anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro usuwa negatywne komentarze

MAMY ROZWIĄZANIE!
Sigsegv1488
#9 Pomysłodawca#

Czy spotykacie się często z sytuacją, że Allegro usuwa negatywne oponie o sprzedających? Nie mam tu wielkiego doświadczenia, mimo, że kupuję bardzo dużo. Ostatnio jednak z powodu kłopotów z odzyskaniem pieniędzy po zwrocie towaru zdecydowałem się na krytyczny komentarz. Komentarz był kulturalny i po prostu opisywał przebieg sporu, w który zreszta zaangażowane było samo Allegro. Następnego dnia otrzymałem jednak informację, że został usunięty z powodu naruszania zasad. Oczywiście nie wskazano co i jakie zasady narusza. Jest to sytuacja co najmniej dziwna i podważa u mnie całe zaufanie do Allegro. Uważam, że konsumenci mają prawo do obiektywnej wiedzy, a teraz mam wrażenie, że jest to manipulowane. Dla mnie komentarze są istotne w momencie podejmowania decyzji o wyborze oferty. Okazuje się jednak, że nie można temu systemowi ufać. Zastanawiam się co może być przyczyną takiej sytuacji? Chęć ochrony wizerunku platformy? Faworyzowanie dochodowych sprzedających? Jak już pisałem, mimo, ze kupuje dużo, to bardzo rzadko wystawiam negatywne oponie i generalnie dotąd miałem zaufanie co tej platformy, ale teraz zastanawiam się czy rzeczywiście można jej ufać. Jak można uzyskać wyjaśnienia co konkretnie było przyczyną usunięcia opinii?

oznacz moderatorów
75 ODPOWIEDZI 75
akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

Jeśli zwrot został zlecony po upływie 14 dni to negatyw jak najbardziej uzasadniony.

oznacz moderatorów
Sigsegv1488
#9 Pomysłodawca#

Podana informacja jest błędna. Sprzedający ma obowiązek dokonać zwrotu pieniędzy „w terminie do 7 dni kalendarzowych, liczonych od dnia zmiany statusu przesyłki zwrotnej na Dostarczona, ale nie później niż 14 dni od chwili, gdy otrzyma wypełniony przez Ciebie formularz”,  choć w tym ostatnim przypadku może zaczekać aż zwracany towar dotrze. Przesyłka została nadana 18, a dostarczona 22, czyli termin zwrotu to 29 włącznie. O pomoc Allegro poprosiłem 1-go kwietnia.

Źródło: https://allegro.pl/pomoc/artykul/polityka-zwrotow-na-allegro-q0yPaBXLrhD#6-zwrot-wplaty-od-sprzedaja... punkt 6Ab.

oznacz moderatorów
Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@Sigsegv1488: Federacja Konsumentów ze stolicy twierdzi, że sprzedajacy ma 14 dni na zwrot OD otrzymania przesyłki 😁

oznacz moderatorów
Ziolko39
#21 Demiurg#

@Client:104371448 Federacja swoje, a tu obowiązuje regulamin Allegro. Wystawiajc przedmiot czy zakładając konto jest drobnym druczkiem uwaga na dole po prawej

oznacz moderatorów
Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@Ziolko39  Moim zdaniem sprzedawcw nie powinien zwlekać ze zwrotem pieniędzy, tylko je oddać i sprawę zamknąć.

Regulamin Allegro to regulamin serwisu, który nie może zastąpić przepisów konsumenckich. Te przepisy powinny być podstawą dla autorów regulaminu Allegro.

Wiola
oznacz moderatorów
Sigsegv1488
#9 Pomysłodawca#

Update. Ponowny komentarz sprzedający znów zgłosił do moderacji, ale chyba tym razem nie przeszło. Zamiast przeprosin, straszenie zgłoszeniem sprawy do „odpowiednich organów”, wiec nie wiem czy spodziewać się pozwu czy „sprawy dla reportera” :S Pieniądze w końcu dotarły, co oczywiście cieszy. Szkoda, że nie udało się załatwić sprawy profesjonalnie.

 

Stąd mała podpowiedz do Sprzedających. Zwykle wszystko można załatwić ugodowo, wystarczy odrobina dobrej woli do rozmowy. Generalnie zwykle jak nawet mam niewielkie uwagi do przebiegu transakcji, to po prostu w ogóle nie wystawiam komentarza, zamiast negatywa. Zapewne i tu by się tak skończyło, gdyby najzwyczajniej w świecie druga strona napisała, że wszystko ze zwrotem w porządku, ale z jakiegoś powodu się spóźni. No ale po sposobie zakończenia sporu i tych śmiesznych próbach zastraszenia, wątpię że tamtą osobę/osoby na to stać. Po ostatnim doświadczeniu tym bardziej negatyw uważam za zasłużony, żałuje, ze już wystawiłem ocenę, bo chętnie dodałbym jeszcze te „odpowiednie organy”. Jak dla mnie koniec tematu.

oznacz moderatorów
fhelmo-zabawki
#9 Pomysłodawca#

negatywny komenatrz na allegro to nie tylko komentarz dla sprzedawcy jak dla kupujacego..klientowi wydaje sie z to tylko wyrazenie wlasnej opinii .Niestety jeden negatywny komentarz potrafi znacząco obnizyc jakosc sprzedazy sprzedawcy,co za tym idzie,jesli pozytywnych jest adekwatnie mało,automatycznie srednia ocen spada ponizej 98% i sprzedawca traci opcje smart darmowych wysylek dla swoich klientów i czesto dochodzi tez do zablokowania mozliwosci wystawiania nowych ofert i sprzedazy przez allegro do czasu "poprawienia jakosci sprzedazy"..Drogi Konsumencie..wyrazenie opinii to jedno,a dogadanie sie ze sprzedawca to drugie..Bo czasem jeden" zyczliwy" komentarz moze zrujnowac komus handel i pozbawic srodków do zycia..tak .wiem co pisze,bo niektórzy sprzedaja tylko przez allegro i co wtedy ,gdy maja zablokowana sprzedaz? Podsumowujac ..zawsze namawiam do porozumienia i zgody..

oznacz moderatorów
Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@fhelmo-zabawki W tym wypadku sprzedawca zwyczajnie się ociągał ze zwrotem pieniędzy. To nie klient tutaj rujnuje sprzedawcę, tylko sprzedawca swoim zachowaniem rujnuje sam siebie. Gdyby od razu oddał kasę, nie byłoby problemu.

oznacz moderatorów
fhelmo-zabawki
#9 Pomysłodawca#

Nie twierdze , ze bylo tak ,czy inaczej.odniosłam sie do ogółu..Sama nie wystawiłam nigdy negatywnego komentarza..ostatnio czekałam na zwrot 1500zł za karte graficzna ponad miesiąc,pan zwlekał ze zwrotem,jednakże  staram sie podchodzic realnie do dzisiejszych kosztów zycia i egzystencji mikroprzedsiebiorstw w tych trudnych czasach.Kazdy ma swoje podejście do zycia i wyrazania swojego zdania..sprzedawcy tez nie zawsze sa w porzadku.Jednakże to bylo takie moje małe przesłanie,zanim ktos wystawi tylko negatywny komentarz zwyczajnie wyrazając swoje zdanie ,bo ma prawo.."czasem ten jeden negatyw "znaczy zbyt wiele dla sprzedawcy.Znam z wlasnego doswiadczenia przypadek  zadowolnego klinta,ktory nie zwrocil towaru bo nie mial powodu,ale wystawil negatywna ocene ,co w rozmowie tel.wytlumaczyl: "mam prawo to pisze"/...Miłego dnia wszystkim

 

oznacz moderatorów
Sigsegv1488
#9 Pomysłodawca#

 No i gdybys przeczytał cały wątek widziałbyś, ze jestem tego samego zdania, ze wystarczy odrobina dobrej woli, musi być jednak ona po obu stronach i zwykle zreszta po stronie sprzedających jest tez pełna kultura i nawet jeśli dochodzi do sporu (rozumiem, ze jak ktoś dużo sprzedaje, to może mieć chaos), to zwykle udaje się go rozwiązać miło i od ręki. Faktycznie nie znam konsekwencji dla sprzedających, przykro mi, ale przecież nie będę kłamał, że translacja przebiegła w porządku. Oburzenie niektórych sprzedających na to, ze ktoś towar zwraca, to w ogóle absurd. Może powinni w aukcji zaznaczać, że nie rzeczą sobie zwrotów, wtedy zapewne większość kupujących będzie ich omijać szerokim łukiem.

oznacz moderatorów
fhelmo-zabawki
#9 Pomysłodawca#

I tu sie pojawił nowy wątek i pozwole sobie wtracic;) 

Mianowicie oburzenie sprzedawcy,ze klient zwraca produkt..

Ja sprzedaje od wielu lat i sporo sztuk dziennie.Jednakze np.rowerek dzieciecy wysylam w pieknym kartonowym oryginalnym pudełku z logo firmy obrazkami etc.Otrzymuje zwrot (do 2 ty.z powodunie pasuje mi).ok.Nie kazdemu musi pasowac..Fizycznie zwrot dociera do mnie w podartym kartonie na 5 stron swiata pooklejany brązowa tasma klejąca na wszelkie strony albo lepiej w reklamówce foliowej wrzucony jak szmata..po czym klient oczekuje zwrotu za pelnowartosciowy towar i wyyslki..

Ok.ja sprzedawca dzielnie znosze te zorane paczki w reklamówkach foliowych i oddaje wszystkie nalezne kwoty,bo sie klientowi nalezy,przeciez towar nowy,nie jezdzony..

Potem ja mam zwrotów 50 ,nowych zwrotów ale w pudłach jak po wojnie .kazdy chce dostac nowe w pieknym nowym kartoniku...Gdzie tu sprawiedliwosc? jak zamawiam towar z Chin lub kupuje w Polsce to jest 1 rower-1 karton .dlaczego sprzedawca musi ponosic nieposzanowanie swojego towaru przez klienta ,a potem sie dziwia ,ze pudelko jest podklejone taśma...przykre to. W sumie to dobry temat do dyskusji,moze niekoniecznie w tym wątku,ale akurat sie nawinął..

oznacz moderatorów
Sigsegv1488
#9 Pomysłodawca#

Nawet Cię rozumiem i tez się zastanawiam co później sprzedający robią z takimi rozpakowanymi rzeczami. Wszystko ma jednak swoje plusy i minusy. Gdyby zwrotów nie było, na pewno rynek online byłby wielokrotnie mniejszy. Ja nie kupiłbym online 2/3 zakupów, które zrobiłem, bo co gdyby rzecz okazała się w złym rozmiarze, itp? Nie wiem ile % zakupów to zwroty. U mnie to pewnie będzie jakiś 1/10 i generalnie raczej dotyczy ubrań, gdzie właśnie nie pasuje rozmiar. 

oznacz moderatorów
fhelmo-zabawki
#9 Pomysłodawca#

no jak to co robia sprzedawcy,... na wstepie Traca ..traca na tyle,ze musza sprzedawac towar nowy w pudelku zastepczym albo zniszczonym..co za tym idzie..nie nadajacym sie do podarowania na prezent wiec cena jest automatycznie mniejsza.mam nadzieje ze moje dzisiejsze wypociny czytaja głównie kupujacy i zastanowią sie nad kolejnym zwrotem ,albo chociaz dokonaja tego w nalezyty sposób..;)

oznacz moderatorów
Ziolko39
#21 Demiurg#

Możliwość zwrotów powinna być mocno ograniczona, albo kupujący powinien solidnie uzasadnić zwrot. Sytuacja z soboty - przedmiot wysłany w czwartek, odebrany w piątek, w nocy mail że klient zgłosił zwrot. Zadzwoniłem rano, zapytałem czy coś sie stało ? Otrzymałem opryskliwą, arogancką odpowiedź " zwracam, bo mam prawo". Jestem pewien, że wysłany przedmiot był na 100% (sprawdzony przed wysyłką - odpowiednio zabezpieczony - można zobaczyć w opiniach, pochwały za solidne pakowanie) I to jest w porządku. Opis też był porządny, zdjęcia właściwego przedmiotu (nie żadne z internetu). Ciekawy jestem, czy poleci "negatyw" za darmo czy nie ? 

oznacz moderatorów
Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@Ziolko39 "klient zgłosił zwrot. Zadzwoniłem rano, zapytałem czy coś sie stało ?"

Gdyby mi ktoś z rana zawracał tyłek tym, że zrobiłem zwrot na Allegro to od razu bym się rozłączył i zablokował numer. Dziwisz się opryskliwej reakcji? Nie dzwoń do klientów bez powodu.

oznacz moderatorów
Ziolko39
#21 Demiurg#

@Client:94057046 Napisałem "rano", a to była godzina 12.00. A chciałem sie tylko dowiedzieć jaki był powód zwrotu. Czyli uzasadnienie telefonu było. Ty też tak traktujesz tych co do Ciebie dzwonią ? Masz dzięki temu znajomych, kolegów, przyjaciół ?

Czasem dzwonię do swoich klientów, żeby wyjaśnić jakieś kwestie związane z zakupem i pierwszy raz spotkałem się z taką reakcją. Ale cóż, jak powiedział ktoś mądry " Cham pozostanie Chamem i na wieki wieków amen !   To tylko cytat.

oznacz moderatorów
Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@fhelmo-zabawki Racja, ale kiedy sprzedawca nie wiadomo z jakiego powodu ociąga się ze zwrotem pieniędzy, nie jest w moich oczach poważną osobą.

Na Allegro jest gros rzetelnych sprzedawców, więc wolę u nich zrobić zakupy niż "trzaskać" się z tym jednym i prosić, by oddał mi łaskawie pieniądze.

Wiola
oznacz moderatorów
Mydaw
#7 Wielbiciel#

Ja opisałem co sprzedający załączył do zakupu, jakość produktu oraz czy wszystko działa jak należy a administrator usunął mi opinie bo  " niezgodna z regulaminem"  . Władza  deprawuje.  Opinia była negatywna.

oznacz moderatorów
Ziolko39
#21 Demiurg#

@Mydaw Czyli pracownik miał rację "co sprzedający załączył do zakupu, jakość produktu oraz czy wszystko działa jak należy" nie należy do opini o sprzedającym tylko do "oceny produktu"

oznacz moderatorów
tolek-15
#7 Wielbiciel#

Mam dokładnie takie same doświadczenia, moja negatywna opinia została dwukrotnie usunięta. Po konsultacji z allegro poprawiłem negatywną opinię, by być w zgodzie z ich regulaminem i napisałem, że bardzo słaba jakość skoro sprzedawca wysłał pełnowartościowy produkt, paczka była dobrze zabezpieczona i nie miała żadnych uszkodzeń a ja rozpakowałem w towarzystwie innych osób, produkt uszkodzony. Wyciągając logiczny wniosek: produkt rozpada się sam. Dowód na wyjątkowo słabą jakość. Allegro USUNĘŁO. Ewidentnie chroni chroni sprzedawcę.

p.s. może i ten głos usunie (bo np. nie zgodne z regulaminem)

oznacz moderatorów