anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka
5 42 9,593

Ciekawi Cię, jak wygląda zwrot na Allegro w przypadku zakupu konsumenckiego? W jaki sposób anulować zakup na Allegro i gdzie szukać formularza zwrotu? Czy nieodebrana przesyłka jest równoznaczna z odstąpieniem od umowy? Oto garść faktów przydatna dla obu stron transakcji.

Rezygnacja z zakupu na Allegro

Dobra wiadomość jest następująca - jeśli jesteś konsumentem i z jakiegoś powodu rozmyślisz się z zakupu, możesz z niego zrezygnować. W sprzedaży internetowej gwarantuje to zakup konsumencki (gdy kupujesz od przedsiębiorstwa lub transakcja nie ma związku z Twoją działalnością).

Masz minimum 14 dni na poinformowanie sprzedającego o rezygnacji z zakupu - czas ten liczymy od następnego dnia po otrzymaniu przesyłki. Warto pamiętać, że niektórzy sprzedający mogą wydłużyć ten okres. Taka informacja znajdzie się w zakładce Zwroty na stronie ich oferty. 

Jeśli zgłosisz zwrot w wymaganym terminie, skorzystasz z kolejnych 14 dni kalendarzowych na odesłanie towaru, z którego rezygnujesz.

Chcesz zrezygnować z zakupu? Anuluj go w zakładce Moje zakupy.

Zamówienie anulujesz, jeśli:

  • status Twojego zamówienia nie został zmieniony na: “w realizacji”, “przygotowane do wysyłki” lub “wysłane”
  • sprzedający nie podał jeszcze numeru przesyłki
  • nie kupujesz z konta firmowego
  • nie jest to zakup na fakturę.

Anulowanie zakupu jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy. Skorzystasz z tego rozwiązania, jeśli był to zakup konsumencki. Sprzedający zmienił status Twojego zamówienia i nie możesz go anulować? W takim przypadku odbierz zamówienie i odeślij je do nadawcy. Zrobisz to za darmo dzięki metodzie Allegro InPost. Więcej na temat tego, jak skorzystać z bezpłatnego zwrotu Allegro InPost, dowiesz się z tego artykułu.

Jak anulować zakup na Allegro?

Aby anulować zakup na Allegro, wejdź w zakładkę Moje zakupy. Następnie w wybranym zamówieniu kliknij w opcję [anuluj zakup].

mr_oma_0-1634290416536.png

Wskaż powód anulowania zakupu i wybierz [anuluj zakup]. Po tej czynności poinformujemy sprzedającego o Twojej decyzji. 

Zakup zostanie anulowany automatycznie, jeśli wybierzesz płatność z góry i nie opłacisz zamówienia:

  • po 7 dniach (zakup poprzez kup teraz)
  • po 30 dniach (zakupu poprzez licytację).

Formularz zwrotu Allegro

Najwygodniejszą formą poinformowania sprzedającego o odstąpieniu od zakupu, jest wypełnienie formularza zwrotu. Formularz ten znajdziesz w zakładce Moje zakupy. Wystarczy, że wybierzesz zamówienie, które chcesz zwrócić i klikniesz w przycisk [szczegóły zakupu].

Zrzut ekranu 2021-10-15 o 10.53.55.png

Po wybraniu opcji [szczegóły zakupu], zobaczysz kolejne możliwości.

Zrzut ekranu 2021-10-15 o 10.54.26.png

Wybierz [zwróć zakup], aby przejść do formularza zwrotu. Po zaznaczeniu przedmiotów, które chcesz zwrócić, wskazujesz powód swojej decyzji i klikasz w [zwracam produkty]. Po tej czynności sprzedający otrzyma wiadomość mejlową z informacją o Twojej rezygnacji.

Jeśli zdecydujesz się odstąpić od umowy i zwrócić zamówienie, pokrywasz koszt jego odesłania, chyba że sprzedający zgodził się zrobić to za Ciebie. Warto pamiętać, że tak, jak wspomniano wcześniej, zwrot metodą Allegro Paczkomaty InPost jest darmowy. 

Czy mogę nie odebrać wysłanej przesyłki?

Zgodnie z art. 535 Kodeksu Cywilnego, umowa sprzedaży oznacza, że sprzedawca zobowiązuje się przenieść prawo własności na kupującego, a kupujący zobowiązany jest do zapłaty i odbioru towaru. Dlatego obowiązkiem kupującego jest odebranie adresowanej do niego przesyłki. W przeciwnym wypadku, jak mówi art. 551 Kodeksu Cywilnego, sprzedający może oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego. 

Jeśli kupujący nie odebrał przesyłki, sprzedający powinien skontaktować się z nim i wyznaczyć dodatkowy termin na odebranie przesyłki lub opłacenie ponownego nadania. Brak reakcji ze strony kupującego pozwala sprzedawcy odstąpić od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.

42 Komentarze
Kedzierzawa_2005
#7 Wielbiciel#

Zakup był dokonany "za pobraniem". Usiłuję wypełnić formularz zwrotu, ale musze podać dane konta do zwrotu wpłaty. Nie było wpłaty jak ominąć ten punktu przejść dalej ?

Client:50302544
#7 Wielbiciel#

Co w przypadku kiedy nadałem zwrot i wysłałem go za pośrednictwem paczkomatu inpost, czego potwierdzenie i numer śledzenia mam na mejlu, ale w statusie zwrotu na allegro zwrot wciąż pozostaje tylko na etapie ,,zwrot zgłoszony"?

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Client:50302544 O które zamówienie chodzi?

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

To, co piszecie to jest czysta frikcja :  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

- Kupujący dokonują zwrotów wtedy , kiedy chcą - regulamin Allegro i obowiązujące prawo - nic nie znaczy

- Nieodebrana w terminie przesyłka - to zwrot od kupującego, jakim prawem ?- to po prostu kupujący nie wywiązał się z umowy - chyba czas na to, żeby jasno i wyraźnie przedstawić tą sytuację. Oraz poinformowanie kupującego, że jeśli nie wywiąże się z zawartej umowy, to poniesie określone prawem koszty. Czy Allegro informuje o tym kupującego?

- Nieodebrana przesyłka za pobraniem - same straty sprzedawcy, Allegro kompletnie nic z tym nie robi, dodatkowo - są stwarza utrudnienia w odzyskaniu prowizji - ja jestem 30 zł w plecy na wysyłkach, jeszcze Allegro nie chce mi oddać prowizji. W takim przypadku to kupujący powinien mieć zablokowane konto na Allegro, a nie, że sprzedawca jest obciążany wszelkimi kosztami. Czy Allegro informuje o tym kupującego?

- Przesyłka typu Allegro Paczkomat, Allegro Paczkomat SMART, inne przesyłki typu Allegro... - przecież nadawcą tych przesyłek jest Allegro i to ono ponosi za nie odpowiedzialność. Zamarzły  "drzwiczki" w paczkomacie, nie otworzyły się - składaj reklamację do nadawcy przesyłki, czyli do  Allegro lub do InPost. 

joannaplum_
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, zwróciłam produkt który zakupiłam przez bon allegro i w jaki sposób odzyskam pieniądze? Mam nadzieję że pieniądze wrócą z powrotem jako bon do powtórnego wykorzystania na allegro. Proszę o informację jak to działa.

joannaplum_
#7 Wielbiciel#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_  będę wdzięczna za odpowiedź:)

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@joannaplum_, bon powinien odnowić się w tej zakładce. Powinnaś go też widzieć przy płatności w zakładce Twoje zniżki:

Zrzut ekranu 2022-04-1 o 10.35.03.png

Gdyby tak się nie stało, napisz, proszę na karty@allegro.pl.

Gajbek
#1 Nowicjusz#

Witam,

Jak wygląda zwrot kuponu w przypadku wykorzystania do opłacenia dwóch aukcji ale anulowaniu jednej z nich .  Wykorzystany kupon na 100zl anulowaniu aukcja 46 zł. .

 

Client:104907626
#1 Nowicjusz#

A jak anulować zwrot? Skontaktowałem S sprzedawcą, ale już wypełniłem formularz na zwrot

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Client:104907626 Nie ma opcji samodzielnego anulowania zwrotu. Jeśli nie chcesz z niego skorzystać, po prostu nie wysyłaj przesyłki zwrotnej. 

A3dam
#19 Nestor#

@_HolaOla_ 
Jeśli nie chcesz z niego skorzystać, po prostu nie wysyłaj przesyłki zwrotnej.

Taka "porada" może być uznana za publiczne zachęcanie Konsumenta do postępowania wbrew obowiązującym przepisom prawa.
Dodatkowo trywializowanie regulacji prawnych dotyczących obowiązków kupującego, poprzez użycie sformułowania: "po prostu nie wysyłaj" - wyraża brak szacunku nie tylko dla obowiązujących norm, ale również dla samego Kupującego który może popaść w kłopoty przyjmując serio porady wymierzone przeciwko Niemu i jego interesom (wystarczy, że sprzedawca będzie miał nieco większe pojęcie o przepisach prawa niż "doradcy" Kupującego).

Jeżeli konsument wypełnił formularz zwrotu na Allegro zaznaczając opcję ODSTĄPIENIE - to złożył sprzedającemu oświadczenie o odstąpienia od Umowy z Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta, a zgodnie z Art. 34 ww. Ustawy: ma obowiązek rzecz zwrócić (odesłać) w terminie do 14 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu (tu: wypełnienia ww. formularza zwrotu na Allegro).
Art. 34 UoPK
1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy [...]

Po upływie tego terminu sprzedawca może również np. rozpocząć naliczanie opłat za korzystanie z należącej do niego rzeczy, a konsument ponosi dodatkowo odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy wskutek np. jej używania.
Wypada również wspomnieć o utracie przez Konsumenta prawa do ew. reklamacji rzeczy co do której odstąpił od Umowy z Art. 27 UoPK. 

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@A3dam Przed jakimikolwiek oskarżenami dobrze byłoby znać jeszcze szczegóły i okoliczności danej sprawy. Naprawdę bardzo szanuję Twoją znajomość prawa i to, że tak doskonale znasz ustawę o prawach konsumenta, ale nie będę tutaj dyskutować z Tobą o meandrach i interpretacji prawnych zapisów, bo nie taka jest moja rola tutaj. Jeśli nie zgadasz się z moją poradą, możesz zaproponować inne rozwiązanie i to autor pytania sam zdecyduje, które rozwiązanie jest dla niego najlepsze. 

A3dam
#19 Nestor#

@_HolaOla_ 
Przed jakimikolwiek oskarżenami dobrze byłoby znać jeszcze szczegóły i okoliczności danej sprawy.

Primo:
Moja wypowiedź nie ma charakteru oskarżenia (użyłem partykuły 'może'), ale ... wystarczyła aby "uderzyć w stół ...".

Secundo:
Udzielasz publicznie "porady" na pytanie Autora:
"A jak anulować zwrot? Skontaktowałem S sprzedawcą, ale już wypełniłem formularz na zwrot".
W takiej sytuacji może znajdować się codziennie nawet tysiące kupujących.
A Twoja odpowiedź: "po prostu nie wysyłaj" - może tym osobom dać mylne przekonanie, np.: że składanie oświadczeń (np. o odstąpieniu od Umowy) nie niesie za sobą żadnych skutków i konsekwencji, że to tylko sprzedawca ma obowiązek wydać rzecz kupującemu po zakupie ale zwrot rzeczy do sprzedawcy po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy z Art. 27 jest fakultatywny, etc.

W sytuacji gdy Allegro połączyło deklarację chęci odesłania rzeczy z powodu: 'odstąpienie' z równoczesnym złożeniem oświadczenia o odstąpieniu z Art. 27 UoPK - taka wypowiedź w mojej opinii nie powinna w ogóle paść (a zwłaszcza od strony Moderacji).
Jeśli nie zgadasz się z moim stanowiskiem, możesz zaproponować ("odpowiednim zespołom"), aby Kupujący byli lepiej poinformowani przez Allegro, że wypełniając formularz zwrotu składają bardzo ważne oświadczenie woli, które powoduje szereg skutków i którego nie da się "anulować" bez mocnych żółtych papierów.



Tertio:
bardzo szanuję Twoją znajomość prawa
W mojej opinii ważniejsze od szanowania mojej znajomości prawa byłoby np. szanowanie prawa przez Allegro (i pracowników).

Quarto:
autor pytania sam zdecyduje, które rozwiązanie jest dla niego najlepsze
Z porad tu udzielanych korzystają nie tylko Autorzy pytań, ale również wiele osób które ma podobne pytania, podobne problemy lub znalazły się w analogicznej sytuacji.
Aby każda z tych osób mogła w sposób świadomy "zdecydować które rozwiązanie jest dla niej najlepsze" - powinna otrzymać obiektywne (i możliwie pełne) informacje dotyczące ew. konsekwencji zdecydowania się na taki, a nie inny wybór.
Jednocześnie uważam, że należy stanowczo sprzeciwiać się "poradom" mogącym stanowić naruszenie obowiązujących norm prawnych czy zasad współżycia społecznego.

W przeciwnym przypadku Serwis będzie nadal sukcesywnie tracił jako miejsce realizacji wspólnych celów biznesowo-konsumenckich: Sprzedawców, Kupujących i samego Allegro, zmierzając w kierunku prób osiągnięcia ew. wątpliwego zysku na prowokowanych przez Allegro konfliktach pomiędzy stronami transakcji.

PajtasPL
#8 Zapaleniec#

Kupujący wysłał zwrot wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy w formie papierowej. Nie zgłosił tego faktu poprzez allegro ani innej formie elektronicznej. Przesyłkę zaadresował na zły adres (zamiast 11A/7 to 11A/17). Przesyłka nie została doręczona, została odesłana do nadawcy. Klient zapytał o zwrot pieniędzy już po terminie 14 dni, stąd dowiedziałem się o tym, że w ogóle taka sytuacja miała miejsce. Czy skoro kupujący źle zaadresował przesyłkę, pomimo tego, że w karcie zwroty jest prawidłowy adres, muszę uznać zwrot, czy nie? 

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@PajtasPL Czy towar ostatecznie do Ciebie dotarł?

PajtasPL
#8 Zapaleniec#

Zwrot do mnie nie dotarł 

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@PajtasPL Zacznij od próby wyjaśnienia sprawy z klientem. Ustal czy paczka do niego wróciła i czy wciąż chce oddać przedmiot. 

PajtasPL
#8 Zapaleniec#

Pytam się o przepisy, a nie savoir-vivre. Czy zgodnie z przepisami muszę ponosić odpowiedzialność za pomyłkę kupującego, czy nie? Nawet proklienckie podejście ma swoje granice. 

kostas11
#21 Demiurg#

@PajtasPL Jeśli się uprzesz to Odstąpienia nie było i czas minął, błąd kupującego że włożył pismo do paczki 😞 Ale jak towar jest sprzedawalny i dbając o dobry wizerunek firmy i dobre wspomnienia dla klienta przyjmij, prosząc o ponowne nadanie na poprawny adres 🙂 

Zwrot - odesłanie to nie to samo co odstąpienie od umowy 🙂

PajtasPL
#8 Zapaleniec#

Im dłużej jestem na allegro, tym bardziej odnoszę wrażenie, że sprzedający są tylko do tego, żeby po nich jechać jak po burej suce. Klient popełnił błąd, nie dotrzymał terminu, biedny klient, nie stosujmy się do przepisów, idźmy mu na rękę, żeby miał dobre wspomnienia. Dostaniesz negatywny komentarz z czapy - no to prawo klienta, przecież może wyrazić swoją opinię, nic nie da się zrobić. ZaiwaniaJ na zadowolenie klientów, walcz o dobre oceny, a w ogólnym rozrachunku i tak jeden frustrat może położyć cały interes. Słabe to. Albo wszyscy są równi wobez prawa, albo dalej się bawmy się w tych co mają prawa i w tych, co mają obowiązki. 

kostas11
#21 Demiurg#

@PajtasPL Prawo jest po Twojej stronie i jak staniesz okoniem, wygrasz i nie przyjmiesz towaru, tylko powiedz mi szczerze czy lepiej mieć niezadowolonego klienta + jego znajomych którym mógł by Cię polecić, czy mieć stałego klienta + kupa jego znajomych którym Cię zachwala ? 

Pomińmy tu allegro bo wiele jest tu do poprawy, wymuszania błędy, cuda itp. 

Dam Ci przykład klientka kupiła kilka lat temu mężowi produkt u nas w sklepie internetowym na prezent ( z trzy tygodnie przed świętami ) święta i się okazuje że mężowi nie pasuje, korzysta z innego systemu, napisała czy może odesłać ( produkt nie rozpakowany ) zgodziliśmy się mamy to w stałej sprzedaży żaden problem, wiesz co zyskałem stałego klienta co święta czy urodziny po konsultacji z mężem ( naucza po wcześniejszym prezencie ) robi u nas zakupy, myślisz że jak bym odmówił bo miałem prawo miał bym klienta ? myślę że nie.

A co Ty zrobisz Twoja decyzja tu nikt Cię do niczego nie zmusza i nie może zmusić bo umowę zawarłeś z klientem allegro ( z definicji i regulaminu ) nie jest stroną transakcji 🙂

Klient i tak będzie miał nauczkę bo pokryje trzy razy koszt wysyłki nadanie - zwrot - nadanie na poprawny adres 🙂

PajtasPL
#8 Zapaleniec#

Przez kilkanaście lat pracowałem na stanowisku managerskim w dealerstwie samochodowym. Sam sprzedawałem auta i miałem pod sobą ludzi. Dobrze zdaje sobie sprawę, że rekomendacje są dźwignią handlu, ja głównie na tym bazowałem i swoich ludzi też na takie tory kierowałem. A teraz kilka spostrzeżeń. Sprzedawcy, którzy szli wszystkim klientom na rękę zawsze mieli z tymi "zaopiekowanymi" klientami problemy na zasadzie dasz palec, a odgryzą ci rękę przy samej d... Ja zawsze stanowczo i jasno wyznaczałem granice tego, co mogę dla klienta zrobić, a co nie, nie plaszczylem się, reguła win-win zawsze miała miejsce. Nigdy, ale to nigdy nie miałem żadnych problemów z klientami, nie musiałem się bać odbierać od nich telefonow. Wracali po nowe auta i wysylali do mnie rodzinę i znajomych. W przypadku e-commerce to niestety nie działa. Klienci rzadko mają świadomość, u kogo kupują, rzadko wracają do sprzedających bo ich po prostu nie kojarzą. Struktura allegro sprzyja takiej sytuacji. W ciągu ostatniego miesiąca miałem trochę ponad 100 zamówień. Proces obsługi zamówienia wzorcowy, numer przesyłki w ciągu 15 minut, wysyłka najpóźniej w ciągu 12 godzin, tylko sprawdzone hurtownie, na każdym etapie i przy każdej zmianie statusu zamówienia obszerna informacja na maila. Po finalizacji transakcji uprzejmą prośbą o komentarz. I jaki efekt? Cztery oceny, w tym dwie negatywne z czapy bez komentarza, brak jakiejkolwiek odpowiedzi przy próbie wyjaśnienia sytuacji, czyli o Smarcie mogę zapomnieć. Dodatkowo dziesięć zwrotów, w tym 4 w których kupujący zrobili mnie w wała, bo zgłosili zwrot, czekając kolejne 14 dni z wysyłką, ja musiałem zwrócić kasę przed otrzymaniem przesyłki, a jak już dotarły, to okazało się że się do niczego nie nadają, bo są na tyle uszkodzone, że nadają się tylko na śmietnik. Sprzedając w dropie jeden zwrot przedmiotu za 1500 zł jak w tym przypadku może całkiem zaprzepaścić zysk a nawet pozbawić płynności. Reasumując, allegro nie wspiera sprzedaży w oparciu o rekomendacje, a klienci nawet nie są świadomi, od kogo kupują, bo nacisk jest kładziony na to, żeby kupowali z tych aukcji, które wrzuciły więcej kasy w ads. Sad but True. 

demo0599
#2 Obserwator#

Kupujący odesłał towar w ramach 14 dniowego zwrotu ale towar nie jest kompletny - brak jest zestawu dodatkowych uszczelek. Czy mogę odmówić zwrotu???

kostas11
#21 Demiurg#

@demo0599 nie możesz odmówić, nawet jak przyśle, pocięte, zniszczone czy używane ale możesz w takich przypadkach obniżyć kwotę zwrotu ( to o koszt dokupienia uszczelek )

Art. 34.
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował
konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt
9.

rsjakub
#2 Obserwator#

Sprzedający poinformował że zwrócił pieniądze za pośrednictwem Allegro. Jak długo trwa zwrot środków z Allegro na moje konto (dokładniej: kartę)?

 

kostas11
#21 Demiurg#

@rsjakub dostałeś maila od allegro ( taki zwrot trwa do 3 dni roboczych i kasa wraca w miejsce z którego płaciłeś ) jak nie było maila od allegro tylko sprzedawca Ci napisał że odda, sprzedawca ma do 14 dni od odstąpienia na zwrot kasy - jak zleci dostaniesz maila od allegro co i jak 🙂

uzywany_komputer
#7 Wielbiciel#

Czytam sobie "porady" Allegro dotyczące zwrotów:

https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/zwroty-towaru-jDgkgRojMh7

i jestem coraz bardziej zdziwiony, jak można umieszczać umieszczać informacje, które wprowadzają w błąd?

Przykład? Cytuję

"Kim jest konsument?

Zgodnie z Art. 221 Kodeksu Cywilnego: Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową."

 

W rzeczywistości cytowany art. 221 mówi o czynnościach prawnych określających zarząd itd.

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19640160093/U/D19640093Lj.pdf

 

Czytam dalej, a tam:

W art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta znajdziesz sytuacje w których kupujący (konsument) traci prawo do odstąpienia od umowy.

Wszystko fajnie, ale ten artykuł zawiera aż 13 punktów, a nie tylko 5, nawet nie wspomniano, np. odmowa zwrotu towaru kupionego w ramach publicznej aukcji.

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20140000827/U/D20140827Lj.pdf

 

Jeden z punktów jest rażąco niezgodny z błędnie cytowanym przepisem:

  • Prawo do odstąpienia od umowy zawartej w ramach Allegro przysługuje zarówno w przypadku zakupu w opcji Kup teraz, jak i w drodze licytacji.

Podczas gdy Art.38 tzw. Ustawy Konsumenckiej, (a nie, jak można przeczytać Art.221 KC, który dotyczy zupełnie innych zagadnień) mówi:

"Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

11) zawartej w drodze aukcji publicznej; "

Czy znajdę więcej takich "kwiatków"?

creatura6
#8 Zapaleniec#

Jak dokładnie jest liczony czas na zwrot kupionych towarów? Pod szczegółami zamówienia i przyciskiem ZWRÓĆ ZAKUP mam "Pozostał 1 dzień na zwrot (do pon. 31 paź.).". Dzisiaj jest niedziela 30 października, czy jeszcze jutro, w poniedziałek będzie aktywny przycisk do zwrotu?

Ysia2013
#8 Zapaleniec#

Witam, co zrobić w przypadku gdy nadałam zwrot do sprzedawcy a sprzedawca twierdzi że zamiast tego co odesłałam dostał co innego?

fanmirek_me
#7 Wielbiciel#
  1. Anulowałem zakup na kwotę 290zł , Sprzedający zwrócił mi jak twierdzi 74,99zł z takim wyjaśnieniem:

    11 marca 2023 08:37

    Zostanie zwrócona pełna kwota tj.290zl, żadnych kwot nie odliczamy nie podał Pan nr konta to zwracamy tyle ile mamy dostępnych środków na PayU do uzyskania 290zl
    11 marca 2023 08:44
    Sprzedający zwrócił 74,99 PLN. Pieniądze w ciągu 3-7 dni roboczych trafią na rachunek (konta lub karty), z którego Kupujący zapłacił za zamówienie. Gdy tak się stanie, proszę, by Kupujący oznaczył Dyskusję jako rozwiązaną.
    Zakup anulowałem 06.03.2023r o godzinie 7:58.Podobno zwrot pieniędzy powinien nastąpić po 48 godzinach dzisiaj jest 11.03.2023r a na moimi koncie nie pojawiła się żadna złotówka. Jak się to dzieje że gdy ja płacę moje pieniądze docierają po kilku minutach do Sprzedającego , natomiast gdy ja mam otrzymać zwrot za anulowany zakup mija piąty dzień a zwrot za anulowany zakup do tej pory nie nastąpił ?
    Mirek
oznacz moderatorów