Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Zakupiłem Szybkowar elektryczny, za który zapłaciłem funkcją Allegro Pay (3 raty). Po kilkukrotnym użyciu sprzętu zauważyłem, że jest z nim coś nie tak, a mianowicie nie utrzymuje ciśnienia w trakcie gotowania (co kompletnie wyklucza go z użytku). Zgłosiłem przez Allegro zwrot towaru, jako powód podałem, że towar jest uszkodzony/wadliwy. No i tutaj zaczyna się problem. Sprzedawca odebrał przesyłkę tydzień temu i zaczyna się wymigiwać na różne sposoby, zasłaniając się tym, że wysłał reklamację do producenta. Co mogę w tej sytuacji zrobić, skoro jeszcze nie spłaciłem zakupu. Allegro automatycznie przedłużyło termin pierwszej płatności. Co jeśli sprzedawca nie zwróci pieniędzy
Niech się zasłania, niech sobie wysyła, zgłosiłeś zwrot z przyczyn wady, więc jest to reklamacja, najlepiej dodać że to reklamacja z tytułu rękojmi wówczas za to odpowiada sprzedawca, ma 14 dni na rozpatrzenie: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia-czy-gwarancja/ otwórz spór i domagaj się naprawy, wymiany sprzętu: https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Z racji tego, że zakupiłem już inne urzadzenie poprosiłem o zwrot pieniędzy. Dopiero po zgłoszeniu zwrotu natrafiłem na nowe opinie o tym produkcie w internecie (nie było ich gdy kupowałem sprzęt), które opisują, właśnie ten sam problem, więc wymiana nie ma sensu, bo dostanę następny wadliwy. Dopisałem w wiadomości, że nie chcę wymiany ani naprawy, właśnie z tego powodu.
@michal921992 Bardzo dobrze zrobiłeś, nikt za Ciebie nie może decydować, czy formularzem zwrotu dokonujesz konsumenckiego zwrotu w ciągu 14 dni, czy składasz reklamację. Zasadniczo formularz zwrotu jest formularzem zwrotu, czy konsumenckiego odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Jeżeli nie napisałeś tam, że jest to reklamacja z rękojmi i nie podałeś żądań typu naprawa, wymiana, to dokonałeś zwrotu konsumenckiego i sprzedawca musi Ci oddać pieniądze. Tego się trzymaj w Dyskusji.
Formularzem zwrotu dokonujesz zwrotu. Niekoniecznie konsumenckiego, bo od początku roku można zwrócić także towar kupiony na fakturę do firmy. To raz.
Dwa, że pełnego zwrotu można się domagać tylko po zwrocie towaru nie noszącego śladów użytkowania. Zasada mówi, że masz prawo obejrzeć towar w domu tak jakbyś oglądał go w sklepie stacjonarnym - raczej nie gotowałbyś nic w szybkowarze, tym bardziej "kilka razy", a nie wierzę że idealnie da się usunąć ślady gotowania. W związku z tym sprzedawca ma prawo potrącić część kwoty lub w wyjątkowych sytuacjach wręcz odmówić przyjęcia zwrotu - w zależności od zużycia i dodatkowych okoliczności.
Reklamację (oczywiście najlepiej na zasadach rękojmi) składa się oddzielnie. Tu sprzedawca może towar naprawić, wymienić i lub przyjąć zwrot. Przy pierwszej reklamacji decyduje sprzedawca co dla niego jest mniej stratne, ale też niezbyt uciążliwe dla klienta. I nieważne, że cała partia jest uszkodzona i nie ma sensu wymiana - takie jest prawo sprzedawcy i trzeba je uszanować, tak jak chcemy aby on szanował nasze prawa.
Dopiero przy drugiej reklamacji dotyczącej wady ISTOTNEJ (a za takie można uważać nie trzymanie ciśnienia) to kupujący ŻĄDA konkretnego spełnienia reklamacji (cały czas na zasadach rękojmi): wymiany, naprawy, rabatu (z zachowaniem towaru z wadą) lub zwrotu. Sprzedawca jeśli nie może wymienić lub naprawić zwraca kasę.
Piszę to na podstawie doświadczeń z kilkunastu lat handlu online, ale też nie raz reklamowałem sprzęt kupiony na allegro jako konsument, a raz nawet korzystałem z pomocy Rzecznika i w końcu sprawa wylądowała w sądzie. Ale pamiętajcie, że przepisy co chwila się zmieniają.
a nie wierzę że idealnie da się usunąć ślady gotowania. W związku z tym sprzedawca ma prawo potrącić część kwoty lub w wyjątkowych sytuacjach wręcz odmówić przyjęcia zwrotu - w zależności od zużycia i dodatkowych okoliczności.
Ale to nie jest kwestia Twoje wiary. Sprzedawca po zwrocie ma oddać pieniądze w pełnej kwocie, jeżeli towar nie stracił na wartości w wyniku używania go przez kupującego. Tym bardziej nie może potrącać nic, jeśli towar dostarczony był już wadliwy. A na pewno w żadnej sytuacji nie może odmówić przyjęcia zwrotu, i ile przedmiot nie jest ustawowo wyłączony ze zwrotów.
@xyz96 Niekoniecznie ,towar mógł stracić na wartości podczas kilkukrotnego w nim gotowania i po czasie mógł zacząć nie trzymać ciśnienia. Jeśli by wada była widoczna od razu to kupujący od razu mógł to reklamować nie tu pisze że po kilku gotowaniach.
@kolekcjoner608 No więc jeśli towar nie trzyma ciśnienia po kilkakrotnym gotowaniu w czasie 14 dni, to jest wiana kupującego??? To bubel, który kupujący może zwrócić w ramach odstąpienia, a sprzedawca nic nie może potrącić za to, że taki bubel sprzedał 😄
Reklamacje nie są obowiązkowe.
@xyz96 Nie zauważyłem że kupujący podawał że usterkę zauważył w czasie pierwszych 14 dni posiadania ,wspominał tylko że kupił w opcji allegro pay w 3 ratach to może sugerować że posiada go dłużej skoro pisze że go spłacił a raty zwykle nie spłaca się co kilka dni tylko np. co miesiąc. Czy sprzedawca musi czy nie musi zwrócić całą kwotę za tak wadliwy towar nie mnie oceniać ,od tego są przepisy i osoby z kompetencjami w tym temacie. To co pisałem to tylko moje skromne zdanie.
@kolekcjoner608 Dokonał zwrotu przez formularz Allegro, czyli w czasie wyznaczonym przez sprzedawcę na konsumenckie odstąpienie od umowy. Ten czas to minimum 14 dni, ale może być dłuższy. Kupujący przy odstąpieniu nie musi podawać przyczyny, ale może ją podać.
@xyz96troszeczkę się chyba rozpędziłeś.... Powinno być "Ten czas to MAXIMUM 14 dni, ale może być KRÓTSZY"
Generalnie Klient ma MAX 14 na zgłoszenie chęci odstąpienia od umowy od dnia odebrania przesyłki.
@stregone_pl Nie, mylisz się. Ten czas to minimum 14 dni, ale może być dłuższy. Nie masz pojęcia o zasadach.
Zwrot dokonany w ciągu 14 dni od odebrania przesyłki, więc zrobiony w czasie jaki daje nam Allegro.
Szybkowar był użyty 2 razy i wyczyszczony w zmywarce. Nie posiada żadnych śladów użytkowania, gdybym nie zgłosił że jest używany, to nikt by się nawet nie zastanowił nad tym faktem, ale chciałem być uczciwy. Nie zdążyłem nawet zapłacić pierwszej raty.
W przeszłości oddawałem pralkę, która w trakcie prania okazała się bardzo głośna (a miała być super cicha), sklep przyjął zwrot i zwrócił pełna sumę, bez żadnego problemu, bo mamy prawo oddać coś, co nie spełnia naszych oczekiwań.
Aby sprawdzić nowy sprzęt, trzeba go użyć, oczywiście tylko do celów, do jakich jest przeznaczony. Nikt nie jest wróżką i nie sprawdzi sprzętu "na oko". Nigdzie nie jest napisane czy możemy go użyć 1 raz czy 5.
Przyjecie pralki - dobra wola sklepu. Żaden sklep nie może dać Ci mniej niż mówią przepisy, ale każdy może dać więcej: dodatkowa gwarancja, transport, gratisy. Wszystko co ponad przepisy to dobra wola sklepu.
cyt:"Aby sprawdzić nowy sprzęt, trzeba go użyć, oczywiście tylko do celów, do jakich jest przeznaczony. Nikt nie jest wróżką i nie sprawdzi sprzętu "na oko". "
I powtórzę po raz kolejny: od tego jest gwarancja i reklamacja. Najlepiej dla Ciebie z tytułu rękojmi, bo tu odpowiada sklep, i będzie najszybciej. Możesz przy pierwszej reklamacji wnosić o zwrot, ale to sprzedawca decyduje jak rozwiąże reklamację. Dopiero przy drugiej wadzie istotnej to Ty decydujesz jakie masz roszczenia wobec sprzedawcy. Pamiętaj, najlepiej nie używać słowa "gwarancja", aby nie zostać przez sprzedawcę wmanewrowanym w gwarancję producenta. Używaj tylko określeń: reklamacja i rękojmia. No chyba że uzna Twój zwrot - to będzie jego dobra wola.
Odstąpienie od umowy ma chronić kupującego przed tym, że ekrany przekłamują kolory, ze krzesło jest "za twarde lub za miękkie" . To jest naprawdę proste i logiczne, jak się nad tym zastanowić. To że się przyznałeś, że użyłeś - brawo Ty. Czy użyłeś 1 raz, czy 5 - to nie ma znaczenia. Masz 24 miesiące (lub 12 przy zakupie na firmę) na znalezienie usterki. Możesz użyć nawet 105 razy i jak znajdziesz usterkę to zgłaszasz reklamację z tytułu rękojmi.
Masz rację, to nie jest kwestia mojej wiary tylko przepisów, ale dlaczego cytujesz wybiórczo? Tu chodziło o sens i uzasadnienie zdania: "Zasada mówi, że masz prawo obejrzeć towar w domu tak jakbyś oglądał go w sklepie stacjonarnym." Zresztą sam piszesz: "Sprzedawca po zwrocie ma oddać pieniądze w pełnej kwocie, jeżeli towar nie stracił na wartości w wyniku używania go przez kupującego." Znaczenie jest to samo. Kupujący używał towar, towar w związku z tym stracił na wartości: zabrudzenia, rysy, ślady od wysokiej temperatury, itp.
Oczywiście nie wyłącza to odpowiedzialności sprzedającego, tylko zwrotu nie otrzymasz w tym wypadku na podstawie odstąpienia od umowy, a raczej składałbym reklamację z tytułu rękojmi.
Napiszę inaczej: kupiłeś szybkowar, przyszła paczka i okazało się, że w czasie nieużywania nie mieści się w zaplanowanej szafce. Albo nalałeś wody (nie podgrzewałeś) i okazało się, że mieści się 9,5 litra a nie 10. Wylałeś, wysuszyłeś. W obu wypadkach możesz bez stresu dokonać zwrotu na podstawie odstąpienia od umowy. Po to jest to wymyślono prawo. Natomiast jeśli kupiłeś przedmiot i okazał się uszkodzony w trakcie użytkowania i nosi ślady użytkowania to zostaje Ci reklamacja - najlepiej dla kupującego z tytułu rękojmi.
Kupujący używał towar, towar w związku z tym stracił na wartości: zabrudzenia, rysy, ślady od wysokiej temperatury, itp.
Skąd wiesz, że są te rysy?? 🙂
Skąd wiesz, jak towar można sprawdzić w sklepie?? Który przepis to określa?? A może w jakimś sklepie pozwolono mu gotować w tym zupę? Wiesz, że nie pozwolono? Udowodnij to 🙂
Za instrukcję obsługi szybkowarów z góry dziękuję. Ja tu nie mam czasu na takie zabawy, mierzenie litrów i inne dzielenie włosa na czworo. Podaję ogólne zasady.
To Ty piszesz, że sprzedający może w niektórych przypadkach odmówić przyjęcia zwrotu, co jest bzdurą, o ile towar nie jest wyłączony ze zwrotów.
Poza tym to tak ogólnie wypisujesz głupoty, nie masz pojęcia zwrotach i reklamacjach.
@xyz96dobra, to mi wystarczyło. Ja się nie znam, Ty of kos masz racje. Obyśmy na siebie nie trafili.
Bez odbioru
@michal921992 Otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w niej zgłoś problem i poproś tam o pomoc pracownika Allegro. Sprzedawca ma obowiązek uczestniczyć w Dyskusji i załatwić sprawę zgodnie z zasadami. Jeżeli sprzedawca nie zwróci pieniędzy przed terminem spłaty pierwszej raty, masz obowiązek ratę zapłacić. Jeśli sprzedawca zwróci wpłatę później, będziesz miał nadpłatę w Allegro Pay, która zostanie Ci zwrócona.
Zwroty i reklamacje zakupów z Allegro Pay przebiegają zgodnie z zasadami obowiązującymi na Allegro.
Jeśli zwrócisz lub anulujesz zakup opłacony z Allegro Pay – środki zwrócone przez sprzedającego przez Allegro Finanse zwiększą Twoje środki dostępne w usłudze.
Na zwrot środków przez sprzedającego czekamy:
Jeśli środki nie wpłyną w tym czasie, masz obowiązek spłacić swój zakup samodzielnie. Aby Ci to umożliwić, zmienimy Twój harmonogram spłat. Nie poniesiesz z tego tytułu dodatkowych kosztów. Zaktualizowany harmonogram znajdziesz w Twoim panelu Allegro Pay.
Jeżeli sprzedający zwróci środki przez Allegro Finanse po tym, jak już spłacisz zakupy – zwrócimy Ci nadpłaconą kwotę. Otrzymasz przelew na rachunek bankowy, z którego zakupy zostały opłacone. Jeśli nie będzie to możliwe – skontaktujemy się z Tobą, aby ustalić sposób zwrotu środków.
Dziękuję. Założyłem dyskusję.
Dzisiaj sprzedawca poinformował, że zwraca pieniądze w całej kwocie. Zwrot został przyjęty. Pozdrawiam.