anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wydłużenie czasu wysyłki ( na życzenie klienta ) - aby psiakość nie cierpiała

Kategorie
kupujący
kupujący 864
inne
inne 169
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
13
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Wydłużenie czasu wysyłki ( na życzenie klienta ) - aby psiakość nie cierpiała

pinsplash
#21 Demiurg#

Często było to już poruszane na tym forum. Klient kupuje i prosi aby wysłać: pojutrze, po weekendzie, za kilka dni, po wakacjach, jak dobierze jeszcze kilka przedmiotów, jak skończy się kolejna licytacja itp itd. Sprzedający się zgadza i czeka ( w końcu klient ma być zadowolony ) ale nie czeka Allegro i leci punktacja w jakości bo nie ma wysyłki w deklarowanym czasie ( 24h, 2 dni,  3 dni itp..). Nie wiem dokładnie jak miałoby to działać, ale np klient miałby przycisk typu "poproś o odroczoną/ późniejszą wysyłkę". Po aktywowaniu tego przycisku czas na wysyłkę by się zatrzymywał i Sprzedający nie miał by obniżenia jakości. Pomysł wpadł mi "na szybko" pewnie trzeba by było go jakoś dopracować, ale bardziej chodzi o ideę.

39 Komentarze
daniel_net_pl
#11 Animator#

Taka sugestia, żeby dołożyć w formularzu dostawy opcjonalne pole z datą wysyłki - wypełnialiby to klienci, którzy nie chcą mieć wysyłki od razu.

Co pewien czas mam zakup z dopiskiem typu: proszę wysłać najwcześniej za tydzień, bo jestem na urlopie i nie mam jak odebrać. Bywa nawet i za 2 tygodnie. I tu powstaje problem, bo co z tego, że od razu wygeneruję etykietę jak wg Allegro przekraczam termin deklarowanej wysyłki, co wpływa na ocenę jakości Wysyłka w terminie. Tak więc prośba jak na wstępie.

mdrogeria
#21 Demiurg#

@daniel_net_pl temat już był , Maciek gada ,że to są marginalne przypadki i szkoda sobie głowy zawracać .

pinsplash
#21 Demiurg#
kostas11
#21 Demiurg#

@daniel_net_pl pisz do kupujących żeby anulowali i zamówili po powrocie 🙂

aplauz
#9 Pomysłodawca#

Proszę o rozważenie dodania funkcjonalności opóźnienia wysyłki przedmiotu na życzenie kupującego.

 

Wyobraźmy sobie sytuację, że jesteśmy na wakacjach i przeglądamy Allegro. Kto mi zabroni?:) Co więcej, trafiam na wyjątkową dla mnie okazję do zakupu i chcę wylicytowć/kupić jakiś upatrzony przedmiot. Ale w domu będę dopiero za kilka dni. Oczywiście, mogę podać "urlopowy" adres do wysyłki, ale wówczas może się okazać, że wysyłka się opóźni, ja wrócę do domu, a zakupiony przedmiot trafi na adres "urlopowy".

 

Prośby wysyłane do sprzedających o to, by opóźnili przesyłkę, bo nie ma mnie w domu, nie zawsze są czytane. Z trzech robionych ostatnio zakupów w trakcie urlopu, w dwóch przypadkach towary były wysyłane natychmiast, choć prosiłem o późniejszą wysyłkę. Wówczas trzeba o odbiór prosić kogoś z rodziny, znajomych, etc.

 

Chciałbym mieć zatem możliwość opcjonalnego opóźnienia wysyłki przedmiotu o - dajmy na to - maksymalnie 14 dni. Po to, abym mógł go odebrać z "mojego" paczkomatu po powrocie z urlopu.

 

 

komis-bell
#21 Demiurg#

Były już takie postulaty ze strony zarówno kupujących jak i sprzedających. 
Allegro twierdzi, że to marginalny problem i nic z tym nie zrobią. 
Co do samych wysyłek - jako sprzedający musimy nadawać zgodnie z deklaracją bo potem Allegro będzie nas karać obniżoną oceną jakości sprzedaży. 

AnnaG-Antyki
#17 Koryfeusz#

Sprzedający od dawna o to prosili. Allegro ma to gdzieś. Ich standardowa odpowiedź to klient powinien anulować i zakupić ponownie. Ja już moim z licytacji tłumaczyłam, żeby kupili ale po prostu opłacili później. Potem zakupowy geniusz w ramach opłacenia później klikał zapłać pay i i tak miałam wpłatę od razu i 24h na wysyłkę... Wyślesz od razu masz wnerwionego klienta. Nie wyślesz to punkty w statystykach lecą, te punkty = wyświetlanie aukcji i większa sprzedaż... Czyli między młotem a kowadłem. Albo stracisz punkty za obcięte gwiazdki jak wyślesz albo je stracisz za opóźnienie wysyłki jak zrobisz jak klient chciał...

aplauz
#9 Pomysłodawca#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Moderatorzy, co jest nie tak z tym pomysłem? Uderza finansowo w Allegro? Wymaga olbrzymich nakładów pracy Waszej armii rzekomo najlepszych informatyków w Polsce? Przeszkadza sprzedającym?

 

Nie. Nic z tych rzeczy.

 

Ale może coś innego?

kostas11
#21 Demiurg#

@aplauz ile razy masz coś takiego w miesiącu ? ja mam jedną czy dwie w roku prośbę o opóźnienie, a taka ilość nawet nie wpłynie na statystyki bo wymagają 98 %, wiec jak nadajesz w miesiącu 100 paczek 2 możesz opóźnić, a po drugie wystarczy napisać do allegro, podesłać maila klienta i wykluczają takie zamówienie ze statystyk 😄

Maksymalnie możesz uzyskać 100 punktów za 98% przesyłek wysłanych na czas (zweryfikowanych na podstawie statusu wysyłki).

MikroLITY
#13 Ambasador#

Moim zdaniem nie zmienią tego, bo kiedyś dowiedziałem się, że do 5% opóźnień nie reagują (była spora awaria i nie chcieli mi poprawić jakości wysyłek, bo ogólnie opóźnień było poniżej 5%). Widząc statystyki uznali, że nie jest to poważny problem. A że wpływa to na jakość sprzedaży, to już inna sprawa.

oznacz moderatorów