Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy spotykacie się często z sytuacją, że Allegro usuwa negatywne oponie o sprzedających? Nie mam tu wielkiego doświadczenia, mimo, że kupuję bardzo dużo. Ostatnio jednak z powodu kłopotów z odzyskaniem pieniędzy po zwrocie towaru zdecydowałem się na krytyczny komentarz. Komentarz był kulturalny i po prostu opisywał przebieg sporu, w który zreszta zaangażowane było samo Allegro. Następnego dnia otrzymałem jednak informację, że został usunięty z powodu naruszania zasad. Oczywiście nie wskazano co i jakie zasady narusza. Jest to sytuacja co najmniej dziwna i podważa u mnie całe zaufanie do Allegro. Uważam, że konsumenci mają prawo do obiektywnej wiedzy, a teraz mam wrażenie, że jest to manipulowane. Dla mnie komentarze są istotne w momencie podejmowania decyzji o wyborze oferty. Okazuje się jednak, że nie można temu systemowi ufać. Zastanawiam się co może być przyczyną takiej sytuacji? Chęć ochrony wizerunku platformy? Faworyzowanie dochodowych sprzedających? Jak już pisałem, mimo, ze kupuje dużo, to bardzo rzadko wystawiam negatywne oponie i generalnie dotąd miałem zaufanie co tej platformy, ale teraz zastanawiam się czy rzeczywiście można jej ufać. Jak można uzyskać wyjaśnienia co konkretnie było przyczyną usunięcia opinii?
@Halfrunt No tak, łatwo wyciągnąć pochopne wnioski, ale nie zawsze są one właściwe. Te komentarze zostały usunięte przez nas, nie były one negatywami.
@ko_alka
https://allegro.pl/uzytkownik/NATYCHMIASTOWO/oceny?recommend=true&page=6
"Kupuje tutaj dosyć często i zawsze jest ok. Polecam "
Proszę usunąć ten komentarz, jest niezgodny z regulaminem. Odnosi się do innych zakupów.
Czas na znalezienie tego jednego to był jakiś 10 sekund.
Ale jak do was napisze sprzedawca, to usuniecie dużo szybciej, tyle że negatywa.
A usuwacie dokładnie tej samej treści komentarze negatywne, twierdząc że kupujący odnosi się do innych produktów czy też aukcji
@Splatt6 Z którym punktem regulaminu taki komentarz jest niezgodny według Ciebie?
Przytoczony przez Ciebie komentarz jest zgodny z naszymi zasadami i nie widzę podstaw do jego usunięcia. Odnosi się do zakupów u tego sprzedającego, a klient ma 90 dni na ocenę transakcji.
https://allegro.pl/uzytkownik/NATYCHMIASTOWO/oceny?recommend=true&page=17
"szkoda że nie można dać 6 gwiazdek super "
Ten też do usuniecia?
No nie, bo tego pewnie sprzedawca by nie usuwał.
Negatywna wersja w postaci,
"Szkoda że nie można dać 0 gwiazdek, żenada", pewnie allegro by łaskawie usunęło.
Takich przypadków jest mnóstwo. Wybielacie sprzedawców, wybieracie co usunąć a co zostawić, mimo regulaminu.
@Splatt6 Który punkt regulaminu według Ciebie narusza ten komentarz?
Piszesz "A usuwacie dokładnie tej samej treści komentarze negatywne, twierdząc że kupujący odnosi się do innych produktów czy też aukcji".
Czy nie mylisz przypadkiem opinii produktowej i oceny transakcji?
W opinii produktowej — jak sama nazwa wskazuje — oceniasz produkt, a nie przebieg transakcji czy sprzedającego. I jeśli w opinii produktowej klient opisuje przebieg transakcji, to takie komentarze są usuwane.
Pozwól proszę że zacytuję:
W opinii produktowej — jak sama nazwa wskazuje — oceniasz produkt, a nie przebieg transakcji czy sprzedającego. I jeśli w opinii produktowej klient opisuje przebieg transakcji, to takie komentarze są usuwane.
Czyli:
"Wysyłka bardzo szybka, buty jak na zdjęciu, zgodnie z opisem. Polecam jak najbardziej, miła obsługa."
https://allegro.pl/uzytkownik/NATYCHMIASTOWO/oceny?recommend=true&page=18
Jest nie zgodne z "regulaminem", bo tutaj ma miejsce coś co Pani przytoczyła, tyle że z drugiej strony. Klient ocenił produkt w ocenie sprzedawcy.
Ten pewnie też w porządku?
@Splatt6 Już rozumiem, z czego wynikają Twoje wątpliwości. Pozwól, że wyjaśnię 🙂
Na Allegro mamy dwa rodzaje ocen: oceny produktowe i oceny sprzedającego. Widać to m.in. po rozwinięciu opcji konta w prawym górnym rogu strony:
Linki, które wysyłasz (https://allegro.pl/uzytkownik/NATYCHMIASTOWO/oceny?recommend=true&page=18), to nie są oceny produktowe. Są to oceny sprzedającego i służą do oceny transakcji (obsługi, kontaktu, zgodności z opisem itp.)
Opinie produktowe, które masz na myśli, znajdują się w ofertach połączonych z produktem w Katalogu Allegro na dole strony z ofertą.
W opiniach produktowych nie wolno zamieszczać opisu transakcji, tylko opinię o konkretnym produkcie.
Jeśli zainteresował Cię ten temat, to podsyłam dwa artykuły: jeden o opiniach produktowych i jeden o komentarzach dla sprzedającego. 🙂
Ojej, no niestety. Tak, @ko_alka oceny sprzedawcy, no nie wiem, jak można wybielać i po co to robić, co do produktów. Może Pani mi wyjaśni po co sprzedawca miałby usuwać komentarze negatywne pod produktem który jest sprzedawany przez wielu innych sprzedawców?
Dopiero teraz zauważyłem że sprzedawca posiada:
30 ocen usuniętych
kupujących poleciło tego sprzedawcę w ostatnich 12 miesiącach."
Jest niezgodna z prawdą. Usunęliście komentarze i na pewno osoba która wystawiła negatywa (usuniętego) tego sprzedawcę nie poleci.
@Splatt6 Żaden sprzedający na Allegro nie ma możliwości samodzielnego usunięcia komentarza (ani pozytywnego, ani negatywnego, ani produktowego, ani dotyczącego transakcji).
Opinie produktowe usuwamy na zgłoszenie klienta lub wtedy, kiedy zawierają treści niezgodne z regulaminem. Zdarza się, że klient prosi nas o usunięcie oceny negatywnej, ponieważ zmienił zdanie o produkcie (czasami jest odwrotnie i prosi o usunięcie oceny pozytywnej).
Po usunięciu oceny klient jest o tym informowany mejlowo i może wystawić ocenę ponownie (tym razem zgodną z regulaminem).
Opinie produktowe usuwamy również wtedy, kiedy opinia:
Postaram się wyjaśnić jeszcze jedną kwestię dotyczącą komentarzy dotyczących sprzedającego i "296 ocen wykluczonych", o których piszesz. Oceny wykluczone są widoczne dla wszystkich użytkowników Allegro — są one wykluczone wyłącznie z kalkulacji Jakości sprzedaży.
Więcej o wykluczeniach i powodach wykluczeń przeczytasz tutaj.
Mam ten sam problem osoba/konkurencja z mojej branży top 1
@Sticky_pl Komentarz może zostać wykluczony, jeśli narusza nasz regulamin, jest wulgarny lub dotyczy innej transakcji (został dodany omyłkowo). Nie ma innej możliwości.
Dobrze, 1 usunięta 82 wykluczone fajnie się trafiło że aż taka ilość ocen została wykluczona negatywów nie widać.
Gdzie w sklepie sticky jest 2x większe zaangażowanie kupujących w system opini a proporcja ta wynosi wykluczonych 23:10 usuniętych.
Zakładając że osiągnę taki sam stosunek wykluczynch opinii do usuniętych
Przy 2x większym zaangażowaniu kupujących proporcja wyglądać będzie tak =wykluczone 164 :2 usunięte.
Jest możliwość zapoznania się z przykładowymi wnioskami o wykluczenie ?
Chciałbym zoptymalizować swoją jakość sprzedaży umiejętnym korzystaniem z systemu wykluczeń nie łamiąc przy tym regulaminu Allegro ale równocześnie zwiększając konwersje oraz zadowolenie Kupujących którzy chętniej kupować w serwisie allegro. .
j
Najedź sobie na te wykluczone komentarze xD. To są komentarze ludzi, którzy wystawili ponowny komentarz w czasie krótszym niż 7 dni. Kiwi powyżej chyba się przejęzyczyła. Jak się mylę to mnie poprawią. 82 wykluczone/ 750 zaliczonych to normalna statystyka. Ludzie czasem biorą po kilka paczek w krótkim okresie i liczy się 1 komentarz...
"Komentarz może zostać wykluczony, jeśli narusza nasz regulamin, jest wulgarny lub dotyczy innej transakcji (został dodany omyłkowo). Nie ma innej możliwości."
🥝 Serio?
bo dotychczas myślałem że wykluczenie oznacza kiedy np. kupujący ocenił już zakup w ciągu ostatnich 7 dni
Czy coś mnie ominęło i coś zmieniono, czego nie wiem.
I dobrze myślałeś. Poświęciłam się i zajrzałam w te komentarze, chyba z 10 wykluczonych podejrzałam i wszystkie:
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Nie pomyliłaś przypadkiem słów
"usunięty" z " "wykluczony". Chyba, ze o czymś nie wiem to popraw.