anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Prośba o ocenę

Kategorie
kupujący
kupujący 855
inne
inne 169
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
3
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
105
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
992
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
505

Prośba o ocenę

Awo7959
#12 Orędownik#

Jak wiecie jestem typowym konsumentem, kupiłem ostatnio trochę stali kutej i walcowanej. Termin dostawy ca 19-26 10 i ok. Ale towaru nie widzę, z oferentem nie koresponduję i spokojnie sobie trwam w oczekiwaniu. Ale od dwóch dni mam już prośby o ocenę transakcji. "Co ja prorok jaki cy co?" Czy ten system nie może działać logiczniej. Poza tym jeszcze jeden mankament tych "ocen" klienci nie do końca mają świadomość wagi i skutków lekkiego ich traktowania. Może by tak prośba o ocenę poprzedzana była /uzupełniana sensownym czytelnym acz lapidarnym info o wadze i skutkach niefrasobliwości zaznaczania gwiazdek i wypisywania obelg w komentarzach?

29 Komentarze
ZibiK30
#18 Luminarz#

@mdrogeria Dla kupujących to duża korzyść, dla sprzedawców niekoniecznie. Są wady, które się pojawiają po czasie i nie są często winą sprzedawcy a producenta. Jednak kupujący obwini sprzedawcę, bo sprzedawca odpowiada za handel ewentualnie wadliwym towarem a sam może się dochodzić potem z producentem co już kupującego nie interesuje. Dogadaj się z takim kupującym i wytłumacz mu, ze też nie wiedziałeś że producent Ci wcisnął jakiś "bubel" 😉

Ja bym Ci powiedział jako kupujący, ze następnym razem lepiej się zorientuj co sprzedajesz zanim się na to zdecydujesz 😉  Oczywiście piszę ogólnikowo nie personalizując do Twojej osoby. Dla mnie jako kupującego Twoja zmiana jest na plus 🙂 Dziś bym chętnie zmienił 2 oceny na negatywne, bo akurat czas wytrzymałości baterii, akumulatora można poznać po jakimś okresie jego działania.

mdrogeria
#21 Demiurg#

ZibiK30 dla sprzedającego również . Tak to sprzedawca odpowiada za towar i kupującego nie interesuje ,że akurat trafił na feralną partię .

Kupujacy chętniej wystawi ocenę mogąc ją zmienić .

Chętniej ją zmieni / po dogadaniu się ze sprzedawcą / jeśli nie będzie to dla niego zbyt skomplikowane .

Wysłanie prośby o usunięcie oceny przeważnie nie przynosi skutku , wiadomości często lądują w spamie lub zaśmieconej skrzynce e-mail , kupujacy nie może, nie potrafi  ich zlokalizować .

Gdzie jest zakladka ,,moje zakupy ,, wie każdy .

ZibiK30
#18 Luminarz#

@mdrogeria Wydaje mi się, że Twój pogląd jest jako doświadczony sprzedawca na allegro a nie kupujący, który mało wie o sprzedaży i jeszcze mniej o sprzedaży i systemie ocen na allegro . Ja jako kupujący leje na opinie i oceny pozytywne. Oceny mnie tylko interesują jak chce coś kupić lub jak chce wystawić negatywne 🙂

To jest spojrzenie i pogląd kupujących, śmiem twierdzić że w 90% 😉 Kupujący nie mają pojęcia o tych wszystkich rzeczach dot. ocen, opinii, komentarzy, ze one mogą zrobić sprzedawcy aż tyle krzywdy 😄 Ja nawet tego nie wiedziałem do niedawna mimo iż handlem różnym się zajmowałem od lat, ale poza allegro 😄

Popytaj i pogadaj z kupującymi, którzy nie robią zakupów od lat tylko na allegro i nie mają nic wspólnego ze sprzedażą 😉

pulkownik66
#19 Nestor#

@mdrogeria  Genialne. Jetem za.

mdrogeria
#21 Demiurg#

Tak ZibiK30 ja patrzę z perspektywy sprzedającego . 

Coś poszło nie tak , załatwiam sprawę , wszystko pozytywnie , kupujacy obiecuje zmiane oceny , wysyłam prośbę i nic....... . Podejmuję kontakt i w odpowiedzi słyszę ,, chciałem ,ale nie wiem jak ,,

Możliwość edycji oceny w tym miejscu ,w którym została wystawiona rozwiązała by szereg problemów .. również dla kupujących.

ZibiK30
#18 Luminarz#

@mdrogeria No tak. Trzeba jeszcze sobie wyrobić jakiś system kontaktu po sprzedażowego z klientem w celu nakłonienia go na wystawienie oceny, opinii i wyjaśnienia mu całego aspektu tej oceny 😄

 

Inaczej zwykle pojawiają się w dużej większości tylko te negatywne lub słabsze z niezadowolenia jakiegoś, które trzeba wyjaśniać i zawsze jest sprzedawca w gorszej sytuacji gdy już coś się stało, niż wyjaśnienie zanim się oceni taki fakt. Co w mojej opinii może mieć negatywny wpływ na kolejnego potencjalnego klienta. Dlatego uważam, że moje rozwiązanie wyklucza ewentualny problem z już zaistniałą negatywną oceną i pozwala rozwiązać problem w ten sam sposób jaki Ty opisujesz, poprzez wyjaśnienie sprawy między stronami. Ale jak pisałem, mi Twoja propozycja odpowiada, ja jako kupujący nic na tym nie tracę a zyskam możliwość zmiany opinii bez pozwolenia allegro 🙂 Jednak tu też pewnie chodzi o jakiś nadzór przy zmianach na różnego rodzaju spam.

domkar04
#14 Krzewiciel#

Według mnie o wiele bardziej przydatna byłaby możliwość edycji oceny produktu.

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

Dziękujemy za Twoje propozycje @Awo7959Na wystawienie oceny masz aż 90 dni od momentu zakupu i jeśli chcesz pominąć ocenę danej transkacji lub przełożyć ją na później, możesz do niej wrócić, gdy już otrzymasz swoją paczkę. Gdy czas na ocenę będzie zbliżał się do końca, wyślemy do Ciebie email z przypomnieniem. Nie ma możliwości, abyśmy uzależnili termin wysyłania powiadomień od czasu dostawy, ponieważ nie wszystkie zamówienia są realizowane przez nasze systemy, więc nie zawsze Sprzedający wpisują u nas numery przesyłek, a co za tym idzie nie mamy dostępu do ich statusów. 

 

Jeśli chodzi o drugi pomysł, to jeśli ocena zawiera wulgaryzmy lub dane osobowe, zawsze można ją zgłosić do nas. Jeśli nasi pracownicy rzeczywiście stwierdzą naruszenia, usuniemy taki komentarz. 

RED
#21 Demiurg#

allegro powinno uświadamiać Kupujących, że tzw subiektywna ocena podlega ocenie prawnej

i musi być subiektywna

oznacz moderatorów