anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwiększenie pojemności koszyka

Kategorie
Inne
Inne 10
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
118
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
2
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
6
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
8
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
14
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
13

Zwiększenie pojemności koszyka

#8 Zapaleniec#

Witam 🙂

 

Obecnie ilość przedmiotów w koszyku ograniczona jest (śmieszną) liczbą 50-ciu przedmiotów.

W dobie gdy byle strona mailowa daje użytkownikowi kilka GB danych.. tak dużym problemem jest przechowanie paru kilobajtów danych z zapisem elementów w koszyku ;>?

Ułatwiłoby to zbieranie zakupów na później. Kitranie po zakładkach to średnia wygoda 😉

16 Komentarze
#8 Zapaleniec#

Swoją drogą, ciekawe jak wiarygodne jest sprawdzenie jakie jest odsetek osób posiadających dużo przedmiotów w koszyku, skoro nie było możliwości stworzenia takowego, bo zawsze były ograniczenia??

Może przeciętnemu Kowalskiemu nie zależy aż tak za zaoszczędzeniu kilku złotych przy porównywaniu wielu ofert od wielu sprzedających, ale czemu ograniczać tych, którzy są akurat bardziej oszczędni?

Klocki Lego na sztuki to jedynie przykład pierwszy z brzegu, ale to samo dotyczy wielu innych kategorii, np. drobnych art. spożywczych, które w dobie koronawirusa na pewno zyskały na popularności w zakupach przez internet.

Powiem tak - ja osobiście ociągam się w zakupach przez dłuższy czas WŁAŚNIE dlatego, że nie mogę łatwo porównać koszyków u różnych sprzedających! Muszę zarezerwować dużo więcej czasu, aby wyszukać i skomponować to co mnie interesuje w najkorzystniejszej cenie.

Czy to nie jest trochę strzelanie sobie w kolano przez Allegro?

#8 Zapaleniec#

@msniezek 

"Blokuje nas technologia" - litości 🙂 co najwyżej śmieszny koszt, patrząc przez pryzmat tego ile danych i tak zbieracie. Wiem, że nawet pare kilobajtów danych przemnożone przez kilka milionów użytkowników to już nie jest mało, ale porównując do całości zużywanej pamięci - to raczej byłyby promile, bo jakoś nie ma limitów aukcji a są ich miliony, a tam danych do zapisania jest znacznie więcej, niż numer aukcji i liczba sztuk. Kłamałem z tymi kilobajtami. To jest dokładnie 4 bajty (na nr aukcji) + 4 bajty na ew. liczbę sztuk.

Funkcjonalność 'obserwowane' to zupełnie co innego, i zupełnie nie sprawdza się do planowania zakupów, jak to już wspomnieli wcześniej inni klienci.

Jeżeli macie dane nt. ile osób ile ma przedmiotów w koszyku (nie wiem jak sprawdziliście ile osób ma ponad 50, skoro się nie da 😉 ) -  to może sprawdźcie, ile osób używa funkcji `Obserwowane` i może tam zróbcie cięcia na stronę koszyka?

#15 Entuzjasta#

Zapisanie koszyka na koncie użytkownika nie miałoby jakiegokolwiek wpływu na serwis. Pomyślcie ile tysięcy ofert sklepy wystawiają z automatów na godzinę - taki koszyk jest niczym w porównaniu z danymi tworzonymi przy każdym zapisie oferty. Do tego dochodzą szkice z nieudanych ofert, nowe zdjęcia.

 

Oferty zostają na zawsze, koszyk - nie.

 

Koszyk z jednym przedmiotem to zapytanie do max 200 bajtów po kompresji (da się i jeszcze mniej, jeżeli idziemy na hardkor). Nawet i standardowa struktura zajmuje strasznie mało danych:

DarkStoorM_0-1602930451235.png

 

Każdy dodatkowy przedmiot to zaledwie +30 bajtów. Koszyk z 50 przedmiotami wychodzi mi do 1500 bajtów. Ile statystycznie tworzy się takich koszyków w serwisie? Ile koszyków powyżej 10 przedmiotów zostaje porzuconych? Nic raczej by się nie stało, gdyby takich koszyków po 1,5 kilobajta wisiało nawet w dziesiątkach tysięcy - koszyki i tak można czyścić na bieżąco

Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

Pozwolicie, że wyjaśnię pewną kwestię. Widzę @DarkStoorM, że jesteś fachowcem w kwestii programowania/IT - ja nim nie jestem, dlatego nawet trudno mi wskazać nazwę tego obszaru. Natomiast przygotowując odpowiedzi na Wasze pomysłu konsultowałem się oczywiście z naszymi fachowcami, merytoryczna warstwa pochodzi od nich (mam nadzieję, że nie wątpicie, że mamy naprawdę wysokiej jakości fachowców IT). Najwyraźniej zatem wchodzą w grę inne czynniki natury technicznej niż te, które wskazałeś. Rozumiem, że moja odpowiedź może się komuś nie podobać, ale poddawanie w wątpliwość naszej szczerości w tym miejscu jest bez sensu - przecież po to je właśnie założyliśmy, aby szczerze przedstawiać Wam naszą perspektywę w różnych sprawach.

 

Nie ulega oczywiście wątpliwości, że gdybyśmy uznawali zwiększenie pojemności koszyka za istotne z biznesowego punktu widzenia (gdzie korzyści przewyższają koszty) - zrobilibyśmy to. Natomiast koszt ten nie jest zerowy, jest z naszej perspektywy istotny. A korzyści, patrząc od strony GMV, zapewne o kilka rzędów wielkości niższe, niż przedstawione wcześniej niecałe 2% - to jest liczba osób, którym takie rozwiązanie byłoby czasem potrzebne, obrót przez nie generowany jest (tak myślę) wielokrotnie mniejszy - sami słusznie wskazywaliście, że chodzi najczęściej o przedmioty o najniższej wartości.

 

To nie jest też tak, że takie zakupy są niemożliwe do wykonania. Szczególnie biorąc pod uwagę Smart! - przy 50 ofertach wartość koszyka to minimum 50 zł, zatem próg Smart! jest przekroczony i można zakupy rozbić na kilka części, nadal nie ponosząc kosztów dostawy dla żadnej z nich.

 

Natomiast co do "przechowywania" - nadal odsyłam do Obserwowanych, bo właśnie w takim celu ta zakładka została stworzona. Można też z niej w prosty sposób przenosić przedmioty do koszyka.

#8 Zapaleniec#

No nic, na koniec dodam tylko tak:

 

Myślę, że wasza dana 2% jest przede wszystkim zaniżona. Bo nie jesteście w stanie tego zmierzyć. Poza tym - ilość w koszyku > 50 jest zazwyczaj 'przez moment', w trakcie robienia zakupów - po czym zakupy te znikają z koszyka. Więc kwestia czy mierzycie jak często komuś wyskakuje komunikat: `Sory, ale przekroczyłeś pojemność`, czy sprawdzacie suchą ilość rzeczy w koszyku. Bo ja mam średnio z 10, ale jak robię duże zakupy - to bym czasami potrzebował nawet do 80.

Druga rzecz - nie, nie chodzi o zakup drobnych rzeczy, raczej dużej ilości rzeczy. Więc biznesowo - nie chodzi o wspieranie zakupu wykałaczek w różnych kolorach, tylko raczej grupy ludzi stale kupujących wiele rzeczy poprzez wasz serwis, z czego przecież zarabiacie. A nie z tych 98% (rzekomo) ludzi, którzy mają konta i kupują raz na 2 miesiące.

Trzecia rzecz - to jest ta kwestia sporna nt. kosztu jaki by to za sobą niosło 🙂 to raczej przypomina takie 'zastaw się a postaw się', z danych wynika tak - więc tak jest, tak jak Valve robi (taka dygresja), im z obliczeń wyszło że tickrate 64 na serwerach jest wystarczający, i koniec dyskusji. Co tam, że wszystkie inne gry od zawsze działają na 128, i ludzie narzekają na 64. Ale stwierdzą zapewne - że zaledwie 2% ludzi narzeka, bo tak wynika z danych 😉

Pozdrawiam i dziękuję za dyskusję, mam nadzieję, że sprawa będzie w pamięci i gdy pojawi się więcej osób popierających to (na razie jeszcze prawie nikt nie wie o istnieniu tej społeczności) - to temat będzie rozpatrzony ponownie.

#15 Entuzjasta#

@msniezek Ach, w takim razie nie zrozumiałem 😄

 

Czyli jest to w większości zbyt niskie zapotrzebowanie? Teraz ciekawi mnie jak to dokładnie wygląda od strony technicznej, dlaczego jest taki limit. Co do obserwowanych, racja, jest to faktycznie swojego rodzaju "przygotowanie listy zakupów", z której tworzymy później koszyk.

 

Może większy koszyk byłby rozwiązaniem, gdyby najbardziej rotującym towarem na Allegro było wyposażenie warsztatu, gdzie do narzędzi dobieramy masę części, zamienników czy akcesoria - tego faktycznie jest od groma. A może w przyszłości Supermarket? Chociaż wartości koszyków w spożywce raczej nie są aż tak duże.