętniej ją zmieni / po dogadaniu się ze sprzedawcą / jeśli nie będzie to dla niego zbyt skomplikowane .

Wysłanie prośby o usunięcie oceny przeważnie nie przynosi skutku , wiadomości często lądują w spamie lub zaśmieconej skrzynce e-mail , kupujacy nie może, nie potrafi  ich zlokalizować .

Gdzie jest zakladka ,,moje zakupy ,, wie każdy .

ZibiK30
#12 Orędownik#

@mdrogeria Wydaje mi się, że Twój pogląd jest jako doświadczony sprzedawca na allegro a nie kupujący, który mało wie o sprzedaży i jeszcze mniej o sprzedaży i systemie ocen na allegro . Ja jako kupujący leje na opinie i oceny pozytywne. Oceny mnie tylko interesują jak chce coś kupić lub jak chce wystawić negatywne 🙂

To jest spojrzenie i pogląd kupujących, śmiem twierdzić że w 90% 😉 Kupujący nie mają pojęcia o tych wszystkich rzeczach dot. ocen, opinii, komentarzy, ze one mogą zrobić sprzedawcy aż tyle krzywdy 😄 Ja nawet tego nie wiedziałem do niedawna mimo iż handlem różnym się zajmowałem od lat, ale poza allegro 😄

Popytaj i pogadaj z kupującymi, którzy nie robią zakupów od lat tylko na allegro i nie mają nic wspólnego ze sprzedażą 😉

pulkownik66
#19 Nestor#

@mdrogeria  Genialne. Jetem za.

mdrogeria
#21 Demiurg#

Tak ZibiK30 ja patrzę z perspektywy sprzedającego . 

Coś poszło nie tak , załatwiam sprawę , wszystko pozytywnie , kupujacy obiecuje zmiane oceny , wysyłam prośbę i nic....... . Podejmuję kontakt i w odpowiedzi słyszę ,, chciałem ,ale nie wiem jak ,,

Możliwość edycji oceny w tym miejscu ,w którym została wystawiona rozwiązała by szereg problemów .. również dla kupujących.

ZibiK30
#12 Orędownik#

@mdrogeria No tak. Trzeba jeszcze sobie wyrobić jakiś system kontaktu po sprzedażowego z klientem w celu nakłonienia go na wystawienie oceny, opinii i wyjaśnienia mu całego aspektu tej oceny 😄

 

Inaczej zwykle pojawiają się w dużej większości tylko te negatywne lub słabsze z niezadowolenia jakiegoś, które trzeba wyjaśniać i zawsze jest sprzedawca w gorszej sytuacji gdy już coś się stało, niż wyjaśnienie zanim się oceni taki fakt. Co w mojej opinii może mieć negatywny wpływ na kolejnego potencjalnego klienta. Dlatego uważam, że moje rozwiązanie wyklucza ewentualny problem z już zaistniałą negatywną oceną i pozwala rozwiązać problem w ten sam sposób jaki Ty opisujesz, poprzez wyjaśnienie sprawy między stronami. Ale jak pisałem, mi Twoja propozycja odpowiada, ja jako kupujący nic na tym nie tracę a zyskam możliwość zmiany opinii bez pozwolenia allegro 🙂 Jednak tu też pewnie chodzi o jakiś nadzór przy zmianach na różnego rodzaju spam.