anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co zrobić gdy bezpodstawnie wciągnięto mnie na czarną listę!!!

Idź do rozwiązania
KrisVC
#8 Zapaleniec#

Potrzebuję pomocy bardziej kumatych allegrowiczów ode mnie!!!

Jestem użytkownikiem od 12 lat i nigdy nie miałem żadnych sporów ani negatywów na allegro, aż do teraz...

Po latach dobrej współpracy z jedną firmą spotyka mnie coś takiego...
03.10. dokonałem zakupu (jak wiele razy do tej pory zakupy SMART powyżej 40zl darmowa przesyłka), wyświetliła się kwota do zapłacenia, zapłaciłem Blikiem i czekam...We wtorek rano otrzymuję sms o treści:
Dzien dobry
W zwiazku z waga zamowienia ,ktora wynosi 140kg , algorytm Allegro wyliczyl 3 przesylki, a koniecznosc jest przeslania w 6. W zwiazku z powyzszym wysylamy 6 paczek, a za 3 z nich bedzie kwota 38.97 do zaplaty przy odbiorze.
W przypadku pytan, jestesmy do dyspozycji.
Krol Prania Allegro
Zadzwoniłem i powiedziałem,że dokonałem takiej wpłaty jaka wyświetliła się na allegro i nie zamierzam ponosić żadnych dodatkowych opłat. Po godzinie otrzymałem informację o anulowania mojego zamówienia i zwrocie mojej wpłaty na konto z dopiskiem...KUPUJĄCY WPŁACIŁ ZA NISKĄ KWOTĘ!!!. Jaką za niską?...taka jaką pokazało allegro!!! (tak jak wielokrotnie robiłem to do tej pory). I na koniec "wisienka na torcie"...wchodzę wieczorem na swoje konto, a tam informacja ,że użytkownik dodał mnie do czarnej listy !!!
Pytanie moje brzmi: co Ja zrobiłem niezgodnego z regulaminem allegro ,że zostałem tak potraktowany...

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26
RED
#17 Koryfeusz#

jak biedny kurier ma włożyć 140kg do paczkomatu w gabarycie c na górną półkę?

Sprzedawca podał rozwiązanie i to kompromisowe - ile się da wyśle za darmo

 

co ma regulamin allegro do bzdurnego łączenia produktów w allegro

my jak dopisywaliśmy dodatkowe opłaty do zakupów wielu sztuk to allegro usuwało nam aukcje

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@KrisVC Nawalio Allegro a po głowie dostali Sprzedający i Kupujący - co Cie dziwi?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
HegemonHekate
#9 Pomysłodawca#

Oczywistym jest że chciałeś naciąć sprzedawcę na dodatkowe koszty. Sprzedawca znalazł rozwiązanie, a ty nie zaakceptowales go, miałeś prawo, tak jak masz prawo kupować u innego sprzedawcy. Jeżeli zafascynowany jesteś bardziej błędnie wyliczającym system, a nie prawdą. Ileż będziesz się ślizgał na czyjś koszt! 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Sprzedający nie może anulować zakupu, może dokonać zwrotu środków, załóż dyskusję i żądaj wysłania towaru, możliwe że nie otrzymasz towaru ale możesz wystawić odpowiedni komentarz: https://allegro.pl/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów
KrisVC
#8 Zapaleniec#

Dzięki za komentarz, założyłem dyskusję i czekam aż się włączy allegro bo uważam, że mam racje...Pierwsze komentarze w mojej sprawie mnie załamały , Ty i następny kolega dajecie jakąś nadzieję...

Pozdrawiam!!!

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@KrisVC Sprzedawca postąpił niezgodnie z zasadami. Ciebie nie interesuje co mu tam wyliczono, Ty zapłaciłeś zgodnie z jego ofertą na aukcji, więc w takiej sytuacji nie może żądać żadnych dopłat i nie może pisać, że wpłacona za niską cenę. Sprzedawca ma obowiązek tak ustawić cenniki dostaw, aby wyliczenia były prawidłowe, a jeśli nie są prawidłowe, wtedy on sam ponosi dodatkowe koszty, nie kupujący. Otwórz Spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa zgłoś problem i poproś tam o interwencję pracownika Allegro. Jeżeli nie otrzymasz towaru, zamknij spór jako nierozwiązany i wystaw sprzedawcy odpowiedni komentarz, zgodny z rzeczywistym przebiegiem transakcji. Na czarną listę jest prosta rada - zakładasz sobie nowe konto na Allegro i kupujesz. Czarna lista nie blokuje nowego konta.

Pamiętaj też o tym, że na tym forum, mimo że to dział dla kupujących, odpowiadają w zdecydowanej większości inni sprzedawca z Allegro, dlatego nie dziw się niektórym wypowiedziom.

oznacz moderatorów
KrisVC
#8 Zapaleniec#

Dzięki za komentarz , który podniósł mnie na duchu, bo pierwsze które przeczytałem mnie załamały. Nie wiedziałem ,że nawet tu jest hejt. Ktoś mnie nie zna a już mnie ocenił jako cwaniaka, który się ślizga kosztem innych. Nie zrobiłem nic złego, dokonałem zakupu zgodnie z zasadami.

   Twój komentarz był dla mnie najbardziej rzetelny dlatego pozwolę sobie jeszcze napisać jak się coś wydarzy... dyskusję założyłem. Dzięki !!!

oznacz moderatorów
kolekcjoner608
#16 Inspirator#

Wygląda na to że sprzedawca mógł źle obliczyć parametry wagowe i wielkościowe swoich przedmiotów i miał ustawiony zbyt duży licznik sztuk na jedną wysyłkę .Wystawiając duże lub ciężkie przedmioty na sprzedaż trzeba najlepiej zaznaczać jeden przedmiot na jedną wysyłkę ,wtedy allegro też odpowiednio zsumuje i naliczy koszty .

oznacz moderatorów
Kasiulki2
#16 Inspirator#

@KrisVC 

Uzbierałeś te 140 kilo z różnych ofert tego sprzedawcy, prawda?

Allegro ma problemy z liczeniem zamówień z ofert z różnymi cennikami dla wielu sztuk, było już kilka wątków na ten temat. Chociaż może być i tak, jak pisze @kolekcjoner608  - sprzedawca źle ustawił cennik i to jego wina.

Tak czy owak Ty winny nie jesteś. Ale weź pod uwagę fakt, że sprzedawca też może być bez winy...

Dogadajcie się jakoś. 

oznacz moderatorów
KrisVC
#8 Zapaleniec#

Może to mój błąd, że nigdy się nie zastanawiałem jak to wygląda z drugiej strony. Traktowałem sprawdzonego kontrahenta jak sklep do którego wchodzę,robię zakupy i płacę. Robiłem jeszcze większe zamówienia bez problemu. W otworzonej dyskusji sprzedawca oświadczył, że już od kilku przesyłek dokłada do moich zakupów...kupuję za dużo(jakby to dziwnie nie zabrzmiało)...ja w swoim sklepiku się cieszę jak klient robi duże zakupy i być może z tej perspektywy trudniej mi to zrozumieć...

oznacz moderatorów
FitnesFit
#7 Wielbiciel#

Jako sprzedawca powinieneś zrozumieć sprzedawcę. 

Sam robię dużo zakopów na allegro ok 30 miesięcznie i trafiają się różni sprzedawcy. Ostatnio kupiłem parę rzeczy od sprzedawcy czekam na paczkę i czekam a tu nie ma paczuchy więc piszę do sprzedawcy a on twierdzi że albo dopłacę do przesyłki albo anuluje jeden zakup bo on nie wsadzi tego do jednej paczki oczywiście dopłaciłem bez problemu  bez żadnego gadania i sprawa się szybko rozwiązała. Jako sprzedawca zrozumiałem sprzedawcę ale też się naciąłem nie raz na nuezetepnych sprzedawców  a przeważnie są ci co mają dużo pozytywnych komentarzy i się nie przejmują negatywami.  Robiliśmy z żoną sypialnie i kupiliśmy fototapetę na ścianę   za ponad 500zl przyszła była super więc zamówiliśmy drugą fototapetę na drugą ścianę z innym motywem i wtedy zaczęły się schody czekamy ponad 2 tygodnie w końcu przychodzi ale nie taka która zamawialiśmy my zamawialiśmy fototapetę o bardzo dobrej jakości za prawie 600zl a oni przysłali nam za 100 zł jakiś chłam. Sprzedawca był tak bezczelny  twierdząc że to jest to co zamawiałem i proponuję mi zwrot 130 zł ja na to panie zepsuł nam Pan sypialnie i nie chce tych 130 zł tylko proszę wymienić na tą co kupiłem stwierdził że nie mogą wydrukować tej co ja zamawiałem. Rozumiecie sprzedawca wysyła całkiem co innego nawet nie powiadamiając mnie, że jest jakiś problem no ale miał 8tys komentarzy pozytywnych i 40 parę negatywnych co mój negatyw mu zrobi nic. I tak jadą se jak chcą. Podam jeszcze jeden przykład kupiłem skrzynki do rozdzielaczy podłogówki 2 szt  skrzynki przyszły uszkodzone otworzyłem spór i złożyłem reklamację firma odrzuciła reklamację a ja zostałem z 2 skrzynkami uszkodzonymi za prawie 500zl teraz kupuje u sprzedawców co nie mają dużo komentarzy i tam jest całkiem inna obsługa jest po prostu super. Na molochach się naciąłem mimo, że kupuje od 10 lat na allegro

oznacz moderatorów
KrisVC
#8 Zapaleniec#

  Współpraca ze sklepem trwała wiele lat, zamówienia bywały większe, wszystko było ok, i nagle coś się zmieniło. Piszesz, że jako sprzedawca powinienem zrozumieć sprzedawcę, no tak...ale jak mam zamówienia klientów detalicznych na to i to, w takiej i takiej cenie, to po takiej nagłej zmianie muszę się gimnastykować,że jednak cena na którą się umawialiśmy się zmieniła (niby w dzisiejszych czasach trzeba się do tego przyzwyczajać). Jestem sprzedawcą końcowym i staję z klientem twarzą w twarz i zapewniam, że czasami bywa "ciekawie". No cóż...teraz w sklepie jestem spalony, szukam nowego kontrachenta, ale najbardziej zabolało mnie ,że SUPERSPRZEDAWCA jednym kliknięciem dodaje cię na czarną listę, bez konsekwencji na zasadzie "nie mam pana płaszcza i co mi pan zrobi"...tak nie powinno być.

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

@KrisVC Ty uważasz ze sprzedawca ma obowiązek zgodnie z algorytmem wysyłek allegro wsadzić 3 przesyłki po 46,6 kilo do paczkomatu, sprzedawca uważa inaczej i na tym  koniec współpracy.

Poszukaj sobie innego sprzedawcy który będzie w stanie sprostać twoim wymaganiom.

oznacz moderatorów
KrisVC
#8 Zapaleniec#

Skąd kupujący ma wiedzieć, że wolno mu kupić tylko trzy paczki...skoro to nie jest napisane w opcjach zakupu...wchodzę do sklepu,kupuję i płacę ile mi się wyświetla. Jakby wyświetliła informacja "za duży zakup", "dopłata"... to pewno bym to zrobił, albo zmniejszył zamówienie, rozbił na dwa mniejsze!!!

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

@KrisVC "Skąd kupujący ma wiedzieć".

Dostałeś przecież od sprzedawcy po zakupie  info "W zwiazku z waga zamowienia ,ktora wynosi 140kg , algorytm Allegro wyliczyl 3 przesylki, a koniecznosc jest przeslania w 6. "

Po tej informacji od sprzedawcy otwierasz dyskusje ze sprzedawca bo nadal uważając  ze sprzedawca ma obowiązek zgodnie z algorytmem wysyłek allegro wsadzić 3 przesyłki po 46,6 kilo do paczkomatu.

Punkty z regulaminu to nie wszystko.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@KrisVC Lepiej odpuść sobie dyskutowanie tu ze sprzedawcą @aragil On Ci będzie wmawiał, że zawarta na Allegro umowa i ceny dostawy są nieważne, tak samo jak regulamin, że sprzedawca może je później zmieniać i odmawiać wysyłki, że algorytmy same się programują, że sprzedawca nie ma na to żadnego wpływu, że on w zasadzie nic nie musi, że ma rację, że za swoje błędy nie będzie płacił, że Ty go chcesz oszukać.

Na koniec każe Ci się sprzedawcy ukłonić, grzecznie go przeprosić, obiecać, że nigdy więcej tego nie zrobisz, zamknąć Dyskusję jako rozwiązaną i wystawić pozytywny komentarz z kompletem gwiazdek, a najlepiej też podać mu nazwy wszystkich innych swoich kont Allegro, aby mógł je także wpisać na czarną listę 🙂

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

@KrisVC myślę  ze zwyczajny kontakt telefoniczny ze sprzedawca rozwiąże twój problem albo słuchasz  @xyz96  i szukasz innych sprzedawców.

oznacz moderatorów
cookie000
#14 Krzewiciel#

@xyz96 

Masz tam jakąś szklaną kulę, czy umiejętność predykcji ? ;]

Cennika z oferty nie widziałem, więc ciężko ocenić co i dlaczego się dokładnie wydarzyło w związku z tym zakupem. Były sytuacje, że teoretycznie algorytm powinien policzyć za jedną wysyłkę, ale z racji, iż nie były identyczne (np. max 3 w 1 paczce), to liczyło dwie wysyłki.

oznacz moderatorów
maxr01
#15 Entuzjasta#

Nie rozumiem Twojej sytuacji. Masz sporo lat współpracy z jedną firmą - chyba możesz się jakoś dogadać?

Z tego co widzę z dalszych wpisów, to jesteś też sprzedawcą. Powinieneś wiedzieć, że tzw. "algorytm" Allegro odnośnie ustawiania wysyłek jest błędny i ma się nijak do rzeczywistości.

U mnie np. kupujący może zamówić ze 20 przedmiotów z opcją wysyłki listem poleconym. Np. wybierając z każdej aukcji po 1 przedmiocie. Sorry - nie wyślę tego w ten sposób.

Zamawiam towar w hurtowni - zamówiłem za 50 kg. wagi - zamiast wysłać mi to w 2-óch  paczkach po 30 kg (po 16 netto za paczkę). wysłali paletą za 140 zł . Nauczka dla mnie - nauczyć się zamawiać towar - należało złożyć 2-3 zamówienia.

To samo na All - masz stałego dostawcę od iluś tam lat.... Dogadaj się z nim przed zakupami o takiej wadze. Chyba logiczne jest, że nie da on rady wysłać towaru o takiej wadze w 3-ech przesyłkach. Dlaczego chcesz go "naciągnąć " na dodatkowe i niepotrzebne koszty? Sprzedawca postąpił słusznie. To po prostu jest niepotrzebne nabijanie kosztów. Skontaktuj się z nim w tej sprawie.  Masz SMART - złóż ponownie zamówienie rozdzielając je na 2, 3, 4 lub 5 osobnych zamówień. Ciebie to nic nie kosztuje. A sprzedawca i tak ma po swojej stronie koszty zapakowania plus te 2 zł od każdej przesyłki.

@xyz96 - niepotrzebnie się "wcina" w dyskusję, gdyż nie ma jakiejkolwiek praktycznej wiedzy w rozwiązywaniu takich problemów.

Np. @xyz96 pisze:

Sprzedawca ma obowiązek tak ustawić cenniki dostaw, aby wyliczenia były prawidłowe, a jeśli nie są prawidłowe, wtedy on sam ponosi dodatkowe koszty, nie kupujący.

Pisząc takie bzdury @xyz96 sam potwierdza swoje niekompetencje i jakikolwiek brak wiedzy w tym temacie. Przecież każdy sprzedający wie (@xyz96 również), że nie ma takiej możliwości na Allegro, żeby dokładnie wyliczyć koszt przesyłki. Samo Allegro to również stwierdza. Dlatego umożliwia opcję kontaktu z kupującym oraz wygenerowanie formularza dopłaty do kosztów wysyłki. Oczywiście w swoim "zacietrzewieniu" @xyz96 zapomniał o tym napisać.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów