anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co mam zrobić z nękającym mnie sprzedawcą ?

Phugo1978
#3 Debiutant#

Zakupiłem wędzarnie 21 marca 2021 r, wczoraj wędzarnia do mnie dotarła niestety uszkodzona. Otworzyłem dyskusję ze sprzedającym poprzez allegro, ale niestety nie można było się z sprzedającym porozumieć. Zakończyłem dyskusję i wystawiłem negatywny komentarz i się zaczęło. Sprzedający zaczął pisać do mnie sms, abym się zapoznał z pozwem sądowym, zaczął nękać telefonami mówiąc że jestem nagrywany. I wysłał informację żebym zlikwidował negatywną opinię na allegro. Wydaje mi się , że sprzedający powinien całkiem inaczej podchodzić do klienta i starać się rozwiązać problem uszkodzonego towaru. Tym bardziej, że miał wysłane zdjęcia uszkodzenia. Zamówienie było od razu opłacone a sprzedający grozi mi teraz policją i sądem za to że napisałem negatywną opinię.

oznacz moderatorów
41 ODPOWIEDZI 41

xyz96
#21 Demiurg#

@MONETY-KATOWICE Nie, kupujący nie ma obowiązku sprawdzać przesyłki przy odbiorze, nie ma też obowiązku sporządzać żadnych protokołów. Sprzedawca ma obowiązek rozpatrzyć reklamację bez protokołu.

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@xyz96 Kiedyś kupując towar na Allegro, sprzedający w mailu informował, aby towar sprawdzić w obecności kuriera, by w razie uszkodzenia spisać protokół szkody, który umożliwia sprzedającemu złożenie reklamacji u przewoźnika.

Inna rzecz, to fakt, że kurierzy patrzą tylko, jak najprędzej "pozbyć" się paczki i jadą dalej.

Jak to w końcu jest 🤔 

Wiola
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@Wioletta2701 Wydaje mi się, ze kurierzy mają obowiązek spisać taki protokół na życzenie odbiorcy, oczywiście wykluczając to w czasie trwania rozporządzenia o zwolnieniu ich z tego. A mają obowiązek bo w regulaminie każdej firmy kurierskiej jest napisana instrukcja składania reklamacji gdzie spisanie protokołu jest jej częścią kluczową. Dlatego tym uczciwym "inaczej" jest covid na rękę przez co cierpi firma jaka reprezentują.  😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@ZibiK30 To nie tylko przez Covid. Kurierom zawsze się spieszyło.

Jedyny raz kurier DPD - młody, uprzejmy zaczekał. Przyniosłam nóż i zaczęłam rozpakowywać paczkę, a On na to - proszę mi dać ten nóż, by się Pani nie skaleczyła 😊

Inni też poczekają, ale zawsze z biedą i dają Ci do zrozumienia, że mają mało czasu, a na ich twarzy odbija się zdenerwowanie.

Byłam mile zaskoczona i żałowałam, że nie miałam piątaka pod ręką, bo należało się temu młodemu człowiekowi.

Wiola
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@Wioletta2701 Ja wiedziałem jak z nimi rozmawiać, poza tym mając umowę mieliśmy opiekuna, który dużo spraw załatwiał od ręki 😉 No i Ci do odbierali od nas przesyłki, też byli ok, z jednej firmy był trudny w współpracy to zrezygnowaliśmy z tej firmy i dobrze tylko na tym wyszliśmy 🙂

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Wioletta2701 To jest tak, że kupujący może sporządzić taki protokół, ale nie ma takiego obowiązku. Natomiast sprzedawca ewentualną reklamację z powodu wad towaru musi od kupującego przyjąć i rozpatrzyć. Może ją uznać lub odrzucić. Jego reklamacja u przewoźnika nie ma tu nic do rzeczy.

oznacz moderatorów

MONETY-KATOWICE
#9 Pomysłodawca#

Jeżeli nie ma obowiązku to nie ma też prawa do roszczeń, konsument nie jest świętą krową tylko stroną umowy. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@MONETY-KATOWICE Mylisz się. Mimo braku protokołu kupujący ma prawo do reklamacji. Reklamację można uznać lub odrzucić. Zapisy typu - podstawą złożenia reklamacji jest protokół szkody, to klauzule niedozwolone.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Phugo1978  no i słusznie bo masz obowiązek zbadać towar przy odbiorze i ustalić winę kuriera spisuje się protokół szkody ( masz 7 dni jeśli uszkodzeń nie widać z zewnątrz )  warto bo wtedy sprzedawca nie zarzuci Ci że sam uszkodziłeś i informujesz że odsyłasz na reklamację z protokołem 🙂

Pamiętaj że sprzedawca odpowiada do momentu wydania ( odebrania przez Ciebie )

 tu masz interpretację sądu http://orzeczenia.warszawa.so.gov.pl/content/$N/154505000005127_XVII_AmC_005137_2011_Uz_2012-02-21_0...

W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.

 

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Phugo1978 Nie słuchaj sprzedawcy, który wprowadza Cię tu w błąd o obowiązku sporządzenia protokołu szkody - NIE MA TAKIEGO OBOWIĄZKU. UOKiK zabrania takiego wymogu, a wyrok w jakiejś nietypowej sprawie nadal takiego obowiązku nie nakłada. Poza tym jest tu cytowany mały fragment wyroku, wyrwany z kontekstu. Allegro również stoi na stanowisku, że klient nie musi sporządzać żadnych protokołów.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Phugo1978 Nie obawiaj się tego, oni teraz tak zastraszają bardzo często, nie mając innej możliwości zadbania o wysoką jakość sprzedaży. Jeżeli Twój komentarz jest zgodny z prawdą, absolutnie nie masz się czego obawiać, on Ci nic nie zrobi, bo w przypadku skierowania sprawy do sądu poniesie tylko koszt. Jeden taki cwaniak mnie pozwał za komentarz jakieś 3 lata temu i dwukrotnie w sądzie przegrał. Raz- bo zdublował akt oskarżenia, potem go wycofał po moim wniosku dowodowym - poniósł koszty sądowe. Drugi raz, bo po kilku rozprawach zostało mu udowodnione, że komentarz był zasadny. Znowu poniósł koszty sądowe + koszty przejazdów z Łodzi 😄 . Allegro usunęło mój komentarz bezpodstawnie, na jego prośbę, ale został on przeze mnie wystawiony po raz drugi. Sąd pytał Allegro o podstawy usuniecie komentarza i zobowiązał Allegro do przesłania regulaminu na dzień wystawienia mojej oceny. Ostatecznie cwaniak przegrał wszystko i poniósł duże koszty. Za kilka dni otrzymam wyrok, ponieważ o odpis trzeba w sądzie złożyć wniosek, co dziś zostało zrobione.

Kupujący - nie bójcie się wystawić negatywów 🙂

Oni ściągają z netu lewe pisma z nieistniejących kancelarii prawnych i zastraszają, to ostatnio plaga na Allegro. To często gotowce, powielane dziesiątki razy, z błędami itp. Nie obawiaj się niczego, jeśli w komentarzu nie nakłamałeś, on Ci nic nie zrobi, nie usuwaj tego komentarza, niczego się nie bój, a nękanie możesz zgłosić do Allegro 🙂

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

🤢

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@xyz96  Brawo Ty 👏 Gratulacje ☺️

Wiola
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@Phugo1978 A jakie rozwiązania sprzedawca proponował? lub na jakie się nie chciał zgodzić? Bo aby zrozumieć ten problem, trzeba zrozumieć jego słuszność i zasadność. Czasem nerwy i złe emocje są złym doradcą i się robi dużo nieprzemyślanych rzeczy. Nie twierdzę, ze nie było słuszne zamknięcie dyskusji i wystawienie komentarza negatywnego.

Jeśli czujesz się niewinny i słusznie postąpiłeś, to nie masz się czego obawiać policji i sądów

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@ZibiK30  Zamknięcie dyskusji  było błędem,  powinien  zgłosić  sprzęt do dyspozycji sprzedającego i domagać się  zwrotu  zapłaconej kwoty.  Z wystawieniem opinii mógł poczekać do zakończenia sprawy.  Ale  skoro tak postąpił  jak postąpił to jego decyzja.

Nic nie  upoważnia sprzedającego do nękania  klienta, nękanie  powinien zgłosić do Allegro.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@br. Pewnie masz racje, ale to była decyzja kupującego. Trudno oceniać jak się nie zna wszystkich szczegółów dyskusji. Można się tylko domyślać.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Phugo1978 Otworzyłem dyskusję.... nie wiesz gdzie są wiadomości na allegro żeby napisać do sprzedawcy? Od razu dyskusja? Jak z wysłanych zdjęć ma wynikać że to uszkodzenie SPRZED odbioru przez Ciebie a nie podczas rozpakowywania lub po rozpakowaniu?

Ps Nękanie, sms, prawnicy o usnięcie komentarza ?- bzdury, jeżeli napisałeś prawdę - zignoruj

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@Phugo1978  Sprzedający ma obowiązek przyjęcia reklamacji, bo tak stanowi prawo konsumenckie. 

Należyte zabezpieczenie towaru przed uszkodzeniem leży w gestii sprzedającego i on za to odpowiada. Jeśli więc towar niedostatecznie zabezpieczył, ma obowiązek naprawić uszkodzenia, o ile jest to możliwe, a jeśli nie, powinien przyjąć towar w ramach reklamacji z załączonym pismem reklamacyjnym.

W piśmie tym podaj swoje dane, nick allegro, numer oferty i swoje roszczenia i opisz uszkodzenie. Trzeba będzie sporządzić protokół szkody u przewoźnika, który umożliwia Tobie reklamację, a sprzedającemu ubieganie się o odszkodowanie.

Negatywnego komentarza na razie nie usuwaj. Ten sprzedawca jest tylko mocny w g.ę.b.i.e i ochoczo klika w klawiaturę, lecz nic sensownego z tego nie wynika.

Zgłoś sprawę serwisowi. Dostaniesz odpowiedź, a sprzedający też będzie musiał sprawę rozwiązać i ustosunkować się do wiadomości z serwisu.

Jeśli ostatecznie odmówi przyjęcia reklamacji i nie ustosunkuje się do sporu, wówczas powinien liczyć się z konsekwencjami - ostrzeżeniem, a może i blokadą konta, o czym zadecyduje admin.

Ten pozew to blef. Nikt nie pisze pozwu w mig. @milka1234567890 ma rację, że sprzedawca zapewne ściągnął sobie wzór pozwu z czeluści internetu i teraz czuje się mocny.

Nie odpuszczaj sprzedawcy. Pozostań w stałym kontakcie z adminem. Powodzenia 🙂

Wiola
oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Phugo1978 - Po co zakańczałeś tak szybko dyskusję? - Trzeba było poprosić Allegro o włączenie się do dyskusji. Pozwy, info o nagrywaniu itp - czysta ściema. 

Następna rzecz - nie wierzę, żeby sprzedawca wysłał uszkodzony przedmiot jeśli miał możliwość jego obejrzenia przed wysyłką. To po prostu nie leży w jego interesie. Karton mógł być nienaruszony, lecz paczka mogła dostać "strzał" z boku na sortowni, na opakowaniu nie widać (a może widać?) a przedmiot uszkodzony.

Przesyłki są przemieszczane przez kurierów na podstawie ich regulaminów i Allegro ani nikt inny nie może ich zmieniać. Zrób dokumentację fotograficzną opakowania zewnętrznego i przedmiotu i zabezpieczenia wewnątrz. Zadzwoń do przewoźnika i zgłoś szkodę - jeszcze masz czas na spisanie protokołu. Przyjedzie kurier, obejrzy opakowanie i przedmiot i spisze protokół. Z tym występuj z reklamacją do sprzedającego. 

Masz wtedy wszystko udokumentowane - brak naruszenia opakowana zewnętrznego (np w przypadku owinięcia opakowania czarną folią stretch, nawet gdy paczka została wgnieciona, to tego nie widać w chwili odbioru). Jak nie było uszkodzenia opakowania zewnętrznego - to wina sprzedającego. Taką wędzarnię (a szczególnie jak sam ją wyprodukował) powinien solidnie zapakować, styropian i karton powinien wystarczyć. I tak za wszystko w końcu odpowie sprzedający, ale spisanie takiego protokołu wszystko ułatwi i przyspieszy. Przecież Ciebie to nic nie kosztuje.

Oczywiście (jak niektórzy tu piszą) możesz nic nie spisywać z kurierem, toczyć zażarte dyskusje ze sprzedawcą, zgłaszać do Allegro - tylko po co? To wszystko tylko opóźnia załatwienie reklamacji. Będziesz się bujał z tym miesiąc lub dwa bez sprawnego towaru. 

Pisze Ci dobrze MONETY-KATOWICE , ZibiK30 - ten protokół rozwiąże Twoje problemy.

@br. - powiedz mi, jaki interes ma sprzedawca w tym, że zapakuje i wyśle z pełną świadomością bubla kupującemu? Czy na prawdę chce tych problemów?

"Dlaczego więc  domagacie się aby  takie sprawdzenie robił  za  was kupujący?" - to już przesada, wskaż mi w jaki sposób sprzedawca ma sprawdzić stan odbieranego przez kupującego towaru. "Troszkę" się zagalopowałeś....

"kupujący ma tylko kupić, zapłacić" - to błąd w Twoim rozumowaniu, niczym nie poparty. Wskaż odpowiednie przepisy prawa, ich interpretacje, wyroki sądów, regulaminy przewoźników.

@pinsplash - haha.... ja miałem lepiej, klient przesłał mi zdjęcie rozbitego w przedpokoju/korytarzu szklanego dzbanka i napisał, że to wada fabryczna producenta.

@Wioletta2701 - "Kiedyś kupując towar na Allegro, sprzedający w mailu informował, aby towar sprawdzić w obecności kuriera, by w razie uszkodzenia spisać protokół szkody, który umożliwia sprzedającemu złożenie reklamacji u przewoźnika." - nie wiem co do tego masz. Zapis jak najbardziej zgodny z prawem. Każdy Ci tak odpisze, nie ma w tym zapisie nic niestosownego.

Kurier tak robi, ale Ty możesz mu zawsze powiedzieć "STOP" i sprawdzić zawartość przesyłki. Jak mówi, że nie ma czasu - dzwonisz na infolinię do tego kuriera i tam go natychmiast "doprowadzą do pionu". Choćby nawet i pół godziny miał czekać. Sam byłem kiedyś świadkiem takiej sytuacji. Odbiorca zapalił sobie papieroska, sprawdzał zawartość przesyłki, a kurier stał przy nim przestępując z nogi na nogę, oczywiście wcześniej pouczony przez odbiorcę o swoich obowiązkach.

@xyz96 -  "Nie, kupujący nie ma obowiązku sprawdzać przesyłki przy odbiorze, nie ma też obowiązku sporządzać żadnych protokołów. Sprzedawca ma obowiązek rozpatrzyć reklamację bez protokołu." - Tak dla jasności trzeba było jeszcze napisać, że może rozpatrzyć ją negatywnie, co w żaden sposób nie rozwiąże problemu kupującego.

Odnośnie tematu wątku:

Kupujący wyraźnie napisał, że zakończył sprawę ze sprzedającym poprzez zakończenie dyskusji i wystawienie odpowiedniego komentarza.

Praktycznie wszystkie wypowiedzi (łącznie z moją) nie odnoszą się do tematu i problemu zgłoszonego przez kupującego. 

Odpowiedź powinna być typu:

Śmiej się z tego co Ci wypisuje sprzedawca, ja "zabiłbym" go śmiechem. Zgłoś do Allegro, że sprzedawca nęka Cię wiadomościami i SMS-ami po zawarciu transakcji, a Ty sobie tego nie życzysz. To jeden z punktów regulaminu Allegro. Bardzo szybko go "postawią do pionu".

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Phugo1978 co możesz zrobić?

po co dyskutujesz zamiast złożyć przewidzianą prawem reklamację

lub odstąpić od umowy

i doucz się przepisów bo Sprzedawca ma prawo do Ciebie pisać w sprawie komentarza

(oczywiście jak będzie Ci dzwonił w nocy lub ci ubliżał to może być uznane jako nękanie)

ale

jeżeli druga strona transakcji uważa że działasz na jej szkodę może zawsze Cię pozwać

a sprawę oceni Sąd

zgodnie z art. 23 kodeksu cywilnego dobra osobiste człowieka pozostają pod ochroną prawa cywilnego niezależnie od ochrony przewidzianej w innych przepisach (np. w prawie karnym, o czym była mowa powyżej). Art. 24 kodeksu cywilnego daje osobie, której dobra osobiste zostały naruszone cudzym działaniem, następujące możliwości:

  1. prawo żądania zaniechania działania, które skutkuje naruszaniem dóbr osobistych,
  2. prawo żądania dopełnienia przez osobę, która dopuściła się naruszenia dóbr osobistych, czynności potrzebnych do usunięcia jego skutków (np. odwołanie krzywdzących zarzutów, przeproszenie, wyrażenie ubolewania, wyjaśnienie pewnych faktów, sprostowanie nieprawdziwych informacji),
  3. prawo żądania zadośćuczynienia,
  4. prawo żądania zapłaty odpowiedniej sumy pieniężnej na wskazany cel społeczny.

a jest jeszcze art 212 i 216 Kodeksu Karnego

 

 

 

oznacz moderatorów