anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wystawianie komentarzy na allegro

Kategorie
kupujący
kupujący 855
inne
inne 169
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
3
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
105
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
992
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
505

Wystawianie komentarzy na allegro

INEST24
#8 Zapaleniec#

Kupujący nie są zainteresowani wystawianiem komentarzy. Jeżeli już wystawiają to najczęściej negatywny. 

Ocena sprzedającego zaczyna być przez to zaniżana, traci allegro smart pomimo tego, że sprzedał wiele rzeczy a dostał tylko komentarze negatywne. 

Powinno być tak, że po okresie np 2 miesięcy jeżeli kupujący nie wystawi oceny powinna być ona wystawiona z automatu ( domyślnie pozytywna ).

34 Komentarze
Knowhere
#21 Demiurg#

@domkar04 Przy czym, gdy kupujący wystawi negatywa do niezrealizowanej transakcji, to dla allegro nie jest to żadnym powodem do usunięcia takowego.

Rhino-r
#8 Zapaleniec#

Wtrącę się jako kupujący - jeśli nie wystawiam opinii to dlatego, że:

1. Mam ciekawsze rzeczy do roboty, niż klikanie w jakieś ikonki. 

2. Brakuje opinii neutralnej, więc brak oceny = opinia neutralna.

 

Ad1 - wystawianie opinii zajmuje czas. Po co mam to robić, skoro ja, jako kupujący nic z tego nie mam, w dodatku kryteria do oceny są bez sensu (ocena ceny przesyłki, gdy mam "darmowego" smarta, do tego ocena obsługi kupującego, gdy nie miałam kontaktu z obsługą, co za bezsens). Dużo chętniej oceniam sam towar, ponieważ mam poczucie, że to realnie wpływa na wybory innych kupujących, a osobiście nie zwracam za bardzo uwagi na ocenę sprzedającego, więc zazwyczaj po prostu nie chce mi się go oceniać. Jeśli miałabym to robić, to podbijam pomysł z programem lojalnościowym, to byłaby jakaś motywacja.

 

Jestem przeciwna automatycznym komentarzom po jakimś czasie, nie odzwierciedlą one rzeczywistości. Chyba, żeby zmienić z "X% kupujących poleca sprzedawcę" na "X% kupujących nie zgłasza zastrzeżeń do sprzedawcy", to już prędzej. Być może w ogóle zmiana nomenklatury z "pozytywny/negatywny" na "z zastrzeżeniami/bez zastrzeżeń" i do tego lista tych zastrzeżeń, być może z możliwością głosowania, miałaby większy sens, bo często zastrzeżenia innych osób do sprzedawcy dla mnie mogą nie mieć żadnego znaczenia, przykład: sprzedawca z jakichś powodów opóźnia wysyłkę w połowie zamówień. Przez to ma masę negatywów. Ale mi się nie spieszy, jeśli ma towar dobrej jakości mogę poczekać, fajnie mieć taką informację, że jest nieterminowy, ale nie powinno to wpłynąć na ocenę negatywną sprzedawcy z mojej perspektywy. 

mm-computers
#11 Animator#

Aktualnie jest wystawianych około 10% komentarzy do transakcji (pozytywnych). Negatywne - pewnie 100% w przypadku najmniejszego nawet niezadowolenia. Nie jest to miarodajne i nie odzwierciedla jakości sprzedaży.

Przykład: 5500 transakcji, 500 komentarzy pozytywnych oraz 2-3 negatywne (z czego 1 wystawiony z powodu błędu Kupującego). Efekt: 99.4% ocen pozytywnych. Realnie z 5500 transakcji jest ich zdecydowanie więcej, ale nie każdy wystawia.

Wydaje mi się, że takie pozytywne podsumowanie transakcji po 2-3 miesiącach nie byłoby złe. Jeśli Klient nie dokonał zwrotu, nie zgłosił problemu (dyskusja) to transakcja mogłaby być oceniona automatycznie.

Knowhere
#21 Demiurg#

@Rhino-r Dałbym Ci wpunkta, gdyby się dało, bo post dość rzeczowy i merytoryczny.
Co do oceniania sprzedających, to już wielokrotnie pisałem, że kupujący nie robią tego ponieważ nie przynosi im to żadnych korzyści. Niemniej sprzedającym - zwłaszcza okazyjnym - to nie pomaga, bo z braku ocen lecą im punkty w jakości sprzedaży, co przekłada się bezpośrednio na mniejszą widoczność ich ofert na listingach.

Pszczola2013
#12 Orędownik#

U mnie mniej niż 10% kupujących wystawia komentarz, chyba że coś nie pasowało to oczywiście wystawi i obniży gwiazdkę. Cała masa osób kupuje i są zadowoleni ale nie wystawiają komentarzy, a to czasem bardzo zaniża ocenę ogólną. Proponuję żeby komentarz który nie został wystawiony w czasie np. do 3 miesięcy był niewidoczny ale traktowany jako pozytywny z wszystkimi gwiazdkami. Kupujący by dostali informację że jeśli nie wystawią komentarza to traktowane jest to jako w pełni zadowolenie z zakupów.

vonNogay
#16 Inspirator#

@Pszczola2013 Nie wiadomo czy jest tak jak piszesz, że tylko zadowoleni nie wystawiają komentarzy. Ja myślę, że nie do końca zadowoleni tez ich często nie wystawiają. Jeśli ktoś taki wiedziałby, że po 3 miesiącach w jego imieniu zostanie wystawione 5 gwiazdek to by wcześniej wystawił gorszą ocenę.

Pszczola2013
#12 Orędownik#

vonNogay Ja sama po sobie wiem że jak jestem niezadowolona to piszę o tym sprzedawcy co jest nie tak, a jak jest ok to na tym poprzestaję i potem wystawiam hurtowo komentarze pozytywne. Gdyby kupujący był niezadowolony to może założyć spór, zadzwonić, napisać, nie wierzę że ktos niezadowolony odpuści. Poza tym nie widze powodów do niezadowolnia skoro nie sprzedaję bubli, starannie pakuje a jak ktoś coś uszkodzi w tarnsporcie to uznaję reklamacje, a do tego jak się nie podoba to każdy może zwócić. Na co jeszcze można narzekać?

vonNogay
#16 Inspirator#

@Pszczola2013 Miałem niezadowolonych kupujących i nie dostałem od nich nega 😉

Ktoś niezadowolony może odpuścić, bo może to być lekkie niezadowolenie, nie na tyle duże, aby poświęcać czas na reklamacje, spory itp. Spodziewał się czegoś lepszego, ale ostatecznie akceptuje towar.

Pszczola2013
#12 Orędownik#

vonNogay ja wiem co sprzedaję i myślę że tak wszystko jest opisane że kupujący wie co kupuje a poza tym większość kupujących zna te produkty i wie co kupuje. Kupujący miałby wybór może wystawić komentarz lub zostawić to automatowi po iluś tam dniach, sprzedawca nie ma takiego wyboru. Kiedyś miałam negatywa bo kobieta kupiła perfumy i potem chciała na jakieś inne wymienić  bo jej się zapach nie podoba i przecież mogę te perfumy wystawić jako nowe (dostała zafoliowane, a odesłała otwarte), nie znała zapachu i twierdzi ze sprzedawcy się zgadzają żeby otwierała i próbowała a potem oddawała jak nie spasuje, zapytałam którzy sprzedawcy są tacy wspaniali ale nie dostałam odpowiedzi. Przez to że miałam JEDNEGO negatywa a proporcjonalnie za mało pozytywów straciłam status Super Sprzedawcy na miesiąc, gdyby te nie wystawione były z automatu traktowane jako pozytywne to by tej sytuacji nie było. Potem wkładałam do paczek karteczki z prośbą o wystawienie komentarza i większość to zrobiła i każdy dał max gwiazdek.

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Ten brak zachęty do wystawiania komentarza niestety szczególnie uderza w małych sprzedawców. Często przekłada się na to, że traci się Smarta a co za tym idzie i część klientów. Być może automatyzm wystawiania ocen transakcji powinien być związany np. ze Smartem?

oznacz moderatorów