Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam problem ze sprzedawcą, zakupiona lampa spaliła się po 1,5 roku. Gwarancji już nie mam, była roczna. Sprzedawca twierdzi, że skrócił okres rękojmi do roku. Czy to jest możliwe?
Doradźcie mi czy spalona lampa to coś co mogę bez obawy reklamować. Czy to, że spaliła się sama jest podstawą do reklamacji?
@karolina_cii, podaj, proszę, numer tego zamówienia.
9769599720 proszę
@karolina_cii Zacznijmy od tego co to za lampa i co dokładnie masz na myśli pisząc, że się spaliła?
Trudne pytanie. Lampa jest ledowa, ale ledy wyglądają ok. Na zdjęciu lepiej widać.
https://drive.google.com/drive/folders/1nVerUjXqiDRsT9MVKESFkdiaNr108i2-?usp=sharing
@karolina_cii Wygląda to na jakieś zwarcie ale nie znam się na elektryce.
Generalnie jeśli kupowałaś towar jako nowy to sprzedawca nie może skrócić rękojmi do roku.
Problem w tym, że po upływie 12 miesięcy to Ty musisz wykazać, że wada tkwiła w produkcie a nie doszło np. do przepięcia instalacji lub zwarcia z powodu zawilgocenia itp.
Dzięki.
Tylko jak to udowodnić ? Ja wiem, że od roku lampa wisiała w tym samym miejscu, w zasadzie nawet nie ruszana, sterowana aplikacją i nagle boom. Czeka mnie trudna przeprawa, prawda?
@karolina_cii jeśli chodzi o rękojmię udzielaną przez sprzedawcę, to po upływie 12 miesięcy od zakupu, po twojej stronie leży udowodnienie, że lampa miała wadę fabryczną i to jest przyczyną jej spalenia. Gwarancja producenta, to zupełnie inna sprawa.
@karolina_cii Zgodnie z zasadami jeśli sprzedany towar jest nowy to czas na reklamację z tytułu rękojmi wynosi 2 lata. W przypadku używanego towaru sprzedający może ograniczyć rękojmię maksymalnie do 1 roku, ale oczywiście powinien to zaznaczyć w odpowiedniej zakładce.